gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Wątek zaczęty przez: von LeoneK w Marzec 14, 2004, 11:04:11 pm

Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: von LeoneK w Marzec 14, 2004, 11:04:11 pm
Hey, ostatnio zastanawiałem się nad armią krasnoludzką, nad jej podręcznikiem. Czy można stwożyć rozpiske na tyle sensowną by zacząć dawać sobie rade tak jak np. seryjna już chyba rozpiska De z rękawiczką CoK i boltami. Prosze o wasze propozycje , ale narazie podam własną :

lord; gromil , dwurak, runa kamienia , first strike, +2A

Thane ; gromil, bsb, +1A, +1S

runszmici to ; wsumie 5ds, jeden marune kamienia i tarcze a drubi dwuraka, oczywiście oboje maja gromile , tamten z tarczą ma rirola save oraz tarcze i wspomnianą rune kamienia

2 razy 10 kuszników

16 wariorów z tarczami i ciężką zbroją oraz pełnym cg

18 ironów, pełny cg i runa odwagi

diało, rune of forging

balista, raz w grze na 2+ i +1S

Balista +1S

2 Organki

Co o tym myślicie. Nie jest tego wiele 63 modele, ale zapewniona ochrona anty magiczna 5ds no i 4 dispel dice, jako taka ochrona przed ostrzłem ( myśle że 20 kuszników i temachinki troszke namieszają w altyrelji wroka, ale może to złudne myślenie ) , jestm też przygotowany na monstery 2 organki i balista raz na 2+ ( wiadomo cay ostrzał w wampira z kosą na lataczu ). Czekam na wasze opinnie i pomysły.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Marabut w Marzec 15, 2004, 08:08:46 am
I po co ci nasze opinie?, idz, przetestuj sprawdz co ci sie sprawdza a co nie, co ci sie podoba a co nadaje sie do kosza!Dostan pare razy wklepy a potem zmien co trzeba!zaczniesz wygrywac "na wlasne konto" to bedziesz sie lepiej czul niz jak ci ktos powie co masz wystawic!
Pozdrawiam!
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: GoluS w Marzec 15, 2004, 03:17:41 pm
klask klask klask, dokladnie... idz pograj na turniejach, zobaczysz co jest ok, co nie...

a krasnoludkami da sie wygrywac, wszystko zalezy od gracza :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Ragnor w Marzec 17, 2004, 09:50:33 am
Dobrze gada wlać mu 8)  A tak na marginesie to Lord ma słabą ochrone własną.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Marzec 17, 2004, 11:43:29 am
Cytuj
seryjna już chyba rozpiska De z rękawiczką CoK i boltami

Jest chyba cala jedna taka armia, w dodatku wcale nie taka mocna. Samemu mozna wymyslic duzo ciekawsze rzeczy, tak samo jest z krasnalami. Rozpiski z netu sa imo dla malo rozgarnietych ludzi, ktorzy i tak nie beda potrafili nimi zagrac.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Swingu w Marzec 17, 2004, 01:54:02 pm
Trzy słowa - za mało modeli.
Przesadzasz z ochroną antymagiczną - 6 kostek i 5 scrolli?? Paranoja... Wygląda na to, że bohaterowie zżerają za dużo punktów.
Więcej wojska!
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: daysleeper w Marzec 17, 2004, 10:54:17 pm
Kichaaaaaaa!!
Ja tam uważam że w specialu najlepszy jest kombinacja pt
19 ironów
Stone thrower (2x run of pnetrating + przerzutka scattera)
Stone thrower (1x run of pnetrating + przerzutka scattera)
Działo (przerzutka artylerki)
Tym graja i wygrywaja najlepsi... Wszystko jest kwestią celnego oka
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Kazador w Marzec 18, 2004, 12:09:09 am
Ja juz doszedlem do swojej wypracowanej masakrami w plecy rozpiski i da sie nia grac calkiem skutecznie (np na krakonie tylko jedna bitwa w plecy )
W tej rozpisce napewno nigdy nie ujrzysz lorda  -wyrzuc go bo to plewa jak malo co - zzera tyle punktow ze lepiej zamiast tego wystawic oddzialy.

Poza tym 63 modele to na 2000 nic. Kazda armia cie zezre bo jest cie za malo - moja liczy z reguly okolo 100+
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: von LeoneK w Marzec 18, 2004, 04:35:51 pm
Chciałem tylko powiedzieć że zapomniałem o wrdzie , pominełem przy spisywaniu z kartki. A tak między nami to jakim cudem się mieścicie na 2000 pts. więcej jak sto modeli. Przecierz trzeba mieć coś do strzelania ( jako obrona przed armiami strzelającymi lub magicznymi). Jakie macie propozycje minersi , rangersi ze wsparciem żyrosów. Kazador wspominałeś coś o rospisce bez lorda , taka armia traci potencjał bojowy , chyba że ma być strzelająca. daysleeper czy mugłbyś coś zaproponować lub/i podpowiedzieć .
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Marzec 18, 2004, 04:50:51 pm
rozpiska prezesa wyglada tak:

 2 smithow z scrolami jakies solidne armory
1 thane z dwurak 1+ sv reroll
2 * 20 wariors
12 crossbows
10 thunders
20 irons
1 kataplta a roznymi runami
1 dzialo
1 dzialo
1 organy
okolo 90 modeli, sa strzlacze, sa scrole, jest calkeim niezly heros, sa machiny, sa solidne klocuszki...dobrze to obmyslil prezes...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Matt w Marzec 18, 2004, 09:17:28 pm
oj szafa84... a prawa autorskie? :twisted:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Kazador w Marzec 18, 2004, 09:48:30 pm
To fakt - Prezes by cie zabil jakby to zobaczyl - poza tym jego rozpa juz tak nie wyglada bo on gra teraz bardzo podobna do mojej a ta sie rozni znacznie.

Von Leonek - armia bez lorda wcale nie traci potencjalu bojowego bo juz to pisalem 1000000 razy - jak kos jest slabszy od niego (to rzadkosc) to go poprostu omija i marnujesz mase punktow na kolesia ktory przez cala bitwe nic nie zrobi, a jak ktos jest silniejszy (BD wampir, chaos herosi itp) to go zmiata w pierwszej rundzie walki i tak czy owak tracisz punkty.

Nie wiem jakim cudem - po prostu - moja  rozpa na 2000 to dokladnie 100 modeli.

SKad pomysl zeby wystawiac rangersow ze wsparciem gyrosow?
Gyrosy zdechna od kazdego oddzialu lataczy a same nie zdaza zrobic nic. Poza tym tracisz wtedy sloty w ktore mogly wejsc organki - bez dwoch w pole nie wychodz.

O rangersach sie nawet nie wypowiadam bo to jakas pomylka - kolesie bez skirmisha w klocku z dwurakami i light armourem  - pogonia ich nawet wilczki - spojrz tez na ich koszt punktowy - to jakis kiepski zart

Minersi - obowiazkowo przynajmniej 10 do kazdej armii - defens czy nie - aha i goli bez zadnego CG -ewentualnie champion jak ci zostana jakies puntky a nie bedziesz mial co wcisnac.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Marzec 19, 2004, 08:51:48 am
No cóż skoro prezes dał ta rozpiske ryhowi na pyrkon wiec sadze ze nie mialby nic przeciwko...zreszta dzieki temu temu swait dowiedzial sie jakim to wspanialym strategiem jest prezes - i nie dopatrujcie sie tu ironii!
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: sas w Marzec 19, 2004, 02:37:07 pm
prawda jest taka, że u krasi coraz bardziej opłacalne jest kowadełko i armatki, dużo armatek i katapult ...
klocki ironów moze i są twarde, ale i tak od jakiejś mocnej szarży padną, a jak nie to się ich wymanweruje :(
żyros ... hmmmm ... na pewno nie brać na "klimatyczne" turnieje, bo tam tyle magii i strzelania, że zginie zanim jeszcze się skończycie rozstawiać :) za to gdy gra się z jakąś bardziej normalną rozpiską, to nawet może się przydać (ale tylko może, nie musi)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Marzec 19, 2004, 05:33:36 pm
Cytuj
No cóż skoro prezes dał ta rozpiske ryhowi na pyrkon wiec sadze ze nie mialby nic przeciwko...zreszta dzieki temu temu swait dowiedzial sie jakim to wspanialym strategiem jest prezes

