gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Gildia Gier Bitewnych => Wątek zaczęty przez: Vatier w Lipiec 08, 2003, 10:20:06 am

Tytuł: Turniej WARZONE Warszawa 19 VII
Wiadomość wysłana przez: Vatier w Lipiec 08, 2003, 10:20:06 am
TURNIEJ WARZONE

CZAS: 19 LIPIEC 2003 GODZINA 10
MIEJSCE: Gimnazjum nr 2 Narbutta 65/71
WPISOWE: 10 ZŁOCISZY

Zasady ogólne:
1. Obowiązuje limit armii do 1000 pkt. Spis armii należy doręczyć sędziom przed rozpoczęciem rozgrywki - nie podlega on zmianom w czasie turnieju.
2. Sędziowie: Krzysiek, Tomek i Łukasz (w sytuacjach spornych decyduje większa ilość głosów).
3. Obowiązujące zasady: II edycja Warzone, FOW Bauhaus, FOW Capitol oraz ostatnie oficjalne FAQ.
4. Dobór graczy do poszczególnych pojedynków odbywa się w sposób losowy.
5. Każda bitwa trwa 6 tur (jedynie w KANAŁACH gra trwa 8 tur).
6. Obowiązuje zakaz posiadania w jednej armii więcej niż dwóch modeli o wielkości 5 i większej. Wprowadza się limit posiadania tylko jednej drużyny WULKANÓW, jednego KAPITANA WULKANÓW oraz 3 robotów ORCA na armię.Ponadto można wystawić maksymalnie trzech RAZYDÓW, naskańska razyda to też razyda!!!.
7. MINI - MAX - Obowiązuje zasada regulująca dodatkowo ilość i liczebność wystawianych oddziałów elitarnych w stosunku do oddziałów bazowych. Można wystawiać oddziały elitarne tylko i wyłącznie za tą samą lub mniejszą ilość punktów za które wystawia się oddziały bazowe. Np.: aby wystawić oddział Krwawych Beretów warty 150 pkt. należy wystawić oddział (lub oddziały) bazowe korporacji Imperial za tę samą bądź większą ilość punktów.
Oddziały plemion ziemi nie liczą się ani do puli MINI ani do MAX.
Oddziały "podstawowe" wilków liczą się do ogólne puli MINI, natomiast elitarne do puli MAX.
Podczas wyboru sił CAPITOLU - DELTA obowiązują następujące zasady: Koszt punktowy jednostek jest zgodny z podanym w FOW, jednakże podczas liczenia zasady MINI - MAX Drużyny Sił Specjalnych wchodzace do sił DELTA (są wymienione w podręczniku) liczą się za połowę punktów zaokrąglając w dół. Np.: Kupując 4 Szturmowych Marines wydamy 4 x 21 = 84 pkt. Natomiast punkty MINI - MAX to 42.
8. DODATKOWAE UŚCIŚLENIA ZASAD:
a) Medyk musi każdorazowo wykonać test dowodzenia podczas przywracania punktu żywotności.
b) Kurator może leczyć tylko modele z listy sług DEMNOGONISA.
c) Zasady zakupu LC:
- By wystawić model poj. z listy Hordy należy wystawić drużynę z listy Hordy.
- By wystawić model poj. z listy Kultystów należy wystawić drużynę z listy Kultystów.
- By wystawić model poj. z listy danego Apostoła należy wystawić drużynę z listy Hordy lub Kultystów lub danego Apostoła.

ZWYCIĘSTWO
Zwycięstwo w rozgrywce osiąga się poprzez skontrolowanie i utrzymanie do ostatniego etapu bitwy wyznaczonych na polu bitwy celów. CELE - obiekty które należy bezwzględnie zdobyć gdyż od tego właśnie zależy zwycięstwo w bitwie.

Aby zdobyć jakiś obiekt należy postawić model na wzorniku symbolizującym CEL i poświęcić jedną akcję deklarując głośno fakt wzięcia go pod kontrolę. Fakt skontrolowania CELU winien zostać przez graczy zaznaczony w wyraźny sposób aby uniknąć nieporozumień. Raz skontrolowany CEL pozostaje pod kontrolą gracza do czasu gdy nie przejmie go w analogiczny sposób przeciwnik. CEL może być jednocześnie pod kontrolą tylko jednego gracza. Bitwę wygrywa osoba kontrolująca większą ilość CELÓW w momencie zakończenia bitwy czyli po upływie czasu gry. Straty poniesione przez graczy nie mają żadnego znaczenia. Od wyżej opisanych zasad obowiązują następujące wyjątki :

