gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: b_sk w Grudzień 03, 2006, 10:32:58 pm

Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: b_sk w Grudzień 03, 2006, 10:32:58 pm
Opis Squabble mówi:
"This throws the unit into disorder and it can do nothing this turn (including casting spells)..."
Za to czaru Waaaagh:
"Each unbroken friendly unit immediately moves 2D6" towards the nearest enemy..."

Kiedyś było jasno napisane, że unit musi mieć możliwość zaszarżowania, żeby go popchnąć z Waaagh teraz jest niejasne "each unbroken unit".No i teraz moje pytanie, czy squabblujący unit może być popchnięty?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Gogol w Grudzień 03, 2006, 10:42:27 pm
chyba tak bo jest unbroken unit więc spełnia kryteria
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Grudzień 03, 2006, 11:16:56 pm
przepraszam..a co znaczy "unbroken unit" ..i jaki to jest.. (nie znam zasad nowych O&G..a nie chce bys walowany ;) )..

niezlmany? czyli co ja jakis unit spanikuje od strzelania to moge go popchnac czy on juz jest 'broken' ?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 04, 2006, 06:05:33 am
Mozna to tlumaczyc potocznie jako nie-uciekajacy w tym momencie.

W 6ed popchnac mogles tylko rzeczy ktore mialy prawo na poczatku tury zadeklarowac szarze (nie zebraly sie, nie wyszly zza stolu itd) - teraz tego nie ma, wiec pomimo squabla czy czegos takiego popychasz normalnie
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 04, 2006, 07:51:57 am
Tak, można. Identycznie jest z unitami, które się dopiero zebrały.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 04, 2006, 08:03:12 am
popychaczka jest teraz inna-niby przeciwnik ma na nia reakcje flee lub hold ale jednak zakres dzialania jest o niebo wiekszy-np oddzial ktory sie zebral/zlapal squabla,trolle czy giganty
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: b_sk w Grudzień 04, 2006, 07:21:36 pm
Czyli widzę, że jednak nie ma żadnego sprzeciwu w tej kwestii. (ja miałem wątpliwości) Znaczy się będę popychał sobie squabblujących.  :)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 04, 2006, 08:42:53 pm
miejmy nadzieje ze jednak tak nie jest... no bo jak sie mozna sprzeciwic? jest unbroken to do czasu jakiegos faq to bedzie mozna. jednak znowu poruszamy kwestie glupia bo skoro chopaki sie caly czas leja miedzy soba tak ze nawet mag nie jest w stanie czarowac w ich unicie to jakim cudem sie ruszaja...? szkoda gadac... zaczynam uwielbiac te perelki i niewazne skad sie biora... :roll:
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 04, 2006, 09:02:34 pm
squable=broken?
od kiedy?
zmienil sie zapis-kiedys bylo tylko na zielonych ktorzy mogli zaszarzowac(czyli ani te jednostki ze squablem ani te dopiero co zebrane nie dzialalo)
teraz popychaczka ma slabszy efekt ale dziala na wieksza ilosc jednostek
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Shino w Grudzień 04, 2006, 09:19:24 pm
IMO mozna.. ale po co... i tak nie moga nic robic w tej turze... a wiec IMO takze walczyc....
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Grudzień 04, 2006, 09:33:46 pm
Cytuj
glupia bo skoro chopaki sie caly czas leja miedzy soba tak ze nawet mag nie jest w stanie czarowac w ich unicie to jakim cudem sie ruszaja...?

Cóż... to przymusowy ruch. Tak mi się wydaje.
Mogą uciec na skutek paniki, to mogą się i ruszyć z waagh.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 04, 2006, 09:37:15 pm
nie... nigdzie nie napisalem ze jest... chodzi mi o to ze ruszyc sie nie moga bo sie leja, strzelac nie moga bo sie leja, kolo w oddziale nie czaruje bo sie leje ale pobiec do wroga moga?
 a mam dodatkowo pytanie... squable mowi ze walczyc nie moga tak? to znaczy jak dojda do wroga to co? dochodza i dalej sie ze soba piora a przeciwnik im wyplaca???
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Grudzień 04, 2006, 09:53:41 pm
Cytat: "Bigpasiak"
nie... nigdzie nie napisalem ze jest... chodzi mi o to ze ruszyc sie nie moga bo sie leja, strzelac nie moga bo sie leja, kolo w oddziale nie czaruje bo sie leje ale pobiec do wroga moga?
 a mam dodatkowo pytanie... squable mowi ze walczyc nie moga tak? to znaczy jak dojda do wroga to co? dochodza i dalej sie ze soba piora a przeciwnik im wyplaca???


Ja Ci zasponsoruje dwa olowki i 100 stron A4, wez napisz wlasny racjonalny system i zostaw WFB w spokoju :p to swiat fantasy, wszystko da sie irracjonalnie wytlumaczyc :)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 04, 2006, 10:15:08 pm
tylko dwa? aaaa rozumiem... jeden dla mnie a drugi dla Ciebie bo pomysly tez masz niechude  :D  ;)







nie... nie wszystko da sie wytlumaczyc...  8)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Grudzień 04, 2006, 11:02:22 pm
Moja opinia jest taka, że oddział się rusza, ale nie może walczyć wręcz. Czar to nie jest działanie oddziału, tylko "na oddział". Więc podbiegają i robią za rank bonus.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 04, 2006, 11:41:40 pm
Cytat: "Barbarossa"
Moja opinia jest taka, że oddział się rusza, ale nie może walczyć wręcz. Czar to nie jest działanie oddziału, tylko "na oddział". Więc podbiegają i robią za rank bonus.


dokladnie o tym myslalem...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Grudzień 04, 2006, 11:43:43 pm
a moze.. podbiegaja i sie zatrzymuja cal przed wrogiem ? skoro nie moga szarzowac to nie moga wejsc do walki.
(tez mozna tak kombinowac ;) )
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 04, 2006, 11:59:07 pm
szarzowac moga a nawet wg opisu czaru musza... ale walczyc to sobie nie powalcza  :D  8)  :lol:
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Grudzień 05, 2006, 12:06:58 am
a to chyba ze tak. to niech szarzuja a nie walcza :)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 05, 2006, 06:26:52 am
Cytat: "Barbarossa"
Moja opinia jest taka, że oddział się rusza, ale nie może walczyć wręcz. Czar to nie jest działanie oddziału, tylko "na oddział". Więc podbiegają i robią za rank bonus.


Masz racje - to twoja opinia ; )

Jednak w swietle tego co pisze w AB jest zupelnie bezsensowna - w tabeli animozji jest adnotacja 'w jednostce panuje totalny chaos, ktory uniemozliwia jej jakiekolwiek dzialanie w tej turze ( w tym rowniez rzucanie czarow). Szef musi rozwalic kilka lbow."

Ale za to w magii przy opisie waagh mamy:
(...) Dodatkowo, wszystkie sprzymierzone jednostki beda atakowaly jako pierwsze w nadchodzacej fazie walki wrecz i beda mogly przerzucac wszystkie nieudany rzuty na trafienie.

Napisano czarno na bialym ze wszystkie. Wiec tez ktore mialy squabla - rowniez biegna, rowniez szarzuja i rowniez walcza (z bonusami).
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: cielaq w Grudzień 05, 2006, 06:39:52 am
Napisano też czarno nia białym, że nei mogą nić robić w tej turze. Skoro nic to nic ;) Są tu dwie sprzeczne zasady, i dlaczego akurat ta z czaru miałaby być wyjaktiem od squabble a nie odwrotnie?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 05, 2006, 07:12:19 am
Cytat: "Barbarossa"
Moja opinia jest taka, że oddział się rusza, ale nie może walczyć wręcz. Czar to nie jest działanie oddziału, tylko "na oddział". Więc podbiegają i robią za rank bonus.