Ale ona srednia byla. Przynajmniej takie wrazenie sprawiala, nie wiem, jak mozna nia dobrze zagrac...
Malo strzelania, a klocki to juz latwo wymanewrowac fast cav...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Snorri Redbeard w Marzec 19, 2004, 07:30:24 pm
Witam, kilka słów o ww krasnoludach. Jak juz pisał 10000000000razy Kazador, należy się pozbyć lorda, jest bezuzyteczny (tak na marginesie, twój lord ma dwuraka i jakies tam na nim runy, a przeciez runy na dużym otwieraczu kasują jego właściwości, staje się hand weaponem). Musi być tego więcej, super sprawdzaja sie wojownicy w liczbie 20+, thundererów to conajmniej 12. jedna mała uwaga, katapulta z runą  raz na 2+ jest pomyłką, tak mi się wydaje. U mnie na przykład ta runka jest zarezerwowana dla bolcownicy. O rare units to się nie będę wypowiadał, bo nie ma o czym (no, organki moga się przydać). Ach, i nie ma co próbowac brać kuszników do niszczenia maszyn, nie starczy im zasięgu, lepiej przeznaczyć ich do niszczenia lekkiej kawalerii, a to się wiąże z ich odpowiednim ustawieniem. Tak w ogóle to ustawienie jest w tej armii najważniejsze, na dobra sprawę stanowi 50% sukcesu (hehe, wygrywa się bitwę przed bitwą). Ja zawsze ustawiam się tak, by wróg nie miał możliwości przebić sie przez moją linie, trzeba pozatykac wszystkie dziury (organki :D i niedopuścic do oskrzydlenia. od przodu to krasnale moga walczyć do końca swiata (i o jedne dzień dłużej, hehe). Oczywiście sprawa się zmienia gdy cos się wykopuje z tyłu, ale wtedy to generalnie jest przesrane i każdy się ratuje na swój sposób.

Z powodzeniem da się wystawić ok. 100 modeli, weź tylko mniej maszyn (które lubia ginąć od tunnelingów itp.), a wiecej piechoty. U mnie tylko jeden oddział przekracza 200 punktów, są to longbeardzi, którzy zreszta są dosyć użyteczni.

I to by było na tyle narazie.

P.S. Chciałbym przypomnieć niektórym, że sami też nie raz prosili o opinie o swoich rozpiskach i jakoś wtedy nie było to przestepstwo. Oczywiście, bez testów się nie da, ale tez trzeba od czegoś zacząć. I takie opier*******  jest nie na miejscu. Wstyd, panowie ( i panie?).
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Marzec 19, 2004, 08:56:41 pm
Ja bym tam tego lorda jednak wystawil. Choby tylko z rune of stone, aby nie zszedl zbyt szybko. 10 ld naprawde pomaga i chyba warto zainwestowac te kilka punktow. Ale to tylko moja opinia - ja sie bez highborna wogóle na bitwe nie ruszam.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Halfing@ w Marzec 19, 2004, 09:20:11 pm
To tak samo jak ja Dla mnie Bretonnian Lord to poprosu De BeŚciak
chociażby dlatego że może brać dużo napraedę fajnych przedmiotów magicznych i cnót, co daje możliwość zrobienia z niego naprawdę mocnego Rzeźnika albo extra surviwala Czego nie zrobi zwykły paladyn ponieważ bierze tylko do 50.

Może to poprostu już czas żeby odejść od stereotypu lorda puszki a zacząć robić lorda nabijacza CR, przecierz moża zawsze coś dać co pozwoliłoby mu na jakieś bardziej wyrafinowane akcesoria a niżeli tylko zbroja na 1+ z duperelami i dwurak

Ale to tylko moja opinia

Kumpel grająć Krasiami gra wariatem z siłą 5 no armour saves z wardem na 4+ i savem na 2+
Koleś się sprawdził w kilku ważnych bitwach i potrafił w kilku znaczących momentach zmianić los bitwy

Ale jak dla mnie to kowadło też jest fajne bo są armie które mają niezły orzech do zgryzienia ( wiadomo dlaczego)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Ragnor w Marzec 20, 2004, 08:28:33 am
Chyba jednak nie Jankiel, ponieważ różnica 1 ld (a nie 2 jak w przypadku DE) to jest niewiele, moim zdaniem lepsza jest możliwość przeżutu LD dzięki Bannerowi, który dajemy zamiast Lodzia.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Snorri Redbeard w Marzec 22, 2004, 07:31:33 pm
Krasnoludzki Lord u którego wykorzysta się wszystkie punkty na runy jest super drogi i bardzo mało ruchliwy, dlatego takiewgo kolesia da się bez wiekszego problemu wymanewrować. A zwykły Than też jest niezłym zabijaką, a ewentualna strata nie jest aż tak kosztowna. Tak czy inaczej super lordów wroga najlepiej zastrzelić przed hth, bo wtedy może być ćwikła.

Jeśli zaś chodzi o kowadełko.... jeszcze z nim nie grałem, ale wydaje mi sie też dosyc drogie jak na swoje możliwości, zwłaszcza gdy gramy na turnieju, gdzie przeciwnik ma z reguły solidna ochronę antymagiczną. Ale w bitwach towarzystkich, gdzie magia może być zaskoczeniem, to kto wie...  Jedno jest pewne, kowadło zaje****** wygląda.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Ulthran w Marzec 22, 2004, 07:47:45 pm
Kowadło nie jest złe nawet, grałem nim 2 razy towrzysko i sie nawet sprawdzało, ale na turnieju bym go nie wystawił - za drogie :roll:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: High Elf w Marzec 22, 2004, 08:23:23 pm
Dobra, nie będę się tu rozpisywał. Modeli rzeczywiście za mało, bolty może i słabsze od dział ale przynajmniej nie wybuchają (więc wg. mnie dość szybko nie masz piechoty, zwłaszcza, że mam pare PD, oraz łuczników, o Dragon Princach już nie mówię. Rozpiska prezesa jest naprawdę spoko, tylko mi musicie przypomnieć kto to byli ci thunders (pamięć już nie ta co kiedyś...) :bored:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Ragnor w Marzec 22, 2004, 10:27:08 pm
Thundzi używaja strzelbów zas 24'' penetracja pancerza -2 ASv, S4 na bliskim maja +1 do trafienia i idą i strzelają
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Kazador w Marzec 22, 2004, 10:36:50 pm
Wszystko git tylko chcialem delikatnie zaznaczyc ze powyzsza rozpiska nie jest rozpiska Prezesa a jedynie rozpiska ktora Prezes na kolanie stworzyl z figurek ktore pozyczyl Rychowi. I nie jets wcale taka spoko bo ani to defens ani ofens. Prezes gra zupelnie inna na turniejach :twisted:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Matt w Marzec 22, 2004, 11:04:42 pm
oj dajcie już prezesowi spokój...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Czerwiec 30, 2004, 10:23:25 am
Witam. Bylbym wdzieczny gdyby ktos bylby chetny udzielic rady. Gram od niedawna razem z 3 kumplami (imperium, HE i WE) i niewiem co kupic. Mam 16 warriorsow z hand weapon + shield (najczesciej gram z WE wiec wole save na 4+), Thane z greatweap. (nogi ma od bretończyka :) ) i zbieram thunderersow (zamierzam miec 12, ale niewiem czy to dobry pomysl, bo ostatni spell z lore of life powoduje ze musze wykulac 6 zeby strzelac), a chce kupic albo ironow, albo minersow (nie ma to jak zarznac lucznikow od tylu :) ) a potem chyba bolca. no i nie bardzo wiem czy ironi, bolec, minersi, czy najpierw minersi, bolec, ironi. i czy w ogole minersi sie przydaja. a tak w ogole to jaka machine kupic po bolcu? bolca chce na magow bo 4 dispela to ciut malo, a z dziala znajac moje szczescie bym pudlowal. tak wiec ogolnie prosze o porade. i wybaczcie tak dlugiego posta:)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Czerwiec 30, 2004, 10:53:59 am
to kup sobie runesmitha:)
Lukasz
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Czerwiec 30, 2004, 12:25:06 pm
runesmitha? na co mi on? kumpel z jednym magiem na 1 albo 2 lvlu ma 3-4 casting dice'y a ja zawsze 4 dispela. to juz wole wrzucic thane'a
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Czerwiec 30, 2004, 12:33:16 pm
No to po co sie boisz 6 z life'a??
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: yordi w Czerwiec 30, 2004, 12:48:17 pm
Kup sobie ironów. To jest coś! ja sie bez nich z mojej twierzy nie ruszam ;) Bolce są dobre na bohaterow, ktorzy czasem sie błąkaja bez celu po mapie na jakims lataczu...
Minersow mało używałem ale wydaje mi sie, że są dobrzy tylko na armie, które stoją w miejscu po drugiej stronie i nie maja zamiaru podejść a czesto tak na turniejach sie zdaża. Niestety...
Nastepna masyznka, w ktorą radze zainwestować u krasnali to stone thrower. Nie ma to jak walnąc centerka. Aż sie łezka kręci w oku jak pomyśle o pieknych centers shootach w dragon princow... :)

Pozdrawiam
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Czerwiec 30, 2004, 01:48:00 pm
Narzekasz ze jaedzie Cie magia, to runesmith jest rozwiazaniem,
Minerzy nigdy nie dorwa lucznikow, sa za wolni.
A bolec jak ma maga na trafienie to przeciwnik jest glupi a Ty i tak trafiasz na 6' wiec szanse sa marne.
Lukasz
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Czerwiec 30, 2004, 01:51:32 pm
chyba ze zaopatrzysz sie w run - trafianie na 2+.........ALE JAKI MAG WYJDZIE Z LASU, LUB Z ODDZIALU LUB Z ZASIEGU PROXIMITY..........szit, sorki za kapsa
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 01, 2004, 10:19:48 am
to w koncu jaka maszynke?  i czemu minersi sa za wolni? lucznicy WE jada 5, a ja marszem czy szarza 6, a z reguly sa wystawiani zaraz przy koncu planszy.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: sHEPT w Lipiec 01, 2004, 10:37:37 am
i co ty deklarujesz szarrze a oni flee i tak w kułko minersi mogą ci pomóc oczyścić strzelaczki przeciwnika ale  nieliczyłbym na nich za rarzo zwłaszcze z jakimi kolwiek elfami
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: sHEPT w Lipiec 01, 2004, 10:39:05 am
a co do maszyn to przedewszystkim patapulty conajmniej dwie niema u krasnali lepszej machiny
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 01, 2004, 10:48:45 am
tyle ze "patapulta" znajac moje szczescie to bede czesciej sadzil w swoich :(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: yordi w Lipiec 01, 2004, 10:48:10 pm
Nie jest zbyt mądrym zajęciem zakładać z początku przed bitwą, że nie opłaca sie czegoś brać bo z naszym szczęściem to od razu wybuchnie,  :roll: walnie po swoich lub zrobi inne dziwne cuda. Z takim podejściem to najlepiej grać w bierki albo zając sie kolekcjonowaniem znaczkow pocztowych bo to ponoć uspokaja... :|
Katapultą ciezko jest trafic w swoich bo przeważnie strzelasz nią daleko od siebie lub swoich jednostek i zadko sie zdaza aby pocisk wracal akurat do nas. Jeśli juz pech cie przesladuje to wystarczy zainwestowac runy...

pozdrawiam
Tytuł: Re:
Wiadomość wysłana przez: Szaman2 w Lipiec 02, 2004, 08:55:41 pm
Hmmm... Boisz sie magikow? Zeby ktos krasnoludom mogl podskoczyc magia musi wziac przynajmniej wizard lorda i herosa - a to znaczy ze prawdopodobnie nie starczy punktow na wygrzewcow do walki wrecz.

Jesli przewaznie grasz przeciwko armi super magicznej wystarczy kupic z jednego runsmitha, i dac mu kilka rune of spellbraking czy cos w tym stylu. Jak masz punkty mozesz tez zainwestowac w jakies sztandarowe runy ktore daja kluczowym jednostkom (iron/long/hammerer) magic resistance czy cos w tym styu. Jako ze przeciwnik wywalil pubkty na magusow, ty nie potrzebujesz super wygrzewcow do cc bo krasnoludy poradza sobie same. Ot wystarczy lord, i 2 runsmithow, albo nawet thane z runiarzami jak masz malo punktow.

Z dwoma rusnmithami, i kilkoma dobrymi runami bedziesz generowal tyle dispel dice ze przeciwnik bedzie mial spore problemy z czarowaniem.

Co do odzialow: polecam standardowych wariorow w duzych ilosciach. Przynajmniej 2-3 jednostki po 20 - najlepiej z dwurakami. Do tego slayerzy - swietna jednostka do pilnowania flanki i do walki wrecz. Diala takze zadziwiajaco dobrze jako tarcza z napisem "shoot here" - przeciwnicy przewaznie nie potrafia odmowic sobie przyjemnosci strzelania do nie-ubranych, pomaraczowych krasnali. Oznacza to ze twoi wariorzy i elity nie gina glupio od kusz i lukow, a slayerom i tak wszystko jedno - bo nie robia panic testow.

Z elit sam uzywam ironow z przyzwyczajenia - zreszta nie sa oni zli. Dla odmiany ci panowie nie maja takiej sily przebicia jak jednostku z bronia dwureczna - ale za to bardzo ciezko ich utluc (chyba ze przejedzie sie po nich ciezka konnica).

Z maszyn bojowych - tradycyjnie armatki. Bolce sa dosc tanie i skuteczne  jak na swoja cene. Nigdy nie uzywalem kamieniomiotow ale moze powinienem zaczac... Nie warto wywalac zbyt duzo punktow na maszynki bo nie sa one aktywne przez cala bitwe. Po 2-3 turach wiekszosc maszyn nie ma do czego strzelac bo wszystkie jednostki sa w walce wrecz, albo zbyt blisko wroga zeby ryzykowac. Dotego jak zacznie sie rospierducha przewasnie cos zawszpe przeslania LOS i czesc maszyn poprostu nie widzi wroga, chyba ze stoja da gorce...

Tak wiec 2-3 maszyny na 2000 to prawdopodobnie w sam raz. Wiecej nie warto.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Lipiec 03, 2004, 04:37:22 pm
Cytat: "Szaman2"
Hmmm... Boisz sie magikow? Zeby ktos krasnoludom mogl podskoczyc magia musi wziac przynajmniej wizard lorda i herosa - a to znaczy ze prawdopodobnie nie starczy punktow na wygrzewcow do walki wrecz.

Po co mu wygrzewcy jezeli nastawia sie na magie i strzelanie a Ty i tak do niego nie dojdziesz??

Cytat: "Szaman2"

Jesli przewaznie grasz przeciwko armi super magicznej wystarczy kupic z jednego runsmitha, i dac mu kilka rune of spellbraking czy cos w tym stylu.

Co przeciwko 14 kostkom magii wystarczy Ci na CALA JEDNA TURE

Cytat: "Szaman2"

Do tego slayerzy - swietna jednostka do pilnowania flanki i do walki wrecz. Diala takze zadziwiajaco dobrze jako tarcza z napisem "shoot here" - przeciwnicy przewaznie nie potrafia odmowic sobie przyjemnosci strzelania do nie-ubranych, pomaraczowych krasnali. Oznacza to ze twoi wariorzy i elity nie gina glupio od kusz i lukow, a slayerom i tak wszystko jedno - bo nie robia panic testow.


Chyba zartujesz!! Zjadaja cenny slot Special, a sami nie prezentuja niczego. Brak save'a slabe ataki, drogi koszt. Smierc szybka i pewna, fluff'u sie trzymasz.

[/quote]
Z maszyn bojowych - tradycyjnie armatki. Bolce sa dosc tanie i skuteczne  jak na swoja cene. Nigdy nie uzywalem kamieniomiotow ale moze powinienem zaczac... Nie warto wywalac zbyt duzo punktow na maszynki bo nie sa one aktywne przez cala bitwe. Po 2-3 turach wiekszosc maszyn nie ma do czego strzelac bo wszystkie jednostki sa w walce wrecz, albo zbyt blisko wroga zeby ryzykowac. Dotego jak zacznie sie rospierducha przewasnie cos zawszpe przeslania LOS i czesc maszyn poprostu nie widzi wroga, chyba ze stoja da gorce...
Tak wiec 2-3 maszyny na 2000 to prawdopodobnie w sam raz. Wiecej nie warto.[/quote]

hmmmm.... kurcze....
dzialo jest ok, bolec jest slaby jedyna przewaga dwarfow jest Katapulta, wunderwaffe naszych machinistow:). roznica miedzy piechota core, a special jest nikla za to korzysc z maszyn wielka!!
Ja na 2 tys nie ruszam sie bez 6:), jak mi smignie cos w glowie to 5:).
A jak zacznie sie rozpierdowa to albo giniesz albo masz slabego przeciwnika, bo jednak dac sie zaangazowac w hth z dwarfami przy ich 3 ruchu jest ciezko!!
Lukasz
P.S. czemu zwawsze jestem taki zly:P
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Herudaio w Lipiec 03, 2004, 05:05:06 pm
Co sądzicie o Doomsekersach? IMO całkiem nieźli jak na te swoje 65 pkt, WS 5 i jeszcze -1 do hit, jak się wpakują w bok piechoty to masakra 3-10 ataków z siłą 5, i walą przed wszystkim, ze symulacji wychodzi że wytrzymują nawet szarże grail knightów, zazwyczaj zabijając 1 jednego bez straty nawet wounda a w kolejnych turach nawet jeszcze lepiej
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 03, 2004, 06:33:14 pm
przeciwnik na razie z magia nie wyskakuje, jak zaczniemy grac na 2000 to wtedy sie zaczne bac magow. narazie gramy na 500. Ja mam:

16 warriors+heavarmor+shield+sztandar
12 thunderersow
thane z dwurakiem, lekka zbroja, MRoGromril
thane z heavarmor, shield, RoStone, 2xRoStriking

On ma:
3x5 lucznikow
chyba 11 wardancerow
commandera na orle + cos magicznego

i nie przegralem ani razu :) (moze dlatego ze gramy do zera, czasem nawet 8-9 tur), ale to chyba wina tego ze on ma pech w kosciach i tego ze nie bardzo umie grac.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Lipiec 03, 2004, 06:37:55 pm
przede wszystkim wystawia slaba armie...wardance nie sa zbyt dobrzy, szczegolnie na takie punkty i takiego przeciwnika jak dwarfy. A w ogole to jak wyglada taka bitwa - turlanie i turlanie na okraglo...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 06, 2004, 12:27:06 pm
Narazie nie ma nic innego, a ta gra opiera sie na turlaniu. Co mamy? Zgadywac i nie turlac???? :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 06, 2004, 12:35:43 pm
hmmm, wygrywasz??- dziwne, wystarczy ze sie zmieni wardancerow na driadki i szanse masz marne i to bardzo :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 10, 2004, 06:21:09 pm
No to fajnie. :) Zreszta i tak dwarfy sa the best ;) BTW nie sadzicie ze driady WE sa brzydkie???
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Matt w Lipiec 10, 2004, 08:36:05 pm
te kołki w ogóle nie powinny sie driadami nazywać...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 16, 2004, 10:19:29 am
Cytat: "Raistlin"
hmmm, wygrywasz??- dziwne, wystarczy ze sie zmieni wardancerow na driadki i szanse masz marne i to bardzo :)


Zmienil. Z reguly jak dostana klockiem warriorow to uciekaja (4 za ranki + sztandar, plus rany) bo on strzela w thunderersow. A lucznikow ma w jednym oddziale 15, bo jak mial 3 oddzialy po 5 to zabijalem thunderersami 2, a 3 panikowalo:) Chociaz ostatnio za mna wygral bo warriorzy w 8 walczyli z 9 driadami i uciekli na 1 cal :( Thane w tym momencie walczyl z archerami i commanderem (zabil chyba 8 lucznikow, reszta zginela od ostrzalu) i jak dostal szarze to zdazyl tylko zabic commandera. Potem zostal dogoniony i annihilowany :) Mi zostal bolt i 2 thundererow, a jemu driady. Wygral o 21 pktow :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 16, 2004, 10:21:20 am
A to juz nie moja wina ze grac koles nie potrafi.... albo Ty jestes dobry, ale sorki- dwarfy raczej szans z we nie maja............tzn. maja, ale przy tych rozpiskach we maja straszna przewage.....
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 16, 2004, 05:32:11 pm
a jakbys ty gral????
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 16, 2004, 06:07:54 pm
- no wiec tak- masz tylko oddzial strzelcow - maszynek brak- wiec tak- koles na orle odpala haila w strzelcow. lub warriorkow, strzelcy spadaja od moich archerkow- mam przewage zasiegu itd. - moge sie bawic w ciuciubabke- ty do przody, ja w tyl i tak dalej- roznica jest taka ze ja cie po ruchu trafiam na 4+, a ty mnie na 6+. Zakladamy ze koles na orle odpala haila, zabija statystycznie okolo 4, archerzy zabija jeszcze 2-3, kolejna tura strzelania powiedzmy eliminuje kolejnych 3 kolesi- zostaje 2och, jeszcze raz strzelimy i zakladam ze Cie nie ma......... zostaja warirorzy z thanem- a to juz nie problem- poswiecam archerkow jednych, 2gimi wpadam od falnki i kasuje szeregi a driadki moga sie nawet na chama od przodu ladowac w oddzial z 2 thanami- trafianie na 6+ i juz.... jeszcze dla pewnosci moge dorzucic kolesia na orle..... raczej uciekniesz z takiego combatu....... jak thane wyjdzie z oddzialu popolowac to tez zle nie jest- po prostu zabijam tego pojedynczego z driadek i juz :)  - fear i trafianie na 6+ robi swoje............... :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Lipiec 16, 2004, 08:25:28 pm
Raistlin milo Ci sie tak na biednych Krasnalach wyzywac:P??
Male, biedne a Ty jeszcze gnebisz:)
Lukasz
P.S.Najgorsze ze masz racje:(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 16, 2004, 09:06:00 pm
Lekkie zmiany w ropzie krasi i juz moze byc lepiej- kusznicy na wood elfy sa lepsi niz thunderki, jakis stone throwerek, czy organki zalatwia sprawe driadeczek............ :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Ragnor w Lipiec 16, 2004, 10:20:07 pm
Flejm w sumie też byłby nie z gorsza, ale tak myśle nad śmigłem-to chyba utopione pkt :( chociaż  :|
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 17, 2004, 08:18:19 am
coz......... smiglo na dzien dobry oberwie z haila na bank :) .... zeby nie macilo zbytnio :bored:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 17, 2004, 11:18:36 am
Raistlin:

Teraz wystawia comma na piechote zeby wziaz 9 driad. archerami niema gdzie isc do tylu bo wyjdzie za stol, a thunderersi przegrywaja tylko zasiegiem (elf - trafia na 3, rani na 5; a ja na odwrot) ale znow te 6 to maszeruje w pierwszej turze. a rankow mi nie zdejmie archerami bo zawsze zatluke jednego albo thunderkami albo boltem. z haila wchodzi mi z reguly cos okolo 8-10 trafien, to sa 3-4 rany czyli sprzatnie 1-2 :) szanse z thanem maja tylko driady dzieki fearowi, ale zawsze je omine bo albo lece po drugiej stronie stolu, albo sie chowam za klockiem. a z driadami problemu nie mam bo zawsze jest lup! klockiem i uciekaja :) Chociaz raz jak gralismy na dywanie (ach ta nieograniczona powierzchnia :) ) to stwierdzil za lucznikow poswieci a commem i driadami zaczal maszerowac do tylu zebym ich nie zabil :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 17, 2004, 11:29:37 am
Eee co do haila- nie 3-4 woundy- tylko 4-5, i jesli thunderkom nie kupisz tarcz to spada tych 4-5, lub 3-5, jesli maja tarcze.
Co do archerkow- - ja gram na planszach wymiarowych, coz jego problem jesli gracie na jakis malych polach..........w twojej rozposce nie widnieje bolt throwerek, wiec nie ma sie czego bac.
Driadki wciagaja warriorkow nosem :)  - tylko trzeba pozbyc sie rank bonusu, a po rozstrzelaniu thunderkow mamy na to jakies 2 tury, nawiet wiecej- co za problem wymanewrowac regiment krasnali :)  trzema regoinkami wood elfow :)  plus driadkami....................

