gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Wątek zaczęty przez: Vindir w Grudzień 10, 2002, 11:37:34 pm

Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Vindir w Grudzień 10, 2002, 11:37:34 pm
Pomozcie mi stworzyc jakas uniwersalna armie zielonych (defensywno-ofensywna). Powod tego taki ze moj kumpel zagral przeciwko mnie wlasnie taka ofensywno-defensywna armia imperium i po mnie przejechal kurna jak walec, najpierw polozyl na moje biedne zielonkawe stworzonka ogien zaporowy z mortarow a jak ci co przezyli ta masakre i sprobowali podejsc to dostalo llubudubu od miecznikow i kawaleriii  i muszkieterow kurna. AAAAAAGGGRRRRRRRRHHHHH Tak gdzies do 2000 pkt bez magicznych przedmiotow. Z gory dziekuje.
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Falki w Grudzień 11, 2002, 10:25:52 am
Co to znaczy "bez magicznych przedmiotów"? A czym ty niby chcesz wygrać?
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Vindir w Grudzień 11, 2002, 11:59:01 am
chodzi o to ze te 2000 pkt to maja byc same jednostki magiczne przedmioty dobiore pozniej
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Falki w Grudzień 11, 2002, 12:47:59 pm
Nie jest to odkrywcza taktyka, ale mimo wszystko...

Weź 3-4 dwudziestki nocnych goblinów z 3 fanatykami i muzykiem każdy, apotem full ahead przez całą szerokość pola bitwy. Kolega imperialista będzie musiał do nich strzelać, ignorując twoje inne oddziały. Jak będziesz miał fuksa, to nie będą musieli za często zdawać paniki. Fanatycy utrudnią mu manewrowanie kawalerią, dając ci pole do podjechania resztą oddziałów.

Przeciwko Greatswordom najlepsze będą chyba Savage Big Uns i Black Orcs - duuużo ataków z siłą 4 wytrzebi te scierwa z Great Weaponami, nawet jeżeli nie będą się breakować (trafiasz na 4+, ranisz na 3+, save na 5+). Przy odrobinie szczęścia oddawać będzie 1-2 na turę. I uważaj na Griffon Banner - lepiej się upewnić, że będziesz mógł mu zlikwidować rank bonus najszybciej jak się da - spear chukki pomogą. Trafiasz jedną-dwoma na turę, może nawet zrobisz panic test.

Nie bierz gigantów ani Trolli - to bez sensu przeciwko artylerii, bedą musieli się chować za lasami.

Stone Thrower i Doomdiver też nie zaszkodzą. Szczególnie ten drugi się nadaje do klepania kawalerii - nienawidze tej machiny, w dwie tury "zjadła" mi 8 Wightów na koniach.
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Iberales w Grudzień 11, 2002, 09:22:05 pm
Mój kumpel grał swego czasu barzo fajną armią O&G składającą się z lorda na Wyvernie, BSB na dziku, szamana na dziku z dwoma DP i odgrażał się bossem goblińskim na wilku,
W corach miał dwa składy po szesnaście wilków - full wypas i składzik pińciu wilków - odciągaczy (arghh, jak to strasznie brzmi),
jako speciale wystawiał cztery bolce (jak kawaleria to kawaleria) i dwa składy boar boyzów - jeden zwykły, drugi savage.
Z pozoru wygląda to barzo badziwiaście ale gość naprawdę umie grać i wyciąga z tej armii wszystko co może - poza tym jest świetna na każdą defensywę prócz skaveńskiej.
Za wynik może wystarczy, iż na trzy mecze z moją Bretonnią (a jakby co to moja już pare lat przesuwa te ludziki po tym zielonym czymś) raz wczopił mi Minora (z mojej wrodzonej głupoty i fenomenalnych rzutów - zabił mi trzech rycerzy - reszta uciekła), drugi raz zmasakrował (trzy razy pod rząd dwie jedynki na Breaku to już coś) a trzeci raz (najważniejszy, bo finał) zrobiłem drawa (ale to durniej więc skoro byłem do tyłu o niecałe dwieście VP to go przegrałem - chlip).
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Vindir w Grudzień 11, 2002, 10:29:58 pm
dzieki za rady wlasnie uswiadomilem sobie ze chyba pojdo do sklepu i walne sobie 2 oddzialy wilkow (taki oddzial szybkiego reagowania i macenia przeciwnikowi w szykach, bo jesli sie nie myle jest to najszybsza kawaleria w WFB:)). A co powiecie nad zastosowaniem pump wagona bo szczerze powiem ze intryguje mnie ta jednostka.
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Falki w Grudzień 12, 2002, 07:06:54 am
Cytat: "Vindir"
A co powiecie nad zastosowaniem pump wagona bo szczerze powiem ze intryguje mnie ta jednostka.

A mnie irytuje. Ostatnio trzymała mi oddział szkieletów przez pół bitwy. A potem dojechał tam Gigant. Jest tania, i jak trafisz na coś, co nie będzie w stanie jej po prostu "rozklepać", to jest super. Ale Doomdiver jest lepszy.
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Gorbad w Grudzień 12, 2002, 07:52:37 am
Ja bym to zrobił tak:
6 spear chukk
troche black orkow
3 regimenty night gobbo z fanatykami
15 savage
20 wolf riders
1x  Wurrzag
2x Night goblin shaman
1x Savage orc big boss
Giant
Troche ci pkt. zosatnie wiec mozesz cos dopakowac.


A oto taktyka:
Wszystkie jednostki stoja za gorami za lasami procz boltów i shamanów.
Ostrzal- przeciwnik podchodzi wybiega 9 fanatykow i giant (nie ma polowy armi przeciwnika.

Wolf ridersi podjezdzaja i rozwalaja magow i lucznictwo.
Savage atakują  od boku.

Po walce :D
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Falki w Grudzień 12, 2002, 08:05:54 am
Poprzedni post przypomniało mi jedną rzecz - jak chcesz grać magią, to weź goblińskich characterów. 4 szamanów robi rzeź, do tego magiczne przedmioty, grzybki, itp. Za darmo (bez zużywania slota) masz wtedy dwóch herosów - jeden to generał, drugi - BSB.

Zgadzam się też z koncepcją goblinów na wilkach - są tak tani, że wysyłanie na nich czegokolwiek to marnowanie potencjału armii. A z drugiej strony nie można ich ignorować... Dwa małe oddziałki to podstawa.

Spear chukki minimum 4 - więcej to chyba przesada.
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Finfarin w Grudzień 12, 2002, 05:07:51 pm
Cytat: "Vindir"
2 oddzialy wilkow (taki oddzial szybkiego reagowania i macenia przeciwnikowi w szykach, bo jesli sie nie myle jest to najszybsza kawaleria w WFB:))..
Sorry, że pociąłem twoją wypowiedź w cytacie. Tak, wilki sa najszybszą kawalerią oprócz : Glade Ridersów, Ellyrian Reavers, Dark Ridersów, Dragon Princes, Hobgoblinów na wilckach i wreszcie Dire Wolves.  :lol:
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Vindir w Grudzień 12, 2002, 07:22:01 pm
ups sorki wolf raiders jest jedna z tych bardzo szybkich kawalerii co maja 9 cali ruchu. ale tylko wilki z O&G moga walnac jak sie ma szczescie 18 cali (wyzucic na tescie animosity 1 a pozniej do tabeli 6 = podwojony ruch w kierunku najblizszego przeciwnika) :))
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Bemol w Grudzień 12, 2002, 08:13:18 pm
ja bym na twoim miejscu kupił sobie z 15 savagów na borach morze nie są szybka kawalerią ale frenzy i zabójcze szarża dzika (nie wspomne o ward save i 4 atakach) robi żeś imperialnej chołocie (nie obrażając chołoty)

GGGGGGGOOOOOOORRRRRRKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MMMMMOOOOOOOOORRRRRRKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BBBBBBBOOOOOOOORRRRRRKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Bemol w Grudzień 12, 2002, 08:17:28 pm
Cytat: "Gorbad"
Ja bym to zrobił tak:
6 spear chukk
troche black orkow
3 regimenty night gobbo z fanatykami
15 savage
20 wolf riders
1x  Wurrzag
2x Night goblin shaman
1x Savage orc big boss
Giant
Troche ci pkt. zosatnie wiec mozesz cos dopakowac.


A oto taktyka:
Wszystkie jednostki stoja za gorami za lasami procz boltów i shamanów.
Ostrzal- przeciwnik podchodzi wybiega 9 fanatykow i giant (nie ma polowy armi przeciwnika.

Wolf ridersi podjezdzaja i rozwalaja magow i lucznictwo.
Savage atakują  od boku.

Po walce :D







przeci wnik nie podchodzi tylko bierze 3 canony 4 bolthowery 2 żyrokoptery 2 ston thowery i ewentualnie organki i fanatycy sobie mogą biegac (po swoizh odziałach) :D
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Iberales w Grudzień 13, 2002, 08:42:18 am
Cytat: "Bemol"
BBBBBBBOOOOOOOORRRRRRKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


A który to Bork?
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Gorbad w Grudzień 13, 2002, 10:46:06 am
Bork to bohayter jesli nie Bóg savage'ów.
A przeciwnik ze swoimi organkami zostanie zdeptany przez kawalerie wilczą i przez shamanów.
Po za tym trafienie z organek to trza podejsc a wtedy moze juz byc po wszystkim
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Bemol w Grudzień 13, 2002, 01:18:55 pm
Cytat: "Gorbad"
Bork to bohayter jesli nie Bóg savage'ów.
A przeciwnik ze swoimi organkami zostanie zdeptany przez kawalerie wilczą i przez shamanów.
Po za tym trafienie z organek to trza podejsc a wtedy moze juz byc po wszystkim


zawsze są bolt thowery, z pewnym runem ranią i trafiają na 2+ i gdy ma się np 4 bolty to po 1 turze nie ma 4 rzędó wilczych jeżców
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Gorbad w Grudzień 13, 2002, 02:07:19 pm
Bemol:Ty grzejesz w wolfów a tym czasem podchodzi do ciebie giant a reszta twoich maszyn jest rozwalona przez chukki
Tytuł: uniwersalna armia orkow
Wiadomość wysłana przez: Bemol w Grudzień 16, 2002, 07:55:37 pm
Cytat: "Gorbad"
Bemol:Ty grzejesz w wolfów a tym czasem podchodzi do ciebie giant a reszta twoich maszyn jest rozwalona przez chukki


chukki trafiają na daleką odległość na 6+
a giant zdąży (może) 1 maszynkę
SLAYERS :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted: