gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Konfrontacja => Wątek zaczęty przez: veyDer w Wrzesień 28, 2004, 04:07:17 pm

Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 28, 2004, 04:07:17 pm
Temat ten służyć ma umieszczaniu pytań o zasady gry w Rag'Narok.
Nieoficjalny podręcznik do Rag'Naroka (kompilacja z tłumaczeń XenonWulfa) znajduje się tutaj (http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=8862).
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Wrzesień 28, 2004, 05:39:22 pm
a to w jaki sposob undeady dowodza??dyscypliny to oni nie maja za duzo...wiekszosc ma"-" choc na drodze wyjatku moga miec 0
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 28, 2004, 05:57:57 pm
Nieumarli w Rag'Narok

Magowie ze ścieżką Nekromancji oraz Wojownicy Czaszki posiadający artefakt "Rogi Potępienia" mogą wydawać gemy mroku, aby zwiększyć swoją kontrolę nad swymi oddziałami. "Mroczna Władza" ma w grze dwa zastosowania:
1. Dodatkowy rozkaz - za każde 2 gemy mroku wydane przez Dowódcę Armii można przydzielić dodatkowy rozkaz. (Nieumarli nie rzucają na tabelkę dodatkowych rozkazów)
2. Wzmocnienie Dyscypliny - za każdy gem mroku mag z Nekromancją lub Wojownik Czaszki z Rogami Potępienia może otrzymać 1 punkt Mrocznej Władzy - jest to odpowiednik Dyscypliny działający wyłącznie na jednostki ze Zdolnością Nieumarły.

Na początku gry w każdych Rogach Potępienia znajduje się 1D6 gemów mroku (1 nie jest porażką, 6 nie jest przerzucane).

Gemy Mroku zawarte w Rogach Potępienia mogą być zużywane wyłącznie na "Mroczną Władzę".

Mag w kontakcie z Czaszkowym Wojownikiem z Rogami Potępienia może mu przekazywać gemy mroku. W Rogach Potępienia może być maksymalnie tyle gemów mroku, ile wynosi poziom Strachu noszącego je wojownika.

Ghule (i inne jednostki nie posiadające zdolności Nieumarły) mogą mieć jako Dowódcę tylko model nie posiadający zdolności Nieumarły. I odwrotnie.

Nieumarłe oddziały mogą kupować Dowódców oddziałów, ale nie mają oni zmienionych statystyk (czyli nie mają +1 do Strachu).

Nieumarłe oddziały nie testują morale podczas przegranej walki, ale jeśli ją przegrają i ich Dominacja Oddziału nie jest większa od Dominacji Oddziału wroga, nie mogą robić ruchów pościgowych.

Oprócz tego mamy nowy artefakt: Czarny Diament (6 PA). Może go kupić każdy Dowódca oddziału i nie liczy się on do limitu magicznych przedmiotów. Można wystawić jeden Czarny Diament na każde rozpoczęte 500 PA modeli Acheronu w armii. Posiadacz tego przedmiotu generuje 1D6/2 punktów "Mrocznej Władzy" (zaokrąglając w górę, 1 nie jest porażką, 6 nie jest przerzucane) i może je przekazywać Nieumarłym lub "kupować" dodatkowe rozkazy nawet, jeśli sam nie posiada tej Zdolności.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Wrzesień 28, 2004, 07:28:39 pm
to magowie umrzykow beda ograniczeni :cry:  :cry:  :cry:

juz nie beda tacy fajni
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Tarhuna w Wrzesień 28, 2004, 08:03:14 pm
Kogo trzeba wystawić do oddziału voraków Pozeraczy aby był muzykiem, sztandarowym?  :)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 28, 2004, 08:08:01 pm
Wilczarze i Pożeracze nie mają (na razie?) muzyków ani sztandarów...
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Wrzesień 28, 2004, 08:15:07 pm
z kad masz te zasady ??? i czy moglbys napisac cos wiecej o manewrach i rozkazach ?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 28, 2004, 08:16:26 pm
Bartek a co z tłumaczeniem zdolności bo prawie wszystko się pozmieniało w stosunku do Konfry.

