gildia.pl

Działy archiwalne (fora nieaktywnych gildii na portalu) => Forum Gier Karcianych => Wątek zaczęty przez: wedge w Styczeń 16, 2005, 10:55:59 am

Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Styczeń 16, 2005, 10:55:59 am
Witam,

odkurzam właśnie swoją kolekcję kart i wracam na stare śmiecie, czyli do mojej ukochanej karcianki :D

Zastanwia mnie, czy ktoś w nią jeszcze gra?? Jak to jest u was?? Gra przestała istnieć dawno temu nie mniej na pewno jest jeszcze wielu jej zwolenników. Gracie czasem, czy Star Wars jest już tylko pięknym wspomnieniem, gdy przeglądacie swoje segregatory pełne kart z tamtego okresu?
We wrocku jest paru graczy. Nie mniej tylko 2 gra. Reszte ciężko zaaktywować i skłonić do wyciągnięcia talii by spotkać się we wspólnym gronie :cry:  Ale kto wie może coś ruszy się po sesji?? Trzeba zacząć działać i odświeżyć nieco swoje wspomnienia :)

Bardzo interesuje mnie jak sprawa się ma w innych miastach, więc piszcie!! :)

ps. Jeśli macie jakieś karty do sprzedania lub na wymiane to piszcie, może coś z tego będzie?? :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Styczeń 30, 2005, 11:04:41 am
W Trójmieście jest tak samo. Karty pochowane w segregatorach czekają na lepsze czasy. :cry:  Z jednej strony to trzeba się cieszyć ze karcianka zkończyła się bo miesznie starej trylogii i książek z 1 epizodem to pszesada. :(  No i popatrzmy się co Decipher zrobił z LOTR CCG. Ile kart w niej zostało zbanowanych :( . Po prostu nie przemyślana karcianka. Co innego taki SW CCG. Najlepsza karcianka jaka wyszła :D . Pozdrowienia dla wiernych graczy SW CCG :!:
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 05, 2005, 02:44:17 am
Było to się we Wrocławiu na Mistrzostwach Polski. Zawsze słynęliście z niezłych graczy
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 05, 2005, 10:59:17 am
No paru z nich jeszcze pogrywa sporadycznie, niestety...:(
Zastanawia mnie czy ta gra ma jeszcze szanse wrócić do choć części swojej swietności... We Wrocławi trwa aktywacja;) opornych graczy ale ze względu na sesje efektów na razie nie widać:/ Może po??
Pojawiły się nawet pomysły zagrania boosterdraftów, hehe:D zrobiło by się jakieś repacki, a potem można pograć dla przyjemności:)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 05, 2005, 04:21:34 pm
My w Gdyni próbowaliśmy reaktywować z jakiś rok temu. Wiesz, te nowe gametexty były ciekawe i przez jakiś czas pogrywaliśmy sobie, np. na Hoth. Jednak mam straszny uraz do Deciphera za wydanie nowych epizodów i do tego włączenie ich w jedną całość i nikt niestety nie mógł się oprzeć pokusie wpieprzaniu nowych Jedi do decków... oprócz nas oczywiście. Nawet nie kupowałem tej kichy jaką były nowe dodatki. Ale fakt jak w album spojrzę to seciki... i prawie seciki.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 05, 2005, 09:01:34 pm
manowar: Podzielam Twoje zdanie... karty z episodu I to jakieś nieporozumienie, szczerze mówiąc nie miałem i nie mam zamiaru nimi grać.

Mój uraz do Deciphera pogłębiają również Defensive Shieldy oraz wszystkie karty z kosztem utrzymania.. na początku były one nawet zabawne, ale moja cierpliwość się skończyła gdy za n-tym razem oglądałem wciąż ten sam scenariusz - Han, Chewie and Falcon + Life Debt... a gdy "niechcący" zaatakowało się Falcona to do Life Debt dochodziło Out Of Nowhere i było po grze ehh... :/
Dodatkowo gra w pewnym momencie tak się skomplikowała (poprzez nowe rodzaje kart), że odcięty został napływ świeżych, początkujących graczy :/

Co do Virtuali to jestem jak najbardziej za :) Generalnie nie są tak straszne jak choćby Defensive Shieldy, a sprawiły, że wreszcie można pograć kartami, które kiedyś były nijak grywalne.

Ja zaczynam odkrywać nowe dotąd nieznane mi uroki Star Wars poprzez fun decki :) Nigdy nie zdawałem sobie sprawy, że granie Jawasami sprawia taką frajdę :o

Manowar: może masz jakieś zbędne ereczki do sprzedania, albo poszukujesz czegoś konkretnego do uzupełnienia setu?? może da się coś z tym zrobić :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 06, 2005, 02:18:36 am
Te shieldy też nie są zbyt ciekawym rozwiązaniem, chyba tylko po to aby sprawę jeszcze bardziej zagmatwać, tak jak wyciąganie Czołgu Bojowego Grizzly z kolekcji kart. Co do kart typu Luke z mieczem na początku nie denerwowały mnie choćby z samego względu, że taka postać nie była immune to atrition, ale później komba jakie powychodziły to szkoda gadać.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Last Viking w Luty 07, 2005, 07:58:44 am
Cytat: "wedge"

Co do Virtuali to jestem jak najbardziej za :) Generalnie nie są tak straszne jak choćby Defensive Shieldy, a sprawiły, że wreszcie można pograć kartami, które kiedyś były nijak grywalne.


To prawda. Obecnie mam złożone super decki na capital starships (po jasne i ciemnej stronie) i gunnerzy. Dzięki temu nawet Falcon z ekipą schodzi od torpedy. Za 2 forca wystawiam imiennego niszczyciela z dowódcą. Mozna się pobawić. :D

Pozdrawiam
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabeu w Luty 09, 2005, 03:40:37 pm
Wedge--> Niech zgadne masz na myśli siebie i komandosa mówiąc o dwóch graczach. Ponoć karol ma decka jeszcza ja sie w kiońcu zbiore i można będzie pograć. :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 10, 2005, 07:43:32 pm
Diabeu: Tak karol ma decka, ale z tego co wiem to nie kompletnego. Poza tym ma mało czasu, bo ciągnie dwa kierunki na raz, ale kto wie może uda się go ściągnąć na kilka gier :)

Jest jeszcze przynajmniej dwóch graczy "undercover" , ale oni się uaktywnią (a na pewno jeden), dopiero jak coś się nam towarzystwo rozkręci. Mowa była nawet o zrobieniu małego turnieju :) lokal na turniej też jest i to całkiem fajny :)


Last Viking: Hmm, imperialne Big Blue to jest to co lubię najbardziej :) Tak masz racje dzięki virtualom można złożyć deck tylko na niszczycielach.. wcześniej nie miało to wielkiego sensu własnie przez koszta wystawienia.

A jakimi deckami gracie??
Mój ciemny deck to w tej chwili Flagship Operations, a jasny to fun na No Love For The Empire ze snnivvianami pod 'nightime conditions'  :D
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 11, 2005, 04:57:29 pm
Och jakim to objectivem to się nie grało. Nie mówiąc o "zawsze zwycięskich" typu, no ten, nie chce mi się patrzyć do albumów, ten na szmuglerach. Obecnie mam dwa decki na Hoth, już od roku się kurzą.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 13, 2005, 09:43:21 pm
Hmm a czy ktoś bawił się w scenariusze?? To może być niezła idea.. mam zamiar wraz z kumplem z liceum pobawić się taką formą SWCCG :)  Co sądzicie??

dla niedoinformowanych zamieszczam mały link ;) : http://www.theforce.net/ccg/sw/scenarios/
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 13, 2005, 10:05:13 pm
Wiesz, akurat ten system karciany nie wymaga scenariuszy i tak jest bardzo rozbudowany, nie mówiąc o tym, że tworzy się historię na nowo. Poza tym jak już wspominałem objectivy i tak już nijako wprowadzają do scenariusza bo trzeba osiągnąć to i to, zniszczyć to czy siamto.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Luty 15, 2005, 01:08:06 pm
Cytat: "Manowar"
Wiesz, akurat ten system karciany nie wymaga scenariuszy i tak jest bardzo rozbudowany, nie mówiąc o tym, że tworzy się historię na nowo. Poza tym jak już wspominałem objectivy i tak już nijako wprowadzają do scenariusza bo trzeba osiągnąć to i to, zniszczyć to czy siamto.



No pewnie a kto ma złożony deck z jasnej i ciemnej strony na obrone i niszczenie generatora :?: A tak swoją drogą to WARS jest nawet fajną karcianką. Takie połączenie dobrych stron Star Wars i Star Treka i nawet fajnie się gra. :D
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 16, 2005, 07:17:28 am
Ja już wolę odkurzyć Star Warsa, Magica, Doom Troopera, Kulta, Star Treka, a nawet Shadow Runa i Dark Eden, ale już nigdy więcej wydawać majątku na nową karciankę. Szkoda tylko, że wszedłem w takie g jak karciany LOTR, innych gier nie żałuję.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Luty 16, 2005, 10:01:06 am
No po tylu latach przestoju w MG to ten deck troche przestarzały jest.
A swoją drogą to można by jakiś deck do SW na nowo złożyć i sobie popykać pare rozgrywek. Nie głupi pomysł. Dajcie znać gracze z trójmiasta. :D [/b]
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 17, 2005, 11:23:40 am
Cytat: "Manowar"
Wiesz, akurat ten system karciany nie wymaga scenariuszy i tak jest bardzo rozbudowany, nie mówiąc o tym, że tworzy się historię na nowo. Poza tym jak już wspominałem objectivy i tak już nijako wprowadzają do scenariusza bo trzeba osiągnąć to i to, zniszczyć to czy siamto.


Zgadzam się i nie.. grając turniej na takich zasadach masz pewność, że nie zobaczysz "standardowych" turniejowych decków jak choćby wspomniany ciemny i jasny virtualny hoth czy watch your step.
Takie scenariusze wprowadzają pewne urozmaicenie, przez co składasz decki którcyh wcześniej nie opłacało się robić. W ten sposób odkrywasz nowe nieznane dotąd uroki SW.
Powiedz mi jaki jest sens grania w tej chwili na objectivach Agents In The Court / No Love For The Empire czy My Kind Of Scum / Fearless And Inventive??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 17, 2005, 04:11:41 pm
Największą frajdę przynosi granie pionkami, pewnie przez to, że mainy już się trochę znudziły. Choć pamiętam w latach świetności innych decków, świetnym posunięciem było zaskoczenie przeciwników talią na stormtrooperach, chyba był nawet effect blokujący Grishnakhi aby nie usuwać kart z ręki. Nie ma to jak masa pionków.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Luty 17, 2005, 04:49:52 pm
dla mnie fajnym deckiem jest Hunt and Destroy the Jedi ale z kartami do dodatku Special Edition. Zrobiłem go na Cloud City i była wielka frajda jak doszło do pojedynku z Obim, albo z Lukiem w carbon freezing i zarzuconą kartą All To Easy. Było to naprawde fajne granie z kartami w miare zrównoważonymi po obu stronach. Powiedzmy sobie szczerze że dodatki po Death Star'ze to jedna wielka pomyłka. Sensowne są jedynie karty z książek Timothy Zahn'a oraz karty tyczące się starej trylogi wydane w dodatkach do 1 epizodu (np. efekt do wyciągania z deck'u akcesorii do death star'u celem niszczenia planet).
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 17, 2005, 05:20:51 pm
Cytat: "Diabolo"
... Sensowne są jedynie karty z książek Timothy Zahn'a oraz karty tyczące się starej trylogi wydane w dodatkach do 1 epizodu (np. efekt do wyciągania z deck'u akcesorii do death star'u celem niszczenia planet).


A propo, właśnie składam taki deck i za chiny nie mogę dostać Death Star Gunnersów. Może macie jakiś zbędnych?? Niby common ale na prawdę ciężko go zdobyć :cry:


Cytat: "Manowar"
Największą frajdę przynosi granie pionkami, pewnie przez to, że mainy już się trochę znudziły. Choć pamiętam w latach świetności innych decków, świetnym posunięciem było zaskoczenie przeciwników talią na stormtrooperach, chyba był nawet effect blokujący Grishnakhi aby nie usuwać kart z ręki. Nie ma to jak masa pionków.


Nie powiem zabawa pionkami to frajda, ale ta frajda kończy się gdy wypada maul ze swoim podwójnym mieczykiem :cry: przeciwnik jedną karta rozbija Cię w pył.
Co do pionków to fajnie się gra teraz Jawasami :)  Ma taki 9 forfeit'u, a następnie w odpowiedniej chwili robi Noble Sacrifice :D  mniami :D  i jaka strata :cry:  Jawa out of play :cry:  hehe ;)


Szukam w tej chwili instalki do programiku DeckMaker i uaktualniej do niego aż do 8 setu virtualil, ale niestety nie moge nigdzie go znaleźć Jedyne linki które miałem nie działają :cry:  Może któryś z was wie gdzie można dorwać ten programik albo używa jakiegoś substytutu który może z ręką na sercu polecić?? ;)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 18, 2005, 05:40:29 am
Mówiłem już wcześniej, że nie gramy kartami z nowych epizodów.
Co do tego programiku to kiedyś go miałem, ale zaginał już dawno temu na jednym z jakiś rozwalonych dysków. Co do virtuali to pogadaj z Diabolo bo ja dopiero za miesiąc będę miał stałe łącze. A Gunnerów to zapomnij, tylko jeden czarnoobwódkowy w albumie :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Luty 18, 2005, 06:02:49 pm
DeckMaker i uaktualniej do niego niestety nie posiadam. Virtualki mam do 5 seta. Jezeli możesz to podaj mi strone z dalszymi virtualkami to sobie "upgerade" (pop. upgrade). :D  Jaką virtualke uważacie za najlepszą  :?:  Jestem ciekaw waszych opini na ten temat. :)  Pozdrowieńca.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 18, 2005, 07:05:55 pm
No właśnie, na Decipherze tego nie ma. Ktoś pamięta stronę na której były virtualki?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 18, 2005, 11:25:37 pm
Cytat: "Manowar"
No właśnie, na Decipherze tego nie ma. Ktoś pamięta stronę na której były virtualki?


