gildia.pl
Gildia Komiksu (www.komiks.gildia.pl) => Komiks - tematy ogólne => Komiksowa TOP Lista => Wątek zaczęty przez: Gashu w Styczeń 08, 2006, 07:43:40 am
-
Jako że rok 2005 mamy za sobą, zapraszam do głosowania na najlepsze komiksy wydane w tym okresie. Jak co roku, proponuje podawać w postach dziesięć ulubionych pozycji. Głosy zostaną podsumowane według schematu: pierwsze piejsce - 10 pkt., ostatnie - 1 punkt. Głosujemy na konkretne komiksy, a nie na całe serię. Wyjątek proponuje zrobić jedynie dla dzielonych trade'ów, które można potraktować jako zamknętą całość.
Głosowanie potrwa do końca lutego.
Tworzenie ankiety w tym przypadku ma niewielki sens, poza tym przekracza chyba możliwości techniczne forum.
Poniżej podaje linki do wszystkich co-miesięcznych ankiet z roku 2005 - mam nadzieję, że ułatwi to Wam dokonanie wyboru, a także zapobiegnie przegapieniu ulubionych pozycji.
Styczeń: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=10446&start=0
Luty: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=10770&start=0
Marzec: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=11195&start=0
Kwiecień: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=11809&start=0
Maj: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=12332&start=0
Czerwiec: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=12781&start=0
Lipiec: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=13165&start=0
Sierpień: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=13601&start=0
Wrzesień: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=14608&start=0
Październik: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=15180&start=0
Listopad: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=15715&start=0
Grudzień: http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=16330
Zapraszam.
-
hura będe pietrwszy
a więc tak
1. Sandman Refleksje i Przypowieści 1
2. Sandman Refleksje i Przypowieści 2
3. Sandman Ulotne życie 1
4. Rork
5. LBDy
6. Fury
7. Battle Chasers1 (takie miłe nic)
8. Battle Chasers2
9. Strażnicy Orlgo Pióra
-
1. Sandman: Refleksje i przypowieści - Najlepszy tom Sandmana. Przemyślany, mądry, pełen mistycyzmu, ciekawych histori i tajemnicy. W połączeniu z nietypową grafiką tworzy jeden z najlepszych i najwazniejszych komisów wszechczasów. I pomyśleć że kiedyś nie chciałem się do niego przekonać.
2. 100 naboi: Farbowany detektyw - Rysunki Risso nie zwalają z nóg jednak bardzo mi przypadły do gustu, scenariusz zaś to jedna z najlepszych histori jakie miałem okazję śledzić w życiu.
3. Rork #6: Zejście - Ta seria jest tym czego oczekuję po komiksie jako takim. Komiks wymyślono po to by tworzone były Rorki.
4. Usagi Yojimbo #17: Pojedynek przy świątyni Kitanoji - Ten pomysł z głosowaniem na poszczególne tomy to jakiś fekał. Wybrałem więc pierwszego z brzegu Usagiego który reprezentuje całą serie w zestawieniu.
5. Eden, It's an Endless World! #10 - Jedna z 3 mang wydanych w Polsce których nie znajomość jest grzechem.
6. Piotruś Pan #6:Losy - Zakończenie troche rozczarowuje, Pelisa to to nie jest. Ale mimo to szóste miejsce - jest coś takiego w komiksach Loisela.. No i tylko tu mamy tak miłe dla oka rubensowkie kszałty.
7. Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona #1: Esencja - Niezły scenariusz i jak zwykle arcygenialne rysunki Gawronkiewicza. Pyta.
8. Lupus tom 1 - Odpowiada mi bardzo klimat i wydźwięk jego komiksów.
9. Zemsta hrabiego Skarbka #2: Serce z brązu - Dobry film by z tego był. Rosiński - król i nasza duma, jest rysunki to czyste złoto.
10. Pixy - Bardzo fajna oprawa graficzna, zwłaszcza pierwsza połowa komiksu. Fabularnie też świetnie, zwłaszcza pierwsza połowa komiksu.
