gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Mordheim => Wątek zaczęty przez: Zimoch w Czerwiec 15, 2006, 08:14:08 pm

Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 15, 2006, 08:14:08 pm
Chciałbym spytać się was wszystkich co sądzicie o nowych zasadach dotyczących zbroi i akaków dwoma rękami które umieszczone są na forum http://www.specialist-games.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1897.
Ja osobiście wprowadziłem te nowości do naszego grania z kumplem i uważam że są świetne. Co prawda wymagają jeszcze paru "dopieszczeń" ale gra się myśle że troszkę lepiej.
Dla nie znających angielskiego powiem, że wprowadzono ujemny modyfikator -1 do trafienia przy walce dwoma brońmi i obniżono ceny zbroi + polepszono ich atrybuty (np. Heavy armour kosztuje 50 zlota i daje sava na 4+, tarcza daje sava na 5+.... itp). Są trzy opcje my wybraliśmy opcje B.
Myśle, że sprawa idzie w dobrym kierunku na nowego annuala.
Jeżeli temat już taki gdzieś istnieje to proszę moderatora o przeniesienie.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 16, 2006, 09:27:52 am
Trochę podpakuje ta zmiana zbroje. Zasady da się przyjąć, choć uważam, że mimo słusznego fluffa, trochę spowolnią walkę [jednak nadal uważam, że źle nie będzie]. Tak czy siak się cieszę. Podpakuje to np. moich Opętanych. Brak ujemnych mod. do trafień [A2 mają chłopaki BAZOWO] zwiększa ich szasne. Również na przeżycie. Taki człowieczyna będzie mnie trafiać na 4+/5+ a nie 2x4+. :D:D

Do tego moje Verminkin'y z włóczniami, tarczami i LA będą bardziej żywotne i  w końcu będę je od 1 gry wystawiał.

Pistolety wrócą do łask. Ich -2 save mod. będzie bardziej doceniane. Gra się trochę urozmaici.

Topory będą chyba bardziej PG niż są teraz.

Ludzie zaczną malować tarcze a to, jak wiadomo, bardzo dobrze wygląda na stole!!!

Wydaje mi się jednak, że od momentu wprowadzenia tych, zasad rozwój stronnika +1A będzie niezaprzeczalnie najlepszy... :/
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 16, 2006, 10:18:04 am
POwiem , że te nowe zasady też bardzo mi się podobają. Testuje je Undedami i Ghoule maja bazowo A2 co daje przewage. Wkoncu ja i moj kumpel zastanawiamy sie czy kupic ciezką zbroje - czy nowego najemnika., bo to drugie nie jest juz tak oczywiste. Savy na 2+ są bardzo realne - ale da się je obniżyć(Siła, Axe,krytyki...). Pistolet jak najbardziej oplacalny - szczegolnie dla krasnali (przedluzenie zasiegu).  Obecnie rozgrywamy standardową kampanie z Rulebooka i jest 2:2 - wiec chyba sprawiedliwe zasady ;]. Ciezko zbrojni krasnale sa ciezcy do obalenia - ale mimo wszystko przewaga liczebna pozwala temu zaradzic, ale nie az tak bardzo jak ostatnio. Co wiecej - wkoncu kusze nie są takie smiercionosne - choc moje zombiaki niestety nie maja zbroi i stają się żywą tarczą. Trzeba zmienic taktykę gry - ale powiem szczerze, że wkoncu nie jest tak strasznie z samotnym atakowaniem wampirem , ktory ma sava na 2+ ;) Zapomnialem wspomniec o nekromancie ze swoim czarem Life Stealer - szkoda ze na 10tce
Zapraszam do testowania tych nowych zasad i wypowiedzi.

PS. Czy ktos moze slyszal o kampanii co ma ok 60 scenariuszy i wprowadza te zasady?
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 16, 2006, 11:57:51 am
Nie słyszałem... ciężko jest upilnować 12 gier. Ludzie się nudzą... i marudzą.

Co do zasad to Opętani, Wampir, ghoul'e, Ogre, Rat Ogre, Minotaur, Troll itp. będą mocniejsi. Save na 2+ to ciągle za droga zabawa. Cięzka zbroja + tarcza i to tylko w hth. Chociaż zawsze można 1-2 wyjadaczy podpakować takim zestawem. Pytanie, czy chcemy mieć wampira M5... Ja chętnie bym miał MINOTAURA M5 i save na 2+!!!!
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Valten w Czerwiec 16, 2006, 03:45:11 pm
Super temat

Czy jest może możliwość zdobycia tych nowych zasad i uścislen w  języku polskim bo cienko u mnie z angielszczyzną.

Ale z tego co do tej pory przeczytałem to średnio mi sie podobaja zbyd duzo nowych udogodnień dla " pancernych band" np: krasnali (http://ugly.plzdiekthxbye.net/medium/m092.gif)

Choc powiem szczerze że save na 2+ na orkach to mogła by byc super sprawa.

  A i jeszce jedno przybliżył byś mi Misiu to zdanie o PG toporach z góry  dzieki wiecej szczegułów (http://ugly.plzdiekthxbye.net/small/s050.gif)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 16, 2006, 04:35:07 pm
Nie ma jednej wersji nowych zasad. Są 3 propozycje różniące się detalami... i raczej nikomu nie będzie się chciało tego tłumaczyć :(
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MK w Czerwiec 16, 2006, 07:37:23 pm
Większość z proponowanych zmian podoba mi się (chociaż niektóre wydają się lekko przegięte np. dla dwarfów, na szczęście u mnie nikt nimi nie gra :D), mam nadzieje że wejdą w życie w następnej erracie. Wreszcie kupowanie zbroi będzie miało jakiś sens.

Moje szczurki z dzidami już się cieszą  :badgrin: .
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 16, 2006, 07:56:54 pm
Cytat: "MK"
Większość z proponowanych zmian podoba mi się (chociaż niektóre wydają się lekko przegięte np. dla dwarfów, na szczęście u mnie nikt nimi nie gra :D): .