http://www.swccgpc.com/

A mój faworyt z virtuali to Kuat Drive Yards :)  z 6 setu.. ta karta naprawdę pomaga, a że mam ją na stole już na starcie?? no cóż :D

Cytat: "Manowar"
Mówiłem już wcześniej, że nie gramy kartami z nowych epizodów.
Co do tego programiku to kiedyś go miałem, ale zaginał już dawno temu na jednym z jakiś rozwalonych dysków. Co do virtuali to pogadaj z Diabolo bo ja dopiero za miesiąc będę miał stałe łącze. A Gunnerów to zapomnij, tylko jeden czarnoobwódkowy w albumie  :)


Tak wiem, ja też nie gram kartami z I epizodu, nie mniej nie moge kolegom tego zakazać... czynnych graczy we Wrocławiu i jest naprawdę niewielu więc nie moge wybrzydzać ;)
A co do aktualizacji virtuali to pytałem o "wsadke" do deckmakera a nie o sety. te mam wszystkie :)

ps. sorka, że późno odpowiadam ale nawala mi powiadamianie o odpowiedzi w tym temacie :/
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Diabolo w Luty 20, 2005, 01:43:25 am
Dzięki za info. Już je ściągnełem. Trzeba by się jakos ugadać i może do Wrocławia przyjechać na 2 dni i pogiercować jak za dawnych czasów. Byłoby miło i przyjemnie się zabawić.  :D
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Luty 20, 2005, 09:41:10 am
Cytat: "Diabolo"
Dzięki za info. Już je ściągnełem. Trzeba by się jakos ugadać i może do Wrocławia przyjechać na 2 dni i pogiercować jak za dawnych czasów. Byłoby miło i przyjemnie się zabawić.  :D


Jak mówiłem we Wrocku pojawiają się ciche szepty o tym żeby wrócić do robienia turnieji. Jeżeli tak się stanie to nawet nie ma o czym gadać, trzeba przyjeżdżać :D
A jeżeli ten pomysł nie wypali to trzeba by zorganizować kilku graczy (raczej nie będzie problem) i jakiś nocleg (tu mże być gorzej  bo mam małą chate) i wtedy serdecznie zapraszam :D
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 23, 2005, 05:33:07 pm
raz u was byłem na Mistrzostwach, latem już tam więcej nie przyjadę, czułem się jak w Egipcie
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Last Viking w Luty 24, 2005, 07:21:58 am
Cytat: "Manowar"
raz u was byłem na Mistrzostwach, latem już tam więcej nie przyjadę, czułem się jak w Egipcie


To były Mistrzostwa Polski w 2000 roku - 30 kwiecień. We Wrocławiu wtedy było chyba ze 40 stopni :!:  Pamiętam.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Draugdin w Luty 25, 2005, 11:27:45 pm
Nie miałem okazji grac w tę karcianke możecie mi wyrazić wasze opinie?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Luty 27, 2005, 09:19:51 pm
Co mam ci powiedzieć, nie wiem w jakie karcianki grałeś i trudno mi coś porównywać. Jedynie mogę powiedzieć to, że grałem i zbierałem około 10 karcianek (z Magic łącznie) i szczerze mogę powiedzieć, że SW to najlepszy system na świecie.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Last Viking w Marzec 03, 2005, 08:36:38 am
Cytat: "Draugdin"
Nie miałem okazji grac w tę karcianke możecie mi wyrazić wasze opinie?


To naprawdę ciekawy system. Składa się ciemną i jasną stronę. W decku może być 60 kart (nie mniej nie więcej). Wystawiasz postacie z filmu na lokacje (też filmowe), dodajesz im bronie, podwyższasz ich power eventami. Generalnie chodzi o to aby gracz stracił karty z decku. Osiąga to poprzez drainowanie na systemach lub planetach (po prostu gracz kontroluje daną lokację), lub w walce. Ciekawostką CCCSW jest to iż elementem płacenia za wyjście kart, są właśnie karty w decku. Mechanika gry jest tak skonstruowane iż tworzy się swoisty cykl przekładania kart.
Gra wymaga strategicznego myślenia do kilku tur na przód, myślenia logistycznego (gdzie polecieć myśliwcami, jak przemieścić bohaterów).
W czasie gry tworzą się świetne alternatywne historie.

Ogólnie mówiąc - dużo zabawy :D  Polecam  :idea:
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Marzec 05, 2005, 09:32:32 am
Po takiej recenzji rozumię, że jednak preferujesz SW nad Magica?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manfred w Marzec 06, 2005, 04:11:53 pm
heh kiedyś z kolegą kupiliśmy po pare boosterów chyba z 3 decki razme 4-5 bosterów i starter ale kolega zwątpił a ja z sentymentu do SW odebrałem karty za spiritmongera taki bardzo m,ocny potworek do M:tg i znalzłem polski zasady do tej karciank kiedyś je wydrukowałem przeczytałem ale narazie jestem we wstępnej fazie ogólnego wyglądu gry i mam takie pytanie czyjeżeli przecziwnik wystawi planetę tatoin to czy ja mogę  na nią wstaić np. swoją pustynie??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 07, 2005, 08:17:03 am
No pewnie, że możesz - w końcu gracze razem tworzą "planszę" złożoną z site'ów i systemów. Mam nadzieję też, że wiesz otym, że jeśli przeciwnik wystawi np. Tatooine:Jabba's Palace to ty możesz połozyc na nia swoją wersję tej karty ( oczywiście dotyczy to wszystkich kart lokacji, które mają swoje odpowiedniki po obu stronach Mocy ). Pozdrawiam !! Niech Moc bedzie z wami i nigdy nie opada :-)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manfred w Marzec 07, 2005, 09:54:34 am
nie wiedziałem ale już iwem dzięki a i 1 takie małe pytanko co się dzieje jak jakaś jednostka/postać zostanie trafiona jaki to ma wpływ na bitwe bo nie moge się doczytać ??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 07, 2005, 11:02:20 am
Jeśli postać/pojazd został "hit" ( będe operował terminologią gry :-)  to z reguły bierze udział w bitwie do końca . No, chyba, że przeciwnik uzyje karty, która powoduje natychmiastowy "lost" karty - np. Dark Strike, lub dana broń ma różne ciekawe właściwości, które wyłączają postac z bitwy - np. trafiona postac jest "captured" - ma to miejsce szczególnie przy broniach łowców nagród - wtedy od razu kładzie się "pojamnego" przeciwnka pod karte łowcy. Ale z reguły postac zostaje i może użyć swojej broni ( jak ma ), swoich zdolności, użyczyć swojego "ability" do pociągnięcia "destiny" itp. Kiedy dochodzi do obliczenia strat, trafiona postać idzie do Lost Pile. Jeśli została trafiona bronią, która obniża Forfeit postaci do zera oczywiście nie może pokryć Atrition, ani traconej Mocy. Jeśli trafiona była bronią nieobniżającą Forfeit'u to do wyżej wymienionych czynnosci może byc uzyta.