-
1. "The Amazing Spider-Man" nr 4
2. "The Amazing Spider-Man" nr 5
3. "Essential" 1: "Wolverine" tom 1
4. "Żywe trupy" tom 1: "Dni utracone"
5. "Punisher" część 8
6. "Punisher" część 9
7. "Kaznodzieja" tom 8: "Krew i whiskey"
8. "Kaznodzieja" tom 9: "Na południe"
9. "Batman": "Hush" część 1
10. "Spider-Man. Splątana sieć" tom 3: "Dżentelmeńska umowa"
-
1. Rork: Zejscie - jak dla mnie bomba! :)
2. Feralny Major
3. Esencja
4. Rewolucje: Monochrom
5. 300
6. Sin City: Do piekla i z powrotem
7. Blaki
8. Legendy naszych czasow
9. Piotrus Pan: Losy
10. Sandman: Refleksje i przypowiesci
Kolejnosc pozycji od 3 do 9 jest w sumie dosyc przypadkowa. Mimo ze cala dziesiatka to w moim odczuciu komiksy swietne i bardzo dobre to rok 2005 to u mnie niestety ciag dalszy spadku zakupionych komiksow. :(
-
1. Feralny Major
2. Esensja
3. Kingdom Come
4. Pixy
5. Queen and Country vol. 2
6. Kaznodzieja- Krew i Whisky- jednak ogólnie głos na całą serię
7. Usagi Yojimbo- Pojedynek przy świątynii Kitanoi
8. 100 Naboi- Farbowany Detektyw
9. Blaki (powinny może i być wyżej jednak tak kocham kaznodzieję, a lubię 100 naboi i usagiego, że... :roll: )
10. Eden 10
Na pewno lista wyglądałaby inaczej, ale na razie nie zdążyłem kupić 300, Azylu Arkham i Legend Bilala ...
Mam nadzieję że nadrobię zaległości
Ogólnie to całkiem nieżły rok, co prawda gorszy od 2--3, ale lepszy od 2004.
...
-
01. "Lupus" - 1
02. "300"
03. "Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona" tom 1: "Esencja"
04. "Eden, It's an Endless World!" tom 9
05. "Eden, It's an Endless World!" tom 10
06. "Feralny Major"
07. "Za Królową i Ojczyznę" tom 2
08. "Pixy"
09. "Hellboy" - 8 - "Trzecie życzenie i inne opowieści"
10. "Kaznodzieja" - 9 - "Na południe"
Niestety, rok zdecydowanie słabszy od 2004.
-
1. „Eden” tom 10
2. „Blaki”
3. "Queen & Country" tom 2: "Gwiazda zaranna"
4. "Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona" tom 1: "Esencja"
5. „Sandman” tom 12: „Krótkie życia”
6. „Sandman": "Refleksje i przypowieści”
7. „Great Teacher Onizuka” tom 9
8. „Skarga Utraconych Ziem” tom 5: „Morigany”
9. „Zemsta hrabiego Skarbka” cześć 2: „Serce z brązu”
10. "100 naboi": "Farbowany detektyw"
11. Tuż za pierwszą dziesiątką - „Usagi Yojimbo” tom 17: „Pojedynek przy Świątyni Kitanoji”
Pod względem komiksów, to był dobry rok, nie był słabszych od poprzednich, był po prostu inny.
-
1 Hellboy-Trzecie życzenie i inne opowieści
2 Sin City- Do piekła i z powrotem
3 Zbir- Ciągle pod górkę
4 Legendy naszych czasów
5 Essential- Wolverine
6 100 Naboi- Farbowany Detektyw(1cz i 2cz)
7 Asterix- Kiedy niebo spada na głowę
8 Batman- Hush
9 Punisher
10 Kingdom Come
-
1. Sandman: Refleksje i przypowieści
2. Kaznodzieja: Na południe
3. Sandman: Krótkie życia tom 1
4. Kaznodzieja: Krew i whiskey
5. Hiroszima 1945 - 3
6. 100 Naboi: Farbowany detektyw
7. Kingdom Come
8. Kaznodzieja: Historia sam wiesz kogo
9. Essential Wolverine - tom 1
10. Usagi Yojimbo - Samotny cap i koźlę
-
1 - "Eden, It's an Endless World!" tom 9
2 - Eden, It's an Endless World! - 10
3 - "Feralny Major"
4 - "Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona" tom 1: "Esencja"
5 - Calvin i Hobbes: Jukon czeka!