Heh - no własnie też się tego bałem, ale wierzcie mi, że przeciw krasnalom gra się super - przynajmniej Undeadami.

Poza tym rozegrałem 2 gry Norsami vs. Dwarf - a tam Berserkerzy nie mogą nosić zbroi - ale również grało się nieźle - pogromiłem krasnale - ale mimo wszystko miałem dużo szczęścia. Co do tłumaczenia heh - mógłbym coś tam streścić,ale pełnego tłumaczenia raczej się nie podejme. Jak wspomniał Misio są trzy opcje - ja wybrałem z kumplem opcje B, gdyż w tej opcji działają krytyki na 5-6 i zasady co do zbroi są najmniej przerobione(chodzi o savy po bitwie) i ich kost jest najbardziej dla nas rozsądny. (Szczególnie gromril armour)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 19, 2006, 08:32:45 am
Dla dwarfów? Tak samo dobre jak dla każdego innego. Opuszkujesz krasnale to góra 7 modeli wystawisz. Nie ma strachu :D
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Czerwiec 19, 2006, 06:30:18 pm
Cytuj
Dla dwarfów? Tak samo dobre jak dla każdego innego. Opuszkujesz krasnale to góra 7 modeli wystawisz. Nie ma strachu


Cóz za nagła zamiana zdania..(?)

Czyatajac ten temat doszedłem do wniozku, ze zamiast powtarzac swoje poglady skieruje was do tematu, w którym te sprawy zostały juz poruszone..

Był to czas kiedy do podobnych zmian doszliśmy razem z Pawłem i testowaliśmy dziesiatki razy czy to w pojedyńczych bitwach czy dłuższych kampaniach. Mineło troche czasu i ku  :D
Cytuj
miłemu
zaskoczeniu panowie z SG doszli do identycznych wniosków.


Chetnych zapraszam do lektury
http://forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=8499&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 20, 2006, 08:38:26 am
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, o czym napisałem w odpowiednim temacie na SG. Kamilu. Panowie w SG wpadli na "to co wy" już dawno. ;) Mam nadzieje, że się ze SG podzieliliście spostrzeżeniami z tych testów. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.

Nie zmieniłem zdania. Zawsze jednak znajdę jakiś pozytywny element tej zmiany. Flaile moich Beastów, A2 Possessed... dla beastów minoś [ten zyska podwójnie], dla CoC - brutale, plaguski.

Często staram się robić modele z tarczami (kislev - kozacy, skaven'i - verminkin'i, dwarfy - clansmen'i, noble ... i coś jeszcze co robię teraz:P) ponieważ takie modele wyglądają bardzo fajnie. Tylko obawiam się, że nagle zrobi się za dużo takich modeli. Każdy będzie miał kilku nowych stronników z tarczami na wypadek rozwoju +1A. :/
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Nazroth w Czerwiec 20, 2006, 09:21:38 am
zasady i tak uoficjalnione będą w chwili pojawienia się na stronie SG... albo w formie erraty, albo update'a do rulebooka. Więc o co tyle chaasu:)?...

Myślę, że nieprędko się wezmą do roboty i wybiora jeden zestaw, a potem go zPDFują. Chociaż to co widziałem na SG forum i tak mi się podoba:) Grałem tak dawno temu i było ok. Co prawda walka przy -1 przedłużała się koszmarnie, ale i tak było fajnie. Nareszcie zbroja da lepszy save z tarczą... kurcze po prostu super i tyle.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 20, 2006, 10:12:18 am
Walka się ciągnie jak guma w gaciach... w Jastrzębiu w 1 grze z 5 chopka biło się z 4-5 tur zanim zadano celny cios [raniący].

Niedawno były errata do BFG i Necromundy. Za jakiś czas ruszą i Mordheim.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 20, 2006, 10:49:02 am
Cytat: "MiSiO"
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, /

W zasadach tych nowych jest -1 za obydwie ręce - i tak gramy.

Co do długości walk - może na turnieju to niekorzystne zjawisko, ale zupełnie inaczej się gra towarzystko(lepiej) bo atakowanie jednym "łebkiem" ma czasami sens;]
I wogóle czy walka sprowadza się tylko do szarży po której bardzo często nie było juz odezwu ze strony broniącej bez względu na jakość broniącego (czy heros czy jakis henchman) ?? Teraz walki są po prostu ciekawsze i wprowadzają więcej emocji.:)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 20, 2006, 10:51:24 am
Cytat: "MiSiO"
. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.


Która?
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 20, 2006, 02:36:01 pm
Dobre pytanie :P

-1 do obu? To przgięcie jakich mało.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Czerwiec 20, 2006, 03:51:40 pm
Zadne tam przegiecie..

Liczac modyfikator tylko od jednej reki nadal stwarzamy systyacje kiedy o wiele bardziej opłacalne jest latanie z dwoma brońmi :(

Cytuj
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, o czym napisałem w odpowiednim temacie na SG. Kamilu. Panowie w SG wpadli na "to co wy" już dawno.  Mam nadzieje, że się ze SG podzieliliście spostrzeżeniami z tych testów. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.


Ma wrazenie ze jednak nie az tak dawno.. Kiedy grywalismy na takich zasadach jeszcze SG nic na ten temat nawet nie wspominało.

A jesli chodzi o zmiane zdania.. To zdziwiła mnie Twoja wypowiedz na temat krasnali.
Niecały rok temu krzyczałeś że to przegiecie jakich mało!!
My Ci tłumaczyliśmy ze G.armr kosztuje i wcale nie jest taki opłacalny.
Teraz nagle przekonałes sie do tego i mówisz że nie widzisz problemu.

Pytanie sie nasuwa samo przez się: to poco był taki szum pół roku temu??
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 20, 2006, 04:35:26 pm
Ja krzyczałem, że dwarfy są za mocne? W życiu. Z tego co pamiętam to właśnie ty mi mówiłeś, że gram najmocniejszą bandą. Ostatnio mówisz, że Opętani są tacy mocni :D

Dwarfy mogą mieć puszeczkę ale TYLKO w połączniu z wysokim T i skillami [thick skull]. TYLKO wtedy. To znacznie zawęża "zakres przegięcia". Z tym się zgodzę. Do tego TYLKO w dłuższych kampaniach. ...