I co sie dzieje z jednostką, która straciła dowódcę i jest poza zasięgiem innego?? Stoi w miejscu??

Czy można strzelać w dowódców w oddziale ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 28, 2004, 08:20:18 pm
Zasady są zebranymi i przetłumaczonymi przeze mnie postami XenonWulfa na liście ragnarok_en. Posiada on francuską wersję Rag'Naroka i robi tłumaczenia z francuskiego na angielski.

Tłumaczenie zdolności zaraz zrobię.

Jednostka, która straciła dowódcę i jest poza zasięgiem innego może mieć przydzielone rozkazy z puli dodatkowych. Mogą one być przydzielane dowolnemu sojuszniczemu oddziałowi na polu bitwy.

Strzelanie wraz z innymi zasadami omówię w najbliższym czasie - postaram się jutro wrzucić wszystko, co udało mi się złozyć do kupy.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 28, 2004, 09:17:38 pm
Wygląda na to, że possessed stało się teraz bardzo fajna zdolnością :D

Ale nadal nie wiem jak działa Twardziel w R. na jednostki z 1 raną ??

Acha, co z Bane??

______________________

I z Brutalem?

A
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: cielaq w Wrzesień 28, 2004, 09:57:35 pm
Twardziel działa dokładnie tak samo. W Tabeli Zranień patzysz linijkę wyżej. Tabela co prawda jest inna, ale...
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 28, 2004, 10:36:53 pm
Cytat: "BeRsErK"
Wygląda na to, że possessed stało się teraz bardzo fajna zdolnością :D

Ale nadal nie wiem jak działa Twardziel w R. na jednostki z 1 raną ??

Acha, co z Bane??

______________________

I z Brutalem?

A


------------------------------------------------
Jakiś mod mi się wtrynił :P

A to dajcie tabele zranień :) - czyli co - jednostki nadal mają po kilka "ran" jak w konfrze??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 29, 2004, 10:40:53 am
Przede wszystkim jedna uwaga - chcąc zachować porządek, edytuję poprzednie posty, żeby wszystkie informacje o tych samych aspektach gry były obok siebie. Dlatego zwracajcie uwagę na daty edycji moich poprzednich postów, czy nie doszło nic nowego.

Cytat: "BeRsErK"
Wygląda na to, że possessed stało się teraz bardzo fajna zdolnością :D


Zgadza się, ta zdolność jest dużo lepsza...

Cytat: "BeRsErK"

Ale nadal nie wiem jak działa Twardziel w R. na jednostki z 1 raną ??

Acha, co z Bane??


Twardziel powoduje, że wynik z tabeli obrażeń (wrzucę ją, jak tylko opiszę strzelanie i walkę wręcz) czyta się linijkę wyżej, a Bane - linijkę niżej.

Cytat: "Alchemik"

______________________

I z Brutalem?

A


Nie wiem, czy Brutal nie został opisany przeze mnie jako "Szermierz" (XenonWulf napisał "Duellist", ale jakoś mi się widzi, że to jednak "Brutal" był...)

Cytat: "BeRsErK"

czyli co - jednostki nadal mają po kilka "ran" jak w konfrze??


Już pisałem, jak obliczać, ile ran ma jednostka - większość gości ma tylko jedną.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 29, 2004, 10:54:44 am
No ale mi właśnie chodzi o to co robi Hard Boiled jak model ma tylko jedna R.'ową ranę - musi dostać dwa razy w czapkę?? :giggle:
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 29, 2004, 11:04:43 am
Cytat: "BeRsErK"
No ale mi właśnie chodzi o to co robi Hard Boiled jak model ma tylko jedna R.'ową ranę - musi dostać dwa razy w czapkę?? :giggle:


Zobaczysz tabelkę i wszystko będzie jasne :P

Aha, jak już wrzucę tabelkę, wykasuj może te posty ;)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 29, 2004, 11:20:31 am
Walka wręcz

Samo rozdzielanie walk, testy inicjatywy, przydzielanie kości do ataku/oborny, atakowanie, parowanie, itp. są identyczne jak w Konfrontacji. Nie dostaje się jedynie kości za przeciwnika, a bohater może dostać maksymalnie jedną kość obniżając statystyki. Nic mi nie wiadomo na temat Ciągłej Obrony. Nie trzeba też ustalać minimalnego poziomu ataku równego obronie przeciwnika - minimalny poziom ataku to 0.

Po udanym rzucie na atak wykonuje się rzut w tabelce obrażeń. 6 można przerzucić, ale 1 po przerzucie jest automatycznie porażką (czyli równa 1 a nie 7).

Po walce liczy się wynik walki - strona, która zadała więcej ran, wygrywa. Przegrana strona wykonuje test Odwagi o trudności 6, a w przypadku kiedy Dominacja wygranego oddziału jest większa od jej Dominacji o 10 lub więcej - trudność tego testu wynosi 8. Jeśli nie trzeba wykonywać testu lub był on udany - przechodzi się do ruchów pościgowych. Oddział, który nie zdał tego testu nie może wykonywać ruchów pościgowych.

Modyfikatory trudności testu
+1 jeśli oddział jest w luźnym szyku
+1 jeśli oddział jest zdezorganizowany
+1 jeśli oddział jest w stanie "Kontroli"

Ruchy pościgowe

Po zakończonej walki wygrana strona (w przypadku remisu o kolejności decyduje gracz, który wygrał Rzut Taktyczny ) może wykonać pierwsza ruch pościgowy. Każdy model z tego oddziału nie będący w kontakcie z wrogiem może się poruszyć maksymalnie o dystans swojej charakterystyki Ruch w cm. Można wejść w zwarcie z wrogim modelem, ale musi to być model z tej samej walki. Jeśli model będący w innej walce stoi na drodze - trzeba go ominąć. Jeśli inny model (nie będący w walce) stoi na drodze - można go odsunąć.
Po zakończeniu ruchów pościgowych przez pierwszą stronę, ruchy wykonuje druga strona (o ile może - Nieumarli i Konstrukty, których Dominacja oddziału jest mniejsza od Dominacji oddziału wroga i którzy przegrali walkę nie mogą wykonać tego ruchu. Nie może go wykonać również uciekająca jednostka).

Niezależne modele będące w oddziale a nie będące w kontakcie z wrogimi modelami mogą się odłączyć od oddziału podczas ruchów pościgowych.

Jeśli po zakończeniu ruchów pościgowych jakiś model z oddziału nie jest w kontakcie z wrogiem, ale jest więcej niż 2.5cm od reszty oddziału, należy go przesunąć na 2.5cm, ale nie może on wejść w zwarcie z wrogim modelem podczas tego darmowego ruchu.

Jeżeli oddział wroga został wybity do nogi, zamiast wykonywać ruch pościgowy można się przegrupować.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 29, 2004, 11:42:32 am
Tabela Obrażeń


Wound Table
Str - Res
D6..-/-20..-19/-18..-17/-16..-15/-14..-13/-12..-11/-10..-9/-8..-7/-6
.1...-........-........-........-........-........-.......-......-
.2...-........-........-........-........-........-.......-......-
.3...-........-........-........-........-........-.......-......-
.4...-........-........-........-........-........-.......-......-
.5...-........-........-........-........-........-.......-......1
.6...-........-........-........-........-........-.......1......1
.7...-........-........-........-........-........1.......1......1
.8...-........-........-........-........1........1.......1......1
.9...-........-........-........1........1........1.......1......1
10...-........-........1........1........1........1.......1......1
11...-........1........1........1........1........1.......1......1
12...1........1........1........1........1........1.......1......2



Wound Table
Str - Res
D6..-5/-4..-3/-2..-1/0..1/2..3/4..5/6..7/8..9/10..11/+
.1....-......-......-....-....-....-....-....1......1
.2....-......-......-....-....-....1....1....1......1
.3....-......-......-....1....1....1....1....1......2
.4....-......1......1....1....1....1....1....2......2
.5....1......1......1....1....1....1....2....2......2
.6....1......1......1....1....1....2....2....2......2
.7....1......1......1....1....2....2....2....2......3
.8....1......1......1....2....2....2....2....3......3
.9....1......1......2....2....2....2....3....3......3
10....1......2......2....2....2....3....3....3......4
11....2......2......2....2....3....3....3....4......4
12....2......2......2....3....3....3....4....4......5
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Tarhuna w Wrzesień 29, 2004, 12:34:46 pm
W opisach zdolności nie opisałeś co dają teraz: oburęczność,  fierce. I czy nadal obowiązują wszystkie zdolności jednostek? Tyrant ma coś takiego, że wszystkie wejscia w zwarcia są traktowane jako szarże
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 29, 2004, 12:45:17 pm
Oburęczność daje to samo, co w Konfrontacji, a Fierce to po polsku Zawzięty - jest w opisie zdolności.

Co do specjalnych zasad jednostek, to różnie z tym jest - na przykład Zjawa Acheronu zamiast zabijania przy trafieniu w korpus i odporności na lekkie rany ma 2 rany mimo, że nie jest dużym celem, traktuje 5 jako 6 w tabeli zranień (można przerzucić, 1 po przerzucie nie jest porażką) i zamiast wykonywać Niszczycielski Atak może uleczyć jedną ranę.

Tak więc zdolności specjalne modeli mogą się dosyć istotnie różnić. Nie mam jednak dostępu do wszystkich takich jednostek. Podejrzewam, że jeśli jakaś zdolność nie ma nic związanego z Konfrontacją (np. coś o poziomach ran, czy częściach ciała, czy kartach), działa normalnie. Co do innych nie mam pojęcia - musimy poczekać na Rag'Narok.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Misiołak w Wrzesień 30, 2004, 06:47:52 am
A co ze strachem? Jak szarżuje 20 puppetów to mają +20 do feara? :giggle:
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 30, 2004, 07:30:31 am
Nie, bo 20 zwykłch kolesi miałoby +20 do Odwagi  :lol:

Strach jest testowany na normalną wartość, ale jeśli Dominacja Oddziału testującego jest mniejsza - ucieka, a jeśli większa - jest w stanie "Kontroli" (czyli pod wpływem Strachu - musi testować co turę, normalne minusy do statystyk i -1 do Odwagi w teście po przegranej walce wręcz).
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 30, 2004, 09:21:57 am
Bartuś a co z tabelką trafień bo przyznam, że mnie to troszkę intryguje ??
I czy mozna mieć armię z samych detechmentów ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: cielaq w Wrzesień 30, 2004, 09:27:25 am
@Berserk. Jeśli masz na myśli trafianie w walce/strzelaniu, to tak jak w Konfie. Ustalasz poziom ataku, i jedziesz. Tyle, że nie musisz ustawić PT minimum na obronę przeciwnika. Tabelki nie ma.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 30, 2004, 09:30:59 am
Czyli jak heros ma 10 obrony i damy mu kosć w defa to i tak gobos go przytrafia na 2+??

a jak rozpatrywane jest atakujący-obrońca - rzut na inicjatywę czy kto szarżował??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 30, 2004, 09:32:22 am
Cytat: "BeRsErK"
Bartuś a co z tabelką trafień bo przyznam, że mnie to troszkę intryguje ??


Pisałem, że atakowanie, parowanie, itp. są takie jak w Konfie. Jedyną różnicą (to fakt, nie zaznaczyłem tego) jest to, że nie trzeba ustawiać minimalnego poziomu trudności równego obronie przeciwnika - minimalny poziom ataku to 0.

Cytuj

I czy mozna mieć armię z samych detechmentów ??


Z tego, co na razie wiem, to można, o ile ci się to opłaca - mało modeli = mało ataków = mała siła przebicia...
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 30, 2004, 09:35:06 am
Cytat: "BeRsErK"
Czyli jak heros ma 10 obrony i damy mu kosć w defa to i tak gobos go przytrafia na 2+??


Dokładnie tak.

Cytuj

a jak rozpatrywane jest atakujący-obrońca - rzut na inicjatywę czy kto szarżował??


Tak, jak w Konfrontacji - zaszarżowany ma po prostu -1 do Ataku, Obrony i Inicjatywy.

