gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: Belaner w Październik 07, 2006, 08:59:48 am

Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Belaner w Październik 07, 2006, 08:59:48 am
Ta zasada jeszcze istnieje?(bo jak każdy unit  w cc jest immunte to psychology......)a jak jeszcze jest to jak ma sie to w stosunku do zasady że na dwuch 1 zdaje brejka?
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 07, 2006, 09:10:53 am
jednostka w walce wręcz nie jest odporna na psychologię, tylko nigdy nie zdaje testów psychologii.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: MasterMonar w Październik 07, 2006, 09:14:20 am
Ma się to tak że gdy unit który wygrał miał przewage liczebna i wzbudzał fear , to automatycznie break'uje przeciwnika, ale ten wykonując test "głupiej odwagi" i moża ustać na dwóch jedynkach

Innymi słowy jest tak ja w 6ed tyle że zawsze można rzucić dwie 1-ki i ustać
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Zox w Październik 07, 2006, 08:23:16 pm
Cytat: "grzech76"
jednostka w walce wręcz nie jest odporna na psychologię, tylko nigdy nie zdaje testów psychologii.

Gdzie to jest w rulebooku?
Wiem że jest napewno, ale nie moge znaleźć gdzie konkretnie bo ostatnio chciałem komuś pokazać  :x
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Padishah w Październik 08, 2006, 08:49:20 am
Cytuj
Gdzie to jest w rulebooku?


Problem jest taki, że np. w polskim skullpassie tego w sumie nie ma. W miejscu, w którym w angielskiej wersji pisze, że nie testują paniki w walce. To w polskiej pisze, że oddziały uciekające z walki są odporne na psychologię. Taki drobny niuansik. Więc o ile masz polski podręcznik to tego nie znajdziesz.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: thurion w Październik 08, 2006, 09:10:17 am
dokladnie, nie testujesz panik, fearow itp od breakow, nowych szarz itp ,ale na FO podatny jestes
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 08, 2006, 09:20:42 am
Tzn. jak? Chodzi o to, że jak oddział ucieka to nie jest podatny na panikę, feara itp.? Czy że gdy walczy i dojdzie drugi oddział to jest odporny na psychologię? Bo się zakręciłem. :p
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: thurion w Październik 08, 2006, 09:24:19 am
Cytat: "Heinrich_von_Tod"
Tzn. jak? Chodzi o to, że jak oddział ucieka to nie jest podatny na panikę, feara itp.? Czy że gdy walczy i dojdzie drugi oddział to jest odporny na psychologię? Bo się zakręciłem. :p


walczysz sobie ze szczurami w walce, nagle dostajesz szarze od rat ogrow, nie testujesz feara od rat ogrow, bo nie musisz, ale jesli szczury wygraja walke, i rat ogry robia FO to automatycznie uciekasz... w telegraficznym skrocie mozna to tak ujac :)  (panik zadnych od okolicznych breakwo, wyrzniec itp tez nie zdajesz)
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Zox w Październik 08, 2006, 09:36:49 am
Cytat: "Padishah"
Więc o ile masz polski podręcznik


...


mam...  :oops:

Coraz bardziej zaczynam tego żałować, ale trudno się mówi
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 09, 2006, 03:08:46 pm
tez mam pytanie do tego calego FO..bo przydarzyla mi sie pewna sytuacja (dwukrotnie)...i za kazdym razem przeciwnik inaczej ja rozwiazywal (w gruncie rzeczy nie chcialem sie juz klocic bo nie mialo to zbytniego wplywu na gre)..

oto jedna z sytuacji:

dwoch dzielnych realmow pogonilo jakas jednostke, wpakowali sie dzieki temu w 10 lucznikow WE..w nastepnej turze dostali szarże z tylu od 8 Driad.. po roztrzygnieciu combatu wyszlo ze realmi przegrywaja.(lucznikow zostaje 9, driad 8). Teraz jest pytanie: co sie dzieje?
1) FO od driad, Realmi uciekaja od driad, przez lucznikow i zostaja zabici (bo uciekali przez wrogi unit o US>5)
2) FO od driad, Realmi uciekaja od driad, przez ucznikow (mamy normalna ucieczke - pogoń)
3) FO od driad, Realmi uciekaja od unitu o najwieszym US (czyli lucznikow) przez driady i zostaja zabici przebiegajac przez nie
4) FO od driad, Realmi uciekaja od unitu o najwieszym US (czyli lucznikow) przez driady (ucieczka - pogon)
5) jakas inna opcja...choc rzutu na breaka nie powinno byc (pomijajac dwie jedynki)... a FO jest napewno.