Nigdy nie mówiłem, że dwarfy są przegięte.


Licząc mod od jednej ręki tak. Od OBU już nie.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 20, 2006, 04:42:01 pm
Panowie nie kłóćcie się tylko powiedzcie, która z opcji jes najbardziej rozsądna
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 20, 2006, 04:53:50 pm
Z tych... -1 za 1 rękę i tarcza na 5+. Do tego zabranie "no armour save" z kilku krytyków np. strzeleckie mają 2x no armour save. Przy wyniku 1-2 i 5-6. Trochę za dużo.

Co do dwarfów to mam nadzieję zagrać z nimi i ich Zielonym Noblem na oMTH!
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Dabi w Czerwiec 20, 2006, 06:24:20 pm
Marudzenie
Czas zacząć zmienić ograne schematy i jedyne słuszne zestawy ekwipunku przegięcie to jest aktualnie fakt że 2 bronie są lepsze niż broń i tarcza :roll:

Powrzechna oburęczność tak potężna to potworna bzdura

Pancerze są aktualnie o kant zada potłuc i wszelka zmiana mająca na celu ulepszenie ich (oby nie była tylko kosmetyczna) będzie bardzo dobrym wyjściem

A alternatywa między tarcza + broń a broń + broń to dobre rozwiązanie

Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: vader_NH w Czerwiec 20, 2006, 07:05:03 pm
Jakiej tabelki???

Dzięki modyfikatorom na dwie bronie opłacą sie takze wersje dwuręczne, lub mający zasadę niemomznosci używania drugiej broni :)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: nahar w Czerwiec 20, 2006, 09:57:09 pm
Co do zasad - jedynie słuszne - 1 z OBU rąk. Inaczej zmiany są bezsensu - i tak się opłaca dawać free daggera do lewej zamiast tarczy. Po kij mi ST na 5+ jak mogę mieć dodatkowy atak (nawet z karą - 1).

No i handgun. Tu coś trzeba zadziałać.

My z Kamilem z wielu propozycji zarówno Misia (krasnoludzki) jak i z SG wybraliśmy:

Handgun 35 gc

S 5

R 24"

Move and fire
Prepare shot (strzał co drugą turę)
Deadly shot (+ 1 to injury roll)

No i wtedy to jest fajna broń (ale i tak tylko dla stronników, bo nadal herosowi lepiej dać kuszę i Quick Shot).
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 20, 2006, 10:36:10 pm
Cytat: "Dabi"
Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący


Co masz na myśli? Dlaczego jest bezmyślna?
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 20, 2006, 10:53:11 pm
No, handgun obsysa póki co i to mocno. Żeby był w ogóle do użycia, to potrzeba do niego dwóch skilli (Hunter i Nimble).
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 20, 2006, 11:27:14 pm
Wziąłem się trochę za matematykę :
Biorąc pod uwagę zwykłaego Human vs Human- S3 WS3 T3
Żeby zranić conajmniej jednym ciosem w systemie 5+\5+
mamy 30,6% szans
4+\5+
mamy 37,5% szans
Jedną bronią 4+
mamy 25% szans

Czyli średnio przy walce dwoma brońmi - po szarży raz na 3 razy uda się nam zranić przeciwnika tak że nam nie odda

Jedną bronią raz na 4 razy

A teraz savy - przy opcji dwuręcznej rezygnujemy z tarczy. Zakładając , że mamy Medium armor (save 5+ 20Gold), która sprawdza się świetnie.
Szansa na zranienie nas wynosi (w zależności od tego  czy przeciwnik wali jedną czy dwoma brońmi) odpowiednio :
Gdy przeciwnik wali dwoma -
system 5+\5+
0,306*(1-1/3)=20,4% //wersja uproszczona save tylko na jedną ranę inaczej obliczenia by się skomplikowaly
system 4+\5+
25%
Gdy przeciwnik wali jedną bronią
25%*(1-1/3)=16,7%

Gdy dodamy tarcze(save 5+):
system 5+\5+
0,306*(1-2\3)=10,2%
system 4+\5+
12,5%
Gdy przeciwnik wali jedną bronią
25%*(1-2/3)=8,3%

Wniosek - gdy walimy jedną ręką szansa na zranienie w zależności od sytemu spada z ok 1/3 na 1/4 (nie biorąc pod uwagę sava przeciwnika) czyli o 1/12 względne nie dużo ale za to obrona wzrasta z 4/5 do 9/10 czyli z 80% do 90% czyli o 1/10
2/3 szans że atak nam nie wyjdzie - więc całkiem sporo co zmusza do zapuszkowania tyłka.

Matematycznie rzecz biorąc opłaca się grać tarczą i mieczem + zbroja(nie licząc kosztów owego sprzętu, którego również nie uwzględniłem)

Dodam, że nie uwzględniłem ran krytycznych, które czasami zdejmują tego sava - dlatego szanse mniej więcej się wyrównują co wkońcu zmusza do sensowsnego wyboru - bo nie robi się to oczywiste(jak grać) i o to chodzi.


Co do systemu 5+\4+ to skłoniłbym się do 5+\5+ i tak gramy ale co z tego wyjdzie nie wiem

Jak coś pomyliłem to przepraszam bo jest godzina 0.25
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Dabi w Czerwiec 21, 2006, 12:02:08 am
Cytuj
Co masz na myśli? Dlaczego jest bezmyślna?


Czy walczy przeciętny człowiek który jest przeszkolony (WS 3) z super legendarnym mistrzem miecza człowiekiem (WS 6) czy walczy nowicjusz w posługiwaniu się bronią (WS 2) z przeciętnie przeszkolonym najemnikiem (WS 3) to tak samo wygląda walka

Różnica o 3 daje dokładnie tyle co różnica 1 punktu Co się objawia ja go na 3+ on mnie na 4+

WS przez to jest cechą której mieć dużo się nie opłaca. O ile w Battlu taka tabelka może mieć jeszcze jakiś sens bo super fechmistrzowi głupio się walczy w szeregu itp (ale też moim  raczej zbyt mocno to widać bo o jakości oddziału decyduje S,T i AS :/) to w walce małych grupek ludzi gdzie walki przyjmują postać pojedynków to taka forma jest  bezsensowna

Taki silny aczkolwiek przeciętnie wyszkolony dajmy na to Ogr powinnien mieć problem problem z bardzo dobrym wojownikiem nie dlatego że tamtem ma super pancerz super T i 3 Woundy tylko dlatego że sam by obrywał praktycznie co atak a sam trafiał od świeta

Różnice w WS powinny być dużo bardziej widoczne
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Czerwiec 21, 2006, 12:37:12 am
Muszę przyznać że jednak się pomyliłeś..(nie potrzebnie liczyłeś z warunkowego)

Szansa na trafienie i zranienie w:
w systemie 5/5 to 33.3%
w systemie 4/5 to 41,66%
jedna bronią 25%.

Czyli prawie dwa razy łatwiej odniesc sukces (nie liczac zbroi) w wypadku walki dwoma brońmi w systemie 4/5 niz walczac tylko jedną.

Teraz biorac pod uwage zbroję (h.armor + shield 3+ sava) i krytyki, szansa na obronę to: 2/3(save)x(5/6+1/6x2/3)(biorac pod uwage ze 1/3 krytyków znosi save co jest tylko bliskie prawdy.. jest ich wiecej)
Co daje 62,9% na save
Analogicznie tarcza +lekka zbroja:
daje 47,2%

Wstawiając to do systemu 4/5
Szansa na zranienie opancerzonego goscia wynosi:
W lekkiej zbroi i tarczy: 21.99%
W cieżkiej zbroi :  15.83%
Co widac nie odbiega w duzym stoponiu od udezenia jedna bronia!
A koszty sa znaczne! lekko zbrojny dodatkowe 25 gc, a ciazko 55gc!. Za ta cenne wynajmujemy 1 lub 2 kolejnych wojaków z pałkami i zabijamy pancernego w mgnieniu oka.

W przypadku systemu 5/5 sprawa wyglada inaczej
Sznasa na zranienie opancerzonego goscia wynosi:
lekko zbrony: 17.58%
ciezkozbrojnego: 12,6%

A teraz wystarczy uwzglednić takie zeczy jak zasady topory, pistolety, modyfikatory od siły, zasady specjane (assasin,art of silent death) itd..

I bardzo łatwo sie przekonac że zellota z dwoma toporami w systemie 4/5 statystycznie wygrywa z chempionem w l.zbroi i tarczy. Gdzie cenna tego pierwszego wynosi 30 gc a drugiego 65-70 gc.

Dlatego jestem za systemem 5/5! :D
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 21, 2006, 08:49:17 am
Matko jedyna... chcąc uczciwie liczyć szanse trzeba uwzględniać ilość członków bandy, ich staty, RT itp. Takie liczenie jest bez sensu. To jakby porównywać psa za 15gc, nurgling'a, giant rat'a i squig'a bez patrzenia na resztę bandy.

Co do zmiany oklepanych zestawów broni to niedługo zamiast topór/sztylet będzie królować 2x topór.


Cytuj
Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący


To chyba musisz zmienić system ... za dużo chcesz zmieniać. Może Necromunda? Tam każdy pkt WS się liczy.  ;)


To w sumie tyle. Jak zacznę pisać co uważam znowu zrobi się draka. Jak na stole 25% modeli będzie z tarczami to będzie dobrze. Może dam kilku swoim modelom tarcze. Pewnie Beastmen'i lub kultyści dostaną.

Jest jeszcze jedna sprawa. Ludzie przestaną dawać 2xdagger. Wiadomo. Bergjaeger z 2 nożami jest ok. Jednak 20 skavenów? :D 6+/+1 save zbyt będzie bolał.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Nazroth w Czerwiec 21, 2006, 08:54:31 am
z tymi daggerami to chyba dobrze nie? Całe życie dążyłeś (wszyscy dążyliśmy) do takiego pogorszenia daggerów, by stały się nieopłacalne. W tej chwili wróca im krytyki - a broń i tak będzie mega badziewna:)... i dla mnie to bomba:) Zacznę pojedyncze bronie dawać swoim modelom... kurcze... ja się strasznie cieszę - zawsze tego właśnie chciałem - ghule i takie tam potworki nareszcie zyskują na swoim braku ekwa i 2 atakach.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Czerwiec 21, 2006, 09:23:13 am
Cytuj
Co do zmiany oklepanych zestawów broni to niedługo zamiast topór/sztylet będzie królować 2x topór.


W systemie 4/5 tak.
Lecz w systemie 5/5 nie bedzie to takie juz oczywiste :D

Polecam kazdemu rozegrac z 10-15 bitew kazdym z tych systemów a w mgnieniu oka sie o tym przekonacie!

Mi podoba sie to, ze nie wszystko jest rozstrzygane na etapie szarzy.(kto zaszarzuje ten wygrywa). No i wreszcie jest sposób na wiekszych bydlaków!
Atakuje nas possesed, minotaur czy wampir a tutaj wyskakuje chempion z ciezka zbroja tarczą mieczem i hełmem i przyjmuje bydlaka na klatę dajacszanse kolegom na kontre :)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 21, 2006, 09:39:46 am
To przesadziłeś. Minoś z halabardą robi z chAmpion'a miazgę. Save -2 na "dzień dobry".

Zbroję i tarczę kupisz po 1-2 grach... a Opętany zarobi wtedy +1S/A :D

Jednak jeśli chodzi o porównywalnych kolesi to masz rację. Będzie można grać bardziej defensywnie. Czyż nie? Jedynie nie chcę przecięga w drugą stronę.