6 -"Usagi Yojimbo" tom 6: "Kręgi"
7 - Usagi Yojimbo - 7 - Gen
8 -"Usagi Yojimbo" tom 17: "Pojedynek przy świątyni Kitanoji"
9 -"Usagi Yojimbo" tom 5: "Samotny cap i koźlę"
10 - Żywe trupy - 1 - Dni utracone
-
1. Essential Wolverine - tom 1
2. Kaznodzieja - 8 - Krew i whiskey
3. Kaznodzieja - 9 - Na południe
4. Sin City - 7 - Do piekła i z powrotem
5. Za królową i ojczyznę - 1 - Spalona ziemia
6. Kaznodzieja - 6 - Historia sam wiesz kogo
7. Sandman - Refleksje i przypowieści
8. Sandman - 13 - Krótkie życia tom 1
9. Azyl Arkham
10. Skarga Utraconych Ziem - 5 - Morigany
-
1. Esencja
2. 300
3. Feralny Major
4. Pixy
5. Zbir
6. Usagi (nie jestem w stanie podać tytułu konkretnego tomu)
7. Azyl Arkham
8. Lupus 1
9. Blaki
10. Golem i gwiazdy Dawida
-
1. Calvin & Hobbes: Jukon czeka!
2. 300
3. Kaznodzieja 8
4. Kaznodzieja 9
5. Eden 9
6. Eden 10
7. Blaki
8. Sandman 13
9. Pixy
10. Lupus
-
1. 300
2. Azyl Arkham
3. Kaznodzieja: Stare Dzieje, Historia sam wiesz kogo
4. Za królową i Ojczyznę: Gwiazda zaranna
5. Sandman - Refleksje i przypowieści cz. 1
6. Hellboy - Trzecie życzenie i inne opowieści
7. Miasto Grzechu - Do piekła i z powrotem
8. Żywe trupy: Dni utracone
9. Piotruś Pan - Losy
10. Blaki
-
od razu mówię, że kolejność raczej przypadkowa, bo różnice były nieiwelkie pomiędzy poszczególnymi komiksami :), wszystkie są moim zdaniem znakomite :)
1. Esencja, bo przekonał mnie, że polscy Twórcy mogą zawojować świat, i to jeszcze jak :) miodzio !!
2. 300, wreszcie u nas, i to ślicznie wydany :)
3. Pakiet Szninkla (taką pozycję znalazłem w propzycjach, więc ciężko tu jej nie umieścić), to chyba wiadomo, dlaczego :)
4. Azyl Arkham, znów: wreszcie u nas, ładnie wydane i przede wszystkim szalone !!
5. Feralny Major, bo musiałem czytać kilka razy, żeby się połapać, a to rzadkość :)
6. Wolverine: Essential, bo Logan, bo oldschool, bo grube, i mi tyle starczy :)
7. Przygody Pana W./Gang Wąsaczy, bo to perełka fajniusia i ładniusia, a do tego cięzko się powstrzymać od śmiechu przy KAZDYM pasku, a to trudna sprawa
8. Tffffuj! Do bani z takim komiksem, bo to nie tylko sam komiks ale i wydarzenie
9. Żywe Trupy: tom 1, bo to największe zaskoczenie roku, myślałem, że będzie kiepsko, nudno i odtwórczo, i chociaż odtwórczo było, to co do reszty się nieźle pomyliłem :)
10. Zbir, w sumie tylko dlatego, że miło sie poczytało i pooglądało, co będzie dalej zobaczymyu :)
(11. zeszycik Tag i Bink: Kopnęli w kalendarz, bo śmieszne, bo sprawnie zrobione, bo zaskoczyło nieźle :))
-
1. arkham Asylum
2.300
3.sin City Hell and back
4.Kingdom Come
5.Pan W i Gang wasaczy
6Pixy
7.Esencja
8. Zemsta Hrabiego Skarbka
9. Hiroszima 3
10. Queen and Country
pozdro
-
1. "Eden" t. 10
2. "Calvin i Hobbes: Jukon czeka!" t. 3
3. "300"
4. "Deszcz"
5. "Azyl Arkham"
6. "Hellboy: Trzecie życzenie i inne opowieści"
7. "Kingdom Come"
8. "Golem i Gwiazdy Dawida"
9. "Feralny Major"
10. "Battle Angel Alita" t. 8
-
1. Tffffuj! do bani z takim komiksem!
2. Rewolucje "Monochrom".
3. Zemsta hrabiego Skarbka - "Serce z brązu".
4. Blaki.
5. Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona - "Esencja".
