gildia.pl
Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => LOTR => Wątek zaczęty przez: Scibor w Luty 17, 2004, 03:17:57 pm
-
czy zasady przewiduja uruków z włuczniami?
czy w szyku w którym 2 i 3 szereg to pikinirzy mogą atakować wojownicy z 2 i 3 czy tylko z 2?
T - tarcza i miecz
P- pikinier
TTTTTTTTTTTTT
PPPPPPPPPPPPP
PPPPPPPPPPPPP
-
czy zasady przewiduja uruków z włuczniami?
czy w szyku w którym 2 i 3 szereg to pikinirzy mogą atakować wojownicy z 2 i 3 czy tylko z 2?
W zasadach (tylko nie wiem ktorych :? ) jest tak, ze uruk z przodu dostaje bonusa od pikinierow z tylu, czyli moze atakowac 2 (jesli sa dwa rzedy) lub 3 (jesli 3) razy.
Jesli napisalem zle, to mnie poprawce :P
-
ustawa nie przewiduje uruków z włóczniami ale to bez znaczenia, bo piknierzy mogą uderzac zarówno z drugiego, jak i z trzeciego rzędu.
-
W zasadach (tylko nie wiem ktorych ) jest tak, ze uruk z przodu dostaje bonusa od pikinierow z tylu, czyli moze atakowac 2 (jesli sa dwa rzedy) lub 3 (jesli 3) razy.
- a to jest chyba tak ze uruk dostaje bonusa i ma 2 (3) ataki i rzuca 2 (3) koscmi, a nie atakuje 2 (3) razy... no mała różnica jest :P :D
-
Uruki z pikami mogą atakować z 3 lini.
-
Znalazlem w podreczniku ta zasade i jest tak:
Uruki oczywiscie moga atakowac z 3 linii.
Pierwszy Uruk, ktory styka sie z podstawka z wrogiem dostaje 1 lub 2 dodatkowe pkt ataku, oczywiscie w zaleznosci ile urukow go wspiera. A dalej walka sie toczy tak, jakby mial 2 lub 3 pkt ataku.
-
Wg mnie atak z drugiego rzędu jest możliwy jeżeli jednostka druga posiada pikę.
Atak z trzeciego szeregu też, ale pod warunkiem, że 2- ga ma tez pikę.
Wg nowych zasad ta jednostka z tyłu nie atakuje, tylko dodaje atak tej z przodu. Dzieje się tak z prostego powodu. Mianowicie w walce tylko jedna ze stron może być zbiorowa tzn. niemożliwa jest walka 2 na 2, 3 na 2 itp tylko 1 na ilestam.
Reguła o dodawaniu ataków jednostce z przodu pozwala na uzywanie pikinierow z dalszych szeregow, bo w walce teoretycznie bierze udzial 1 jednostka, choc ma wiecej atakow. Takze wspolczynniki sa zawsze tej jednostki z przodu.
Dzieki temu w walce moze brac faktycznie udzial wiecej jednostek, choc wg regul pozostaje zawsze 1 z jednej ze stron,
Koniec kropka - to wynika z podrecznika do ROTK i ostatniego (3) numeru Gazetki. Mam nadzieje, ze napisalem to jasno
-
Słusznie PC1 ale z małą modyfikacją :
Wg. podręcznika zasady włóczni, piki i wspierania są takie :
1. Wspierać i być wspieranym mogą tylko jednostki piesze,
2. wielkość podstawki wspieranego musi być taka sama lub mniejsza niż wspierającego (czyli troll może wesprzeć goblina zaś goblin trolla już nie)
3. wspierający z 2-go rzedu (może byc włócznia lub pika) musi stykać się z wspieranym, wspierający z 3-go rzędu (musi być pika) musi stykac sie podstawką ze wspierającym z 2-go rzędu,
kombinacja włócznia + pika jest jak najbardziej dozwolona, w podręczniku do ROTK jest nawet zdjęcie pokazujące taką sytuację.
4. Wspierający nie biorą udziału w walce, dodają tylko ataki wspieranemu - odpowiednio 1 (wsparcie z 2-go rzędu) lub 2 (wsparcie z 2-go i 3-go rzędu), ataki te liczy się zarówno przy zostrzyganiu kto wygrał jak i przy zadawaniu ran.