Będę się cieszył jak się zaczną NOWE, ciekawe rozpiski. Zawsze to nowy powiew... po ostatniej erracie uważam, że chłopcy potrafią poprawiać zasady. Oby i następna errata była równie udana. [również errata do Necromundy jest bardzo dobra więc to nie przypadek]
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Dabi w Czerwiec 21, 2006, 01:35:41 pm
Cytuj
To chyba musisz zmienić system ... za dużo chcesz zmieniać. Może Necromunda? Tam każdy pkt WS się liczy. Wink



Już dawno zmieniłem system właśnie przez te głupoty  
Sam pomysł gry + klimat jednak podoba mi się, mam figurki w Lublinie, mam z kim grac ale jakoś póki co na aktualne zasady nie mam zamiaru się bawić.
Jeśli się zmienią to z chęcią pogram znowu bo będę miał miłą odmianę od systemu najważniejszego wiec zależy mi na tym aby nie zwalili takiej szanse na poprawę

Jak już alternatywne gry to na pewno nie coś Gównianego wytwórcy

(chociaż w necro coś podobnego bym też pograł)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 21, 2006, 01:52:09 pm
Powiedzcie mi jeszcze jak będą wyglądały pancerze w nowym systemie?

Gdy się tak dłużej zastanawiam, to nawet się cieszę z nadchodzących zmian. Zawsze to jakiś powiew świeżości w Mordheim, bo póki co rozpiski zawsze mam takie same...
Wzmocni to na pewno postacie, które tak czy tak biegają z jedną bronią - Flagellanci już nie będą przeżywać takiego stresu, jeśli im atak nie wypali, wartość psów wzrośnie (choć i tak są bardzo klawe), niedźwiedź kislevicki - toż to będzie teraz wymiatacz! :D
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 21, 2006, 03:11:57 pm
Zmienią, raczej, tylko tarcze. Reszta tak jak jest.

W końcu moje modele z failami, halabardami czy włóczniami będą mniej "biedne". Brak ujemnego modyfikatora dużo im da. Rozpiski będą bardziej pod styl gry a nie pod samą skuteczność dobierame. Nie będzie "tylko ta jest dobrze" a będzie "lubię defensywę - gram taką rozpiską".

To o czym wspomniał Mus jest częścią całości o której pisałem. Opętani, duże potwory... zaczacznie zyskają. :D Również Ci z 2ręczną bronią wszelakiego rodzaju.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 21, 2006, 03:37:18 pm
No i mój sierżant Averlandu z dwurakiem! :o
Tak, zdecydowanie duże potwory zostaną wzmocnione – Ratrak już na starcie z 3A...
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 21, 2006, 03:52:22 pm
... za to minotaurowi nie będzie sensu dawać czegokolwiek innego poza halabardą. :D

Też mam sierżanta z halabardą lub dwurakiem i duelling'ami. :D


Już widzę jak moi wyznawcy Kultu Opętanych zyskują! Sami Opętani, Beast [flail/LA+tarcza+np. miecz i WS4+W2]...

Save na 4+ z T4 W2 w asyscie Opętanych :D Zrobię sobie 2 nowe beasty ... :D
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 21, 2006, 03:54:15 pm
Zimoch, gracie na tę opcję:
Cytuj
OPTION B.
i. Page 35, "Fighting with two weapons". Add the line "Due to the difficulty in fighting with more than one weapon, any warrior attempting to do so suffers a -1 penalty to hit with both weapons. A warrior using a pistol in hand-to-hand combat is exempt from this penalty."

ii. Page 122, New Combat Skill "Maniac Warrior: The Warrior is adept at fighting with a weapon in each hand. He may ignore the -1 to hit penalty that such practice normally incurs."

iii. Replace the existing cost, movement penalty, rarity and armour saves with the following:

- Light Armour: 6+ save , no -1M with shield, common, (10GC)
- Medium Armour: 5+ save, no -1M with shield, common, (20GC)
- Full Armour: 4+ save, -1M with shield, rare 8, (50GC)
- Ithilmar: 4+, no -1M with shield, rare 11 (90GC)
- Gromril: 4+, no -1M with shield, rare 11, Special Rule: "Death Defying: A warrior that is wearing Gromril armour gains a 4+ save against Serious Injury during the post-battle phase. Treat a successful save exactly as if the warrior had received the "Full Recovery" result (150GC)

Medium, Full, Ithilmar & Gromril Armour are all types of Heavy Armour.

?

To po co ten Ithilmar? :?
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 21, 2006, 04:08:04 pm
Tak
Jako jedyna zbroja ma sava bo bitewnego.;] Poza tym ta opcja nie zdejmuje z krytyków Armour sava.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 21, 2006, 04:09:35 pm
Ithilmar ?? Chmm nie wiem - nie ma modyfikatora do ruchu - przyda się elfom(może??) - szczerze nie mialem takiego problemu jeszcze - ale cena faktycznie przesadzona
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Nazroth w Czerwiec 21, 2006, 07:13:47 pm
APROPO nowych zasad - wiem, że temat traktuje o czymś innym. Wpadłem jednak na wspaniały pomysł wypromowania kawalerzystów w mądrej ilości i bez przegięć. Otóż proponuję:

W startowych rozpiskach zarówno one off game, jak i kampanijnych, turniejowych - możemy jednemu herosowi dać skilla potrzebnego do jazdy na wierzchowcu płacąc jedynie koszt w XP, które musiałby dostać aby uzyskać poziom. Model w ten sposób traci jedno zwykłe rozwinięcie i jest droższy do ratingu.
Ponadto w początkowych rozpiskach można nabywać wierzchowce za ich normalną cenę.