6. Lupus - Tom I
7. Legendy naszych czasów - 1975-1977
8. Pixy.
9. Doktor Bryan "Archipelag duszy".
10. Jutro będzie futro.
Po pierwsze historia, po drugie steampunk, po trzecie "niewypadainaczej", po czwarte odrobina refleksji, po piąte nalewka z Hłaski i Jerofiejewa, po szóste podróże niekoniecznie galaktyczne, po siódme klasyka, po ósme zaskoczenie, po dziewiąte buntek czy inna Rebelka, i wreszcie po dziesiąte, niech żyje Blacksad. :roll:
-
1.Pixy
2.Sandman: Refleksje i przypowieści 1
3.Azyl Arkham
4.Kaznodzieja tom 9: "Na południe"
5.Essential Wolverine - tom 1
6.Sin City- Do piekła i z powrotem
7.Sandman "Ulotne życia" t.1
8.Hitman/Lobo: ten gupi WAŁ!
9.Asteriks - 33 - Kiedy niebo spada na głowę
10."Naruto" tom 15: "Hokage kontra Hokage!"
-
1. Calvin i Hobbes: Jukon czeka!
2. 48 stron 1 & 2
3. 100 naboi - Wydanie kolekcjonerskie #2
4. Kingdom Come
5. Blaki
6. Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona" tom 1: "Esencja
7. Azyl Arkham
8. 300
9. "Zbir" tom 1: "Ciągle pod górkę" część 1
10. Feralny Major
-
1) Azyl Arnkham [za wrazenie]
2) Zywe Trupy - tom 1. [za pozytwne rozczarowanie]
3) Lupus - tom 1. [jak wyzej]
4) Pixy [za pomysl]
5) 300 [za rysunki]
6) Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona tom 1: "Esencja" [za wrazenie i scenariusz]
7) Zemsta hrabiego Skarbka tom 2: Serce z brązu [za rysunek]
8) Mistrzowie Komiksu - Legendy naszych czasów [bo wreszcie sie doczekalem w wersji polskiej]
9) "Star Wars": "Tag i Bink kopnęli w kalendarz" część 1 [za scenariusz]
10) Eden, It's an Endless World! - 10 [bo lubie]
-
1: Rork: Zejscie
2: Esencja
3: Morfium # 1
4: Azyl Arkham
5: kaznodzieja: Krew i Whiskey
6: Josephine 2
7: island 7
8: Pixy
9: Żywe trupy
10: Zbir 1
-
1. Przebiegłe Dochodzenie Ottona i Watsona tom 1: Esencja
2. Sandman tomy 10&11: Refleksje i Przypowieści
3. Rork tom 6: Zejście
4. Azyl Arkham
5. Sandman tom 12: Ulotne Życia cz.1
6. Eden tom 10
7. Pixy
8. Rewolucje tom 3: Monochrom
9. Kaznodzieja tom 9: Na Południe
10. Doktor Bryan tom 2: Archipelag Duszy
-
Kolejność żadna tam szczególna, więc nie daję numerków: tak od tych lepiej zapamiętanych do tych, o których warto wspomnieć.
Hydriola
Rewolucje - 3 - Monochrom
"Pixy"
"Feralny Major"
"Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona" tom 1: "Esencja"
"Deszcz"
Wilq Superbohater - 8 - Jednogłowy Pirat (i w ogóle seria)
Calvin i Hobbes: Jukon czeka!
Doktor Bryan 2
Damskie dramaty
Golem i Gwiazdy Dawida
Blaki
Ziniole - moje spóźnione prywatne odkrycie..
