gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: Heinrich w Październik 13, 2006, 10:39:39 pm

Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 13, 2006, 10:39:39 pm
Miałem z kolegą taką oto sytuację:

     :(  :(  :(                   :o  :evil:  :evil:
      :cry:   :evil:  :evil:  :o  :evil:  :evil:
          :o   :evil:  :evil:  :o  :evil:  :evil:
          :o                      
          :o                      


 :( - Tree kin (czy jakoś tak)
 :cry: - biegacz
 :o - driady
 :evil:  - Black Knights

Mój kumpel zjadł mi całych BK tych co są pomiędzy driadami, jego jednostkami. Ja miu dosyć dużo wklepałem tak, że nie zdał testów i miał uciekać od mojego kloca w lewo. Ja miałem pod sobą las i przed sobą las. Kolega i ja mieliśmy kilka dylematów:

1) czy jak overrunuje to nie liczy się las, nawet jak zagoniłęm rzucając 11, a on 6-7 to biegnę normalne przez las bez obcinania tego do 5,5"

2) czy jeśli jego wszystkie jednostki rzuciły mniej niż moje 11 to wszystkie zjadam?

3) czy gdy deklaruję, którą jednostkę ścigam to w tym przypadku moge wybrac każdą, czy tylko te driady z którymi się stykam.

4) czy drady po lewej oraz Tree kini muszą zdawać test i uciekać czy gdy w przypadku zniszczenia środkowych BK walka jest rozdzielowa i nie muszą.

To chyba na tyle, jak co to coś dopiszę. Z góry dzięki za odpowiedz. Namaste
Tytuł: Re: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 13, 2006, 10:45:33 pm
Cytat: "Heinrich_von_Tod"


1) czy jak overrunuje to nie liczy się las, nawet jak zagoniłęm rzucając 11, a on 6-7 to biegnę normalne przez las bez obcinania tego do 5,5"


tak..biegniesz tyle ile rzuciles..nawet po lesie..jak rzuciles 11" to na 11" biegniesz... tak samo jak sie przez las ucieka (biegniesz tyle ile rzuciles)

reszty nie jestem pewien wiec sie nie wypowiem.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Październik 13, 2006, 10:52:56 pm
1)w czasie ucieczek od break'a i poscigow tereny nie spowalniaja...
pamietaj jednak ze w 7 edycji jak uciekajacy zahaczy nawet o mm o jakas twoja jednostke o US5+ lub o teren niedostepny to jest zniszczony
2)w chwili obecnej decydujesz ze gonisz i decydujesz w ktora strone gonisz(o ile jest taka mozliwosc)
mozesz zniszczyc wszystkie jednostki ktore rzucily mniej na ucieczke i uciekaly w te sama strone w ktore ty goniles
3)patrz odp.pkt2
tyle ze ucieka sie zawsze od wroga-w lini prostej
4)musza zdawac gdyz na na poczatku byly w jednej walce...wiec zdaja normalne testy (jezeli ty bys przegral to tez moglbys sie sypac o te rany zadane na tym klocku BK ktory wyparowal)
tyle ze te jednostki ktore nie byly polaczone z twoim regonem uciekaja o odleglosc ale z miejsca gdzie sie teraz znajdzuja...jezeli do miejsca gdzie sie zatrzymaly dojezdza twoj regonik to sa zniszczone


generalnie 7ed jest bardziej brutalna jezeli chodzi o zasady niszczenia jednostek :badgrin:
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Esco w Październik 14, 2006, 01:07:03 am
Cytat: "QUASSIMODO"
pamietaj jednak ze w 7 edycji jak uciekajacy zahaczy nawet o mm o jakas twoja jednostke o US5+ lub o teren niedostepny to jest zniszczony


Je piernicze, ale teraz będzie wykłócanie się, wałowanie, płacz i wołanie sędziego "buhuhuhu... przeciez jego oddzial zachaczył o mój o 1/10000 milimetra". Założe się że tak będzie i aż mi się odechciewa grać na turniejach na samą myśl o tej żałosnej zasadzie. Ale to tylko moje subiektywne zdanie na ten temat.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Październik 14, 2006, 07:27:12 am
hmmm
wlasciwie to nie jezeli bedzie sie gralo tak jak zaleca RB:
prosto od wroga-to sie da spokojnie zrobic

a ze ktos ma klopoty z przegrywaniem?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 14, 2006, 08:14:25 am
bez przesady.. ta zasada wg mniejest dobra..
ucieka sie prosto od wroga - linia prosta wiec nie ma prawie mozliwosci by gracz walkowal, skrecajac regimentem..
a jak cos zachacza o te 1/1000000 milimetra..a nie jest to oczywiste dla wszytskich to wystarczy rzut na 4+..i po sprawie..i klutni juz nie ma... :D

chyba ze ktos ma zryty leb i nie rozumie co to kompromis/ustepstwo/ zdanie sie na los.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Październik 14, 2006, 04:09:10 pm
przyro mi panowie ale jesli te srrodkowe BK zostaly zjedzone to tylko driady bijace sie z calymi BK testuja brejka bo reszta nie walczy juz z niczym i nawet nie stykaja sie z tym przeciwnikiem... gdyby choc jeden rycerzy zostal to co innego... druga sprawa, nie mylcie pojecia overrun i pursuit... przy tym pierwszym spowalnia teren normalnie przy drugim juz nie... wiec w tym przypadku zjadles driady i wbiles sie w tree kiny... wszystko
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: jagal w Październik 14, 2006, 07:18:29 pm
Cytat: "Bigpasiak"
przyro mi panowie ale jesli te srrodkowe BK zostaly zjedzone to tylko driady bijace sie z calymi BK testuja brejka bo reszta nie walczy juz z niczym i nawet nie stykaja sie z tym przeciwnikiem... gdyby choc jeden rycerzy zostal to co innego... druga sprawa, nie mylcie pojecia overrun i pursuit... przy tym pierwszym spowalnia teren normalnie przy drugim juz nie... wiec w tym przypadku zjadles driady i wbiles sie w tree kiny... wszystko


zgadzam się z wszystkim oprócz overruna, overrun nie jest przypadkiem szczególnym pursuitu?a co za tym idzie nie jest spowalniany?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Zox w Październik 14, 2006, 08:32:29 pm
właśnie?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 14, 2006, 09:10:22 pm
A czy jest ktoś kto ma booka w stanie zacytować, że po walce jeśli modele się nie stykają ze sobą to podlicza się tylko CR, ale nie zdaje się testu LD? Bo nie chodzi mi o dywagacje lecz o 100% pewność. Bo dywagując to ja uważam, że bez sensu by było gdyby modele nie stykające się, a chwilkę temu walczące nie zdawały brejka.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: PAnKleks w Październik 14, 2006, 09:38:28 pm
Mozesz uwazac , ze to bez sensu , ale tak jest , te jednostki nie są juz w walce .
Najeżdzanie  jest szczególnym  pościgiem  :arrow: nie ma kar za teren
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 14, 2006, 11:45:11 pm
Ale zaraz zaraz - ta walka jest traktowana jako całość. Zabita 4ka BK liczy się do CR po stronie elfów, więc na jakiej podstawie skoro już się nie stykają to nie rzucają brejka ?? To jest jedna walka. Jeżeli tego brejka zdadzą i nic w nie nie wpadnie, to wtedy dopiero są wolne.

Gonienie (po brejku) i overrun są po prostej bez żadnych modyfikatorów. Tak samo ucieczki - zarówno przed szarżą, jak i po brejku.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Październik 15, 2006, 04:26:13 am
Cytat: "Scimitar"
Ale zaraz zaraz - ta walka jest traktowana jako całość. Zabita 4ka BK liczy się do CR po stronie elfów, więc na jakiej podstawie skoro już się nie stykają to nie rzucają brejka ?? To jest jedna walka. Jeżeli tego brejka zdadzą i nic w nie nie wpadnie, to wtedy dopiero są wolne.

Gonienie (po brejku) i overrun są po prostej bez żadnych modyfikatorów. Tak samo ucieczki - zarówno przed szarżą, jak i po brejku.


truth...nie dosc ze licza rany to jeszcze ewentualne boki/tyly itd
dopiero po rzutach na break sa wolni
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 15, 2006, 09:33:59 am
hm, nie mam znowu booka, ale postaram się sprawdzic.

Jeżeli natomiast jest tak jak mówicie/piszecie - to jeżeli oddział zabije wszystkie modele wroga ale przegra combat po podliczeniu punktów, to musi uciec jeżeli nie zda breaka? Mimo, że nie ma od kogo?
czy to może osobny przykład?

ja też poprosze o jakiś cytat...
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 15, 2006, 10:23:15 am
Jeżeli zabijesz wszystkie wrogie modele w walce to nie rzucasz żadnych brejków. Ale tutaj coś zostało. Walkę traktujemy tutaj jako całość (4ka BK, większe BK, driady x2, treekiny); wspólnie liczą im się zadane rany, więc też wspólny CR, a co za tym idzie - wszyscy przegrani rzucają brejki.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Bigpasiak w Październik 15, 2006, 12:44:20 pm
scimi cos nie tak mowisz... tree kiny jedne driady i biegacz zabily wszysto i nie walcza!!! rany i te pi****ly sa bo 1 driady walczaz z BK z tylu i walczyly z BK w srodku. zaden inny oddzial nie walczy z wrogiem i nie beda testowac. testy wykonuja odzialy tylko ktore aktualnine walcza!!! co je wiaze z tymi BK z tylu? wiez emocjonalna z driadami??? poza tym overrun nie jest poscigiem! to jest zupelnie osobna kategoria i podlega innym dzialaniom. za overrun masz kary za teren! jak nie ma prosze o cytat z nowego RB, ale o caly a nie jakis wycinek  8)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 15, 2006, 01:08:59 pm
Walka w danej turze zaczyna sie od pierwszego rzutu kostką do podliczenia CR i ewentualnych testów. A ty chcesz zakończyc daną rundę walki po uderzeniu driad z lewej neie czekając na uderzenie bk z prawej i podliczenie CR. W następnej turze to te driady i tree kini z nikim nie walczą, ale puki nie uderzy ostatni model w danej turze to tak jakby walczyli bo przypominam, że to te walki dzieją się naraz, w tym samym czasie, a nie że driady i bk z prawej mówią do tych z lewej: "ej chopaki to weźcie się bijcie jak skończycie to my będziemy się klepać" yh...
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: PAnKleks w Październik 15, 2006, 01:10:24 pm
Z pierwszą częscią twej wypowiedzi Pasiaku  całkowicie sie zgadzam , te jednostki już nie walczą , mogą co najwyzej robic overruna . :D  
Za polskim bookiem , bo tylko taki mam obecnie w domu .Wiem , ze ma kilka bugów , i pewnego fragmentu brakuje , ale ta kwestia jest napisana bardzo jasno  :)
Cytuj
NAJEŻDŻANIE
Jezeli jednostka szarżuje do walki i w wyniku szarży wybija przeciwnika do nogi na koniec tury , to mimo iż nikt nie pozostał przy życiu , ma prawo wykonać ruch pościgu . Jest to tak zwane Najeżdzanie , które przedstawia głodną walki jednostkę , prącą naprzód w poszukiwaniu wroga . Wykonując ten specjalny ruch pościgu , zwycięska jednostka porusza się naprzód o 2k6 lub 3k6 ( tak jakby goniła uciekającą na wprost jednostke ).Zwróć uwagę , że w opisywanym przypadku jednostka nie musi gonić - jezeli nie ma uciekającej jednostki , gracz ma prawo do automatycznego powstrzymania pościgu .
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 15, 2006, 01:26:10 pm
Sory PAnKleks ale nie widzę racji bytu w tym co napisałeś. Bo... napisze jak to było to skumasz.
10 bk wpadło w 3 tree kiny, przegrały zaczeły uciekać dopadłem je wpadając w nowe 3 treekiny, nei walczące z nikim. (to sa te bk środkowe) W następnej turze te omawiane bk dostaly szarżę od prawej od 8 driad. Po lewej 7 driad i bsb walczyli z 10 zombimi po czym gdy je pokonały overrunując wpadli w te bk walczace z driadami i 3 treekinami. W nastepnej czyli już 3 turze walki przesunełem nowe 10 bk w kierunki ten wali i popychaczka doszedłem do tej wali od prawej w te 8 driad. Udzerzyłem ileś tam padło potem on oddał nic nie zrobił. A resztą walnął w pozostających już teraz 2 bk w środku i ich zdjął. Zaczeliśmy podliczać CR i ja miałem więcej. I wtedy zaczął kolega rzucać za ld. Tak to dokładnie wyglądało. Więc nie wiem jak sie ten twój cytat ma do tego.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Christos w Październik 15, 2006, 01:35:47 pm
Mulipli combat trwa az do rozstrzygnięcia. Dryady wypadają z combatu ale dopiero po jego zakończeniu.
Pasiak Ty se teraz jaja robisz czy naprawde nie kumasz tego??
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: jagal w Październik 15, 2006, 03:24:32 pm
.............[_____TREE KINY___]
[BIEGACZ][BLACK KNIGHTS1][DRIADY2]<-[BLACK KNIGHTS2]
[DRIADY1][BLACK KNIGHTS1][DRIADY2]<-[BLACK KNIGHTS2]
[DRIADY1][BLACK KNIGHTS1][DRIADY2]<-[BLACK KNIGHTS2]
[DRIADY1][BLACK KNIGHTS1][DRIADY2]<-[BLACK KNIGHTS2]
 


może ten schemat będzie lepszy.

w walce wręcz BLACK KNIGHTS1 zostali zjedzeni.

wolne jednostki to teraz driady1 , biegacz, treekiny. Po podliczeniu całego CR okazuje się że WE przegrały. i teraz pytanie jest następujące: czy jednostki nie związane walka(biegacz, treekiny, driady1)  będą testować Break test? w starciu z BLACK KNIGHTS2 są tylko driady2.

i teraz poszczególne wersje :
1.
Cytat: "Scimitar"
Ale zaraz zaraz - ta walka jest traktowana jako całość. Zabici BK liczą się do CR po stronie elfów, więc na jakiej podstawie skoro już się nie stykają to nie rzucają brejka ?? To jest jedna walka. Jeżeli tego brejka zdadzą i nic w nie nie wpadnie, to wtedy dopiero są wolne. + Jeżeli zabijesz wszystkie wrogie modele w walce to nie rzucasz żadnych brejków. Ale tutaj coś zostało. Walkę traktujemy tutaj jako całość (4ka BK, większe BK, driady x2, treekiny); wspólnie liczą im się zadane rany, więc też wspólny CR, a co za tym idzie - wszyscy przegrani rzucają brejki.


2.
Cytat: "Bigpasiak"
tree kiny jedne driady i biegacz zabily wszysto i nie walcza!!! rany i te pi****ly sa bo 1 driady walczaz z BK z tylu i walczyly z BK w srodku. zaden inny oddzial nie walczy z wrogiem i nie beda testowac. testy wykonuja odzialy tylko ktore aktualnine walcza!!! co je wiaze z tymi BK z tylu? wiez emocjonalna z driadami??


wg mnie wersja pasiaka (ale ja się przy takich posranych sytuacjach często mylę ;)) bo treekiny , biegacz i driady1 nie zostaje przesunięte do combatu a co za tym idzie, im wszystko zwisa ;)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Zox w Październik 15, 2006, 03:53:49 pm
ale w tej turze uczestniczyły w tej walce
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 15, 2006, 04:08:44 pm
Dobra Pawle - stawiam Specjala, że mam rację (tzn. wszystkie jednostki WE rzucają brejka, bo ich strona przegrała). Kto się dorzuca do zakładu ;) Będzie lepsza pula  :lol:

A tak poważnie - dzięki temu co Heinrich napisał, to już jest całkowicie jasne dla mnie. Co z tego, że driady i biegacz już z niczym nie walczą. Ale przecież walczyli i te driady po prawej były jakby "łącznikiem" z BK po prawej. W związku z tym to jest jedna i ta sama walka - nie wiem co tu więcej trzeba dodać.

Co do overruna - dlaczego uważasz Pawle, że jest inaczej jak z gonieniem ?? Różnica jest taka, że nie trzeba go wykonywać, a przed gonieniem jak nie chcesz trzeba test Ld zdać. Nie mam teraz zasad przy sobie, ale jak będą wieczorem, to obszerny cytat dam "in english".
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Furion w Październik 15, 2006, 06:36:08 pm
az sie wypowiem w kwesrii zasad xD

SCIMI MA RACJE

Bigpasiaku zrezygnuj ze swojej (blednej:P) tezy bo juz 2 piwa bedziesz wisial :]
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 15, 2006, 09:42:37 pm
A naprawdę myślałem że tylko AS jest w stanie coś takiego wymyślić, Bigpasiak, serio mylisz się. Podam przykład na którym mam nadzieje każdy już nie będzie miał wątpliwości.
Czyli powiedzmy sytuacja ta sama, BK po lewej wybici do nogi, combat się rozłancza ale od następnej tury. W tym przykładzie przyjmujemy że BK przegrali powiedzmy o 4, czyli co BK się nie sypią i trzeba dla nich oddzielnie zliczać CR bo combat się rozdzielił i to inne BK zostały zabite i na nich nabity został CR? Nagle zaraz się okaże że te BK wygrały o 2 a tamte przegrały oileś tam.................
No bez sensu.
Natomiast co do tego gonienia to już inna bajka i tu właśnie trzeba by nowy topic założyć bo dziś na bazylu też była śmieszna akcja tego typu, i znowu były różne interpretacje na ile cali kto ucieka a co najważniejsze skąd mierzymy pogoń.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Heinrich w Październik 15, 2006, 10:25:42 pm
Ucieka się od miejsca gdzie się stoi i goni sie z miejsca gdzie się stoi.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Christos w Październik 15, 2006, 10:36:08 pm
Cytat: "SkaVen6"
[...] a co najważniejsze skąd mierzymy pogoń.


Co znaczy "skąd mierzymy pogoń"?? W celu ustalenia czy dogoniliśmy czy nie istotne są wyniki rzutów kośćmi, a w celu ustalenia miejsca zatrzymania sie jednostki mierzymy z miejsca w którym stała.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 09:11:03 am
ale kilka osób prosiło tu o cytat z podręcznika, który by napewno tą kwestię rozwiązał, ale wszyscy się upierają przy swoim nie podając źródła...

weźcie się w garść... jeżeli podręcznik tego nie precyzuje to też to napiszcie i tyle.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 10:55:52 am
Cytat: "SkaVen6"

Czyli powiedzmy sytuacja ta sama, BK po lewej wybici do nogi, combat się rozłancza ale od następnej tury. W tym przykładzie przyjmujemy że BK przegrali powiedzmy o 4, czyli co BK się nie sypią i trzeba dla nich oddzielnie zliczać CR bo combat się rozdzielił i to inne BK zostały zabite i na nich nabity został CR? Nagle zaraz się okaże że te BK wygrały o 2 a tamte przegrały oileś tam.................
No bez sensu.


nie, ponieważ BK bili się z jednostką która wciąż jest w walce, czyli te rany wliczane są do CR wszystkich walczących jednostek. Jednostki wolne nie powinny rzucac breaka, bo to jest chore.

jeżeli nie mam racji wciąż prosze o cytat z rulebooka (a mogę się mylić, ale wolę by ktoś to udowodnił cytatem a nie próbował swoim widzimisie), ja jak tylko odzyskam swojego postaram się to znaleźć.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 16, 2006, 12:14:06 pm
Strona 33 - rysunki.
Jest tam taki, w którym walczą: gobliny x2, rydwan orków i spearmani + archerzy.  To jest jeden combat, jak ten w naszym przykładzie.

Strona 37 - akapit 2
Cytuj
Once all the models engaged in the combat have fought, you must determine which side has won. Of course, if one side has been completely wiped out in the fight, the other side is automatically the winner, regardless of the rules given below.

Podkreślenia własne. Chodzi tu o stronę - po jednej mamy 2 unity BK, po drugiej treekiny, 2x driady i biegacza. Zniszczona została jedna jednostka, a nie cała strona.

A więc stosujemy zasady poniżej - czyli sumowanie ran, bonusy etc.

Strona 37 - akapit 7
Cytuj
The side with the highest total combat result score wins the combat. The other side has lost and must take a Break test, as described later. (....)

A więc przegrana strona rzuca BT.

Strona 39 - akapit 1
Cytuj
The side that loses must take a test to determine whether it stands and fights or breaks from the combat and runs away. This is called a Break test. You need to take a separate Break test for every unit involved in the combat on the losing side.

I tutaj mamy kluczowy cytat - podkreślony i wytłuszczony. Zwracam uwagę na słowo involed - forma przeszła, a nie teraźniejsza - involve. Oznacza to tyle, że test rzucają jednostki, które były zaangażowane w walkę, a nie które są zaangażowanew walkę fizycznie po usunięciu ofiar. Więc liczy się fakt sprzed "removing casualties" a nie fakt po tej operacji.

Mam nadzieję, że to wystarczy by malkontentów przekonać. Już dalej nie zamierzam udowadniać, że nie jestem wielbłądem.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 12:23:27 pm
@grzech76 - jak dla mnie to SkaVen6 ( i nie tylko) ma racje. Nie ma czegos takiego jak osobne zliczanie CR co sam wyzej napisales, wiec dla wszystkich jednostek WE jest naliczany tak samo i wszystkie zdaja breaka.


Oto uproszone cytaty na potwierdzenie:

Cytat 1 z sekcji "Combat Result":
Once all the models engaged in the combat have fought, you must determine which side has won. Of course, if one side has been completely wiped out in the fight, the other side is automatically the winner, regardless of the rules given below.

Cytat 2 z sekcji "Break Tests":
The side that loses a combat must take a test to determine whether it stands and fights ot breaks from the combat abd runs away. This is called a break test. You need to take a separate Break test for every unit involved in the combat on the loosing side.

Zwracam uwage na wystepujacy wszedzie zapis "side". Nie ma zadnego rozdzielania wyniku walki na unity tylko zlicza sie na strone!!! Wszystkie jednostki strony ktora przegrala i ktore byly zaangazowane w walke musza zdawac breaki uzywajac tego samego CR. Nawet we fragmencie o wybiciu wroga do nogi jest mowa: "if one side has been completely wiped out" a nie o wybiciu jednostek z ktorymi costam sie stykalo.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 12:24:50 pm
Ooo spoznilem sie chwilke :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: b_sk w Październik 16, 2006, 12:30:19 pm
Scimi, involved to nie jest koniecznie forma przeszła. ;) W tym przypadku to chyba nie jest nawet czasownik, a jakś inna część mowy o dziwnej nazwie której na pewno nie znam.  :p
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 12:30:51 pm
no i o to chodziło - wystarczył jeden cytat, a tu się wątek na 3 strony zrobił...

i tak a propo - jak napiszesz, że ktoś jest aktualnie związany walką?

"he is involve in combat"? ;-)

chodzi o stronę - czyli wszystkie jednostki aktualnie związane walką wg mnie: "a separate Break test for every unit involved in the combat on the losing side."

i tej wersji bym się trzymał.
i trzymalbym się jej też dlatego, że rodzi kolejne komplikacje - od jakiej jednostki maja ci "zwolnieni" uciekać? bo wedle zasad uciekają bezpośrednio od jednostki z którą są w zwarciu, prawda?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 01:02:51 pm
No nie, Ty dalej swoje :D  A przyjrzales sie temu fragmentowi o "wipe out", na ktory i ja i Scimitar zwracamy uwage? Trzeba wybic cala strone a nie to z czym sie stykasz! Nie mow mi ze Ci BK co zostali nie sa strona tej samej walki co te niesczesne elfickie "sierotki-nie-styki".
A uciekasz od pozostalego w walce oddzialu wroga z miejsca gdzie stoisz - jakos nie widze problemu.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 16, 2006, 01:17:33 pm
nie wiem czy to duzo wniesie do dyskusji, ale w analogicznym akapicie w polskiej wersji RB jest napisane:
[pol. RB; str. 39; akapit 1; zdanie 3]:
"Test złamania należy przeprowadzić oddzielnie dla każdej jednsotki, która brała udział w walce po przegranej stronie"

- tutaj jasno jest zastosowany czas przeszly - "brała"

ale to tylko polski RB  :)


a co do ucieczki to chyba ucieka sie od jednsotki o najwiekszym US a nie od tego z czym sie stykalo :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 01:54:08 pm
W kwestii ucieczki już tłumacze o co mi chodzi, taka sytuacja.

 :D  :D  :D  :D  :D  :D
 :?  :?  :?  :?  :?
 :?  :?  :?  :?  :?
 :?  :?  :?  :?  :?

 :D - Ci kolesie wygrali
 :? - Ci przegrali i wieją
No i teraz jedno krótkie pytanie, skąd mierzymy wianie?, od lini styku z wrogiem czy od "dupy" złamanego oddziału?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 02:11:55 pm
A jaka roznica?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 02:14:06 pm
No prosta bo jak to jest kawaleria to jej dupa jest 6' dalej, a łąćząc to z uciekaniem przez wrogie oddziału o US>5 ma to duży wpływ, nie wspominając o tym że jeżeli mierzy się od dupy to goniący dostaje 6' bonusu do gonienia
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 16, 2006, 02:16:43 pm
od linii styku - po co kombinowac..to prosta zasada i sprawiedliwa ;)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 02:22:47 pm
No też tak uważam ale sędziowie na bazyliszku uważali inaczej i straciłem unit.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 16, 2006, 02:35:09 pm
Cytat: "SkaVen6"
No też tak uważam ale sędziowie na bazyliszku uważali inaczej i straciłem unit.



No to analizujcie do skutku.  :roll:


Podpisano;
Sędzia z Bazyliszka ;)



Następnym razem zaczniecie twierdzić, że jak uciekacie 6 cali, a pięć cali za wami jest koniec stołu, to nie giniecie, bo uciekacie 6 cali od linii starcia, a nie od dupy oddziału...

I to po odespaniu turnieju... Ja nie mogę... :roll:
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 02:40:01 pm
JJ powiedz mi jakim cudem goniący dostają bonusowy ruch? Skąd to wynika?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 16, 2006, 02:42:45 pm
Cytat: "SkaVen6"
JJ powiedz mi jakim cudem goniący dostają bonusowy ruch? Skąd to wynika?


Nie ma żadnego bonusowego ruchu goniących. Po prostu zginąłeś bo wpadłeś we wroga.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 16, 2006, 03:06:18 pm
no tak JJ,  palnałem glupote :)

mierzymy od  tylu uciekajcej jednostki (a jak ucieka to jej tyl staje sie jej przodem bo tam ucieka..a jak wyleci poza plansze, wleci na wroga to ginie..albo moze pieknie spanikowac swoje jednostki)..

a goniacy mierzy swoj ruch od swojego przodu (od lini styku).. przy czym nie dostaje on zadnego dodatkowego bonusu.. bo goniacemu wystarczy by dorwal tyl uciekajacej jednostki(czyli to co jest blizej) a nie przod...
bo linia styku dwoch oddzialow po ucieczce i gonieniu jest oddalona od siebie o roznice tego co rzucili na kosciach (o ile uciekjacy rzucil wiecej).

SkaVen6 zrob sobie symulacje na oddzialch kawalerii..i zobaczysz ze nikt nie dostaje gratisowego ruchu :D
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 03:16:22 pm
miałem symulacje na Bazyliszku i uwierz mi dostają:

 :D  :D  :D
 :D  :D  :D  :?  :?  :?  :?  :?  :? ___________ :lol:  :lol:
 :D  :D  :D  :?  :?  :?  :?  :?  :? ___________ :lol:  :lol:
 :D  :D  :D
 :D  :D  :D

