gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Wątek zaczęty przez: michu w Listopad 20, 2002, 08:43:59 pm

Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 20, 2002, 08:43:59 pm
Lord:
Exalted Chaos Sorcerer - Level3
Barded Chaos Steed
Lore of Fire
4*Dispel Scroll

Hero:

Exalted Chaos Champion - General
Mark of Khorne
Berserker Sword
Shield
Juggernaut of Khorne

Aspiring Chaos Champion - w oddziale Chaos Warriors
Mark of Khorne
Great Weapon

Core:

14*Chaos Warriors
Mark of Khorne
Full CG
Great Weapon

10*Knights of Chaos - Chosen
Mark of Khorne
Full CG

10*Marauders
Full CG
Flail

Special:

12*Bloodletters
Full CG

8*Flesh Hounds of Khorne

Dispel pool:8

Co o tym myslicie? Z zalozenia knighci, psy i champion na juggernaucie(konik z ws5, st5, at2) maja zapewnic pierwsze uderzenie i meczyc wroga az nadejdzie piechota - warriorzy i bloodlettersi. Marauderzy sa tu tylko po to zeby zapewnic min. liczbe core units, chociaz dzieki cg i flailom zdolaja zapewne kogos zabic. Aspiring champion z great weaponem znalazl sie w armii zamiast czarodzieja, poniewaz sie dobrze bije a i tak dodaje dispell dice dzieki mark of khorne. Calosc ma byc wspomagana przez ofensywnego czarodzieja - lore of fire. Zastanawiam sie tylko nad mark of khorne na kawalerii - frenzy moze ich wciagnac w jakas przykra zasadzke.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: SzAjBuS w Listopad 21, 2002, 07:03:07 am
Pierwsza sprawa i chyba najwazniejsza.... przeciw komu wystawiasz te armie? Bez tego ciezko cokoliwek powiedziec.
Pozatym jesli to armia Khorne'a to odrazu bym wyrabal tego maga i dal jakiegos bohatera z odpowiednimi dodatkami.
Co do CK to dalbym im mark'a chociaz znowu, wszystko zalezy przeciw jakiej armi wystawiasz.
Zaden oddzial nie ma jakis ladnych sztandarow?
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 21, 2002, 07:38:48 am
Weź pod uwagę taki szczegół - wszystko ma Frenzy, więc taktyka może być twoją słabą stroną. Jak będziesz próbował obejść z flanki oddział walczący z twoimi Chaos Knightami, to może się okazać, że CW będą mieli możliwość szarży od frontu (bo będzie miejsce na pół figurki, he, he) no i kicha, będzie walczył jeden Warrior, a chyba nie o to chodzi.
Drugi szczegół - ciekawy jestem co mają zatrzymać "pieski", jakieś gobliny czy co? To nie jest oddział, który może kogokolwiek powalić, a już na pewno nic strzelającego, bo nawet przy słabych rzutach przeciwnika dojadą może 4, a może mniej. Lepiej dwa oddziały po 5, do wybijania (albo chociaż wiązania walką) maszyn przeciwnika.
Mag z 4 scrollami - ciekawy pomysł. Trochę szkoda punktów. Lepiej wziąć dwóch szamanów Beastmenów - chyba można, no nie? - 75 punktów każdy, razem z dwoma scrollami to będzie 125... Oszczędzasz 100 pkt i slot Lorda.
A tak poza tym - Chosens będą mieli magnetyczne zbroje, przyciągające kule armatnie z wszyskich stołów dookoła ;-)
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 21, 2002, 10:59:15 am
Z tego co wiem to nie mozna dorzucac beastmanow do armii chaosu, w koncu w ich codexie jest napisane tylko o dogs of war, a do beastmanow jeszcze nic nie wyszlo. Oddzial 8 pieskow jest rzeczywiscie absurdalny;) Na portencie radzili mi dorzucic chaos furies do meczenia maszyn, tylko nie wiem ile, moze 8? Zdejme knightom mark of khorne i wywale 2 - w to miejsce do oddzialu dolaczy champion na juggernaucie.