-
1. Pixy
2. Blaki
3. Esencja
4. Sandman: Ulotne życia
5. Zbir
6. Zemsta hrabiego Skarbka
7. Kaznodzieja: Krew i Whisky
8. Fury
9. 100 Naboi: Farbowany detektyw
10. Usagi Yojimbo: Gen
-
Tfffuj! Do bani z takim komiksem
Żywe trupy
Esencja
Pixy
Rork
Skarbek
Usagi
Zbir
-
1.Pixy
2.Feralny Major
3.Esencja
4.Kaznodzieja - Krew i Whiskey
5.Sandman - Refleksje i przypowieści cz. 1
6.Essential: Wolverine
7.Blaki
8.Hellboy - Trzecie życzenie i inne opowieści
9.Miasto Grzechu - Do piekła i z powrotem
10.Zbir
-
1. Sandman-Refleksje i przypowieści (bo Neil po raz kolejny pokazał klasę)
2. Sandman-Ulotne życia (najlepszy na świecie komiks obyczajowy-miodzio)
3. Yans-Gladiatorzy (Rosiński rządzi, uwielbiam te rysunki 8) )
4. Rork-Zejście (wiadomo)
5. Szninkiel-pakiet (zaj.....a)
6. Hellboy-Trzecie życzenie (za te niepowtarzalne rysunki, super klimat i ciekawą fabułe "podwodnej" opowieści)
7. Asterix u Reszechezady (lubię te wschodnie klimaty)
8. Zemsta hrabiego skarbka cz.2 (za rysunki a raczej obrazy)
9. Szranki i konkury (szkoda, że Christa już nie rysuje)
10. Tytus uczniem (stare Tytusy są cool)
-
1.Calvin i Hobbes: Jukon czeka! (rozrywka w czystej postaci!)
2.Szranki i konkury (bo Kajko i Kokosz)
3.Zemsta Hrabiego Skrabka (Rosiński reaktywacja)
4.Piotrus Pan: Losy (czasami też łykam coś odrobinę ambitniejszego)
5.Skorpion" tom 4: "Demon w Watykanie (zwykły przygodowy komiks, którego mi u nas brakuje)
6.Garfield tom 40: Przetrwanie tłuściocha (porąbany kocur ale go lubię )
7.Star Wars": "Tag i Bink kopnęli w kalendarz" część 1 (Star Wars bez zadęcia :) )
8.Dobry Komiks" nr 2/2005: "Amazing Spider-Man" nr 4 (nieliczny z superbohaterów, którego trawię)
9.Asteriks nr 33 (z sentymentu i za rysunek)
10.Hirek&As: Gdy w Egipcie rządził Faraon (bo polskie i nigdzie nie ujęte w spisie, miałem w rękach i nawet przeczytałem :badgrin: )
-
Czas na podsumowanie.
W głosowaniu wzięło udział 29 osób, wymieniając 76 różnych pozycji.
W przypadku, gdy na pojedynczej liście znajdowały się obie części podzielonego trade'a (np. "Sandman: Refleksje i Przypowieści" 1 i 2) punkty przyznawałem za wyższą pozycję. Gdy ktoś podawał tytuł serii, zamiast konkretnego tomu, punkty dopisywałem trade'owi/zeszytowi owej serii, który zebrał najwięcej punktów indywidualnie.
Oto 24 najlepsze waszym zdaniem komiksy, wydane w ubiegłym roku:
01. "Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona #1: Esencja" - 132 (pkt.)
02. "Pixy" - 81
03. "Sandman: Refleksje i Przypowieści" - 80
04. "300" - 78
05. "Azyl Arkham" - 74
06. "Feralny Major" - 65
07. "Rork #6: Zejście" - 56
08. "Kaznodzieja" tom 8: "Krew i whiskey" - 51
09. "Calvin i Hobbes: Jukon czeka!" - 48
--. "Eden, It's an Endless World! #10" - 48
--. "Blaki" - 48
12. "Essential" 1: "Wolverine" tom 1 - 42
13. "Sin City: Do piekła i z powrotem" - 40
14. "Zemsta hrabiego Skarbka #2: Serce z brązu" - 39
15. "Zbir: Ciągle pod górkę" - 37
16. "Kaznodzieja" tom 9: "Na południe" - 36
--. "Sandman: Ulotne życie" - 36
18. "Żywe trupy" tom 1: "Dni utracone" - 33
19. "Kingdom Come" - 31
20. "Lupus" tom 1 - 30
--. "Hellboy" - 8 - "Trzecie życzenie i inne opowieści" - 30
22. "Rewolucje: Monochrom" - 28
23. "100 naboi: Farbowany detektyw" - 26
--. "Za Królową i Ojczyznę" tom 2 - 26