a teraz poprzyj to zasadami z AB
zauwaz ze w poprzednim AB bylo czarno na bialym ze oddzialy ktore oblaly animozje nie sa objete tym czarem(a opis animozji byl w zasadzie ten sam)
z jakis powodow ten zapisek w opisie czaru zniknol :roll:
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 05, 2006, 07:54:17 am
Pozatym to magia. Wyobraźmy sobie że oddział się kłóci, ale dostaje magicznego kopa i zasuwa tam gdzie trzeba :) Nie ruszy się w fazie mova, nie strzeli, nie pomaguje ale przynajmniej sobie ponawala :P
Kiedyś w battlu było tak, że magiczne efekty miały pierwszeństwo przed niemagicznymi. Np koleś z dwurakiem i asf z np. bannera bił pierwszy. Nie wiem jak to jest teraz, ale IMO było to logiczne. Więc czy trudno wyobrazić sobie, że czarem da się opanować bójkę ?? Energię i nienawiść skierowaną przeciw sobie, kieruje się w stronę wroga i już.

W zasadach napisane jest each unbroken friendly unit - dla mnie to jasne, każdy to każdy.

A pomysł z samym ruchem jest beznadziejny, bo doprowadzi do np takich absurdów, że oddział squig hoppersów odbije się od handgunnersów, a kawaleria savage nie przebije się przez 15 zombiaków...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: JJ w Grudzień 05, 2006, 08:04:07 am
Cytat: "Kołata"

Kiedyś w battlu było tak, że magiczne efekty miały pierwszeństwo przed niemagicznymi. Np koleś z dwurakiem i asf z np. bannera bił pierwszy. Nie wiem jak to jest teraz, ale IMO było to logiczne. ...


Nigdy tak nie było.
(Przymajniej nie w 6 edycji - może we wcześniejszych...)
NIe jest tak i teraz.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 05, 2006, 08:11:07 am
W V edycji tak było. Chyba, że wszyscy naokoło wałowali  :lol:
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 05, 2006, 08:11:08 am
a wyobraz sobie ze ta magia zmusza ich tylko do ruchu. jest napisane ze beda atakowac pierwsi ale tylko jesli moga atakowac! ten czar nie neguje squabla prawda? pozwala im na ruch  i daje tak jakby first strike nic wiecej. jesli jest jak mowisz to w takim razie strzelic tez moga bo to jest PO fazie magii i rzuceniu czaru... co Ty na to?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Marcin Galoch w Grudzień 05, 2006, 08:19:58 am
Żeby nie było pięknie: (O&G str 16)
"All of your units on the table are subject to animosity, except:
[...]
- units in close combat
[...]"
IMO, jak już walczy, to nie squabble :D

Z chwilą wejścia do walki wręcz zasady animozji przestają działać
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 05, 2006, 08:50:54 am
Cytat: "Marcin Galoch"
Żeby nie było pięknie: (O&G str 16)
"All of your units on the table are subject to animosity, except:
[...]
- units in close combat
[...]"
IMO, jak już walczy, to nie squabble :D

Z chwilą wejścia do walki wręcz zasady animozji przestają działać


nie. nie testuja jak sa w walce. a to spora roznica. jak sa pod wplywem animozji to wejscie jakims cudem do walki wcale tego nie neguje.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Grudzień 05, 2006, 09:02:56 am
Ale chyba jak się leją to nie ważne z kim, byle się lać. Myślę, że w takiej sytuacji w walce po prostu biją normalnie.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 05, 2006, 03:02:45 pm
Mylisz sie.. W polskim AB pisze 'zasadzie animozji podlega kazda znajdujacas sie na stole jednostka OnG za wyjatkiem: (...) jednostek zwiazanych walka wrecz"

Nie o rzucaniu - tylko o podleganiu zzasadzie. Wejscie w CC uodparnia mnie na animozje, tak samo jak na rzuty psychologiczne np..