- Niedozwolone jest kontrolowanie CELÓW przez jednostki podkradające się przed ich ujawnieniem.
- Jednostki będące w powietrzu nie mogą kontrolować CELÓW (oznacza to, że mogą kontrolować CELE po wylądowaniu!).
- Jednostki z Infiltracją mogą być rozstawione maksymalnie w odległości 6 cali od CELU.
- Należy pamiętać, iż pewnych CELÓW nie da się skontrolować za pomocą niektórych modeli np.: CEL znajdujący się w budynku o wejściu o wielkości 3 nigdy nie zostanie skontrolowany przez Biogiganta podobnie Eradicator nie wespnie się na szczyt wieży aby skontrolować znajdujący się tam CEL.

PUNKTACJA
Na turnieju przetestujemy nowe zasady. Jednakże będą one równolegle liczone wraz ze starymi.
Integralna częścią rozgrywki są cele ich kontrola jest kluczem do zwycięstwa.

Stare Zasady: Za każdy kontrolowany cel gracz otrzymuje 1 punkt. Zwycięzcą zostaje gracz kontrolujący na zakończeniu rozgrywki większą liczbę celów. Po zakończeniu gry zwycięzca otrzymuje dodatkowo 1 punkt.
Po obliczeniu punktów za kontrolę celów przyznawane są punkty za zniszczone modele przeciwnika:
<300 - 0 punktów
301-600 - 1 punkt
601-900 - 2 punkty
901> - 3 punkty

Nowe Zasady
Punkty strategiczne:
100 punktów - za każdy kontrolowany cel.
0,1 punktu - za każdy punkt wartości wyeliminowanego modelu wroga (czyli za model o wartości 20 otrzymujemy 2 pkt.).
0.05 punktu - za każdy punkt wartości spanikowanego modelu wroga (czyli za model o wartości 20 otrzymujemy 1 pkt).
Punkty strategiczne są następnie przeliczane na Punkty główne (patrz niżej)

Punkty główne:
Wzory:
punkty gracza 1 = 20 x (punktyGracz1/sumaPunktowGraczy)
punkty gracza 2 = 20 x (punktyGracz2/sumaPunktowGraczy)

gdzie |_X_|, czyli wynik, jest zaokrąglany do najbliższej , np.: |_3,99_| = 4, |_5,03_| = 5, |_2,499_| = 2

Liczba 20 to maksymalna granica punktów głównych
punktyGracz to zdobyte pkt za bitwę (kombinacja za utrzymane tereny jak i za zabite/spanikowane modele wroga)

Zobaczymy jak będzie szło. Trzeba sprawdzić jak długo trwa ocena i czy nie stwarza jakiś problemów. Kolejny turniej najprawdopodobniej będzie punktowany tylko przez jeden system.

WSZYSCY UCZESTNICY PROSZENI SĄ O PRZYNIESIENIE ZE SOBĄ ELEMENTÓW MAKIET I GOTOWYCH ROZPISEK ARMII.

OPIS STOŁÓW
Rozgrywka w czasie turnieju będzie odbywała się na stołach imitujących następujące warunki:

KANAŁY
Bitwa odbywa się w kanałach, gdzie brak światła i ciasnota modyfikują w znaczny sposób obraz tradycyjnej rozgrywki w grze WARZONE. Obowiązują tam dodatkowe zasady specjalne :
1. Ze względu na niewielkie rozmiary kanałów mogą do nich wejść tylko modele o wielkości 3 lub mniejsze. Pozostałe modele nie mogą brać udziału w tej rozgrywce. Nie powoduje to jednak konieczności zredukowania armii przeciwnika do tych samych rozmiarów - trudno, należy być przygotowany na każdą okoliczność i wymagania pola walki.
2. W kanałach nie można latać - modele latające nie mogą brać udziału w rozgrywce o ile nie są w stanie poruszać się "na piechotę"np. kawaleria powietrzna Imperialu.
3. Nie można strzelać z moździerzy i artylerii.
4. W kanałach nie obowiązują zasady dotyczące Infiltracji jednostki z tą zdolnością rozstawiają się jak wszystkie pozostałe.
5. Ze względu na panujące ciemności widoczność jest ograniczona do 9 cali, dodatkowo modyfikator do trafienia wynosi "-2" przy strzale na zasięg dalszy niż Bezpośredni.
6. Ze względu na ciasnotę w kanale obok siebie może stać tylko 2 modele, w wąskich przejściach tylko 1.