Co wy na to mociumpany?
W ten sposób nie przepakerzamy żadnego konnego, po prostu ułatwiamy dostanie konika - jednego wraz ze skillem. Kosztuje to masakratorycznie dużo - jak zawsze, ale jest ciekawym urozmaiceniem. Nie mówię, że to ma być na stałe ogólnopolski house rule...ale na jakimś urnieju można to przetestować.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Motorek w Czerwiec 21, 2006, 07:26:08 pm
Czyli 120 GC :?: Dobrze liczę? IMO można bvy takie coś wprowadzić, konnego to widzałem tylko Roadwarena i Higwaymana, w życiu nie walczyłem przeciwko np. konnemu dowódcy Marienburczyków :?
Pozdro ;)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: nahar w Czerwiec 21, 2006, 07:27:43 pm
Coż Naz.
I tak tylko mega klimaciarze się złaszczą na wierzchowca. Na pewno dla band ludzkich to strata skilla i kasy. Moze orki? Zawsze masz +2 ST. Dodajemy tarczę i LA i jest 3+ save. Tylko że ja bym i tak orkami brał Trolla a nie dzika dla Bossa.

Konie niestety wymagają gruntownego wzmocnienia. Chodzi mi tylko li o grywalność ich (bez ponownych dyskusji o realiach itp).

Po prostu są MEGA plewne.

Jak zwykle żywcem zdarcie zasad z Battla nie zdaje rezultatu w grze która zakłada rozwój statystyk modeli.

Zresztą to właśnie możliwość rozwijania bandy powoduje że spośród gier figurkowych tak lubię Mordheim (no i Necromundę).
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Motorek w Czerwiec 21, 2006, 07:30:21 pm
Ja sobie kiedyś dokupię Nightmare dla Vampira albo Necromancera tylko muszę odpowiednie modele zakupić. Zawsze mnie to kusiło w bandzie Wampierzów ;) Tyle , ze tylko na towarzyskie kampanie, na tunriej niestety czegoś takiego bym nigdy nie kupił.
Pozdro ;)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: vader_NH w Czerwiec 21, 2006, 08:13:19 pm
W sumie sam sie zastanawiałem jakby to było mieć dowódcę na koniu i szarżować z lancą :D

A tak do nowych zasad. Jak bedzie wyglądać zasada pistoletów?? Gdy używamy ich w hth, to tak samo dosytajemy ujemny modyfikator za drugą broń??
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 21, 2006, 09:08:21 pm
W przypadku pistoletów - nie.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 22, 2006, 08:45:38 am
Koń pasuje do gruzowiska jak pięść do nosa. Do tego kosztuje tyle ile niejedna imperialna wieś ... wszytsko się zgadza. Weźmy uliczki przy krakowskim rynknu. Dodajmy do nich tony gruzu, palące się domu, dziury, dużo pyłu i mrok... i mamy idealne miejsce do galopowania :P
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 22, 2006, 09:56:47 am
Wczoraj rozegrałem kolejne dwie bitwy do kampanii na nowych zasadach
Kilka spostrzezeń:
Walki trwały dwa do trzech razy dłużej. Niezła była sytuacja - kiedy moj wampir z 3 atakami na 3+ i raną na 4+ nie mogl zdjac jednego krasanala zapuszkowanego na 3+.Ten sukcesywnie zdjął mi 4 rany - ale mialem szczeście na Injury Table - dodam ze mialem 3Woundy
Czary nekromanckie - bardzo dobre szczególnie lifestealer (jak wyjdzie na 10) - gdy walki się wydłużają to szansa na rzucenie dobrego czaru większa.
Co do długości walk - moim zdaniem albo mieliśmy wyjątkowego pecha - albo było jednak nieco za długo. Stawiam jednak na to pierwsze.
Składy armii mniej wiecej:
9 Krasnali - Noble, Inzynier, Boh z awansu, 4 Krotkobrodych, 2 Thundererow - wszystko savy na 3+
U mnie Wampir, Nekromanta (Lifestealer), 3 Dregi, Ghoul Bohater(super awanse - 6lvl - same skille). 4 Ghoule(3WS 3A) 3 Zombie
Wszyscy sava na 3+ oprocz Ghouli i zombie oczywiscie
W drugiej walce mialem jeszce dramatis persone - Stimmusa Ganta - gosc ze wszystkimi czarami nekro z Sorcery i Dodge  - moim zdaniem najlepszy Dramatis dla Undeadów -  walczyl sam jeden przeciwko Noblowi i inzynierowi - i zdjął obydwu ;] (czary czary...... ;) )


Moja przewaga moim zdaniem oczywista - nie byla taka oczywista - a to dzieki savom. I dobrze - w ostatecznosci wygralem całą kampanie, ale nie bylo łatwo.

Moze nastepnym razem przetestujemy zasade 4+\5+ do trafienia
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Nazroth w Czerwiec 22, 2006, 11:12:34 am
Ale Misiu - weź pod uwagę to, że nie wszystkei bandy poruszają się KONNO. Ja akurat wysunąłem tę propozycję ze względu na mojego nowego jeźdźca na Cold One'ie... a nikt też nie wspomina o galopie...

Istotną kwestia jest też to, że w Mordheim też były szerokie ulice... sądzisz, że ludzie poznosili gruzy na środek tych ulic po katastrfie?? No ja myślę, że nie i bywają miejsca do galopowania - zwłaszcza na naszych turniejach:)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Czerwiec 22, 2006, 11:29:47 am
Względnie szerokie... ale z tego co mówisz wynika dokładnie to co napisałem. Koń dla kogoś kto nie ma na co wydawać kasy. Cold One to inna bajka :D

Konia będzie można połączyć ze zbroją i tarczą. Raz, że łatwiej będzie 1 ręką trafiał. Dwa; jego save na 2+ nie będzie tak łatwo od krytyków znikał... znajdą się amatorzy.

Inne steed'y pasują zdecydowanie bardziej i mają lepsze zasady.