Specjalnie zostalo to sformulowane w ten sposob - poto zeby z overruna ktos nie wpadl, nie wyplacil atakow - a ja nie oddam bo co? bo wole koledze z oddzialu przywalic?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Marys w Grudzień 05, 2006, 03:35:34 pm
Ilu z Was ( klocoacych sie) przeczytalo podrecznik do O'n'G, bo z wypowiedzi wynika ze czesc to o zasadach dzialania czaru i samej animozji slyszala od kolegi dalekiego kuzyna swojej sasiadki z bramy obok. Przynajmniej takie wrazenie sprawiacie. Jesli ktorykolwiek z was wezmie podrecznik ( nie mowie o polskim bo jego wiarygodnosc jest mocno watpliwa) i przeczyta odpowiednie zasady, to nie bedzie problemu z interpretacja.

Cytuj
jest napisane ze beda atakowac pierwsi ale tylko jesli moga atakowac

Gdzie jest tak napisane?? Jest za to napisane:
In addition, ALL friendly units strike first in the next phase of close combat and can re-roll any misses that phase.
Wiec pomysl z wchodzeniem w walke i drapaniem sie po zadku odpada.
Jeśli zas chodzi o to ktore oddzialy zostaja objete czarem to jest pierwsza linijka czaru:
Each unbroken friendly unit...

Jesli zas chodzi o opis animozji nie ma tam slowa o odpornosci na czary. Nie bede cytowal calego tekstu musicie sprawdzic sami lub uwierzyc na slowo.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TomCio w Grudzień 05, 2006, 04:19:54 pm
A ja mam takie głupie pytanie :D. Jak jest z fanolami ? :P Też się popychają ?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 05, 2006, 04:28:16 pm
W obecnej edycji zdaje sie ze tak.

Wczesniej nie byli traktowani jako friendy units - dlatego mozna bylo do nich strzelac itd.
W tej edycji juz tego czynic nie mozna - jest wiec friendly units - jest popychany czarem.

Analogicznie nasz fanatyk w tej edycji wyciaga fanatyka z oddzialu przeciwnika, blokuje marsz itd zdaje sie.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Shino w Grudzień 05, 2006, 04:37:28 pm
Cytat: "TruePunk"
Wczesniej nie byli traktowani jako friendy units - dlatego mozna bylo do nich strzelac itd.
W tej edycji juz tego czynic nie mozna - jest wiec friendly units - jest popychany czarem.


po dluzszym zastanowieniu nie mozna...

wtedy byli traktowani jako friendly units... mieli po prostu zasade dangerous loonies ktora dawala mozliwosc strzelania do nich z wlasnych jednostek... niemniej jednak byli greenskin i byli frendly wiec skoro wtedy popychaczka na nich nie dzialala (ruszaja sie w losowym kiruknu i w compulsory) to teraz tyz nie powinna...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 05, 2006, 05:01:14 pm
Zwroc uwage ze squigi teraz ruszaja sie w compulsory - a na nich dziala.
Fanatyk po wyjsciu z regimentu rusza sie w konkretnym kierunku (nie scatterem). Wiec w turze gdy wycohdzi dzialaj identycznie jak np pump wagon (ten sam zasieg ruchu, deklaracja kierunku itd) - dlatego wiec mialbym pumpe popychac, a fanatyka nie?

Co wiecej, fanatyka moge popchnac czarem nr 5 z magii goblinskiej (jest friendly units w koncu) - dodaje to mu uroku znacznie
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Shino w Grudzień 05, 2006, 05:06:46 pm
bo nigdy go nie mozna bylo popychac... nie widze powodu dla ktorego mialbys go popychac wtedy (a popychales WSZYSTKICH greenskiow na stole wiec jego tez by bylo trzeba)

dalej nie dziala tak jak pump itd. bo ten szarzuje na co jest odpowiedz na szarze... nie porownoj roznych rzeczy ze soba... bo to nie ma sensu...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 05, 2006, 05:16:37 pm
Hmm..
Szczerze mowiac nie podoba mi sie argumentacja na zasadzie 'bo tak sie gralo kiedys'

Dopoki nie zostanie oficjalnie uscislone - uwazam ze fanole powinni obcinac marsz wroga, wyciagac wrogich fanatykow,moc byc magiczne popychani itd