moim zdaniem poprawna jest wersja 4.

w tej konkretnej sytuacji przeciwnik uparl sie na wersje 1 ...a ze nie zalerzalo juz na tych realmach to sie ich skasowalo.
Natomiast w drugiej sytuacji przeciwsnik zrobil to tak samo jak ja o tym mysle :)
moze ktos mi wytlumaczyc jak to naprawde dziala.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: TomCio w Październik 09, 2006, 03:11:34 pm
Tak jak ty myślisz.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 09, 2006, 03:33:56 pm
Ucieka przez driady, ale nie jest niszczony, chyba że dogonisz. W tym przypadku przebiegnięcie przez wrogi oddział jest dozwolone - str. 41
Cytuj
The only exeption to this is that units that break and flee from a multiple combat are allowed to move through any of the enemy units they were fighting

Jest dokładnie podany też przykład walki jednego oddziału w plecach, a drugiego od frontu.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 09, 2006, 03:48:02 pm
To zależy ile było tych driad na koniec walki. Jeśli było ich więcej niż łuczników to od driad uciekłyby realmy w łuczników i by zgineli na miejscu. Jeśli zaś było ich mniej niż łuczników, a nadal więcej niż 5 modeli to uciekli by od łuczników w driady i tez by zgineli, jeśli by natomiast było ich mniej (tych driad) niż 5 modeli to uciekliby przez driady i by była pogoń i wsio.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Zox w Październik 09, 2006, 03:53:05 pm
Cytat: "Heinrich_von_Tod"
T uciekłyby realmy w łuczników i by zgineli na miejscu


poczytaj rulebooka, zwłaszcza ten fragment który podał Scimitar  :roll:
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 09, 2006, 03:53:27 pm
@Heinrich_von_Tod...jest napisane ile bylo czego na koniec walki :D...
ale pomijajac to to chyba i tak sie mylisz :)

Scimitar jasno to wytlumaczyl...

opcja nr 4.

mi ta kwestia wydawala sie jasna od poczatku, ale widze ze moze sprawiac tez problemy... tym bardziej sie ciesze ze zadalem to pytanie :D
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 09, 2006, 04:43:09 pm
To jak, nie można być zniszczony od walczącej z nami jednostki która stoi na linii naszej ucieczki tylko od jednostki która nie jest z nami w walce, a stoi na linii naszej ucieczki? Podręcznika nie mam:/
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: thurion w Październik 09, 2006, 06:39:53 pm
Cytat: "Heinrich_von_Tod"
To jak, nie można być zniszczony od walczącej z nami jednostki która stoi na linii naszej ucieczki tylko od jednostki która nie jest z nami w walce, a stoi na linii naszej ucieczki? Podręcznika nie mam:/


nie mozna, mozesz byc otoczony z 4recyh stron a i tak nadal uciekasz od najwiekszego US, zniszczyc moze tylko oddzial o US 5, bedacy poza combatem (ew. w innym combacie) bedacy na drodze ucieczki
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Góbal w Styczeń 04, 2007, 11:48:22 am
Teraz oddział lataczy o US=>5 nabiera wiekszego znaczenia.
Jeżeli mamy pewność że wygramy combat (a czasami mamy) to wystarczy ustawić z tyłu "lataczy"

Oczywiście istnieje ryzyko, ale czym byłaby ta gra bez podejmowania ryzyka  :D
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 04, 2007, 11:59:11 am
Cytat: "Góbal"
Teraz oddział lataczy o US=>5 nabiera wiekszego znaczenia.
Jeżeli mamy pewność że wygramy combat (a czasami mamy) to wystarczy ustawić z tyłu "lataczy"

Oczywiście istnieje ryzyko, ale czym byłaby ta gra bez podejmowania ryzyka  :D


Proszę Pana - tu sie zasady omawia.
Taktyki i Nekromancja - gdzie indziej proszę.
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Styczeń 04, 2007, 12:05:52 pm
Cytat: "JJ"

Proszę Pana - tu sie zasady omawia.


I obrzuca blotem, denerwuje, przeklina, irytuje, prowokuje, dreczy, zastrasza, gada glupoty, spamuje. Ale zero taktyk!
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Styczeń 04, 2007, 07:15:16 pm
dokladnie... i prosze o tym pamietac!
Tytuł: Fearoutnumber
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 04, 2007, 07:18:02 pm
Zaraz Wam to spamowisko zamknę i gadajcie ze mną w temacie moderacja.... :badgrin:
Każdy dostaje po 24 Ostateczne Ostrzeżenia za Spam.  :badgrin: