gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: jagal w Wrzesień 26, 2006, 09:44:23 pm

Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: jagal w Wrzesień 26, 2006, 09:44:23 pm
załóżmy taką sytuację:

oddział 10 thunderersów strzela do generała HE na gryfie szarżującego z 18 cala. Gryf w wyniku S&S ginie. co teraz?

a)szarża dochodzi ale gryf jak wiemy leży i kwiczy
b)szarża nie dochodzi a generał rusza się 5 cali od miejsca w którym razem z gryfem stał bo ma spaloną szarżę.
c)gryf wlatuje w bliski zasieg wtedy S&S->gryf ginie a dopiero od 12" genio ma spaloną i rusza się 5 cali

jak dla mnie odpowiedź a) tak byłoby logiczne, ale logiką się w warhammerze nie kierujemy ;)
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: rroghl w Wrzesień 26, 2006, 10:42:52 pm
c) napewno nie
a) też wydaje mi sie że, nie bo przeciez S&S jest w momencie zadeklarowania szarży (no dobra troche po), więc ptaszysko jest ustrzelone jeszcze przed wykonaniem ruchu. Gienek nie może wykonać ruchu 20" ponieważ w momencie wykonywania ruchu jego aktualny muvement wynosi 5... dlatego moim zdaniem opcja b) jest prawidłowa.
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Shino w Wrzesień 26, 2006, 10:52:58 pm
jesli byles w zasiegu szarzy to b) (napisales, ze byles :) )

jesli nie to bestja wlatyje w zasieg i od tego punktu b ;)

z tymze w VI bylo, ze gosc pada w odleglosci 1" od podstwaki monstera.. w VII nie wiem jak jest...edit a pomylilo mi se z b :o
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Wrzesień 27, 2006, 07:43:52 am
z tego co pamiętam, zarówno w 6 edycji jak i w 7, jest tak, że S&S rozstrzygany jest w miejscu z którego szarżuje jednostka. Czyli jeżeli ginie gryf, to ginie w tym miejscu, i z tamtego miejsca heros na piechotę musi biec.

z tego samego miejsca bowiem jednostka ucieka jeżeli nie zda testu paniki spowodowanej s&s.
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Bachmat w Wrzesień 27, 2006, 08:15:25 am
Odpowiedź a) logiczna :shock: Zabili go i doleciał  :roll: :lol:  :lol:  :lol:

Zdecydowanie prawidłowa odpowiedź to b). Jeśli gość na piechotę dochodzi to szarża jest. Jeśli nie jest w stanie jak w tym przypadku to pali.
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Christos w Wrzesień 27, 2006, 10:11:08 am
Nie mam teraz Wielkiej Księgi pod reką więc będę hipotetyzował bardziej opierając sie na 6ed (pod tym względem chyba nic sie nie zmieniło):

- jeśli bohater na gryfie jest w zasiegu strzału w momencie deklaracji szarży to gdy Gryf padnie, bohater szarżuje na swoich giczałach
 - jesli jest poza zasięgiem dolatuje na Gryfie w miejsce gdzie wchodzi w zasięg (dopiero w tym miejscu robi sie S&S i są ewentualne tego konsekwencje). Jesli w tym momencie gryf padnie to bohater stoi i dalej nigdzie sie nie rusza.

Nie ma czegos atkiego jak kombinowany ruch -> najpierw lotem a potem z buta.
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Wrzesień 27, 2006, 06:32:36 pm
Popieram Christosa, druga część jest zgodna z opisem S&S 7ed, a pierwsza jest taka jakaś fajna  :D
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Padishah w Wrzesień 27, 2006, 09:24:55 pm
W booku nad tabelką reakcji monsterowych, jest wyraźnie napisane, że jak monster ginie od S&S to bohater stoi i nie szarżuje. Przynajmniej w wersji pl tak pisze :D
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Wrzesień 29, 2006, 02:29:56 pm
zeby roztrzygnac kwetsie ostatecznie:
polski RB str. 61 (ostatni akapit)
"Jezeli wieżchowiec ginie podczas szarży w wyniku reakcji stać i strzelac wroga, to zastepuje sie go pieszym modelem jeżdzca, ktory nie ma prawa do zadnego ruchu, gdyż wlasnie probuje uwolnic sie z uprzęży potwora."
Tytuł: S&S oraz straty w czasie niego powstałe ;)
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Wrzesień 29, 2006, 03:26:05 pm
@up

potwierdzam, w wersji angielskiej jest to samo ;)

EOT