No ale koniec offtopu ;p
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Marcin Galoch w Grudzień 05, 2006, 05:27:21 pm
Hmmm, fanatyk nie może się poruszać "toward nearest enemy" ponieważ porusza się losowo.
Dodatkowo, jeśli dotknie przeciwnika, to nie może być "counted as a charge" bo on nie szarżuje.
Jak również nie może być "strike first in close combat" itp.
Jak dla mnie, ten czar nie działa po prostu na fanoli.
Co najwyżej należy się zastanowić, czy w jego efekcie fanol nie wykona dodatkowego ruchu w losowym kierunku - nie wiem, wydaje mi się, że nie.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 05, 2006, 05:56:43 pm
jak dla mnie na fanatyka popychaczka nie dziala
on nie jest juz friendly units...w momencie wyjscia z oddzialu tracimy nad nim kontrole
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Grudzień 05, 2006, 07:00:42 pm
1. Fanatyk to 100% friendly unit. Nigdzie nawet nie ma ze mozna zabijac fanatyka wlasnymi czarami (co bylo wczesniej)
2. Fanatic cannot be charged, co nie oznacza ze sam nie moze wykonywac takiego ruchu, z tym ze ruch taki, jak go doprowadzi do kontaktu z wrogiem to imlikuje to ze zadaje mu D6 S5.
3. Oddzial sie rusza do najbnlizszego widzialnego oddzialu wroga - niech ktos mi powie dlaczego fanol jako single model nie widzi 360? Jest gdzies taka spec zasada? NIE!
4. Wciaga w kontakt zadaje hity, ot cala filozofia, szarza fanola to wlansie D6S5, bo to sie dzieje jak wejdzie z kims w kontakt


Panowie badzcie rozsadni, D6 S5 -3 ASv wychodzace na 9+ i do tego muszace miec fanole nieopodal to bardzo uczciwy czar, skavenskie 9+ zadaje 2D6 S5 -2ASv i nie potrzeba fanola... Moim zdaniem powinno to dzialac juz w VI ed. bo nie bylo to zadnym przegieciem, czar musi wejsc etc. i zadaje tyle co blyskawica skavenow... i to mala...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 05, 2006, 07:21:48 pm
Tak. Ale jakie fajne kombo możnaby zrobić z dużą ilością fanoli i Waaagh!  :lol:   To by dopiero było przegięcie pały.
Wyobraźmy sobie realną sytuację:
Mamy 3 oddziały nocników w każdym np 2 fanoli. Przeciwnik się zbliża. W naszej turze wypuszczamy fanatyków ze wszystkich trzech unitów :) Załóżmy że połowa dochodzi czyli armia przeciwnika dostaje 3k6s5 hitów. Następnie udaje nam się rzucić Waagh! Fanole tym razem dochodzą wszyscy, bo mają bliziutko. Jeden niech walnie dublet i zdechnie. Czyli nasz oponent dostaje kolejne 5k6s5 hitów. W sumie 8k6s5 hitów z AP!! Z armii elitarnych takich jak chaos czy bretka zostaje gówno i kapcie. Zwróćcie też uwagę, że założyłem, że każdy fanol przejdzie przez 1 jednostkę. W wielu sytuacjach możnaby pojechać po kilku unitach na raz. A zrobić taką akcję to dość prosta sprawa. A nie daj boże niech waagh! wejdzie 2 razy w tej samej turze...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Marcin Galoch w Grudzień 05, 2006, 07:22:44 pm
Trojku, a co z zasadą, że porusza się w losowym kierunku ?
W dodatku co powiesz na :
"completely unaware of what is happening around him"
czy
"starts to spin round crazily"
albo
"really has little idea of where he is going, and will happily plough through troops from his own side"
Wydaje mi się, że nawet jeśli widzi naokoło, to może mieć niejaki problem z wyborem kierunku, a z ustaleniem odległości do najbliższego wrogiego oddziału to totalna porażka. ;)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TomCio w Grudzień 05, 2006, 10:11:54 pm
Cytuj
Trojku, a co z zasadą, że porusza się w losowym kierunku ?
W dodatku co powiesz na :
"completely unaware of what is happening around him"
czy
"starts to spin round crazily"
albo
"really has little idea of where he is going, and will happily plough through troops from his own side"