5. Nie można wspierać kogoś kto walczy bronią dwuręczną (ork z dwuręcznym toporem) jeśli ktoś deklaruje że figurka używa broni jako jednoręcznej to można ją wpsierać (np. elfy i berserkerzy).
-
może to drobiazg, ale warto dopowiedzieć, że nie można również wspierać modelu "szildingującego się".
co do zadawania ciosów, to jeśli pamięć mnie nie myli, po wygranej rozgrywce ciosy są jednak rozróżniane. ma to znaczenie, gdy, np.: uruk wspiera goblina. różnica jest w ich sile.
Różnica z TRotK w stosowaniu piki i włóczni polega na dodaniu modelowi walczącemu ataków. potem zaś rozróżnia się siłę. proszę mnie poprawić jeśli źle mówię.
-
W RotK już nie są. Model walczący wypłaca dodatkowe ataki z własną siłą.
Czyli Aragorn wsparty przez włócznika wypłaca 4A z S4, a nie 3 z S4 i 1 z S3.
-
czyli jak goblin wspiera trolla, to uderza z siłą trolla, niezły kanał.
to samo dotyczy shildujących, skoro ci w pierwszym szeregu się bronią to dlaczego ci z drugiego mieliby nie uderzać, na tym własnie takie ustawienie wojska polega...
GW jednak pozostanie GW a ludzie, którzy pisza zasady mimo przebłysków intelektu nawet najfajniejsze rzeczy potrafią skopać... eh.
-
Goblin nie może wspierać trolla bo ma za małą podstawkę.
Lugburc ma oczywiście rację co do shielding'u - tylko po co robić shelding zwykłym wojakiem, którego ktoś wspiera ? Będzie miał 2 razy więcej ataków, czyli 2, czyli tyle samo co miał gdy był wspierany a robiąc shielding nie może zadac ran przeciwnikowi nawet jeśli wygra starcie.
Shielding jest za to w sam raz dla jednostek leżących na ziemi - jest wręcz obowiązkowy :) .
-
Goblin nie może wspierać trolla bo ma za małą podstawkę.
Z raportów bitewnych na GW wynika co innego...
-
A czy jak uruk wspierany dwoma pikami przegra to mozna sie wycofac do tylu wszystkimi trzema czy uruk jest traktowany jako osaczony??
-
Goblin nie może wspierać trolla bo ma za małą podstawkę.
Z raportów bitewnych na GW wynika co innego...
Być może :) Ale :
1. Raporty mogą zawierać błędy (np. te na Cytadeli zawierają błędy),
2. Zasady wynikają nie z raportów bitewnych tylko z podręcznika.
3. Z treści podręcznika do ROTK jasno wynika, że model może być wspierany tylko przez inny model, którego podstawka jest tej samej wielkości lub większa od podstawki modelu wspieranego.
Czyli trol goblinka albo innego trola może wspierać, ale goblinek trolla nie (chyba że się umówimy przed bitwą że jest inaczej)
-
Raporty mogly byc pisane na podstawie zasad z Dwóch Wież, a nie uaktualnionych reguł z Powrotu Króla.
-
Na początku mojej przygody z LOTRem wymysliłem taką triadę : TROLL+ork z włócznią+uruk z piką. Była dośc zabójcza jako że troll miał 5 ataków. Ale niestety jest to niedozwolone ... :roll:
-
Czy gdy uruk wspierany dwoma pikami (ewentualnie wlocznia i pika) zostanie pokonany w walce i stoi gdzies w srodku szyku to czy moge cofnac wszystkie trzy figurki czy uruka traktuje sie jak nie majacego sie gdzie wycofac? i jeszcze jedno ile punktow kosztuje kusza dla urukow?
-
1) figs nie może się cofnąć to wojownik został złapany w pułapkę i każdy wymierzony w niego cios liczy się podwójnie. (...) Pokonaną figurkę należy odsunąć możliwie najdalej od wrogów - tak, aby się nie stykały. Jęsli nie ma innego wyjścia nalezyprzesunąć inne figsy, by między podstawkami była przestrzeń...
[reguła z FOTR :| ].
2) Crossbow (Uruk-hai of the White hand only) - 2 pt
[reguła z ROTK]
:) :) :)
-
Polecam ich kusze naprawde wymiatają!!!!!!
A zasady to se mozna samemu wymyslic jak nie macie podrecznika. :P
ja tak zrobiłem z kumplami gralismy na pałę dopoki nie zakupilismy podrecznika a potem zmiana zasad