 :lol: - jakiś oddział wroga o US>5
Odstęp od  :D do  :lol:  wynosi 13', od :? do  :lol: powiedzmy 8'
Moja kawaleria dostała szarże od boku, zaczeła uciekać no i skąd mierzymy ucieczke a skąd pogoń? i jak by to stało gdyby tam nie było tych kolesi ( :lol: ) Uciekających obracamy frontem do  :lol: chyba.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 16, 2006, 03:40:04 pm
ato jest troche inna sutuacja niz taktora pokazywales wczesnej..
w pierwszej znich..obrocenie jednostki w kierunku uciekania nic nie zmienia w zadnych odleglosciach


natomiast tutaj jak bys chcial obrocic swoich kowalerzystow kierunku icekania to sie zmianiaja odleglosci..i szczerze mowiac nie wiem jak to rozstrzygnac... no chyba ze oni robia zwrot i uciekaja (ale to tez by pozmienialo odleglosci)..
nie wiem jak oni maja uciekac..moze bokiem ;) :P


a jakby nie bylo tamtego unitu o US>5 to roztrzygneloby sie to w ten sposb..ze by sie porownalo wasze rzuty na ucieczke(np 12")/pogon(np 10") .. zakladajc ze uciekles..to ja bym tak ich ustawil..
ruszyl przeciwnika na tyle ile on rzucil (czyli 10")..a potem ustwwil twoich dwa calke przed nim (zeby bylo miedzy wami 2" roznicy) :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 04:57:59 pm
w booku jest chyba jasno opisana kolejnosc tego co się robi, i tam przed ruchem jednostki należy ją odwrócic. to, czy zmieni to jak daleko pojedzie czy nie, to inna sprawa i nie miesza nic w mechanice. po prostu się odwraca co czasami powoduje zmianę odległości i tyle...
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 05:05:00 pm
Cytat: "sAddamiec"
No nie, Ty dalej swoje :D  A przyjrzales sie temu fragmentowi o "wipe out", na ktory i ja i Scimitar zwracamy uwage? Trzeba wybic cala strone a nie to z czym sie stykasz! Nie mow mi ze Ci BK co zostali nie sa strona tej samej walki co te niesczesne elfickie "sierotki-nie-styki".


tak - ten fragment o stronie i tym, że niezaleznie od tego co pisze niżej psuje moją teorię. Ja jednak cały czas uważam, żenie takie było zamierzenie twórców. Aczkolwiek nie będę się upierał.

A jak sędziowie widza ten problem?


Cytuj
A uciekasz od pozostalego w walce oddzialu wroga z miejsca gdzie stoisz - jakos nie widze problemu.


własnie, ten mój brak booka mi psuje możliwośc dyskusji :-)
z tego co pamiętam, jednostki obraca się prostopadle do oddziału goniącego, i może się zdarzyc tak, że stojąc 10 cali od oddziału wroga możesz byc zniszczony rzucając 2 na ucieczkę a przeciwnik 3 na pogoń.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 16, 2006, 05:05:36 pm
Cytat: "sAddamiec"
No nie, Ty dalej swoje :D  A przyjrzales sie temu fragmentowi o "wipe out", na ktory i ja i Scimitar zwracamy uwage? Trzeba wybic cala strone a nie to z czym sie stykasz! Nie mow mi ze Ci BK co zostali nie sa strona tej samej walki co te niesczesne elfickie "sierotki-nie-styki".


tak - ten fragment o stronie i tym, że niezaleznie od tego co pisze niżej psuje moją teorię. Ja jednak cały czas uważam, żenie takie było zamierzenie twórców. Aczkolwiek nie będę się upierał.

A jak sędziowie widza ten problem?


Cytuj
A uciekasz od pozostalego w walce oddzialu wroga z miejsca gdzie stoisz - jakos nie widze problemu.


własnie, ten mój brak booka mi psuje możliwośc dyskusji :-)
z tego co pamiętam, jednostki obraca się prostopadle do oddziału goniącego, i może się zdarzyc tak, że stojąc 10 cali od oddziału wroga możesz byc zniszczony rzucając 2 na ucieczkę a przeciwnik 3 na pogoń.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 06:59:49 pm
jedno jest pewne, jak goniący wyrzuci tyle samo co ja bądz więcej to zgania oddział............. no to teraz problem co z tymi driadami fizycznie stojącymi np. 4' od BK? BK gonią powiedzmy 7, driady wieją 7 więc zgonione ale fizycznie dostali kopa 4'.
Kolejna sprawa co z tymi jeżdzczami którzy wieją od piechoty z mojego przykładu, jak uciekną, bądz nawet zostaną złapani to gdzie dokładnie ich posatwić. Jest to ważne bo jeśli uciekają od lini styku to nie wpadną we wroga o US>5 z mojego przykładu (nie dobiegną do niego), jeśli natomiast od drugiej strony to wpadają, jeżeli by się ktoś upierał że to nie ma wpływu, to niech mi powie nawet jeśli jeżdzcy są zjedzeni gdzie usatwić piechote goniącą? O ile oni się przesuwają, jeżeli tyle cali ile wyrzucili to jest równoznaczne temu że tamten oddział kawaleri jeśli wyrzucił powiedzmy 1' więcej to stoi 1' przed tamtym oddziałem a to oznacza że nie wpadł w unit o US>5.

No to jak jest?
Mam teorie która wszytsko wywala do góry nogami ale się z nią nie zgadzam, a sam nie będe sobie rzucał kłód pod nogi, więc ją przemilcze  ;)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 07:06:16 pm
@grzech76 - nie moze tak sie zdarzyc, bo gonic moze tylko te oddzialy z ktorymi sie stykales:
A victorious unit that can pursue may choose to pursue any of the enemies that were engaged with it and are now fleeing away from it.
Dodam jeszcze, ze jezeli oddzial ma byc wolny przed rozliczeniem combatu i przez to uniknac break testa, to ja powiem, ze w takim razie ten oddzial bedzie tez podatny na panike od zniszczonych oddzialow i breakow w 6''.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 16, 2006, 08:05:05 pm
Cytat: "SkaVen6"
jedno jest pewne, jak goniący wyrzuci tyle samo co ja bądz więcej to zgania oddział............. no to teraz problem co z tymi driadami fizycznie stojącymi np. 4' od BK? BK gonią powiedzmy 7, driady wieją 7 więc zgonione ale fizycznie dostali kopa 4'.