Oprócz tego są jeszcze Taktyki, ale na razie znam 3 (z kilkunastu), więc o nich nie wspominam... W skrócie: są to takie jakby manewry zmieniające statsy (jedne na plus, a jednocześnie inne na minus).
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Wrzesień 30, 2004, 12:54:00 pm
Acha - Piter jak na jutro chcesz troszkę modeli to mam pokazowe gryfulce - co by nie grać proksamy ;)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 30, 2004, 07:40:08 pm
Znalazłem Brutala i kilka innych Zdolności - są na stronie 1 w poście o Zdolnościach.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Tarhuna w Wrzesień 30, 2004, 07:46:43 pm
Wiem że pisałeś już iz Oburęczność daje to samo co w Konfrontacji ale ładniej będzie wyglądało jak ją umieścisz na 1 stronie wśród innych zdolności  :)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Wrzesień 30, 2004, 07:52:36 pm
Specjalne zasady bohaterów i oddziałów

Acheron
Gorgona i Banshee
Odporność / Głowa oznacza, że ignoruje wynik 1,2 i 3 w tabeli obrażeń (niezależnie od różnicy między jej Wytrzymałością a Siłą przeciwnika).

Kwestor
Kwestorzy tworzący Konklawe mogą być od siebie oddaleni więcej niż 10 cm.

Zjawa Acheronu
Traktuje 5 jako 6 przy rzucie na obrażenia (może być przerzucona). Jeśli zada więcej ran, niż miał dany model może, zamiast wykonywać Niszczycielski Atak uleczyć jedną ranę. Ma 2 rany mimo, iż nie jest dużym modelem. Może zawsze dobrowolnie opuścić walkę. Może przechodzić przez wrogie jednostki, muszą one wtedy wykonać test Strachu (o ile nie są odporne na Strach wywoływany przez Zjawę).

Alchemicy Dirza
Mieczo-Topór
Traktuje 5 jako 6 przy rzucie na obrażenia (może być przerzucona).

Kayl Kartan
Dorsalowe Ostrza dają mu dodatkową kość walki.

Sasia Samaris
Dorsalowe Ostrza dają jej dwie dodatkowe kości walki.

Barbarzyńcy Sessair
Topór Migbłystalny
Wynik 4,5 lub 6 przerzucony po 6 w tabeli obrażeń automatycznie zabija przeciwnika. Nie działa na modele ze Zdolnością Odporność/Głowa.

Łuk Smoka
Kiedy Hogarth celuje (nie ruszał się przez całą turę) rzuca na obrażenia dwiema kośćmi i sumuje wynik.

Gryfy
Pierścień Pokuty
Egzekutor rzuca na swój pierwszy atak przy użyciu Zdolności Zabójca trzema kośćmi i wybiera najlepszy wynik. Zdolność ta nie działa na modele odporne na Zdolność Zabójca.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 01, 2004, 07:45:40 am
Dorzuciłem opisy rozkazów - niektóre nie są tak oczywiste, jak się na pierwszy rzut oka wydawało (np. kontrszarża)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Jon w Październik 02, 2004, 09:22:30 am
Mam pytanie - nie jest dla mnie jasne jak to jest z tym testem dyscypliny przy rozkazach - są podane jakieś trudności - każdorazowo wykonując dany rozkaz trzeba wykonać test dyscypliny o podanej trudności czy też może zdaje się go jakoś automatycznie?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 02, 2004, 09:45:51 am
Cytat: "Jon"
Mam pytanie - nie jest dla mnie jasne jak to jest z tym testem dyscypliny przy rozkazach - są podane jakieś trudności - każdorazowo wykonując dany rozkaz trzeba wykonać test dyscypliny o podanej trudności czy też może zdaje się go jakoś automatycznie?


Niektóre rozkazy są wykonywane automatycznie przez detachmenty i oddziały w luźnym szyku. Pozostałe trzeba każdorazowo testować.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 02, 2004, 01:25:26 pm
O co chodzi z tą ranga generała ?
Sorki jak gdzieś opisywałeś ale troszke się pogłubiłem ;)

Może niegłupie by było wwalić wszystko w jeden post i przylepić to na górze - zamknie się temat i będzie to czytelne a pytanka będziemy rozpatrywać tutaj.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 02, 2004, 01:50:22 pm
Cytat: "BeRsErK"
O co chodzi z tą ranga generała ?
Sorki jak gdzieś opisywałeś ale troszke się pogłubiłem ;)


Możesz sprecyzować pytanie? Chodzi ci o minusy do przekazywanych cech czy to o przydzielaniu rozkazów?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 02, 2004, 02:04:38 pm
Cytat: "veyDer"
Cytat: "BeRsErK"
O co chodzi z tą ranga generała ?
Sorki jak gdzieś opisywałeś ale troszke się pogłubiłem ;)


Możesz sprecyzować pytanie? Chodzi ci o minusy do przekazywanych cech czy to o przydzielaniu rozkazów?