Co do zbroi. Jak mówiłem. Walka się ciągnie i ciągnie. Gra trochę trafi na tempie. Nie można liczyć na szybki atak i odskok. Zwykle zdązą cię dojść i otoczyć. Oczywiśćie wyjątkiem są modele z dobrym WS, S i bazowymi atakami... z drugiej jednak strony będzie więcej taktyk i kombinowania. Ciekawy jestem ostatecznej wersji zasad. Napisałem zapytanie o prognozowany termin wprowadzenia tych zmian.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Nazroth w Czerwiec 22, 2006, 12:22:49 pm
Nawiązując do konia/cold one'a...to ja właśnie chce wystawić jeźdźca z lancą, w zbroi i z tarczą:) Przy WS takiego DE, doliczając bonus do siły za szarżę to to jest fajny gość:)

Co do samych zasad...taka walka naprawdę długo trwa. Pamiętam to doskonale - i moim zdaniem jeśli wszyscy zostaną przy 2x hth.weapon - to pozamiatane, bo to się wlecze w nieskończoność, ale jak się znajdzie mądry, co zacznie wystawiać puklerze i broń hth, albo halabardy, inne takie - to będzie wyjadał... grałem tak kilka miesięcy - pamiętam dokładnie. Zwłaszcza DE&SoS... kurde DE cięły powietrze, siostrzyce to samo... aby jeden model zabił drugi trzeba było 15x zdrowaśkę odmówić...
Tytuł: Parowanie
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 26, 2006, 06:56:04 pm
Co sądzicie o przetestowaniu tych zasad dot. parowania?
http://madnergal.com/brahmsworld/Mordheim/PDFs/parry%20rule.pdf
Tytuł: Re: Parowanie
Wiadomość wysłana przez: vader_NH w Czerwiec 26, 2006, 07:11:57 pm
Cytat: "Zimoch"
Co sądzicie o przetestowaniu tych zasad dot. parowania?
http://madnergal.com/brahmsworld/Mordheim/PDFs/parry%20rule.pdf



Przy obecniej tabelce na hity, to jest przynajmniej jakas rekompesata dla modelu posiadającego wyższy WS. Mnie sie podoba (mam nadzieje że wszystko własciwie zrozumiałem  :p )
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Czerwiec 28, 2006, 08:01:13 pm
Odnośnie nowych zasad - chciałem spytać czy zna ktoś człowieka o nicku Szafa - podobno znany któś na scenie Mordheim;] Pytam - bo ja razem z moim kumlem chcielismy sie z nim jakos skontaktowac odnośnie kampanii,  którą podobno przygotował. Z tego co wiem to ma na imie Piotr (tak jak ja ) i mieszka w Łodzi..
Z góry dzieki.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Wojtek_Krz w Czerwiec 28, 2006, 09:54:30 pm
Nie wiem czy jest az tak znany, ale wystarczy jak wyszukasz na forum w opcji szukaj. Bo gdzies tu siedzi :)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Musley w Czerwiec 29, 2006, 06:49:38 am
Hm? (http://www.forum.gildia.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=1614)
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Lipiec 03, 2006, 02:16:53 pm
Zauważyłem zmiany w dziale SG w dziale mordheim/articles - sporo nowości!!
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MiSiO w Lipiec 03, 2006, 05:41:17 pm
Nowości... ? Muszę powiedzieć, że poza regularnie dodawanymi tekstami z Fanatic Online nie ma tam nic nowego :(
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Styczeń 11, 2007, 08:10:00 pm
Czy od lipca są jakies nowe erraty, ciekawe zasady, zasady dodatkowe,bandy itp. Krótko mówiąc co sie zmieniło?
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: MK w Styczeń 11, 2007, 09:37:22 pm
Nic. Niestety.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Zimoch w Styczeń 11, 2007, 09:41:17 pm
Cytat: "MK"
Nic. Niestety.


Szkoda liczyłem na errate odnośnie strachu :/
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: dave8 w Maj 23, 2007, 11:28:10 pm
Witam,

Ostatnio przegladalem troche stron o mordku z roznymi dodatkami i postanowilem wypisac i pozmieniac co ciekawszy ekwipunek i skille, prosilbym o jakis komentarz i ewentualne propozycje zmian

New Skills

Academic Skills:

Researcher
    Spellcaster Only: The Hero may henceforth roll 2 dice when randomly generating a Spell from thier applicable       Spell List and choose which result desired.

Adept
      Spellcaster Only: For all spells with a die-rolled variable such as number of hits or number of wounds          caused, the Hero always gets maximum possible effect from any one variable, choosing which variable with          each casting. For example, if a spell did D3 hits and each hit caused d3 Str2 wounds, the Adept may          choose to do 3 Str 2 hits that do d3 wounds each or d3 hits Str 2 hits that do 3 wounds each.

Learned Man     The Hero may roll 3 dice for all Leadership checks he is required to make and pick the 2 he wants. This          may be used to both pass and fail Leadership checks depending upon the players desire.


Shooting Skills:

Vitals Shot
   The warrior is adept at shooting where it hurts the most. He adds +1 to rolls on the Critical Wound effect          chart when using ranged attacks.

Crackshot
   The warrior is well able to place a shot where it is garaunteed to do damage. He may reroll failed to wound          rolls with all shooting weapons under all circumstances.

Fletcher
   The warrior makes his own arrows or bolts. When shooting a short bow, bow, longbow, elvenbow, crossbow,       repeater crossbow or crossbow pistol wounding hits are at +1 for rolls on the Injury Chart.

Heavy Pull    The warrior has trained to use a bow with a heavier draw. All attacks made by the warrior with any kind of           bow are at +1 Strength.

Strength Skills:

Precise Attack     1 Attack Only, +1 to hit, +1 S, no Weapon Bonuses, foe Stunned on a 2-5 on Injury Chart.

Strong Legs     The Hero may use Heavy Armor and a Shield without suffering Movement penalties.

Crusty Veteran
   The warrior has learned to compensate for his old injuries. Heros may ignore the side effect of one serious          injury chosen when the skill is taken (remove it from the roster or counteract any minuses with a plus),          Hirelings only leave the band on a role of '1' rather than 1 or 2. This skill may only be taken once.

Speed Skills:

Roll Dodge    The warrior can ignore the 2" Interception rule when charging in to HtH combat.

Fleet Footed    The warrior gains +1 to his base Movement (This may increase his movement beyond his racial maximum).