Jak mowilem, albo Ty jestes taki super, albo twoj przeciwnik ie potrafi wcale grac.......
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 17, 2004, 03:15:52 pm
Moja rozpiska

Thane + lekka zbroja + Dwurak + MRoGromril
16x Warriors + ciezka zbroja + tarcza + sztandar
12x Thunderers
Bolt + MRoSkewering + RoBurning

Z tych trzech oddzialow archerow zostanie 1 albo 2, a jesli hail pojdzie w thunderersow to warriorow dojdzie tak z 12 i bedzie 2 za ranki, 1 za sztandar, i juz wszystko ucieka :) a bolt skosi ze 3-4 driady (ech, niema to jak miec fuksa w kosciach  :D  ), a ostatnio on gra tylko jednym oddzialem lucznikow (przynajmniej nie spanikuja od ostrzalu) ktory jest prawie zawsze niszczony przez thane'a.

BTW: ile ma wymiarowa plansza???
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 17, 2004, 03:44:16 pm
12 cali strefy rozstawiania, i 24 po srodku- czyli 48 cali dlugosci, szerokosci albo tez ma 48, albo 72............. wiec nie mam pojecia jak on moze przegrywac.............
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: monkey68 w Lipiec 18, 2004, 12:00:26 pm
My mamy strefy rozstawiania na 8, a pomiedzy 20 (18 ma byc w lidze na 500, a gramy na zasady z tej ligi). A co do wygrywania to chyba ja jestem taki dobry :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Lipiec 18, 2004, 12:30:31 pm
Nie wiem, po co ci rune of burning do border patrol - juz lepiej za to kup muzyka do warriorow. Nie ma praktycznie żadnych celów, do których warto by było strzelać ogniem, a muzyk się przyda.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Hohonus w Lipiec 19, 2004, 05:50:45 pm
ludzie...
a gra ktoś krasnoludzkim offensem? bo ja tak
nie biore żadnych machin. tylko gurocopter
na mus górników,
do tego zawsze worriorów, przynajmniej 20 z dwurakami
do tego 16 strzelców
bohaterowie: runesmith, sztandarowy
no i obowiązkowo slayerzy - nie ma to jak przetrzymać wroga lub zrobić kulochwyt
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Matt w Lipiec 19, 2004, 09:03:32 pm
a wygrywasz czasami?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Lipiec 19, 2004, 10:10:11 pm
Osobiście twierdze że zrobienie czegos takiego jak krasnoludzki ofens jest możliwe. Przy czym chodzi mi tu o popsiadanie max jeden maszynki- właśnie żyrokoptera albo bolca z silą 7 i 2+ trafianiem do zdejmowania rydwanów. Wydaje mi sie że obowiązkowym bohaterem byłby chorąży armii, który dawwałby przerzuty. Do tego jeszcze strzelcy (tak aby mogli zrobić ruch i strzelić), górnicy, mozę zwiadowcy(po 12) jako cory, następnie jakieś dwa cieżkie oddziały do przełamywania i jak punktów starczy to jeszze trollslayyer, chociażby 10 (tak aby dostać szarżą, kupa by ich padła), potem szarża od boku innym oddziałem. Dobrze mieć też jakis magic resistance
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: paffeu w Lipiec 19, 2004, 10:14:14 pm
jasne że można, tylko po co? :?
z dobrym graczem tym nie wygrasz, każdy cię wymanewruje.....
ani to to klimatyczne, ani grywalne... :?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Lipiec 19, 2004, 10:21:09 pm
Em armia krasnali takowa ejst klimatyczna i to jak najbardziej! Większość ksiązek jakie przeczytałem mówia o krasnalach walczących wręcz, a nie przy pomocy dział strzelców czy czegostam jeszcze.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: paffeu w Lipiec 19, 2004, 10:24:06 pm
ale w świecie warhammera korzystają ze swojej świetnie rozwiniętej techniki.
rezygnowanie z głównej siły tej armii jest moim zdaniem bez sensu.....
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Lipiec 19, 2004, 10:31:05 pm
A ja miałem ideę powergamerskiej armiii krasnali. 8 bolców, sami thundererzy + jeden uczciwy klocek warriorów, Lord z master rune of kingship, BSB, dwóch runesmithów.

Oczywiście w życiu bym czymś takim nie zagrał, bo nie cierpię defensów, ale jak dla mnie ta armia byłaby szalenie uciążliwa. Jednostki wsparcia odbijają się od thundererów, których jest tyle, że posiekają bez problemu konkretniejszych przeciwników zmasowaną siła ognia. 8 bolców może w jednej turze strzelania anihilować smoka, giganta, oddział kawalerii...

Jedyny trick to nie brać żadnych upgrade'ów i być w stanie poświęcić bolec lub oddział thundererów dla dobra sprawy.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: paffeu w Lipiec 20, 2004, 02:54:46 am
muzyk dla thundererów dobra rzecz, tarcze też mogą sie przydać, ale razem to jest już kupa punktów.....
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Herudaio w Lipiec 20, 2004, 01:07:15 pm
Co wy na taką rozpiskę na tamten pomysł:
8 Bolec Goły
20 Warriorów w ciężkię z tarczą
5*10 Thunderers
BSB z Gomril Armourem i sztandarem dającym + 2 do dispella
2 * Runesmith Jeden z talizmanem +1 do dispela drugi z 2 * DS (obaj Gomril Armour)
Rune Lord z savenm na 1+ z przerzutem i wardem na 4+, + GW
Razem 1996 pkt
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 20, 2004, 01:26:48 pm
Wiec tak- rozpa generalnie bardzo fajna, ale wywalilbym bsb- i tak sie nie przyda, thunderkom dlabym tarcze i czesc na kuznikow zamienilbym, lub zostawil bsb, tylko zmienilbym nieznacznie kombinacje run- np. +1 do cr w 12 calach czy cos takiego :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Hohonus w Lipiec 20, 2004, 03:55:14 pm
ech...
właśnie armia ofensywan ma sens!!!
żaden tan osiem bolców (owszem są niezłe) ale uważam że max to 2 machiny + gyro na 1500 pts
karzełki mają doskonałą piechotę, po co to marnować?
przeciwnik się zazwyczaj i tak cyka nawet ciężką jazdą mając przed sobą ramię w ramię wielkie kloce piechoty (front obowiązkowo 4 modele żeby musiał zaszarżować oba na raz... ;-)) )
do tego wsparcie w postaci thundów (move AND fire), ale muszą być dobrze wyposarzeni i musi być ich dużo, są drodzy, ale całkiem nieźle sobie radzą z lekką kawalerią i lekko opancerzoną piechotą
a jak są w dwóch rzedach na górce, to żaden oddział tam nie wejdze z własnej woli
bolce są najlepsze (siła 7+ obowiązkowo) - są niezawodne - żadnych KabOOm etc. i wszyszystko za 70 pts!!!
no a górnicy to poezja... jeśłi myślicei że dwarfami nie da sie poprowadzić bitwy tak jak ty zagrasz to jesteście w błędzie...
górnicy - odciagają uwagę
rangers - odciągają uwagę
gyro - przeszadza wrogowi
piechota - toczy sie jak walec po polu
bolec - straszy kawalerię
przciwnik będzi eprzedewszystkim zdziwiony, bo po co brał przeciw dwarfom scoutów, fruwaków, tunelling temy i scorpiony skoro to krasie przyjdą do niego??
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Hohonus w Lipiec 20, 2004, 03:58:30 pm
no tak... bsb
obowiązkowo!!!
ale nie z runami na sztandarze.
ale np rune of gromril +rune of resistance
albo rune of grormril + rune of cleaving
jest wtedy całkiem niezły w walce, a do tego właściwie żaden oddział w promieniu 12 cali nie odda brody...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Lipiec 20, 2004, 04:50:17 pm
Ależ ja nie twierdzę, że armia ofensywan krasnali nie ma sensu. Np. dla mnie mogłaby byc ciężka do rozjechania - szczególnie, jakby było coś immune to psychology.