MARS
1. Cały teren Marsa stanowią kamienne pustynie jednakże występują miejsca, które mają znaczący wpływ na mobilność poszczególnych jednostek.
Typ modelu Drobny piasek Szczeliny
Normalne modele trudny Trudny
Maszyny kroczące nieprzekraczalny trudny
Pojazdy kołowe nieprzekraczalny nieprzekraczalny
Pojazdy gąsienicowe trudny trudny
Poduszkowce bez wpływu bez wpływu

2. Pogoda. Na pustyniach Marsa burze piaskowe są bardzo częstym zjawiskiem. Są krótkotrwałe lecz bardzo gwałtowne. Aby sprawdzić jakie warunki pogodowe występują w danej chwili należy co turę należy wykonać rzut k20.
1-10 - warunki normalne.
11-15 - burza piaskowa. Pole widzenia ograniczone jest do 12 cali - 18 cali dla jednostek ze szkoleniem w walce na pustyni. Wszystkie strzały na zasięg większy niż Bezpośredni maja "-2" do trafienia. Ruch wszystkich modeli zmniejszony jest o 1. Modele latające maja ruch zmniejszony o połowę. Jednostki ze szkoleniem w walce na pustyni nie mają żadnych ograniczeń w ruchu.
16-20 - cyklon. Pole widzenia ograniczone jest do 6 cali - 12 cali dla jednostek ze szkoleniem w walce na pustyni. Wszystkie strzały na zasięg większy niż Bezpośredni mają "-2" do trafienia. Tylko jednostki ze szkoleniem w walce na pustyni mogą się poruszać lecz ich ruch jest zmniejszony o 1. Modele latające musza wszystkie akcje poświęcić na wylądowanie.

WENUS
Cały teren bitwy uważa się iż jest pokryty rzadką dżunglą, która w następujący sposób wpływa na grę: zasięg widzenia - 24 cale. Wszystkie strzały na zasięg większy niż Bezpośredni mają "-1" do trafienia. Występujące skupiska Gęstej Roślinności maja następujący wpływ na grę: zasięg widzenia - 3 cale, ruch zmniejszony o połowę chyba ze jednostka posiada Szkolenie w Walce w Dżungli.
Jednostki z umiejętnością Kamuflaż traktowane są jakby były cały czas za przesłoną.

MOST
Przez środek pola bitwy biegnie bardzo głęboka rozpadlina. Na druga stronę można przejść tylko po moście. (oczywiście nie ma żadnych ograniczeń dla jednostek latających). Dodatkowe zasady: model, który wpadnie do szczeliny uważa się za automatycznie wyeliminowany.

NOC
Bitwa rozgrywa się w ruinach miasta w nocy. Każdy z graczy otrzymuje karty na których wpisuje jednostki jakimi dysponuje. Ponadto dostaje 1 ślepą kartę na każde 5 oddziałów. Pole widzenia wynosi 9". Wystawienie przebiega na przemian, karty można ustawiać wszędzie na stole co najmniej 12"; od celu i karty przeciwnika. Jednostki z infiltracją mogą rozstawić się nawet na celu jednakże cały czas obowiązuje zasada 12" od przeciwnika. Karty mają 3" ruchu. Jeżeli podczas ruchu Karta będzie miała w polu widzenia inna kartę - karta przeciwna jest odkrywana.
Nie można strzelać do karty ani używać mocy specjalnych. Wzorniki nie działają na karty.
Modyfikator za strzał spoza Zasięgu Bezpośredniego jest "-2";. Jednostki które otworzyły ogień są widoczne na całym stole do końca tury.

CZYSTY
Bitwa przebiega zgodnie z zasadami podręcznikowymi bez dodatkowych zasad. Teren różny wszystkiego po trochu (miasto, las, górki co tam nam zostanie).  

ZIEMIA NICZYJA
Niespodzianka  

Ilość stołów może ulec zmianie, jest ona uzależnione od ilości graczy.

Wszelkie uwagi mile widziane.
Tytuł: Turniej WARZONE Warszawa 19 VII
Wiadomość wysłana przez: Sosna w Lipiec 08, 2003, 02:10:58 pm
no i rewelacja. ja tam na pewno bedę :twisted:
Tytuł: Turniej WARZONE Warszawa 19 VII
Wiadomość wysłana przez: Christof w Lipiec 08, 2003, 02:41:47 pm
eee no ja tez :)