Po zmianach wygladaloby to tak:

Lord:
Exalted Chaos Sorcerer - Level3
Barded Chaos Steed
Lore of Fire
3*Dispel Scroll

Hero:

Exalted Chaos Champion - General - w oddziale Chaos Knights
Mark of Khorne
Berserker Sword
Shield
Juggernaut of Khorne

Aspiring Chaos Champion - w oddziale Chaos Warriors
Mark of Khorne
Great Weapon

Core:

14*Chaos Warriors
Mark of Khorne
Full CG
Great Weapon

8*Knights of Chaos - Chosen
Mark of Khorne
Full CG

12*Marauders
Full CG
Flail

Special:

12*Bloodletters
Full CG

8*Chaos Furies

5*Flesh Hounds of Khorne
 
5*Flesh Hounds of Khorne

Dispel pool:7

Problemem moze byc Champion na juggernaucie, ktory ma frenzy. Bedzie mi wyskakiwal z oddzialu knightow jak cos zobaczy;)
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 21, 2002, 11:48:47 am
Dlaczego nie można dorzucać Beastmenów? Opieram się co prawda na Army Builderze, ale tam się da i przechodzi walidację rozpiski... Nie czytałem dokładnie ostatniego White Dwarfa, ale wyszła nowa lista dla Beastmenów - wydaje mi się, że traktuje się ich tak, jak Demony - dokładasz oddziały do armi jako speciale, a characterów normalnie, tylko generał musi być odpowiedni - w "ludzkiej" armi musi być człowiek, w demonach - demon, a w beastmenach - bestia.
Jeżeli nie mam racji, to niech mnie ktoś poprawi.

8 Furii powinno wystarczyć, ale zastanawiam się, czy nie lepsze są Screamery. Mają toughness 4, punktowo są porównywalne... co kto lubi.

10 Chosen Knightów nawet bez Mark Of Khorne i herosa przełamie wszystko z wyjątkiem 40 zombiaków ;-) Jedyny problem stanowi ostrzał i związanie walką czegokolwiek, bo wierz mi - wszyscy przy zdrowych zmysłach uciekają przed takim oddziałem. Wtedy przez całą bitwę 500 punktów biega po stole bez celu, albo goni jakieś goblińskie spear chukki za 30 pkt sztuka.

Marauderów lepiej zamień na konnych - 5 flaili i duży zasięg szarży, może ściągną na siebie ogień...
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 21, 2002, 12:27:59 pm
Ano rzeczywiscie mozna dorzucac bestie, ale to nie bedzie juz klimatu, nie chce zadnych miskow w armii;) Screamery bym dorzucil ale to miala byc armia Khorna, wiec nie da rady - Screamery sa Tzeentcha. Myslalem jeszcze nad armia bez czarodzieja, wygladalo to tak:

Lord:
Chaos Lord - General
Mark of Khorne
Juggernaut of Khorne
Blade of Blood
Enchanted Shield
Collar of Khorne

Hero:

Exalted Chaos Champion - w oddziale Chaos Knights
Sword of Battle
Shield
Chaos Steed

Aspiring Chaos Champion - w oddziale Chaos Warriors
Mark of Khorne
Great Weapon

Core:

14*Chaos Warriors
Mark of Khorne
Full CG
Great Weapon
Shield

9*Knights of Chaos - Chosen
Mark of Khorne
Full CG

20*Marauders
Full CG
Flail

Special:

12*Bloodletters
Full CG

8*Chaos Furies

5*Flesh Hounds of Khorne

Dispel pool:5

Martwi mnie tutaj maly dispel i brak scrolli. General dostal collar of khorne na wypadek jakby sam pojechal na wojne(frenzy) i dostal z fireballa. Furie i psy maja meczyc artylerie i umozliwic podejscie chosenom i piechocie. 20 marauderow z flailami stanowi juz pewne zagrozenie. Warriorom dorzucilem tarcze na wypadek ostrzalu. W sumie w armii sa 2 oddzialy bez frenzy - 9knightow z herosem i 20 marauderow.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 21, 2002, 12:59:23 pm
Nie mam doświadczenia w graniu Chaosem, ja z reguły stoję po drugiej stronie barykady i klekoczę kośćmi (Vampire Counts), ale dwa razy zmasakrowałem armię Chaosu (na 2 gry ;-), więc powiem ci tak: jak nie będziesz miał scrolli, to zrobię z toba co chcę. Wystarczy jeden czar: Invocation Of Nehek.

Jak wybrałeś Khorne'a to wbrew pozorom nie opłaca się wszystkim od razu jechać do przodu, bo to przeciwnik wybierze, na co zaszarżują twoje oddziały - to cholerne frenzy... O ile sobie przypominam bitwy, w których brałem udział, to więcej z tego powodu jest kłopotów niż pożytku. Kilka bitew już dzięki temu wygrałem, a jednej o mało nie przegrałem, bo nieopatrznie rzuciłem na swoje kilkanaście Clanratów z inżynierem czar dający frenzy, no i te głupki zaszarżowały na duży klocek dwarfów, który w innym przypadku niczego by nie dogonił do końca bitwy.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 21, 2002, 03:05:42 pm
No wlasnie wiem. Gralem pare razy kartonikami z kolesiem ktory ma VC. Invocation sprawil ze knighci nie walczyli ani razu. Wiec jednak trzeba zmniejszyc sile armii i troszke ja umagicznic. Powstalo cos takiego(generalem jest czarodziej, hehe):

Lord:

Exalted Chaos Sorcerer - General - w oddziale Knights of Chaos
3 level
Lore of Fire
Chaos Steed
3*Dispel Scroll

Hero:

Exalted Chaos Champion
Mark of Khorne
Blade of Blood
Shield
Juggernaut of Khorne

Aspiring Chaos Champion - w oddziale Chaos Warriors
Mark of Khorne
Great Weapon

Core:

14*Chaos Warriors
Mark of Khorne
Full CG
Great Weapon

9*Knights of Chaos - Chosen
Full CG

15*Marauders
Full CG
Flail

Special:

12*Bloodletters
Full CG

8*Chaos Furies

5*Flesh Hounds of Khorne

Dispel pool:7

I w ten sposob powstala chyba najbardziej elastyczna wersja armii Khorna. Niezly dispel pool i 3 scrolle powinny zapewnic ochrone przed magia. Furie i psy powinny zajac artylerie. Glowne uderzenie w postaci chosenow(bez frenzy) poparte silna piechota i herosem na juggernaucie powinno zlamac wiekszosc armii, jesli oczywiscie dojdzie. Dodatkowo mozna jeszcze przysadzic w cos z fireballi. Chyba pomysle nad slaaneshem na 2000;)
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Fluffy w Listopad 21, 2002, 08:28:06 pm
Hej! Wszystko super, ale na co Ci sorcerer 3 lev? Nie lepiej dwóch na 2 lev? Dwa dispel scrolle Ci wystarczą.. W końcu grasz Khornem. A druga sprawa: na co Ci 8 chosen knightów? oddział drogi jak.. I ręczę, że każdy przeciwnik zadba, zeby to nie dojechało. Chociażby chamsko dostwaione swarmy =). Ta armia ma bardzo wysoki koszt jednostkowy - będzie bardzo wrażliwa na wszelkiego rodzaju ostrzał. A na co chosenom dwa szeregi?
Nie lepiej jedem zwykły oddziałek zwykłych rycerzyków? A za pozostałe punkty dwa regimenciki (małe) Maruderów na konikach? Do wiązania jednostek strezlających? Ew do osłony Twoich knightów? Do kasowania szeregów wrazej piechocie?  Przy chaosie dobrze jest mozliwie rozdrobnić armię..
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 21, 2002, 09:59:10 pm
Dlatego sorcerer 3lev, ze tanszy jest od dwoch 2lev. 2 scrolle rzeczywiscie powinny wystarczyc. No powiedzmy ze chosen knightow zostanie 5 z cg i dorzuce konnych marauderow. Jak male powinny byc ich oddzialy? Dawac im cg czy tylko wlocznie i niech sciagaja strzaly, ew. czasem wjada z boku? W takim wypadku lepiej sprawdzilyby sie psy(ale nie psy khorna).
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 22, 2002, 07:33:15 am
Nie zgadzam się, że dwa scrolle powinny wystarczyć, ale to takie lokalne przegięcie - za dużo armii z 10+ power dice w otoczeniu ;-)
Chocek CK bym wziął 6, ew. 7 - bo jednego, dwóch pewnie i tak ustrzelą. Trochę drogi oddział, ale ustawiając ich w jednym ranku minimalizujesz straty z ostrzału armat. Marauderzy na koniach są dobrzy z flailami - 3 oddziały byłyby OK, do tego Furie - to powinno starczyć na machiny.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Fluffy w Listopad 22, 2002, 12:41:40 pm
jeżeli o mnie chodzi, to nadal za dużo chosenów.. A Maruderów na konikach bez CG, po co? Chosenom daj.. A cała sztuka będzie polegała na tym, żeby od ostrzału nie spadli. Po to masz na przykład maruderów.. =) tudzież furie.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Falki w Listopad 22, 2002, 01:07:49 pm
Cytat: "Fluffy"
A Maruderów na konikach bez CG, po co?