Ja bym powiedział na to... Fluffowe pierdzielenie :P.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Grudzień 05, 2006, 10:18:10 pm
Cytat: "trojek84"
1. Fanatyk to 100% friendly unit. Nigdzie nawet nie ma ze mozna zabijac fanatyka wlasnymi czarami (co bylo wczesniej)
2. Fanatic cannot be charged, co nie oznacza ze sam nie moze wykonywac takiego ruchu, z tym ze ruch taki, jak go doprowadzi do kontaktu z wrogiem to imlikuje to ze zadaje mu D6 S5.
3. Oddzial sie rusza do najbnlizszego widzialnego oddzialu wroga - niech ktos mi powie dlaczego fanol jako single model nie widzi 360? Jest gdzies taka spec zasada? NIE!
4. Wciaga w kontakt zadaje hity, ot cala filozofia, szarza fanola to wlansie D6S5, bo to sie dzieje jak wejdzie z kims w kontakt


Panowie badzcie rozsadni, D6 S5 -3 ASv wychodzace na 9+ i do tego muszace miec fanole nieopodal to bardzo uczciwy czar, skavenskie 9+ zadaje 2D6 S5 -2ASv i nie potrzeba fanola... Moim zdaniem powinno to dzialac juz w VI ed. bo nie bylo to zadnym przegieciem, czar musi wejsc etc. i zadaje tyle co blyskawica skavenow... i to mala...


Zgadzam się w pełnej rozciągłości z Trojkiem. Przegięte toto na pewno nie jest, bo, jak słusznie zauważono, robi tyle co mała błyskawica skavenów, a ma jak najbardziej umocowanie w zasadach. Nawet nie widzę powodu uściślać, bo równie dobrze można wydawać uściślenie, że popychaczka działa na black orki albo na squig hoppery.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 05, 2006, 10:34:35 pm
popchnac jak chcecie to ok. ale w losowym kierunku lub... pamietaj ze dla fanatola kazdy unit jest przeciwnikiem... czyli jak jest blizszy orkow to w niego  8)  ;)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: blady da'Rasta w Grudzień 05, 2006, 11:58:43 pm
IMHO nie ma podstaw dla tezy ze ma biec w losowym kierunku. fakt ze sie losowo rusza w normalnym ruchu nie ma nic do rzeczy. tutaj popycha go magia a nie kieruje go jego maly zielony rozumek ;)

a co do argumentu ze kiedys nie mozna bylo popychac a teraz niby czemu mozna, to jest zasadnicza roznica w opisie starej i nowej popychaczki - stara mowila ze mozna popychac oddzialy ktore moglyby szarzowac gdyby to bylo ich faza ruchu, to wykluczalo fanoli - oni przeciez nie spelniali tego kryterium. teraz tego zapisu nie ma - mowa tylko o wszystkich friendly unbroken units - prawie to samo, prawie robi roznice
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: TruePunk w Grudzień 06, 2006, 06:33:50 am
Orki nie sa wrogami fanatykow, bo nie moga ich zabic.

Wrogie orkow sa wrogami fanatykow, bo moga ich zabic.

W efekcie ruszamy sie w strone najblizszego wrogiego oddzialu i tyle.
Popieram Barbarosse w tej kwestii w pelni.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Grudzień 06, 2006, 12:29:30 pm
Cytat: "Marcin Galoch"
Trojku, a co z zasadą, że porusza się w losowym kierunku ?
W dodatku co powiesz na :
"completely unaware of what is happening around him"
czy
"starts to spin round crazily"
albo
"really has little idea of where he is going, and will happily plough through troops from his own side"
Wydaje mi się, że nawet jeśli widzi naokoło, to może mieć niejaki problem z wyborem kierunku, a z ustaleniem odległości do najbliższego wrogiego oddziału to totalna porażka. ;)


Tu bym Marcinku wrzocil Twoje argumenty z mojego gg, ze zwroty wprowadzajace do zasad czy wytlumaczenie ich, to nie zasady, a tylko jakies takie fluffofwo racjonalne gadanie :p (jak tlumaczyles czemu pierwszy akapit FAQ o ChD - o tym ze tyczy sie nowego AB O&G - czyli VI ed. - nie jest zadnym kryterium oceniania) ;)

To czar ktory zmusza oddzial aby ruszal sie 2D6" do wroga, wszystko. Zaloga nie moze opuszczac maszyn, a z waaagh! opusci, wilki maja 18" szarzy, a robia czarem tylko 2D6"... na tym polega idea czaru, ze kazdy leci 2D6" do wroga, kazdy. TO wyjatek dla normalnego ruchu...