No w tabelce na rzuty dodatkowych rozkazów masz podana range generała 1 - 4 :?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 02, 2004, 02:08:48 pm
Aha, wrzuciłem to do podstawowych pojęć.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Październik 03, 2004, 09:06:43 pm
czy nie uwazacie ze swiete ostrza i zbroje troche przegieli ???
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 03, 2004, 09:23:20 pm
no cóż....są to "zdolności" naprawdę niezłe ale chyba w większości posiadają je tylko drogie jednostki.
Gorzej ze specjalną zdolnością barona Dorimanu, który obniża koszt palladynów D. do 27 pkt ze św. mieczykami ;)


U herosów przemilczę bo widziałem to w akcji - ale i tak tarcza z wordem na 3+ jest bardziej wnerwiająca :D
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 03, 2004, 10:15:39 pm
Bartek a jak działa scout ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 04, 2004, 04:59:08 am
Cytat: "war2bone"
czy nie uwazacie ze swiete ostrza i zbroje troche przegieli ???


Wydaje mi się, że musieli trochę bohaterów dopakować... Albo tacy Paladyni - za 27 PA mięcho tyle, że ze świętym ostrzem.

Cytat: "BeRsErK"

Bartek a jak działa scout ??


Zależy od scenariusza, zazwyczaj pozwala się ich wystawiać po wszystkich jednostkach poza strefami rozstawienia (z normalnymi ograniczeniami). Ciekawostką jest to, że jeśli masz Zwiadowców w Rezerwie, możesz, pokazując kartę Zwiadowcy, zmusić przeciwnika do ujawnienia Rezerwy.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 01:14:19 pm
Ale mogą szarżowac w 1 turze czy nie ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 04, 2004, 01:37:08 pm
Tak jak w Konfrontacji
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 01:50:14 pm
W tych zasadach są tak jakby dwie tury rozstawiania :?
Najpierw kart oddziałów a potem ich odwracanie i ustawianie modeli - w której z tych tur rozstawiam skautów i czy robię to na "ślepo" czy kiedy chcę(tj. jak przeciwnik ujawni interesujuącą mnie jednostkę - np strzelców :oops: ) ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 04, 2004, 03:19:16 pm
Cytat: "BeRsErK"
W tych zasadach są tak jakby dwie tury rozstawiania :?
Najpierw kart oddziałów a potem ich odwracanie i ustawianie modeli - w której z tych tur rozstawiam skautów i czy robię to na "ślepo" czy kiedy chcę(tj. jak przeciwnik ujawni interesujuącą mnie jednostkę - np strzelców :oops: ) ??


Zwiadowcy są wystawiani już odkryci po ustawieniu oddziałów.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 03:21:15 pm
I właśnie o takiej odpowiedzi myslałem  :twisted:

Piter i co Ty teraz z tymi fuziami poczniesz :P
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 04, 2004, 05:34:56 pm
A co Ci to da skoro nie mozesz wywalac skautow w mojej strefie rozstawienia he ?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 05:38:42 pm
Cytat: "Piter"
A co Ci to da skoro nie mozesz wywalac skautow w mojej strefie rozstawienia he ?