Przykład -  

Luke Skywalker ( ten z podstawki ) i zwykły Rebel trooper kontra Vader z wbudowaną szablą i IG-88 z wbudowanym riot gunem.  Vader trafia Luke'a a Ig trafia Troopera. Efekt - Luke ma forfeit 0, rebel trooper jest pojamny i od razu ląduje pod kartą IG-88. Sytuacja jasnej strony jest przerąbana :-) Luke ma 3 ability, więc nie gracz jasnej strony nie dociaga destiny. Ciemna strona - i owszem. Power Luke'a - 3, ostateczny power ciemnej strony 15 ( w tym 6 destiny ).  Jasna strona jest w plecy na 12. Ponieważ Luke ma zredukowany Forfeit do 0, to gracz jasnj strony traci 12 kart i oczywiście samego chłopczyka z Tatooine ( gdyby Luke trafony byłby zwykła bronia tez idzie do Lost Pile, ale ponieważ miałby Forfeit 7 to gracz jasnej strony straciłby tylko 5 kart )
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manfred w Marzec 08, 2005, 12:07:00 pm
noi kolejne pytanie czy można jakoś rozpoznać rodzaj kart rare uncomon i comon ?? czy tylko przy pomocy listy kart z oznaczeniami??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 08, 2005, 05:24:58 pm
hej!
Niestety - nie ma na karcie oznaczeń rarity - trzeba zajrzeć do listy kart. Na stronie deciphera można znaleźć fajny plik .pdf - spis wszystkich kart od podstawki do Coruscantu ( nie ma kart z REF3 i Theed Palace ). Jak się nie chce szukać to proszę o maila - to podeślę w załączniku.

Ja natomiast mam takie pytanie do fanów SW CCG. Czy znacie takie karty do sw ccg, na których ukryto rózne zabawne motywy. Ja znam kilka takie karty --

Gambler's Luck ( Cloud City ) - jeśli spojrzycie dokładnie na tło karty ( czuli na te szaro-czerwone plamki ) to tuż przy rogach zdjęcia widać symbloe figur karcianych - kier, karo, trefl, pik.

Weather Vane ( Cloud City, wersja dla jasnej strony ) - odwróćcie kartę do góry nogami i przyjrzyjecie się lewej stronie zdjęcie - wyraźnie widać teraz , że jest tam...kogut ( taki od wiatu )

Strangle ( Jabba's Palace ) - przyjrzyjcie się symbolowi dodatku. Jest nim oko Jabby. Ale na tej karcie jest ono wyraźnie inne, jakby  martwe. No cóż, właśnie śmierć Jabby uwidoczniono na tej karcie :-)

Hindsightu nie liczę, bo to oczywiste, że trzeba czytać w lusterku.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Marzec 12, 2005, 08:44:25 pm
Snowtrooper - zamiast symbolu imperium w lewym górnym rogu karty jest śnieżynka :)

O ile pamiętam to na zdjęciu karty Debris Zone, gdy sie dobrze przyjrzymy, można znaleźć bałwanka :D

Dodge - proponuje poczytać card lore :)

This Is Still Wrong - również card lore  :D  :D
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 13, 2005, 03:19:11 pm
faktycznie, na "Debris zone" jest bałwanek - w prawym dolnym rogu zdjęcia :-) dzięki za to, nie znałem tego :-)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Czarnooki w Marzec 16, 2005, 01:17:08 pm
Witam,
SKULL (Jabba's Palace) - w prawym górnym rogu, gdzie jest destiny karty, można zauważyć skrzyżowane piszczele :)
SENSOR PANEL (New Hope) - na szarej powierzchni po prawej stronie widać decki kart do jasnej i ciemnej strony, a na dole na biało czarnych kratkach napisane jest NEW HOPE :)
HAN'S TOOLKIT (Dagobah) - ze skrzynki narzędziowej wystaje... booster do CLOUD CITY :)

Pozdrawiam.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Marzec 29, 2005, 11:27:28 am
To ja z innej beczki:
Przebijając się przez czeluście netu dotarłem do następującej stronki -
http://www.ccgworkshop.com

Można na niej zagrać online w wiele karcianek między innymi Star Wars CCG, która w tym wypadku interesuje nas najbardziej.
Nie zastanawaiając się długo namówiłem kolege i razem postanowiliśmy sprawdzić możliwoście programiku. Wystarczy siciągnąć 7mb instalke i założyć konto na stronce. Następnie wejść w interesującą nas giere i tam ściągnąć wszystkie obrazki potrzebne do gry (tego może być całkiem sporo - SWCCG zajęło dobre ponad 70mb). Programik oferuje wszystkie możliwe dostępne karty do SW łącznie z virtual setami od 1 do 8:).  
Całość graficznie prazentuje się następująco - http://67.15.28.18/images.ccgworkshop.com/games/screenshots/screenshot.swd.large.jpg.

O ile dobrze się wczytałem 15 gier w miesiącu jest za friko. Jest to liczba w zupełności wystarczająca, wierzcie mi. Jestem właśnie po pierwszej grze z kumplem i mam mieszane wrażenia. Program jest praktycznie tylko i wyłącznie wirtualnym stołem do gry. Wszystkich zasad pilnują i egzekwują gracze a nie program. Nie powinno to dziwić gdyż Star Wars to nie Magic ;)  Takie granie może więc być bardzo męczące, a na pewno zajmnie więcej czasu niż normalna partyjka. Klimat też już nie ten sam jak w rzeczywistości.

Nie mniej postanowiłem o nim napisać gdyż może ktoś z was będzie zainteresowany taką formą grania. W obecnej chwili gdy graczy jest na prawdę mało i nie ma za bardzo z kim pograć takie wyjście, mimo wielu niedogodności, może być niezłe. Zwłaszcza że możemy zbudować dowolny deck (nawet ten wymarzony) i go przetestować. Nie mówiąc o graniu z osobami z innego miasta, które normalnie raczej nie miały by czasu spotkać się na żywo by pograć ze sobą.

Mimo iż mam mieszane uczucia na temat tego programu zamierzam od czasu do czasu w niego popykać :)  Może ktoś z was się tym zainteresuje i również będzie chciał tak pograć?? Jeśli tak to ja z wielką chęcią - możemy umówić się na partyjke na jakiś z weekendowych wieczorów :)  Zapraszam i czekam na kontakt.