Z drugiej jeddnak strony taka armia ma mizerne szanse przeciwko jakiemuś artyleryjskiemu imperium, które rozstawi się na krawdzi, 34" od dwarfów, co biorąc pod uwagę teren oraz możliwości wzięcia działa na plecy/schowania się nim za lasem itd. praktycznie uniemożliwi dzielnym krasnalom dojście do combatu.

Moja rozpiska to po prostu krasnoludzki powergaming. I naprawdę ważną jego częscią jest master rune of kingship. Zdaje się, że można go połaczyć z savem na 1+ i dwurakiem, co daje nam rozsądnie zabezpieczonego lorda.

A po zastanowieniu, jednemu bolcowi można dać rune of burning, na regenerantów i eteryków.

Ja bym proponował coś takiego:

Lord - dwurak, ward na 1+ i master rune of kingship
Thane BSB - można mu prewencyjnie dac na broń 1 rune of strength, też na eteryków, gromril armour i rune of stone
Runesmith - 3 x dispel scroll, dwurak, gromril armour, tarcza

8 x Bolt thrower, jeden może być z rune of burning
20 warriorów z FCG, heavy armour i shield

4 oddziały po 10 thundererów - tarcze i muzyk
2 oddziały po 10 kuszników - tarcze i muzyk

No i wszystkim bohaterom jakieś strzelby

W ten sposób armia ma 5 DD i 3 scrolle, co stanowi wystarczającą ochronę dla myślącego dispelującego. Siła ognia jest IMHO porażająca, lecz nawet dojechanie może nie wystarczyć, bo bolt throwery są warte śmieci, a thundererzy z muzykiem i BSB w pobliżu mogą ustać całkiem solidne szarże. W razie naglącej potrzeby w rodzaju klocek black knightów z wampirem, wrzucamy króla do oddziału 10 strzelców, formujemy z niego ładną linię i na dwa krasnale szeroką i pokazujemy przeciwnikowi tyły. A potem ładujemy mu resztę dwarfów, w szczególności warriorów, w boki/tyły i niech się męczy przez resztę bitwy.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Snorri Redbeard w Lipiec 20, 2004, 08:16:07 pm
ładnie pieknie, ale tuneling timy rozwalają całą taktyke. Ale wygląda to ładnie, aż mnie kusi żeby spróbować. Tylko brakuje mi jakichś 6 bolców i 20 thundów :D Ale od czego są proxy.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Lipiec 20, 2004, 11:22:45 pm
Barbarossa przyznam szczerze armia 8 oblców itd. potęga, taki wygar trudno przerzyć, a nawet stzrzelające imperium z człogiem moze dostać po główce :).  :eek:  Dobrez że gram khemrii takie armie uwielbiam :). Klockó za to piechoty krasoludzkiej nie cierpię  :twisted:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Herudaio w Lipiec 21, 2004, 10:05:00 am
Jak sprawuje się klocek hammerersów (21) z bitewnym sztandarem (tym +1 CR) + BSB z sztandarem + 1 CR w promieniu 12", ma to na starcie + 6 CR.. tylko czy zostanie rozsztrelane?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 21, 2004, 10:18:30 am
Wpadnie cos z fearem- zabije bsb i po ptakach :) .......tak prawie blo na teleporcie, gdyby kumpel pomyslal to zabilby klocek ironow za 900 pkt.......ale frajer walil po ironach zamiast po bsb z sejvem na 4+..ktory calyczas dawal wynik remisowy, przez swoje +1 do cr.......wiec odradzam. Do hammererkow lepiej wrzuc genka, zeby byhl stubborn, a za to np. wez kolcek warriorkow, wrzuc tam bsb, niech sie trzyma w tych swoich 12 calach i bedzie super...........acha bsb oczywiscie z ladnym sejvem + wardem......... :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Herudaio w Lipiec 21, 2004, 10:21:06 am
Tzn miałem inną koncepcję a powiedziałem co innego, oddział hammereków z generałem (lord save na 1+ z przerzutem i ward na 3+) + ognisty miecz jakby się coś eterycznego, regenerującego trafiło)
+ ów battle sztandar a za nimi bsb z tym +1CR w 12 ""
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 21, 2004, 10:50:18 am
Albo hammerki z odpornoscia na psychologie ;)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Lipiec 21, 2004, 12:23:17 pm
Wszystko fajnie tylko że stracą stubborn.....
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 21, 2004, 12:48:11 pm
A emot ikona na koncu to co??


....jestem tego w pelni swiadomy :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Hohonus w Lipiec 21, 2004, 01:58:52 pm
z twardytch klocków to najlepiej sprawuje się wieeelki oddział worrioróww (więcej niż 20, może nawet 30 sztuk) z wetkniętym w środek lordem z master rune of kingship

inna możliwość w bitwie na więcej niż 3000
runelord generał w hammererach
+ worriors z lordem (patrz wyżej)
+duzo klocków worriorów
+ wsparcie
oczywiście slayerzy jak należy
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Raistlin w Lipiec 21, 2004, 02:51:44 pm
A to czemurunelord- mozna zabreac 2giego lorda, dac mu max defensywne zabawki i niech siedzi w hammerkach i daje jaknajdluzej stubborna........ a do warriorkow mozna dac wmiare ofensywny ekwipunek :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Lipiec 31, 2004, 12:41:44 am
Musze sie pochwalic :) zaczne od takiego wstepu: ostatnio w Legionowie zaczelo byc modne granie krasiami, a tak zeby cos udowownic, pierwsze sukcesy zaczol odnosic Marcin, a dzisiaj ja sprubowalem. Moje krasie na 2200 z 3 rune smithami 4x DS +1 do dispela i +1 DD 3x thundererzy, 2x kusnzicy, 4bolce trafiajace na 2+ lub z S7 armata i stone thrower )przezut scattera i misfire, jak armiata) pzeciw vampirom brata - calkiem dobry gracz, jeden z najlepszy ta armia w legionowie mimo malej konkurencji czesto wygrywa, VC lhami, 3 kloce zmobikow, 15 BK, duzo ghuli, 2x fell baty 5 baz duszkow. No i... zrobilem masakre :) nawet niemialem duzo farta ale zmasakrowalem :) bylo tak ze bolce zdjely 9BK w 1 rundzie i 3 zdjeli thunderezy (zurzylem trafienia na 2+) armata zdjela 2 bazy duszkow, dalej jak juz nie bylo BK, poszli do piachu ghule, fell baty odbijaly sie od dzial jak byl runesmith, a byl tam gdzie byly fell baty (naprzeciwko) i w 6 turze skonczylem strzleac zabijajac generala... w sumie przeciwko jakim powergamereskim VC barba czy holana pewnie nie dalbym rady, chociaz przy odrobinie szczescia chyba predzej niz teraz... acha i minersi okrazyli przecinika :D
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Gorim w Sierpień 01, 2004, 09:58:50 am
Hmm.. na armie mozna dac tylko jeden master run of skewring.. wiec jakie 4 bolce trafiajace na +2? .. jeden bolec trafiajacy raz na bitwe na +2 to i owszem.....
To dopiero gildia inzynierow by fajna byla.. 10 bolcow trafiajacych na +2... pierwsza tura = anchilacja oddzialu wraz z generalem...ehh..
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Sierpień 02, 2004, 02:03:29 pm
Barb Ty powergejmerze :P

Juz byl topic o ofens krasnoludach...
Lord ,4+ward GW
Bsb 1+ przerzucany
2x runesmith
15 lub 20 minerow
2x24 warriorow z tarczami
za reszte ironbreakerow
jak starczy gyrocopter..
fawno nie gralem wiec nie wiem czyt na to starczy..Ciekawym pomyslem jest tez rezygnacja z lorda co daje nam praktycznie dodatkowych 20 ironbreakerow...
I nie mowcie mi ze to nie ma klimatu :x
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 09, 2004, 12:43:08 pm
Mam takie pytanko czy ktos może wie czy wyjdzie cos nowego do knypków takie jak np :Goblin hever .
Czy może wyjdzie jakas errata do ksiegi  w 7 ed bo np vampiry mają dostać podobno nową ksiege armijną :?  :?  :?  :?  :?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 09, 2004, 02:07:05 pm
wyszedł nowy oddział do kampanie bugmana - rangerzy. mają garłacze będące fenomaenalną bronią, są skautami i skirmiszem, zajmuja rare chice
poki co sa odzialem specjalnym tylko do kampani bugmana, ale ich temat ma byc poruszoiny na liscie sedziowskiej i byc moze zostana dopuszczeni do turniejow. nalezy sie karzełkom :P
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 09, 2004, 02:31:30 pm
czy mozesz podac jakies namiary(linki) gdzie mozna sobie to obejrzec :?  :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 09, 2004, 02:34:26 pm
w nowym WD masz ich....w skrocie:

15 pts za sztuka, skirmisz, skaut, handgun lub garłacz

garłacz: strzela co dwie tury, zadaje tyle trafien ile wykulniesz na kostce artyleryjskiej czyli 2-10, s3 lub 4, bankowo armour piercing, jesli masz misfire to nie strzelasz do konca gry

unit size 5-10
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 09, 2004, 02:53:28 pm
beda dopuszczeni po bazylu, z wyjatkiem GT (bo ludzie juz przyslali rozpy) sily maja 3!
pzdr.
lukasz
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 09, 2004, 07:25:14 pm
hehe, no to mamy sie czego bać...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 09, 2004, 11:08:15 pm
może i sa fajni ale nie w rarach :(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 10, 2004, 10:25:03 am
Masz calkowita racje!! W Rare podstawa to dwa Gyrosy!! Innych maszyn nie oplaca sie, niektorzy uwazaja ze jeszcze jeden bolce z +3 do sily sie przydaje ale uwazam ze porownojac do gyrosa jest niczym!! :bored:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 10, 2004, 10:34:37 am
A ja bym z toba poliemizował.
Dla mnie najlepszą maszynką jest flame cannon.
Zawsze biorę przynajmniej jeden.
Gyruś jest dobry ale na niektóre armie , na niektóre wogóle się nie sprawdza.
I organki uważam za całkiem niezłe, jakis wiekszy potworek  zawsze jest mile witany
 :)

Ale na pewno tu się zgadzamy iż taka jednostka rangerów w rarach to pomyłka
 :)  :)  :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 10, 2004, 10:38:42 am
ciekawe czemu mi sie wydaje ze lukasz raczył zartowac :P...
organy - ok, flamik - niby tez, gyros - cieniarski, ale rangerz bedą naa 100% w kazdej armi jak tylko sie rozniesie wiesc ze dwarfiaki maja taki zajefajny unit...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Październik 10, 2004, 11:06:40 am
Ostatnio rozgrywam coraz wiecej bitew krasoludami. Niby kazdy mówi że armia ich ofensywna jest do kitu, ale mi się wydaje calkiem calkiem. Oczywiscie w armii muszą sie znaleźć jakieś amszyny - po to mają by brać.
Ale rozpatrzmy taka sprawę. krasnoluda grajacego na defens jeszcze nie widziałem na podium. jak trafia na jakiegos gobosa, lizaka(?) idzie im całkiem calkiem, ale praktycznie w walce z chaosem, albo umarlakami, skavenami to dostają w cztery litery. jak trafią na imperium to zalezy kto pierwszy zacznie...
Ostatnio jak gram knypami to coraz bardziej podobają mi się działa. Sczególnie to że mogą zabić stojacego obok regimentu maga czy też tego chamskiego ratlin guna.
Zastanawiam się też nad użyciem długobrodych. kosztują o jeden punkt drozej niż Ironi, ale: maja odporność na panikę i dwuraka, a pacnerz tylko o jeden mniejszy. Wiem że krasie mogą rzadko szarżować, ale nie ma to jak ugrzęznać na takim chaos spawnie i męczyć się z jego zabiciem...Poza tym juz kilka razy zauważyłem że dwuraczek w rękach krasoludów to zabójcza rzecz.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 10, 2004, 02:39:15 pm
Zgadzam się w brew wszelkim opinią longbeardzi to bardzo przyzwoita jednostka.Immune to panic może nie rewelka ale zawsze się przyda bo i nieraz sie zdarza rzucić więcej niż 10 :(

Co do działka zawsze biorę ,lubie klimat armatki to może dlatego , chodż
 nie zawsze się sprawdza.

No co do vampirów to ku....a ma z nimi zawsze problem  :cry:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 10, 2004, 05:26:19 pm
A mam  jedno pytanie .

Czy ktos ma stara księgę armijną do knypków w PDF.
Bardzo mi na niej zalezy a nigdzie jej nie moge dorwać :(
Jeśli ktoś posiada to bardzo prosze o kontakt :cry:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 10, 2004, 07:24:42 pm
Jezeli Ci sie bardzo nie spieszy Johnny to moge zeskanowac po egzaminach i wyslac Ci.
A co do owego unitu to jest milion razy lepszy od innych rare!!
Za 150 pkt masz 10 gosci w skirmishu scoucie i bronia ktora jest w stanie zabic smoka w jedna ture!! Bo 10xkosc artyleryjska trafien z S3 zniszczy 20 razy tyle co flame czy gyros!!
A co Long'ow to nic nie maja zeby zyc!! Ironi maja save'a hammererzy stubborn a Oni nic:(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 10, 2004, 07:38:14 pm
Bardzo bym był Ci wdzięczny.
I nie spieszy mi się juz tyle czekam że moge jeszcze poczekać.
I nadal uważam że longbeadrsi nie są tacy źli :P
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 10, 2004, 09:42:26 pm
strzelaja altyleryjka podzielona przez dwa.
misfire: nie moze strzelac do konca bitwy i dostaje hita z sila 3.
jak strzela to moga robic nic :/
do tego jest rog (thunder horn), kazdy unit tupu cavalery w 24" zdaje immediate panic test (raz na bitwe), pozatym jest zwyklym muzykiem :)
mniami :)
wreszcie skejci w armi  :D
_______
hm ja tam zawsze biore flama :)
i zawsze gyrosy/a :(  (punktow zabraklo ;( na drugiego, a teraz jakos uphac czeba rengers mountain ;( )

co do samych specjali walczacych to fakt ze longberdzi wypadaja slabo, ale maja tarcze juz wykupione,nie czeba dawac im ani sztandaru ani bohatera, wiec sa super samopasem i przeszkadzajka :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 11, 2004, 11:36:42 am
lukaszu - a oni nie maja przypadkiem polowe hitów jaka wypadla na kosci artyleryjskiej?

czyli srednio 25, smoka ranią 4, przez sejva 2. czyli i tak nieżle, ale to statystycznie 3 a nie jedna tura :(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 11, 2004, 01:51:23 pm
Cytat: "jurko"
strzelaja altyleryjka podzielona przez dwa.

oczywiscie za kazdego blunderbusa :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 11, 2004, 02:10:29 pm
wiem ze przez pol!
Ale i tak bedzie 50 i smok pada, a HE czy DE na gorze juz napewno;)!!
WRRRRRR......... AGRESJA KRASNOLUDOW!!!:)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Carve w Październik 11, 2004, 02:22:50 pm
Powiedzcie, czy taka armia krasnoludów ma jakiekolwiek szanse? Dragon Slayer do Troll Slayerów, Thane do Lonbeards.

Unnamed1000 Pts  -   Dwarfs Army

1 * Dragon Slayer @ 114 Pts
     Great Weapon
     Runic Weapon [45]
         Rune of Cleaving
         Rune of Fury

1 * Thane @ 122 Pts
     General; Pistol; Gromril Armour; Shield
     Runic Weapon [50]
         Master Rune of Alaric the Mad

10 Thunderers @ 145 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

10 Thunderers @ 145 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

16 Troll Slayers @ 209 Pts
     2ndWeapon; FCG


15 * Longbeards @ 265 Pts
     Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG
     Runic Banner [25]
         Rune of Battle


Dispel Pool: 4

Casting Pool: 2

Models in Army: 53


Total Army Cost: 1000
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 11, 2004, 02:51:02 pm
Dragon Slayerowi daj master rune of swiftness, bardziej mu sie przyda.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 12, 2004, 12:04:00 am
a moze by tak zamiast longberdow hammererow albo najlepiej ironow.
zamiast dragon slayera dac kilku czempionow, wymienic thundererow na kusznikow z tarczami, albo dokupic tarcze thund. no i upchac jakas maszyne, ston, albo canona :|
a thana generala zrob bardziej pancerngo, to bardziej sie  przyda dwurak niz no.armour.sv :), pozatym nie stracisz tak szybko 100 za generala ;)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 12, 2004, 12:05:49 am
A jezeli ktos chce powiekszyc kolekcje dwarfow to z checia pomoge!!
thogrim@wp.pl
p.s. nie mam thunderersow:)!!
pzdr.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 12, 2004, 12:12:28 am
Cytat: "jurko"
a moze by tak zamiast longberdow hammererow albo najlepiej ironow.
zamiast dragon slayera dac kilku czempionow, wymienic thundererow na kusznikow z tarczami, albo dokupic tarcze thund. no i upchac jakas maszyne, ston, albo canona :|