Ta kwestie wyjasnilem powyzej, ze nie mozesz gonic w ta strone gdzie sie oddzial nie styka.

Cytuj
Kolejna sprawa co z tymi jeżdzczami którzy wieją od piechoty z mojego przykładu, jak uciekną, bądz nawet zostaną złapani to gdzie dokładnie ich posatwić. Jest to ważne bo jeśli uciekają od lini styku to nie wpadną we wroga o US>5 z mojego przykładu (nie dobiegną do niego), jeśli natomiast od drugiej strony to wpadają, jeżeli by się ktoś upierał że to nie ma wpływu, to niech mi powie nawet jeśli jeżdzcy są zjedzeni gdzie usatwić piechote goniącą? O ile oni się przesuwają, jeżeli tyle cali ile wyrzucili to jest równoznaczne temu że tamten oddział kawaleri jeśli wyrzucił powiedzmy 1' więcej to stoi 1' przed tamtym oddziałem a to oznacza że nie wpadł w unit o US>5.

Sprobuje to jakos poukladac wg zasad (a przynajmniej tego jak ja je rozumiem). Jest taka sekcja "Multiple fleeing & pursuing", a wniej jest co po kolei robimy:
1. Kazdy z oddzialow goniacych deklaruje w ktora strone goni (front, flanka, tyl), oczywiscie o ile ma co gonic w tym kierunku
2. Wszystkie oddzialy uciekajace rzucaja po kolei na dystans ucieczki
3. Wszystkie oddzialy goniace rzucaja po kolei na dystans pogoni
4. Te oddzialy uciekajace, ktore wyrzucily mniej lub tyle samo na dystans ucieczki co oddzialy goniace na dystans pogoni, sa niszczone i usuwane ze stolu
5.Wszystkie jednostki ktore uciekly odpowiednio duzo lub nie byly gonione wykonuja ruch ucieczki w kierunku bezposrednio od przeciwnika (z najwiekszym US) o tyle cali ile wyrzucily na kosciach.
6. Przesuwamy jednostki goniace o tyle cali ile wyrzucily na kosciach.

Ad.5 Bezposrednio od przeciwnika znaczy, ze musimy oddzial uciekajacy obrocic tak aby byl skierowany on prostopadle do kierunku wyznaczanego przez oddzial goniacy (tzn. prostopadle od linii wyznaczanej przez front, bok, tyl oddzialu goniacego). Obrot wykonujemy tak jak manewr turn. Obrot ten moze sprawic ze odleglosc ucieczki wzgledem linii walki moze ulec zwiekszeniu i musimy to zaakceptowac. Natomiast czy bedziemy mierzyc od przodu, tylu czy srodka oddzialu to juz nie ma najmniejszego znaczenia (oczywiscie juz po wczesniejszym obroceniu).

Ad.6 Oddzialy goniace obracamy tak aby byly zwrocone swoim frontem w kierunku pogoni (o ile to potrzebne). Obrot wykonujemy wokol srodka oddzialu. Obrot ten moze sprawic ze odleglosc pogoni wzgledem linii walki moze ulec zmniejszeniu, badz zwiekszeniu i musimy to zaakceptowac. Jednakze jezeli to mialoby spowodowac ze oddzial goniacy dogoni oddzial uciekajacy pomimo tego, ze wyrzucil mniej na kosciach od uciekajacych to w takim przypadku oddzial goniacy zatrzymujemy 1'' przed oddzialem uciekajacym bez niszczenia tegoz ze.

PS. Najwazniejsze jest to ze odlegloci pogoni/ucieczki mierzymy po tym jak juz obrocimy oddzialy w kierunku pogoni/ucieczki. I jeszcze jedno - jezeli oddzial goniacy rzuci np. 6'', a uciekajacy 8'' to nie znaczy koniecznie, ze beda staly w odleglosci 2'' od siebie tylko pojada tyle co wyrzucili zgodnie z powyzszym.

Ufff... troche tego nasmazylem ale mam nadzieje, ze to rozjasni ewentualne watpliwosci :D
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: SkaVen6 w Październik 16, 2006, 08:28:25 pm
No mi dalej wychodzi na moje  :badgrin: JJ argumentuj dlaczego zdjeliście mi oddział  ;)  :D  ;)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 16, 2006, 10:42:32 pm
A ile rzuciłeś na ucieczkę ?? A ile rzucił goniący ??

Co do goniącego - jedzie zawsze tyle ile rzucił, ew. jak nie zagonił to się zatrzymuje 1'' od gonionej jednostki.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 16, 2006, 10:45:46 pm
Cytat: "SkaVen6"
No mi dalej wychodzi na moje  :badgrin: JJ argumentuj dlaczego zdjeliście mi oddział  ;)  :D  ;)



O czym wy piszecie?
 
Duża litera - calowe podstawki

Oddział A złamał odział B, którego kraniec jest o cal od stołu. A rzucił 8, B 10 na ucieczkę.

AA
AA
AABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...1 cal...Koniec stołu.
AA
AA


Jeżeli według Was w nowej edycji oddział "B" obraca się tak;
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
AAB
AAB
AAB
AAB
AAB
AAB
....B
....B
....B
....B
....B

I rzuciwszy 10 na ucieczkę nie ucieka za stół od którego był o cal, tylko coha się od krawędzi stołu o 10 cali, to może macie rację - ale poszukajcie nowego sędziego, który tak wam tak będzie sędziował. Mam tylko nadzieję, że nie będę wtedy Waszym przeciwnikiem. Bo umrę ze śmiechu jak mi ktoś tak zasędziuje. :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 16, 2006, 10:52:35 pm
Śmiem twierdzić, że taki oddział robi zwrot względem środka swojej formacji i wtedy ucieka. Ale sobie na spokojnie jutro poczytam :D


............................B
............................B
A..........................B
A..........................B
............................B
............................B

O coś takiego mi chodzi :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 16, 2006, 11:01:36 pm
Dla Scimiego - Oddziały C i D to koledzy z Armii oddziału A o US 5 :badgrin:

Duża litera - calowe podstawki

Oddział A złamał odział B, którego kraniec jest o cal od stołu. A rzucił 8, B 10 na ucieczkę.