A co wy właściwie sądzicie na ten temat?? Może ktoś z was już grał w ten sposób??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 29, 2005, 02:46:05 pm
hej!
właśnie ściągam obrazki kart. mam nadzieje ,ze uda mi się złożyć jakieś decki i rozgryźć działanie tego programu. W kązdym razie moge się wstępnie umówić na jakąś partyjkę. Może być weekend, mnie pasuje kazdy dzień tygodnia. Moje gg - 8125021 , z reguły niewidoczny :-)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Marzec 29, 2005, 04:10:39 pm
Małe errata: co mieśiąc dostaje się 5 tokenów za które "kupuje się" rozgrywki. Tak więc miesięcznie za friko można zagrać 5 partyjek.  Jak na moj gust w zupełności wystarczy ;)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Jaskier w Marzec 29, 2005, 05:16:55 pm
ja tam w SW nie gram, ale jak ściągnąłem sobie Kult i Dark Edetn to nie mam obrazków tylko samo tło z opisem karty :?
coś źle robie czy taki już tego urok? a może trzeba coś jeszcze pozasysać niż w tym menu na początku?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Crane w Marzec 29, 2005, 05:23:02 pm
Cytat: "Jaskier"
ja tam w SW nie gram, ale jak ściągnąłem sobie Kult i Dark Edetn to nie mam obrazków tylko samo tło z opisem karty :?
coś źle robie czy taki już tego urok? a może trzeba coś jeszcze pozasysać niż w tym menu na początku?

Tam jescze się gdzieś ściąga całe pakiety ze skanami kart, trzeba poszukać bo dawno już tego programu nie używałem.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Marzec 29, 2005, 05:31:16 pm
Musisz zassać jeszcze zdjęcia. Wejdź do pokoju gry która Cię interesuje a następnie na pasku na samej górze znajdź w jednym z menu image download czy jakoś tak..
miłego zasysania :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Jaskier w Marzec 29, 2005, 08:05:24 pm
nom, już znalazłem :P
jak ktoś chciałby zagrać w Kult to można mnie czasem znaleźć pod nickiem Morphius (bo mój ktoś bezczelnie zajął :evil: )
szkoda że nie ma tam żednej gry w którą grywam :( - w takiego L5R świetnie by się pocinało :roll:
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: cadaver w Marzec 30, 2005, 06:03:08 pm
Ze smutkiem obwieszczam , iż mój pierwszy pojedynek na ccgworkshopie, w Star Wars CCG, przegrałem w sposób zdecydowany :-) Miałem przyjemność gry z Wedgem, którego ciemny deck na kosmos zniszczył marzenia dzielnych Ewoków ( wspomaganych przez równie dzielnych Rebeliantów ) o utworzeniu na Endorze Parku Narodowego. Poza tym głównym problemem okazła się moja nieznajomość Objectivu z trzeciej antologii :-) Pozdrawiam wszystkich swccg'owców!!!!
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Marzec 30, 2005, 07:02:25 pm
Hmm no cóż... zastosowany patent jest może i ciekawy, ale za to bardzo ryzykowny, nie chce pomyśleć co by było gdyby Palpi został ścięty mieczem... ;)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 03, 2005, 12:00:38 am
Po to ma się w decku świeczki aby ścinać jedynych Imperatorów. Poza tym wygrać z flotą niszczycieli uzbrojonych w działka to naprawdę sztuka... szczególnie jełopami ; )
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Kwiecień 21, 2005, 11:21:39 am
Lada moment (pod koniec kwietnia) ma podobno wyjść 9 virtual set. Już pojawiły się spoilery kilku kart np. Mon Motha [v] która jest naprawdę przepakowana.

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać całą nowa edycja w porównaniu do 8.
Niestety zauważyłem przykrą tendencje:/ Otóż z setu na set virtuale stają się co raz silniejsze:/ Jak dla mnie jest to droga do nikąd :cry:  Bardzo bym nie chiał żeby gra została w tak głupi sposób zniszczona...
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Kwiecień 21, 2005, 03:08:31 pm
Dla zainteresowanych najświeższe przecieki:

Mon Mothma (v)
Power 3 Ability 4 Politics 5
Deploy 2 Forfeit 8
Agendas: order, peace. Game text may not be canceled. Once per game, may V any one battleground. Once per turn, may use 1 Force to add or subtract Mon Mothma’s ability to or from any Epic Event destiny draw. The Emperor may not target characters with politics here.

Biker Scout Gear (V)
Deploy on table. During opponent's turn, a player may place one card (from hand or Life Force) out of play to cancel the targeting of a permanent weapon. Unless a Jedi Test is on table, a player generates only 1 Force at each of their non-battlegrounds while they have more than 2 such locations on table. Twice per game, \/ a scout of ability < 4. (A)

Jedi Lightsaber (V)
Deploy on a Jedi Master (considered a matching weapon). Cumulatively adds one to Force drain when present. Ignores Dark side game text on Jedi Council. May target a character or creature for free. Draw two destiny (if Yoda defending, draw three). Target hit (lost if target is a droid) and forfeit = 0 if destiny > defense value.

The Professor (v)
Deploy on table. If an opponents card with ability would deploy free, it deploys instead for X force where X = half that card's printed deploy cost (round up). May not be canceled. (A)

Luke Skywalker, Rebel Scout (v)
Power 6 Ability 6 Deploy 7 Forfiet 8 [P][W]
[P2] Deploys free to Endor. Adds 1 to his
weapon destiny draws. At same location,
opponent must first use 2 Force to fire a
weapon. While Luke alone at an Endor site,
Imperials on Endor must move (for free) towards
Luke’s site (if possible). Immune to attrition < 6.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 22, 2005, 05:36:11 pm
wedge nie chcę nic mówić ale gra ta już została zniszczona długo przed tym zanim wyszły virtuale
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Kwiecień 22, 2005, 09:09:28 pm
Nie zgodze się. Gra nadal istnieje i wiele osób wciąż w nią gra. co prawda w Polsce jest ich bardzo mało, ale to już inna sprawa.  Naturalne jest to, że w momencie gdy gra przestaje być wydawana część (duża) odchodzi. Gdyby nie virtuale, które wprowadzały pewien "powiew świeżości" oraz tworzyły zupełnie nowe dotąd nie grane strategie, liczba grających byłaby dużo mniejsza. (nuda w grze, wszystkie strategie w małym paluszku, itd.).
Nie mniej uważam, że wydawanie coraz mocniejszych virtuali prowadzi gre w ślepy i ostateczny zaułek. Wierz mi, na prawdę nie chiałbym oglądać Star Warsa zamieniającego się w Doom Troopera...
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 22, 2005, 10:20:00 pm
Sam gram i to dość często, ale nie chodziło mi o to ile ludzi jeszcze w to gra, a ile nie, ale o to, że po dodatku Death StarII wszystko zaczęło się chrzanić. Ale i tak wielka chwała Decipherowi, że przez tak długie lata nie pokaleczyli gry i jak dla mnie byli najlepszymi reżyserami karcianek... przynajmniej jednej... ale do właśnie tego czasu
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Kwiecień 23, 2005, 12:47:19 pm
"Zniszczona" użyłem w znaczeniu skończona w takim stopniu, że już nikt nie chce już w nią grać. Źle się zrozumieliśmy.
Tak tu masz racje niestety gra pod koniec została zbabrana, ale dla mnie osobiście ten moment nastąpił po Reflections II.