BigPasiak: juz nie ma zasady ze fanol to Twoj wrog, byla w poprzendim AB, teraz to oddzial friendly ktory moze zadac hity swoim (jak uciekajacy chariot)

Ja bym raczej sie zapytal, jak ruszyc oddzial squigow nie widzacych zadnego wroga... do przodu? Ale gdzie bedzie ten przod? Wydaje mi sie calkiem obiektywnie ze tu trzeba nowatorsko rzucic scatterem, bo nie idzie tego ustalic...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 06, 2006, 12:33:56 pm
Alternatywą dla scattera może być ewentualnie ruch w stronę strefy przeciwnika.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Grudzień 06, 2006, 12:42:31 pm
Cytuj
Ja bym raczej sie zapytal, jak ruszyc oddzial squigow nie widzacych zadnego wroga... do przodu? Ale gdzie bedzie ten przod? Wydaje mi sie calkiem obiektywnie ze tu trzeba nowatorsko rzucic scatterem, bo nie idzie tego ustalic...

Scatter jest jak najbardziej ok.
Po przejrzeniu dyskusji także skłaniam się do pomysłu, że fanatycy również biegną w kierunku wroga (albo scatter, jak nikogo nie widzą).
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: nazgob w Grudzień 06, 2006, 12:45:31 pm
jak nic nie widza to skatter jestnajlepszym rozwiazaniem. Tym bardziej ze w rulebooku pisze ze jak skirmish obleje glupote to idzie w losowym kierunku (bo nie ma przodu)  :) więc analogia sie sama nasuwa  :)
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 06, 2006, 12:48:55 pm
teraz juz doczytalem-zwracam honor
fanatyk jest jak najbardziej friendly

jak fanatyk/skirmish nic nie widzi-scater
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: b_sk w Grudzień 06, 2006, 12:50:15 pm
A w popychaczce WE nie ma przypadkiem takiej samej sytuacji i tam się kierunku nie wybiera?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Grudzień 06, 2006, 01:01:01 pm
Cytat: "b_sk"
A w popychaczce WE nie ma przypadkiem takiej samej sytuacji i tam się kierunku nie wybiera?


Ma tak w opisie, ale co ma to do O&G? One tak nie maja.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: b_sk w Grudzień 06, 2006, 01:28:17 pm
Wiem, że nie mają, ale chyba jak nie ma nic napisane, to lepiej brać przez analogię?
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Grudzień 06, 2006, 04:07:02 pm
Cytat: "b_sk"
Wiem, że nie mają, ale chyba jak nie ma nic napisane, to lepiej brać przez analogię?


nie...

i lepiej tego nie robic... z analogia jest tak ze raz pasuje innym razem burze protestow wywoluje...
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Gogol w Grudzień 06, 2006, 04:11:28 pm
a czy fanatyk z popychaczki popchnięty zabija się an dublecie na 2k6 ? IMHO tak
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Grudzień 06, 2006, 04:25:35 pm
zabija. tylko przy wypuszczeniu nie ginie na dublecie.
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Grudzień 20, 2006, 10:33:30 am
Nowy FAQ mowi wprost - popychaczka dziala na fanoli... buhahahahaha :D powtarzalem wam od VI edycji... hihihi
Tytuł: Squabble vs Waaaagh!!
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Grudzień 20, 2006, 02:22:26 pm
dziala...sam sie zgodzilem
odkad byl uznany jako friendly unit i nie mogle w niego gaze of mork poslac zeby mi nie bruzdzil