Sneaky     All enemy models halve thier Initiative range when trying to detect this model while he is Hidden.

Combat Skills:

Axe Master     The warrior may parry with normal axes as per normal parrying rules.

Fencing Master     The Parry rule is changed for this warrior, as follows: If he equals or beats an opponents attack roll,             it is parried. If he has two Parrying weapons, he may make two Parries or reroll a single failed parry.

Shield Smash     The warrior has trained to integrate his shield into his fighting style. When using a Shield or Buckler in HtH          he may make a single additional attack resolved at the warriors Strength. The Shield Smash cannot cause          critical hits.   +1 Attack



New Equipment:

Bracers     Wearer may Parry. Does not occupy users hands. May be used in conjunction with weapons that allow          parrys but not Bucklers or Shields(This item may be worn only by humans).
      Rarity 8,Cost 20gc

Black Arrow     One shot, non recoverable item. Anyone wounded by the Arrow is immediately put OoA regardless of          remaining wounds. Strength as Bow used to fire it.
      Rarity 8,Cost 20gc

Helm of Protection   The wearer is never Stunned, treating Stunned results as Knocked Down. Rarity 9,Cost 45gc

Bottle of Liqueur     May be used in the recovery phase. If used, owner is immune to fear until his next recovery phase.             Two uses each game, can be refilled for 5 gold crowns. Doesn't work on any hero immune to poison.
         Rarity 7,Cost 25gc

New Missile Weapons:

Daggers of Hurling     As throwing daggers, may be hurled up to the Users Strength x 3 in inches. No penalty for range or             moving.(Human Mercenaries may bought this weapon without using Weapon Expert skill)
         Rarity 10,Cost 55+2d6gc

New Hand to Hand Combat Weapons:

Sword of Speed     The bearer always strikes first, regardless of circumstance. If fighting an opponent with an identical             ability (such as a spear wielder), highest Initiative strikes first, ties roll off. User may Parry.(Human             Mercenaries may bought this weapon without using Weapon Training skill)
         Rarity 11,Cost 90gc

Hammer of Sigmar
    Doubles the wielders strength against true Undead or Chaos. Puts Vampires and Possessed Out of          Action with one successful unsaved wound.(Sisters of Sigmar and Witch Hunters only).
         Rarity 11,Cost 100gc

Falchion        Parry, Strength as user +1, -1 Initiative.(Human Mercenaries may bought this weapon without using          Weapon Training skill)
         Rarity 7,Cost 15gc
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Maj 24, 2007, 07:59:18 am
Bardzo Ciekawe skille.
Nie podobaja mi sie tylko;

1.Adept.. Daje zbyt duze mozliwosci zucajacym czary. Dla przykłady wiewiórki w liczbie zawsze 12 to delikatna przesada!

2.Learned men. Zachwieje bardzo róznice miedzy bandami. Ludzie beda bardziej nierozbijalni niz krasnoludy. a przykładowe SoS juz zuełnie nie do rozbicia. 3 kostki z przerzutem!!!

3.Skile strzeleckie w połaczeniu z hunting arrows sa zbyt mocne.
Dla przykąładu strzał z łuku z S4 zadajacy na 5+ krytyki i na 3+ o.o.a to delikatna przesada. Dołózmy jeszcze do tego dark wenom i qiuck shoota i mamy karabin maszynowy który kładzie wszystkich.
Juz nie wspominajac o modelach z BS 6 (auto hits) i przerzutem woundowania. Tym sposobem mamy strzelców którzy co ture sa wstanie zamordowac po dwa modlele przeciwnika. To delikatna przesada.
Jesli sadzisz ze to sporo rozwojów to powiem jedynie tyle ze moim mysliwi z averlandu co turniej łapia po 7 rozwojów.. Własnie dzieki zabujczemu strzelaniu na obecne zasady.

Nowe noze terz sa lekko przesadzone. Z eagle aye i knife fighter otrzymujemy strzelca który generuje na ture po 3 rzutki na 18 cali. A to biorac pod uwagę brak modyfikatorów troszke za duzo :(
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: dave8 w Maj 24, 2007, 10:59:53 am
dobra to moje nowe propozycje sa nastepujace

usuwam skilla  adept


Fletcher The warrior makes his own arrows or bolts. When shooting a crossbow, repeater crossbow or crossbow pistol wounding hits are at +1 for rolls on the Injury Chart.

to po to zeby dac +1 do injury rowniez uzytkownikom kusz

Crackshot The warrior is well able to place a shot where it is garaunteed to do damage. He may reroll failed to wound rolls with all shooting weapons the second roll is made at -1S weapon modifier

Learned Man The Hero may roll 3 dice for all Leadership checks he is required to make and pick the 2 he wants. This may be used to both pass and fail Leadership checks depending upon the players desire. This skill cannot be taken by warband leader.

I nowe zasady do nozy

Daggers of Hurling As throwing daggers, may be hurled up to the Users Strength x 3 in inches. No penalty for range or moving. When you use this daggers you cannot combine both Eagle Eye and Knife Fighter you can only use one of this skills(Human Mercenaries may bought this weapon without using Weapon Expert skill)
Rarity 10,Cost 55+2d6gc


I jak lepiej teraz??
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Maj 24, 2007, 02:52:47 pm
W lerned man wystarczy ograniczyć możliwość zdawania (dzięki temu skillowi) rout testów.

Jesli chodzi o noże ograniczył bym eagle aye.. Tłumacząc że sa zbyt lekkie aby rzucać nimi dalej niz 3 x Siła.

Flecher zmienił bym na +1 do rzutu na critical hits. Połączenie obecnego skilla z hunting arrows jest zbyt mocnym combo.
Tytuł: Nowe zasady
Wiadomość wysłana przez: dave8 w Maj 24, 2007, 03:20:53 pm
ale do critical hits jest Vital Shot poza tym teraz Fletcher jest ograniczony do kusz i repeaterow a tam nie mozna miec Hunting Arrows wiec to tylko pozwala kusznikom miec jakies plusy w Injury