Poczytaj poprzednią stronę ;)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 04, 2004, 05:39:24 pm
Poprawka: nie jest tak, że skauci muszą się wystawiać poza strefami rozstawienia, ale że poza strefami rozstawienia mogą się wystawiać tylko skauci...  :oops:
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 05:40:21 pm
No - czyli moge Piterowskim Fuziom skopać tyłek w pierwszej turze tak ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 04, 2004, 05:42:34 pm
Nie mozesz, bo TWOI skauci nie moga sie wystawic w MOJEJ strefie
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 05:45:34 pm
Cytat: "veyDer"
Poprawka: nie jest tak, że skauci muszą się wystawiać poza strefami rozstawienia, ale że poza strefami rozstawienia mogą się wystawiać tylko skauci...  :oops:


No to co oznacza, że skaut może się rozstawiać poza strefą rozstawienia, hę ??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 04, 2004, 05:53:04 pm
To, ze moze sie rozstawic w pasie pomiedzy dwoma rozstawiajacymi sie armiami.
Czyli - blizej, ale nie na plecach hie hie hie.

Twoja taktyka legla w gruzach

Poddaj sie !
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 05:56:07 pm
Cytat: "Piter"
To, ze moze sie rozstawic w pasie pomiedzy dwoma rozstawiajacymi sie armiami.
Czyli - blizej, ale nie na plecach hie hie hie.

Twoja taktyka legla w gruzach

Poddaj sie !



Poczekaj, czekaj - czyli zamiast w odbyt wjeżdzam Ci od przodu(jakkolwiek to by zabrzmiało :P )?? To mi nadal pasi :P
No Surrrrender  :twisted:
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 04, 2004, 07:29:06 pm
Kupa a nie pasi - od przodu drogi Macieju to wjezdzaja wszyscy (z ta roznica ze skauci szybciej) - a tam na Twoje jelopy czeka zgraja zapuszkowanych rebajlow.

Masz przesrane !!
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 07:35:18 pm
Ale jak tam mi wleziesz z 3 oddziałami to ja pif paf cztery templaty + drugie tyle dzięki cudom :P
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 04, 2004, 07:39:48 pm
Taaa, nie wyszlo Ci ze skautami to teraz bedziesz mnie templejtami straszyl ?? Na moja rozproszona formacje....
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 04, 2004, 07:43:39 pm
Cytat: "Piter"
Taaa, nie wyszlo Ci ze skautami to teraz bedziesz mnie templejtami straszyl ?? Na moja rozproszona formacje....


Kurka koniec gdybania do niedzieli i nie mów mi potem, że nie ostrzegałem :P
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: usagi w Październik 05, 2004, 09:26:55 am
Jak działa dokładnie Feint? Raz czytałem, że za dobrowolne pozbycie się ataku, można zdjąć kość ataku przeciwnika, a w innym miejscu że i kość obrony i kość ataku. Która wesja jest prawidłowa?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 05, 2004, 09:58:08 am
Tego jeszcze nie wiem, aczkolwiek ostatnia wersja, którą słyszałem mówiła, że i atak i obronę. Niemniej na 100% nie wiem.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 05, 2004, 11:06:55 am
Cytat: "veyDer"
Tego jeszcze nie wiem, aczkolwiek ostatnia wersja, którą słyszałem mówiła, że i atak i obronę. Niemniej na 100% nie wiem.



No więc mam kartę z opisem tej zdolności przed nosem i...w zamian za kość udanego ataku(przed rzutem obronnym przeciwnika) może wrogowi zabrać dowolną kość jaką posiada i bez znaczenia czy jest ona przeznaczona na atak czy obronę.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 05, 2004, 08:52:03 pm
Dosłownie przed chwilą dowiedziałem się bardzo wielu ciekawych rzeczy i edytowałem posty tworzące "nieoficjalny podręcznik".

Lista najważniejszych zmian:
* manewr Ucieczka
* manewr Wycofanie się
* opis Zdolności Nękanie
* opis testu Paniki od strzelania/magii
* opis Dowódców Oddziałów i możliwości wykupienia Zdolności Przywódczych - kto może, kto nie może
EDIT: No i the last but not the least - nie ma zasady o tym, że rangi 1 ma być więcej niż rangi 2!.

(to skąd mi się to wzięło :? sam tego nie wymyśliłem przecie... :roll:)
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Piter w Październik 06, 2004, 07:26:12 pm
Eeee, no chyba jeszcze Robert to napisal jakis czas temu....
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 06, 2004, 07:45:42 pm
Czyli nie muszę wywalać wojaków ??
To super  :twisted:
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 12, 2004, 06:55:01 am
Chyba, że w wersji 1.5 (czyli angielskiej) to wprowadzą...