Nie dołączysz do nas na ccgworkshop?? Fajnie byłoby czasem pograć z rodakiem  :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Kwiecień 24, 2005, 10:27:03 pm
Ściągnąłem ten programik, ale występują błędy i zamyka się strona. Jutro i tak muszę sformatować dysk.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Kwiecień 25, 2005, 09:35:07 am
No niestety bugów jest tam co nie miara :(  ale to w końcu beta. Mi na szczęście działa dosyć stabilnie, ale i tak podczas gry lepiej często save'ować ;)  Podobno programik nie działa zbyt stabilnie kiedy masz włączone popupkillery. Jeśli będziesz miał jakieś problemy to zajrzyj na ich forum o Star Warsie. Jest sporo porad jak sobie z nimi radzić.


Acha jak już się zalogujesz w pokoju Star Wars to na pasku na górze znajdź tools i włącz image downloader. Zassij zdjęcia i można zaczynać dobrą zabawe :)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: wedge w Maj 14, 2005, 08:31:49 am
VirtualSet9 już dostępny: http://www.swccgpc.com/Resources/Virtual%20Set%209.pdf

szczególnie ciekawie wygląda Watch Your Step :)  Co sądzicie o najnowszym wydaniu virtuali??
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: AvantaR w Sierpień 10, 2006, 12:54:53 pm
Ze tak z ciekawosci spytam - czy ktos jeszcze gra w SWCCG? Niedawno zakupilem troche kart i z checia bym z kims zagral. Aczkolwiek wiem, ze moga byc z tym problemy :(
Tytuł: SWCCG
Wiadomość wysłana przez: Merry w Sierpień 11, 2006, 10:40:21 am
Gra byla bardzo popularna w Polsce, jednakze wyjatkowo szybko wykruszyla sie jesli chodzi o liczbe grajacych. Jesli potrzebujesz zestawow, boosterow, singli - daj znac - mam tego dosc sporo :-)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: AvantaR w Sierpień 11, 2006, 10:50:44 am
Za ile ;) ?

Nawet jesli nie znajde innych graczy, to mam zamiar zlozyc dwie talie do grania "niekolekcjonerskiego" ;)

Pzdr
Tytuł: a wiec...
Wiadomość wysłana przez: Merry w Sierpień 11, 2006, 10:53:30 am
Zaraszam, sporo roznych rzeczy jesli chodzi o SWCCG to najtaniej wychodza startery Premiere - w sklepach niegdys byly po 50 zl :D

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2227849
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: AvantaR w Sierpień 13, 2006, 08:02:28 pm
Lol ... przeciez to od Ciebie chyba kupilem ostatnio 2 startery i 2 boostery co chwaliles, ze taki dobry klient ;)

Pzdr
Tytuł: racja
Wiadomość wysłana przez: Merry w Sierpień 14, 2006, 09:47:41 pm
Rzeczywiscie - mam skleroze :-) Potwierdzam - bardzo dobry i sympatyczny Klient ! :-) ( zapraszam ponownie )

Prosze interesow nie robic na forum ;] Zibi
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Grudzień 09, 2006, 06:28:33 am
http://decipher.fanhq.com/Tournaments/SearchUtilities/SearchTournaments.aspx

Można sobie sprawdzić, jeszcze odbywają się turnieje. Szkoda, że nie w Polsce. Aż łezka w oku się kręci wspominając Mistrzostwa Polski kiedy bywało ponad 50 osób.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: MFC w Kwiecień 27, 2007, 06:07:16 pm
Witam,

gra ktos jeszcze w ta karcianke?

Szukam kogos z kim moglbym zagrac na terenie Warszawy. Gram ciemna stroną?

A moze gdzies w Wawie spotykaja sie jeszcze gracze SW?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: gervail w Kwiecień 30, 2007, 07:46:15 pm
Cytat: "MFC"
Witam,

gra ktos jeszcze w ta karcianke?

Szukam kogos z kim moglbym zagrac na terenie Warszawy. Gram ciemna stroną?

A moze gdzies w Wawie spotykaja sie jeszcze gracze SW?


jesli chcesz nawiazac kontakt z kims z W-wy to napisz na liste

swccgpl1@yahoogroups.com
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: [rollerboy] thorgal ;] w Czerwiec 21, 2007, 01:52:37 am
witam :D  mam troche kart do tej karcianki ale instru.. :(  brak, moze ktos rozwine temat i wytlumaczy jak w to sie gra bede wdzieczny z gory dzieki pozdrawiam

ps (im prosciej tym lepiej)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Czerwiec 21, 2007, 04:54:21 pm
Sprawdziłem swoje dane i już nie posiadam pliku z tłumaczeniem na polski. Ogólnie na pierwszy rzut oka jest to gra trochę skomplikowana, jest potrzeba mieć się na baczności aby nie przeoczyć jakiegoś szczegółu z którejś z faz, szczególnie drainowania.
No a tak z pamięci, to zaczyna się wystawiając objective (najpierw gracz Ciemnej Strony, następnie Jasnej) co za tym idzie z tekstu objerctiva wystawia się lokacje, efekty, a nawet zdarza się, że dodatkowo postać. Można grać bez objectiivu i zagrać nieco łatwiej, w tym wypadku wystawia się po jednej lokacji i ewentualnie rzuca się startowy interrupt, który zezwala na wyciągnięcie jednego czy trzech efektów startowych. Jeśli jedna i druga strona to zrobiła można zacząć grę. Podstawowa zasada na wygranie to pozbawienie przeciwnika kart z decku. Grę zaczyna Ciemna Strona. Jest to jedna z nielicznych gier kiedy nie zaczyna się z kartami na ręce.