To zalezy do czego chce uzyc tej rozpiski , jesli na turniej to porazka  ale jesli chces sobie zagrac dla klimatu to warto spobowac :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Xeratus_pl w Październik 12, 2004, 11:20:51 am
Helo,


Czy wystawiacie Kowadło? Jeśli tak to jak Waszym zdaniem się sprawdza?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 12, 2004, 12:17:10 pm
Kowadło jest średnie, co prawda teraz po uściśleniach troche lepsze, ale dalej nie jest to full wypas:(
Ale my przedewszystkim malujemy figurki:P!!
pzdr.
Łukasz
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Xeratus_pl w Październik 12, 2004, 12:26:37 pm
Cytat: "Lukasz"
Kowadło jest średnie, co prawda teraz po uściśleniach troche lepsze, ale dalej nie jest to full wypas:(
Ale my przedewszystkim malujemy figurki:P!!
pzdr.
Łukasz



he he he...no no...malujcie :)

a te uściślenia to gdzie znajde?
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Carve w Październik 12, 2004, 02:14:54 pm
To może tak? Thane idzie do Ironów

Unnamed1000 Pts  -   Dwarfs Army

1 * Thane @ 117 Pts
     General; Great Weapon; Gromril Armour
     Runic Armour [25]
         Master Rune of Gromil
     Runic Weapon [25]
         Master Rune of Swiftness

10 Thunderers @ 150 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield

10 Thunderers @ 150 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield

14 Iron Breakers @ 275 Pts
     Gromril Armour; Shield; FCG
     Runic Banner [50]
         Rune of Courage


15 Troll Slayers @ 203 Pts
     2ndWeapon; Standard

     1 Giant Slayer @ [26] Pts

1 Dwarf Cannon @ 100 Pts

Dispel Pool: 4

Casting Pool: 2

Models in Army: 56


Total Army Cost: 995
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 12, 2004, 02:38:16 pm
hello,
imvho (in my VERY humble opinion:) ) niepotrzebnie kupiłeś Gromril Armour - możesz zaoszczędzić kilka punktów kupując zamiast tego Light Armour bo przecież rezultat jest taki sam dzięki Master Rune of Gromril :)
No a poza tym jak masz Runic Weapon to nie możesz użyć Great Weapon... No wnioski wysuń sam :)
pzdr.
Magda
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 12, 2004, 03:19:35 pm
Cytat: "Lukasz"
pzdr.
Magda

??   :o
__
no i swiftnes z 4 sily ci sie nie przyda, lepiej zabrac przerzut sv i dorzucic dwurak.
co do dzial to bym proponowal stonthrowera z accuracy, sadze ze udalo by cie sie troche zaoszczedzic i zabrac jeszcze dwoch czempionow do slayerow :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 12, 2004, 03:28:55 pm
magda...hmmm.... fighting club??
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 12, 2004, 03:34:55 pm
Dwarfs Army - 1000pts

1 Thane @ 111 Pts
     General; Great Weapon; Light Armour
     *Master Rune of Gromil
     *Rune of Resistance

14 Iron Breakers @ 262 Pts
     Gromril Armour; Iron Beard; Standard; Musician
     *Rune of Courage

13 Troll Slayers @ 201 Pts
     Musician; 2 Giant Slayer;

1 Stone Thrower @ 115 Pts
     *Rune of Accuracy
     *Rune of Burning
     3 Crew
     Light Armour

10 Thunderers @ 155 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician

10 Thunderers @ 155 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield; Musician

Models in Army: 54
Total Army Cost: 999
__________
to je mojo propozycjo.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Carve w Październik 12, 2004, 04:24:19 pm
Po 1: Można brać 2 Czempionów do oddziału? Nie wiedziałem. Teraz zastanawiam się, czy zamiast działa nie wźiąść 2 katapult, ale będą bez żadnych bajerów. Teraz rozpiska wygląda tak:

Unnamed1000 Pts  -   Dwarfs Army

1 Thane @ 111 Pts
     General; Great Weapon; Light Armour
     Runic Armour [50]
         Master Rune of Gromil
         Rune of Resistance

10 Thunderers @ 150 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield

10 Thunderers @ 150 Pts
     Dwarf Handgun; Light Armour; Shield

15 Iron Breakers @ 275 Pts
     Gromril Armour; Shield; FCG
     Runic Banner [50]
         Rune of Courage

16 Troll Slayers @ 209 Pts
     2ndWeapon; FCG
s

1 Dwarf Cannon @ 100 Pts


Dispel Pool: 4

Casting Pool: 2

Models in Army: 56


Total Army Cost: 995


I założenie jest takie,że 2 klocki ofensywne toczą się do wroga, a thundererssi i działo wspomagają ich.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: jurko w Październik 12, 2004, 04:54:58 pm
a masz army booka do dwarfow :)
jak tak to powinienes wiedziec ze dowolna liczbe troll slayerow mozesz zamieniec na giant slayerow, wiec jak czhcesz mozesz miec oddzial 10 giant slayerow (czempionow) :) fajnie nie?  :lol:
__
aha,
ja bym sie tak nie spieszyl do wroga tylko poczekal az podejdzie, i staral sie ustawic tak zeby moc zaszarzowc od bokow np thundererami albo jakims klockiem, ale to musisz sam wykminic (thundererzy (badz crosbowmen'i) z tarczami pomimo wszystko umieja duzo (bez przesady ale sporo :) ) przetrzymac)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 12, 2004, 06:05:41 pm
MOja kobieta uczy sie grac, wiec On napisala komantarz:)!!
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 12, 2004, 11:45:46 pm
Cytat: "Lukasz"
Kowadło jest średnie, co prawda teraz po uściśleniach troche lepsze, ale dalej nie jest to full wypas:(


Jakie sa te uściślenia :?

Proszę o szersza informację
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 13, 2004, 11:03:18 am
uscislenia sedziowskie, mowia ze oprocz D6+2 za kowadlo Dwarfy maja tez 2 kostki za armie!!
A sa na Legionie, ale poczekajcie pare dni i bedzie najnowasza wersja!!
pzdr.
Lukasz
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 13, 2004, 11:10:33 am
Lukaszu , prosze podaj namiar na ten"legion" bom nie oświecony

Dziękuję
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 13, 2004, 11:12:09 am
www.legion.krakow.pl
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 13, 2004, 11:17:07 am
Dzięki za info

Ale nadal jest to nieoficjalna zasada.

Kiedys to studiowałem :) i te + 2 jest juz właśnie uwzględnione
 :(
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Październik 13, 2004, 11:27:32 am
Eh a mnie nikt nie chciał sluchać że kowadło może wyciągnąć 10 kości:).
Nie pamietam tyko jednego szczegułu - z ilu kości mozna rzucić zaklęcie hehehe.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Niedziel w Październik 13, 2004, 11:55:42 am
Cytat: "Johnny"
Dzięki za info

Ale nadal jest to nieoficjalna zasada.

Kiedys to studiowałem :) i te + 2 jest juz właśnie uwzględnione
 :(


Towarzyszu Krasnoludzie, prosze mi tu wywrotowych teorii nie publkowac!!
NASZA ZASADA jest jedyna sluszna interpretacja:P
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Październik 13, 2004, 12:10:12 pm
Cytat: "Lukasz"
Cytat: "Johnny"
Dzięki za info

Ale nadal jest to nieoficjalna zasada.

Kiedys to studiowałem :) i te + 2 jest juz właśnie uwzględnione
 :(


Towarzyszu Krasnoludzie, prosze mi tu wywrotowych teorii nie publkowac!!
NASZA ZASADA jest jedyna sluszna interpretacja:P


Przpraszam za mały odchył i nie subordynacje :)

Wracam do szergu :)