Po co Marauderom Command, żebyś stracił bez sensu 100 pkt za utracony sztandar? Takiego oddziału za 75 nie żal, można go bez bólu poświęcić dla lepszej sprawy :-)
Choseni są nieźli do straszenia generała po drugiej stronie - każdy się dwa razy zastanowi zanim się do nich zbliży na 20 cali.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Fluffy w Listopad 22, 2002, 01:37:07 pm
Zgadzam się z przedmówcą.. przejdźmy od słów do czynów.. =) Swoją drogą, choseni nie są tacy straszni jak suię ich maluję.. Mamy 6 ed, nie ma niepokonnanych odziałów =) Może wyda się to śmieszne, ale Chaosem trzeba grać manewrowo.. Jednostki Chaosu są za drogie, żeby wystawiać megaklocki, żeby "coś" przeżyło ostrzał. Trzeba grać duża ilością małych odzdiałków, odpowiednio zasłaniać przed ostrałem, kasować szeregi, osłaniać flanki.. Frenzy jest tutaj przeszkoda, ale każdy dobry generał obróci wszystko na swoją korzyść   :twisted: Commandy tylko najważniejszym, przełamującym oddziałom.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Azz w Listopad 22, 2002, 06:38:18 pm
Choseni sa za drodzy nie oplaca sie ich brac, potraktuje ci ktos czyms bez save'a i lipa, pozatym kazdy schodzacy chosen knight bedzie wielkim bolem, a jak poleca na ciebie fanatycy ?:), z reguly demony sa za cienkie takze ich nie polecam, jesli chodzi o rozpiske khorne'a to:
Lord of Khorne na smoku z dodatkami (ward obowiazkowy, ktos z KB ciachnie twego herosa od razu )
Demoniczny bohater od Khorne'a (ze zbroja i normalnym wardem od wszystkiego, by nam z obstrzalu kusznikow tak latwo nie schodzil :) )
2x8 Knightow Khorne'a (champion i sztandar)
Maraduer Horsmenow za reszte lub warriorzy z markiem khorne'a
no i jak starczy pkt to jakies dodatki korekty lub cokolwiek.
Na armie czysto defensywne dobrze sie sprawdza, z armiami ofensywnymi trzeba sie troszke nameczyc dlatego, ze wszystko ma frenzy i wymaga czasem glupich szarzy :(, mozna zrezygnowac z demonka i pobawic sie w sztandary magiczne oraz bohaterow (lepsza wersja na armie ofensywne). Oczywiscie w gre wchodzi jeszcze umiejetne rozstawienie terenu.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Iberales w Listopad 29, 2002, 08:55:00 am
Od niedawna experymentuje sobie z takom śmiesznom armiom:

Daemon Prince Khorna z 6A s siłą 6 bez Armour Save z przerzutem nietrafień w pirszej turze,

Buhater Khorna na koniku z Axe of Khorne, Talisman of Protection i Enchanted Shield,

Buhater Khorna ze sztandarem na kuniku ze Sword of Might (aby mógł komukolwiek przywalić),

6 Rycerzyków Khorna ze sztandarem (jako treść armii)
   X2
5 Marud na kuniach z Flailami i grajkiem (jako zdejmowacze maszyn i ranków)
   X2
16 psów hałasu (jako zasłona i ranki)
  X2
Rydwan Khorna (czatuje z tyłu na ewentualnych flankerów i odciąga kule armatnie od rycerzy)
  tradycyjnie X2


Jak na razie grałem z defensywnymi skavenami i masakrnąłem (ledwo ale jednak) i Blood Dragonami i też marakrnąłem, obawiam się jednak porządnej defensywy (sprubuje wciągnąć furie na listę płac).

Granie Khornem jest o tyle fajne, iż trzeba się napocić aby zaszarżowć to co się chce a nie odciągaczy, przy okazji Daemon Prince ma barzo słabą przeżwalność więc trzeba się napocić aby przeżył.  Jak na razie bawię się dobrze służąc krwawej kukurydzy...

Jeśli ktoś ma jakieś dobre pomsły na temat rozpiski to proszę się nie krępować i zmieszać mój pomysł z błotem
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: michu w Listopad 29, 2002, 10:58:09 pm
Hmm, wyglada nienajgorzej, jednak bez furii balbym sie grac. Tak sobie jednak mysle, ze niestety bede musial zdradzic Blood God'a (eh a tak chcialem pomalowac cos krwia jakiegos psa;) i wziasc sie za Slaanesha. Wydaje sie byc bardziej stabilny - niewrazliwosc na psychologie. Wkrotce zrobie jakas rozpiske...
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Finfarin w Grudzień 02, 2002, 11:06:06 am
Slaanesh ma tą zaletę iż jego rycerze nie rzucają się na wszystko w promieniu 16 cali...a to często decyduje o bitwie.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Iberales w Grudzień 03, 2002, 08:07:27 pm
Po pierwsze - w zasięgu 14" (skąd ten pomysł? - czyżby uraz do Bretonni -  hehehe)
Po drugie  - prędzej zgodzę się na te długouche pasożyty w Loren niż na to, iż knajghci slanesha nadają się do czegoś więcej niż bicie goblinów (ale tych common - na Night bym już uważał).
fakt, iż Slaanesh ma fajną magię (fajną - buehehe - ciekawe określenie) wcale nie oznacza, iż warto nim grać.
Właściwie pespektywa chodzenia całe życie ubranym na różowo sprawia iż nad graniem nimi zastanowiłbym się dwa razy (ale tobie, mój Drogi F., różowy chyba pasuje?).

Dlatego budę forsował tezę, iż:
ZWYCIĘSTWO PRZY POMOCY ZAOSTRZONEGO KAWAŁKA METALU JEST WARTE WIĘCEJ NIŻ TE CAŁE WASZE MAGICZNE FIKUMIKU!

krewdlakukurydzianegoboga!!
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: wste w Grudzień 04, 2002, 07:56:55 am
Tolerancja Iberales ! Tolerancja ! Zauważ, że w przypadku wielu osób przy Wfb wychodzą ich ukryte kompleksy i problemy. Patrz armie defensywne czy właśnie zamiłowanie do armi zboczeńców. Trzeba to jednak tolerować ponieważ INNY nie znaczy GORSZY ! A rycerze Różowego Boga to nie jest problem dla Black Knightów.
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Ulthran w Grudzień 04, 2002, 02:59:19 pm
eee.... Slaanesh rulsss... mis ię podoba ich klimacik.. szczególnie te Demonetki :P
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Gue'vesa'El Holton w Grudzień 04, 2002, 04:31:04 pm
Tak mniej więcej wygląda moja armia mniej więcej Khorne'a na 200 pkt

Exalted sorcerer + chaos steed
2 scrolle, power familiar, lore of shadow.4lvl
2 *Chaos sorcerer lvl2
2 scrolle , lore of shadow
Bray shaman 2lvl
staff of Darkoth, lore of shadow

2* 4 knights of Khorne, standard, champion
2* 5 knights of Khorne , standard, musican, champion
2* 5 chaos hounds
6 Furies
16 Marauders , Full CG

ok 2000pkt

skomentujcie :>
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Iberales w Grudzień 04, 2002, 07:15:15 pm
Cytat: "Gue'vesa'El Holton"
mniej więcej Khorne'a


Jak rozumiem tych czterech magów to jest właśnie to "mniej więcej"...


Jeśli idzie o samą armię to moja uważać, iż ta jest strasznie monotematyczna i przewidywalna - może i kukurydziani są dobrzy do bicia słabo opancerzonych kolesi to jednak z ciężarowcami jak imperialne rycerstwo sobie nie poradzą - tu przydaje się charakternik z S7.

Po drugie: posiadanie wszystkiego z Frenzy zakrawa na samobójstwo: nie masz czym sobie zasłonić puszków (pińć psów nie wystarczy do zasłonienia 90 stopni widzenia chyba, że budą barzo blisko - problem z manewrami) aby ci nie pognali za ptokami.

Trzy: Po kiego grzyba wstawiłeś tam tych marudników to nie rozumim za dyjaboła.

Czytyry: Jak już masz tylu magów i dużo dispela to wywal Dispel scrolle i walnij jakiegoś Power Stona - zawsze jakieś urozmaicenie dla oponenta.

Pińć (ogólny): czy uważasz, iż pięciu rycerzy Khorna ruzy jakąkolwiek solidną jednostkę opacerzonej piechoty z T4? Bo mi się widzi, iż średnio masz czym wygraćtaką bitwę...


Do Wste:
jeżeli inny znaczy różowy to znaczy również gorszy...
A rycerze Wielkiego-Różowego-Jak-Pupcia-Niemowlaka nie stanowią zagrożenia dla kogolwiek oprócz siebie samych (niezdrowy tryb życia itp.)
Tytuł: Khorne na 2000
Wiadomość wysłana przez: Gue'vesa'El Holton w Grudzień 05, 2002, 12:11:56 pm
od pocztku: ta armia ma dzieki magom 12dispel pool i 6 scrolli (i 12Power pool)... nie napisalem poprzednio, ale to sklad na HE kumpla... oni maja 4 magow + banner of sorcery + cholera wie co jeszcze...( a jak raz comet of casandora spadalo 5 tur to wymiotlo cala armie)
posiadanie wszystkiego z frenzy ma sens. Wszystko z frenzy jest immune to spychology, wiec nie uciekaja jak padnie 1 knight. a poza tym psy sa do blokowania LOS ,KNIGHTOM! nie wrogowi. Marauderzy sa fajni, bo siedza na wrogu najdalej w trzecej rundzie (shadow) i maja feara(shadow) a do tego ciezko to wystrzelac(shadow) i sile 5(dwuraki)
a bez dispeli to ja sie nie ruszam przeciwko he, bo jak mi oni rzycaja Fury of Khaine na najtow i flames of phoenix na marauderow to ja sie koncze....
To wybitnie nie turniejowa armia bo jest zbyt wyspecjalizowana.. Nie dosc
ze na HE to jeszcze na te konkretne...
Sorry ze text bez polskich liter ale siedze w szkole na informatyce...