Faza 1: aktywacja - dzięki ikonom na lokacjach aktywuje się Force (Force to taka jakby Mana, wystawia się za to postacie, statki itd.) i aktywuje się tyle kart ile mamy kresek na lokacjach (Ciemna Strona - po swojej stronie czerwonych, Jasna - niebieskich) +1 dodatkowa "od siebie".
Faza 2: drainowanie - za każdą lokację (lądową czy gwiezdną), którą kontrolujesz (czyli tam gdzie masz Ability i nie ma na tej lokacji przeciwnika) drainujesz tyle ile wynoszą kreski po stronie przeciwnika. Np. jeśli Vader jest na lokacji zwanej Mos Eisley, która ma 1 ikonę niebieską (rebeliancką) drainuje na 1, czyli przeciwnik musi stracić 1 kartę z ręki lub z decku, jak tam woli. W ten sposób przeglądamy wszystkie lokacje, które kontrolujesz.
Faza 3: wystawianie - dzięki zebranej kupce Force można wystawiać karty. Np. Vadera możesz wystawić na dowolnej lokacji bądź statku za jego koszt wejścia, który akurat wynosi 6. Oznacza to, że musisz zużyć 6 kart z tej talii umownie nazwaną Force. Zużyte karty przechodzą do talii zwanej Used, aby na samym końcu tury podłożyć je pod deck, który zresztą też nosi własną nazwę Reserve Deck. Podsumowując mamy Reserve Deck (główny rdzeń talii), Force (tam aktywujemy Force, zużywamy by dokonać zakupów itp.), Used (tam idą karty po zużyciu, jak choćby zużywany Force, użyte w grze Interrupty, czasem schodzi tam jakaś broń, np. torpedy, itp. itp.), Lost (tam spadają karty zniszczone, np. zabite, Interrupty które po użyciu się traci, itp.), oraz Ręka (karty które trzymasz na ręce, czyli te których możesz w danej chwili korzystać).
Faza 4: bitwa - używając 1 Force możesz wywołać bitwę na jakiejś lokacji. Oczywiście bitew możesz wywołać więcej niż jedną, ale wszystkie roztrzygamy po kolej, poza tym postać, statek czy cokolwiek, które walczyło już w jednej bitwie i zostało jakoś przesunięte na lokację gdzie będzie się toczyć inna bitwa nie może już brać udziału w walce. Znaczy, że postać może walczyć w danej turze tylko raz.
Bitwa ogólnie jest dość skomplikowana. Po pierwsze obie strony podliczają całkowity power, powiedzmy że jest bitwa na lądzie, to podliczamy power wszystkich postaci (które nie siedzą jako pasażerowie w wehikułach), power wehikułów + to co dają do nich piloci, ewentualnie jeszcze może zdarzyć się bonus powera z orbity, np. Victory Class Staredstoyer dodaje +1 powera do wszystkich naziemnych lokacji przy planecie której orbituje. Po obliczeniu powera obaj gracze ciągną "Destiny" (o ile mogą, tzn. jeśli mają łączne Ability postaci => 4). Destiny to pierwsza ciągnięta karta wierzchnia z Reserve Decku, o tyle to jest fajne, że wyciągniętą cyfrę dodaje się do łącznego powera, to jeszcze przeciwnik musi stracić tyle forfeitu w swoich postaciach. Trochę to skomplikowane, trzeba pokazać na przykładzie. Ach, a jeszcze przed samym roztrzygnięciem bitwy w powerze można sobie postrzelać z broni. Niektóre bronie potrafią ściągnąć postacie przed rozliczeniem bitwy, inne redukują forfeit celu do zera. Po rozliczeniu kto ma większego łącznego powera, przegrany musi stracić tyle kart ile wynosi ta różnica. Np. przegrany osiągnął 12 powera, a jego przeciwnik 20. Zatem przegrany musi stracić 8 kart bo o tyle przegrał. Co prawda nie musi wyrzucać 8 kart, może np. wyrzucić Vadera, który ma forfeit = 8 aby pokryć stratę przegranej. No chyba, że Vader był ścięty, co za tym idzie jego forfeit został sprowadzony do zera, w tym przypadku nie można przeprowadzić takiej operacji aby Vaderem pokryć straty.
Faza 5: ruch - każda jednostka wydając 1 Force może poruszyć się o jedną sąsiadującą lokację. Statek może skoczyć w nadprzestrzeń i polecieć tyle ile wynosi jego napęd. Poza tym postać może za 1 Force przejść z lądu na statek typu capitol stacjonujący na orbicie, lub zejść ze statku na ląd. Co do postaci wchodzących i wychodzących z wehikułów operacja przejścia jest za darmo. Są jeszcze inne zasady tyczące się asteroid, chmur, lądów zewnętrznych i wewnętrznych.
Faza 6: dobieranie kart - kończąc swoją turę możesz z kupki Force dobrać ile chcesz kart na swoją rękę. Np. w Force pozostało ci 5 kart, zatem możesz dobrać sobie powiedzmy 4 karty, a 1 zostawić aby mieć jedną więcej w przyszłej turze/lub zużyć ją w turze przeciwnika rzucając jakiś Interrupt wymagający użycia Force. Karty z kupki Used podkłada się pod dno Reserve Deck

Mam nadzieję, że niczego nie opuściłem. Ogólnie to ciężko wytłumaczyć zasady bo są zawiłe i dużo tego jest. Jest pełno kruczków, o których trzeba pamiętać. Świat Star Wars CCG jest zbyt szeroki aby go w jednym miejscu dokładnie i szybko opisać. Jest mnóstwo kart zmieniających oblicze talii oraz samego grania. Np. można stworzyć takie talie gdzie nie masz odrobiny losowości, doskonale wiesz jakie Destiny wyciągniesz, wiesz też mniej więcej co gdzie masz w talii, czy jest to w  Force czy Used. Ale właśnie to cała taktyka, możesz to wiedzieć albo i nie musisz i opierasz deck na zupełnie innej kwestii.

PS. Kart na ręku możesz mieć nawet 58.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: [rollerboy] thorgal ;] w Czerwiec 21, 2007, 07:51:18 pm
witam  :D  wielkie dzieki za szczegolowy opis, przyda sie mam nadzieje ze dam rade to rozkminic  ;) a jak ma sie ta karcianka do "YOUNG JEDI"

Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc, pozdro
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Czerwiec 21, 2007, 09:14:32 pm
Young Jedi to nic ciekawego, to taka "Wojna" z tradycyjnej karcianki.
Jeszcze parę zdań do Star Wars. Okrętami typu Capitol nie możesz lądować na planecie, myśliwce mogą, ale mają na lądzie 0 w powerze. Jeśli stracisz ostatnią kartę z decku, czyli nie masz już żadnej karty w Reserve, Used i Force przegrywasz mimo iż masz karty na ręce czy na stole.
Tytuł: allegro
Wiadomość wysłana przez: [rollerboy] thorgal ;] w Czerwiec 22, 2007, 08:03:56 am
witam chciałbym skorzystac z twojego doświadczenia  ;) bo własnie wracam z allegro jest mnostwo kart do "star wars" czy zerknałbys i dał mi cynka, co warto by było zalicytowac i do jakiej sumy, z góry dzieki pozdro
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Czerwiec 22, 2007, 06:50:52 pm
Obecnie Star Wars CCG jest strasznie taniutki, od Deciphera można ściągnąć pudełka boosterów za grosze. Najdroższe w tym wszystkim jest cło. Co do Allegro to zależy jaką talię zamierzasz budować. Bo na samym początku widzę Sniper & Dark Strike. Właściwie nie za bardzo lubię karty łączone, ale one są dobre, sam Sniper jest niezbędny, ale wiedzą to stali grywalcy tej karcianki. Ale krótko i zwięźle to ciekawe karty z wymienionych na Allegro to: Prince Xizor (dobry do każdego decku, niekoniecznie na gangsterach), Dr. Evazan & Ponda Baba (znów łączona karta, ach jak ja tego nie lubię, ale znakomita karta), Accuser (bardzo dobry niszczyciel), Dash Rendar (świetny, nawet warto używać w deckach niekoniecznie na szmuglerach, oczywiście wypadałoby również posiadać jego pojazd), OS-72-2 In Obsidian 2 (jak na początkowe gry może być), Chewie with Blaster Rifle Near Mint (przydatna bestia), Emperor Palpatine z DEATH STAR2 (fajna karta ale raczej droga, ale w sumie niekoniecznie potrzebna do decku, ale to destiny = 6 kusi), Mara Jade, Emperor's Hand  (przydatna dupencja, czasem niezastąpiona), Vader's Lightsaber (najbardziej potrzebna broń jeśli ma się tatusia), Flagship Executor (wg mnie opłaca się go mieć w talii, poza tym cenowo tani jak na folię), Chimera (wspaniały okręt, tyle że trzeba mieć Thrawna), Grand Moff Tarkin (podstawa talii!!! Oczywiście jeśli ma się Vadera), Darth Vader WB - PREMIERE (mimo że karta białoobwódkowa ale mimo wszystko za tą cenę warto), JABBA THE HUTT - FOIL - Ref (żaba się przyda jeśli będziesz grał po części Tatooinem), LANDO WITH VIBRO-AX - BB - PREMIUM (nigdy nim nie grałem ale może być), ADMIRAL PIETT - FOIL - Ref 2 (jeśli będziesz miał flotę to ten pan musi w niej zaistnieć), zestaw  70 kart z DSII i Endoru do Light Side oraz  70 kart z DSII i Endoru do Light Side  (warto, poza tym takie karty musisz posiadać, bo nie same rary talii nie czynią), ZESTAW DARK SIDE DS2 (za tą cenę? Bierz od razu), Yoxgit ++ (może się przyda), Tawss Khaa Foil ++  (powinien się przydać), Avanger Foil++ (dobry niszczyciel i widzę że tanio), Conquest Foil++  (w miarę dobry), Dreadnaught-Class Heavy Crusier ++  (czasem to małe coś może się przydać), Dengar In Punishing One Foil ++ , Bossk In Hound's Tooth Foil ++ , Boba Fett In Slave I Foil ++ (co prawda to takie trochę nieuczciwe karty ale mocne, może zbyt mocne), Devastator WB++  (podstawa floty), BIGGS DARKLIGHTER -FOIL MINT- REFLECTIONS I
 (dobry pilot, nic więcej, są lepsi), DOWNTOWN PLAZA -FOIL MINT- REFLECTIONS I, YODA'S HUT -FOIL MINT- REFLECTIONS I - !!!
 (dobry site do aktywacji Force'a), SPIRAL -FOIL MINT- REFLECTIONS I, TANTIVE IV -FOIL MINT- REFLECTIONS I, WEDGE ANTILLES -FOIL MINT- REFLECTIONS I (mus, chyba żeby dać jego inną wersję), DEATH STAR -FOIL MINT- REFLECTIONS I, ADMIRAL OZZEL -FOIL MINT- REFLECTIONS I (od paarady może być, przynajmniej wchodzi za darmo), BANE MALAR -FOIL MINT- REFLECTIONS I (świetny łowca, ale raczej do talii na łowcach, choć żadna talia by nim nie pogardziłą), BLIZZARD 2 -FOIL MINT- REFLECTIONS I (mocne uderzenie), ZUCKUSS -FOIL MINT- REFLECTIONS I (wartościowy), PRESENCE OF THE FORCE -FOIL MINT- REFLECTIONS I (karta mus)
i na koniec SWCCG - PREMIERE - BOOSTERY -UNLIMITED (faktycznie tanio, ale myślę by spróbować zakupić pojedyncze karty takie jak: do Jasnej: Heading For The Medical Frigate, Cloud City: Guest Quarters, Bespin, Squadron Assignments, Menace Fades, Outrider (+ Dash), Mantelian Savrip, Sense, Alter, Rebel Barrier, Out of Nowgere, Captain Han Solo + Millennium Falcon, Nebrun Leids, Traffic Control, Kessel, duża część z nich jest z podstawki, czyli Premiere, co do Ciemnej: Prepared Defenses, Imperial Decree, Battle Order, Elis Helrot, Weapon Levitation, REactor Terminal, Kessel, I Have You Now - dla tatusia, oraz lokacje, lokacje i lokacje, co do głównych postaci to proponuję podstawkowego lub z DSII Vadera, a innych dobierasz w zależności czy grasz w głównej mierze kosmosem, Bespinem, Hoth'em itd. + jakieś dobre płotki jak Evax, DSy, Motti, BoShek na początku się przydadzą)
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Czerwiec 24, 2007, 07:54:06 am
Jeszcze cuś, zawsze możesz wejść na stronę producenta i tam pobrać wszystkie zdjęcia kart ze wszystkich dodatków, a potem sobie wydrukować te, które się podobają. Innymi słowy grać proxy.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: kempy w Lipiec 30, 2007, 10:03:48 pm
Malutki off-top związany z inną grą Decipher'a czyli WARS. Skoro mechanika jest podobna to może ktoś mi odpowie na proste pytanie: jak dociąga się karty przy aktywacji energii? Załóżmy że licząc od góry mamy na stosie REZERWY karty A B C D  i deklarujemy aktywację czterech kart to czy przekładamy je pojedyńczoo otrzymując w stosie AKTYWNYM licząc od góry D C B A, czy też może bierzemy od razu wszystkie cztery i mamy na stosie AKTYWNYM taką samą kolejność jak w REZERWIE?
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Sierpień 01, 2007, 05:19:43 am
W Warsy grałem że pojedynczo, ale to może nawyk ze Star Wars. Nie znam płynnie zasad Wars.
Tytuł: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Radjif w Listopad 13, 2007, 10:37:16 pm
Oj coś się spóźniłem na tą reaktywację graczy... :? Jestem z Wrocka, mam karty, a jeszcze nigdy nie grałem.Czy jest jeszcze ktoś chętny do gry z Wrocławia?
Tytuł: Odp: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Manowar w Listopad 01, 2008, 10:14:36 pm
Nastąpiła reaktywacja SW CCG w Gdyni. Już za 3/4 tygodnie pierwsze turnieje gdy tylko chłopaki pościągają sobie wszystkie karty. Ludzie z Trójmiasta i okolic łączcie się! ;)
A jak tam w świecie? Grywacie?
Tytuł: Odp: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Glinthor w Wrzesień 30, 2009, 11:00:37 am
WItam,

Czy na forum jest ktoś z Warszawy. Ostatnio też odkurzam swoje karty i z chęcią bym w coś zagrał ot tak chociażby dla przypomnienia starych czasów.

Przyznaje, że karcianki nie kupowałem w końcowym etapie, ale z obserwacji też nie pasują mi karty z nowych epizodów.
Chętnie ustwił bym się na grę nastawioną na konkretne działania np bitw o Hoth lub zniszczenie Gwiazdy Śierci.
Tytuł: Odp: Star Wars CCG
Wiadomość wysłana przez: Ogmios w Sierpień 16, 2020, 11:06:17 am
Jakby ktoś chciał się wymienić, czy nabyć większe zestawy (po rozsądnych cenach!) commonów/uncommonów i niektórych rarów, to mam na zbyciu sporo nadmiarów. Mogę też złożyć jakieś talie przykładowe, el cheapo oparte na białoramkowych kartach z Premiere już od 20-40zł, zależnie ile unikatowych postaci będzie. Kontakt na maila - ogmios1981@o2.pl Polecam też portal karcianki.pl , jest parę osób z SWCCG.