AA ...................CCCCC
AA
AABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...1 cal...Koniec stołu.
AA
AA ...................DDDDD


Jeżeli według Was w nowej edycji oddział "B" obraca się tak;
...............................B
...............................B
...............................B
...............................B
...............................B
...............................BCCC CC
...............................B
...............................B
...............................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
...............................B
...............................B DDDDD
...............................B
...............................B
...............................B


A jak nie możeto gnie?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Asassello w Październik 16, 2006, 11:49:57 pm
wiedzialem ze do konca nie rozumiem tych zasad..ale teraz po waszych rysunkach i pomyslach to mam kompletny metlik w glowie. :D:D

science-fiction sie chyba szukuje..jesli chodzi o obracanie oddziałow, przsuwanie ich oraz pogon i ucieczke :).

ja tam nadal bede mierzyl tak jak mierzylem.. a jak nastanie jakas niewyjasniona sytuacja i z przeciwnkeim nic nie bedziemy mogli wykombinowac to rzucimy K6 i sie wszystkie kwestie zasad rozwiażą :) :D
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 17, 2006, 01:16:24 am
Cytat: "Jedy Knight"

On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....

To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....


Can I have my cookie now?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Scimitar w Październik 17, 2006, 07:25:44 am
No to skoro turn, to wszystko jasne ;) Fakt, faktem - kawaleria może nieco ruchu zyskać :D Dzięki, oszczędziłeś mi czytania jeszcze raz tych paru stron :)
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: Jankiel w Październik 17, 2006, 07:57:36 am
Cytuj
kawaleria może nieco ruchu zyskać

Kawaleria robi się nagle 2xdłuższa co zdecydowanie ułatwia jej ucieczkę za stół... Chyba, że "coś się poprzesuwa" i jakoś tam wyjdzie.

Ja chcę polhammera :cry:
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 17, 2006, 08:31:31 am
Cytat: "sAddamiec"
@grzech76 - nie moze tak sie zdarzyc, bo gonic moze tylko te oddzialy z ktorymi sie stykales


i to właśnie wg mine kolejny argument za tym, że jednostki które na koniec walki nie stykają się z wrogiem nie powinny rzucac breaka.

ale ja jak zwykle poprosze jakies autorytety (JJ?, Jankiel?) by zajęły stanowisko:

czy jednostki nie stykające się z wrogiem powinny rzucac breaka w multiple combat - wedle przykładu tu opisanego.
i nie szukam oficjalnego stanowiska, ale gracie w tą grę długo i namiętnie :-) i jak uważacie - jak powinno się grać i jak według was wygląda to według zasad 7edycji. I jakie plany z ewentualnymi uściśleniami :-)

Bo o ile pogoń jest dla mnie jasna i logiczna teraz, o tyle ten fragment o łamaniu, trochę mnie martwi.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Październik 17, 2006, 10:17:52 am
muszą rzucac.
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: QUASSIMODO w Październik 17, 2006, 10:24:25 am
musza rzucac

w chwili obecnej goni sie nie 1 jednostke tylko w 1 strone->jezeli tam staly 3 jednostki to mozna je wszystkie dogonic i zdeptac

w tym przykladzie z WE i VC po prostu czesc jednostek ma spora przewage na starcie
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: grzech76 w Październik 17, 2006, 11:35:24 am
Cytat: "QUASSIMODO"

w tym przykladzie z WE i VC po prostu czesc jednostek ma spora przewage na starcie


e tam przewagę - po prostu ich nic nie goni :-)

ale faktem jest, że stwierdzenie iż strona musi być zniszczona jest wystarczające. tylko czy logiczne, to inna kwestia.

z drugiej strony - w którym kierunku taka jednostka musi wykonać "turn", przed ucieczką? Jest niezwiązana walką - czy wtedy bierzemy przekątną oddzialu walczącego i od tego w jakiej jego strefie się znajduje odpowiednio się obraca czy może jakiś inny sposób?
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: JJ w Październik 17, 2006, 01:53:12 pm
Cytat: "mageith"
Cytat: "Overhamsteren"
p 40 it says to as per a turn manoeuvre

p 40 it says to Pivot the unit on the spot

The rule appears to says both.  But I think Jedy's interpretation will prevail. Why?  Because it works and to pivot a long line interpretation doesn't.

I think the pivot suggestion is simply an example of the simplist situation, that is, turn a unit round backwards.  It doesn't take into consideration a side charge of an oblong unit......



Cytat: "Gav Thorpe"
Cytat: "Nubee"
Both partyes might be right. As Overhamsteren and Jedy pointed out. Again, its time to wait for the FAQ's.

-Stian-


Yes, the 'pivot' reference in this section is misleading. Often a pivot is a quick way of representing a turn and doesn't make too much difference. The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).

GAV
Tytuł: Ucieczka, gonienie, zjadanie
Wiadomość wysłana przez: sAddamiec w Październik 17, 2006, 02:24:01 pm
Cytat: "JJ"
p 40 it says to as per a turn manoeuvre

p 40 it says to Pivot the unit on the spot

No tak dalem sie oszukac przez ten drugi zapis. Poprawilem swojego wczesniejszego posta.