Wczoraj dorwałem od Roberta francuski podręcznik i już widzę kilka rzeczy, które były źle przetłumaczone na angielski (oto ja - mistrz francuskiego tłumaczenia przez Babelfisha! :giggle:) i postaram się jak najszybciej je wrzucić do tematu z zasadami.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Fenris w Październik 12, 2004, 09:14:41 am
Dobra a jak jest z mutagenem i bohterem-dowódcą odziału o wartości mutagenu, równego z wartością mutagenu całego oddziału? czy jemu sie przydziela oddzielnie a jesli tak to dalczego bo z zasad zdolnosci mutagen to nie wynika.
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 12, 2004, 09:26:11 am
Cytat: "Fenris"
Dobra a jak jest z mutagenem i bohterem-dowódcą odziału o wartości mutagenu, równego z wartością mutagenu całego oddziału? czy jemu sie przydziela oddzielnie a jesli tak to dalczego bo z zasad zdolnosci mutagen to nie wynika.


Z tego co pamietam z tłumaczenia Mikołajha(a raczej jego małżonki):
Na 1000 pkt przysługują Ci 4 kości.
I teraz:
Na oddział trzech modeli z mutagenem trzy musisz poświęcić 2 z tych kości, na oddział 5 z mutagenem 1 jedna itd wg. tabelki.
Ogólnie mutagen bardzo ucierpiał a przynajmniej ucierpieli herosi i wielkie bydlaki...pewnie nie wielu się tym zmartwi :P
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 12, 2004, 09:56:30 am
Kości mutagenu przydziela się na modele z różną wartością mutagenu. Czyli jeśli jest bohater z mutagenem na 0 w oddziale 4 wojowników z mutagenem na 0, to wystarczy im jedna kość, bo jest 5 modeli z mutagenem/0.

Aha, bohater przydziela punkty oddzielnie!
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: Fenris w Październik 12, 2004, 10:02:52 am
Cytat: "veyDer"
Kości mutagenu przydziela się na modele z różną wartością mutagenu. Czyli jeśli jest bohater z mutagenem na 0 w oddziale 4 wojowników z mutagenem na 0, to wystarczy im jedna kość, bo jest 5 modeli z mutagenem/0.

Aha, bohater przydziela punkty oddzielnie!


Czli w końcu jak bo widze tu mała sprzeczność w tym że raz przydzielam mutagen dalcalego oddziału a w nastepnym zdaniu że bohater ma oddzielne punkty mutagenu. czy to znaczy że po prostu mogę bohaterowi te punkty mutagenu przydzieli do innych cech niz reszcie wojaków z oddziału??
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 12, 2004, 10:36:14 am
Cytat: "Fenris"
Cytat: "veyDer"
Kości mutagenu przydziela się na modele z różną wartością mutagenu. Czyli jeśli jest bohater z mutagenem na 0 w oddziale 4 wojowników z mutagenem na 0, to wystarczy im jedna kość, bo jest 5 modeli z mutagenem/0.

Aha, bohater przydziela punkty oddzielnie!

Czli w końcu jak bo widze tu mała sprzeczność w tym że raz przydzielam mutagen dalcalego oddziału a w nastepnym zdaniu że bohater ma oddzielne punkty mutagenu. czy to znaczy że po prostu mogę bohaterowi te punkty mutagenu przydzieli do innych cech niz reszcie wojaków z oddziału??


Źle się wyraziłem - bohater rozdziela punkty oddzielnie...
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: veyDer w Październik 16, 2004, 08:04:07 am
Dorzuciłem opisy Taktyk i poprawiłem najróżniejsze inne rzeczy (głównie opisy rozkazów i manewrów).
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: usagi w Październik 18, 2004, 09:10:56 pm
Ile będzie figurek w pudełku z RagNaRok?
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: chiquita w Październik 18, 2004, 09:19:36 pm
coś mi się wydaje że we francuskiej edycji nie ma ani jednej  :o
Tytuł: [RAG] Pytania o zasady
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Październik 18, 2004, 10:06:10 pm
Była figurka keltoskiego herosa ale nie wiem czy w angielskiej coś dorzucą.