gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Mordheim => Wątek zaczęty przez: Descartes w Luty 26, 2003, 08:37:05 am

Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Luty 26, 2003, 08:37:05 am
Witam - propozycja nowych bohaterow do wynajecia. W otchlani netu znalazlem zapomniane przez wszystkich zapiski.
Mianowicoie, w okolicy Mordheim pojawil sie wielebny Kapłan, który ku chwale Grungniego pragnie pomóc zagubionym druzynom krasnoludzkim.

Kaplan Grungniego
Grungni jest głównym bogiem panteonu krasnoludzkiego. Nie trzeba go blizej przedstawiac zainteresowanym:)
Moga wynająć:
Krasnoludy.
Rating:
Kapłan Grungniego zwieksza rating grupy o +20, plus ilość doświadczenia.
Charakterystyka: M3 WS4 BS2 S3 T4 W1 I2 A1 Ld10
Ekwipunek: Dwarf Axe, Gromril hammer lub Gromril sword, ma przy sobie fiolke swieconej wody (blessed water)
Zasady specjalne:
Kapłan: kapłan Grnungniego rozpoczyna grę z dwoma modlitwami grungniego (Prayers of Grungni), opisanymi poniżej. Reszta jest w podręczniku:)

MODLITWY GRUNGNIEGO (PRAYERS OF GRUNGNI)
1) Kamienna skóra Grungniego (Grungni's Stone-skin): skóra kapłana zmienia się w podobną do skały substancję, podwajając jego wytrzymałość (T). Kapłan musi wykonać test przywóztwa (Ld) w recovery phase, aby utrzymac ten efekt. Trudność: 9.

2) Siła Grungniego (Strength of Grungni): Grungni obdarowuje kapłana siłą zdolną do kruczenia kamieni. Kapłan musi mieć wolne dłonie (bare-handed), lecz otrzymuje dodatkowy atak za posiadanie drugiej broni, oraz bonuc +2 do siły (S). Kapłan musi wykonać test przywóztwa (Ld) w recovery phase, aby utrzymac ten efekt. Trudność: 10.

3) Moc Grungniego (Power of Grungni): Grungni obdarza wszystkie bronie grupy (all of the warband's tools) mocą zdolną przebijać kamienie. Wszystkie krasnoludy w promieniu 3" od kapłana otrzymują +1 do ran w hth do następnej recovery phase. Trudność: 10.

4) Zmysły Grungniego (Senses of Grungni): Grungni obdarowuje swego sługę lepszą świadomością jego otoczenia. Kapłan może powiedzieć Liderowi gdzie dokładnie powinien rozglądać się za wyrdstone. Tak długo, jak kapłan jest opłacany i nie jest OOA po bitwie, D2 bohaterów może przerzucić kość w fazie eksploracji. Nie może to być połączone z z innymi powtórnymi rzutami, takimi jak związanymi z Master Map. Trudność: Automatycznie.

5) Szczęście Grungniego (Luck of Grungni): Grungni obdarowuje swego sługę łaską szczęścia. Kapłan może przerzucić wszystkie swoje nieudane rzuty (drugi wynik musi być zaakceptowany). Efekt utrzymuje się do rozpoczęcia swojej tury. Trudność: 6

6) Wytopienie (Smelt): Kapłan emanuje gorącem zdolnym roztopić stal i ciało. Wszystkie modele zaangażowane w hth z kapłanem otrzymują uderzenie o sile 1 na początku fazy HTH. Dodatkowo, wszyscy, którzy wyrzucili 1 na trafienie tracą swoją broń (ulega roztopieniu), i muszą walczyć drugą bonią lub gołymi dłońmi. Efekt utrzymuje się do następnej recovery phase. Trudność: 9.

Hard to Kill
Hard Heads
Hates orks and goblins
Skills: Dwarf

Co prawda w przypadku krasnali czar podwajajacy T jest nieco za potezny, propozycja byla zeby zmienic go na save 2+, z modyfikatorem +1 do sily potrzebnej na jego przebicie (czyli dopiero S5 pozwala na save 3+)

mysle, ze jest to dosc ciekawa i rowna postac. CZekam na opinie
Descartes
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Luty 26, 2003, 09:44:40 am
Moim zdaniem w porządku, podwojenie T wydaje się rzeźnickie, ale efekt trwa jedną turę, moim zdaniem w porządku. Tylko 'power of grungi' ma trudność 10, wydaje mi się, że 9 było by lepiej.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: skolo w Luty 26, 2003, 10:33:39 pm
Des. napisz w wordzie autor itp, wygedituje i  wrzuce na gildie
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Luty 27, 2003, 10:31:31 am
ok, tylko nie wiem, czy jest tam jakis autor. Bedziesz mial to jutro.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: skolo w Marzec 16, 2003, 12:06:06 pm
czekam
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Morglum w Marzec 17, 2003, 12:43:32 pm
Ehh...

No to ja prosze o jakiegos wywerna dla mojich orkow.
Prosil bym bez przesadyzmu - ja wiem ze jak ktos lubi jakas rase to ciezko o obiektywizm ale bez jaj...

Przeciez jak koles bedzie pod dzialaniem Kamienna skóra Grungniego (Grungni's Stone-skin) to facet jest praktycznie niesmiertelny.

O ile wiem niema czaru o sile powyzej 4 a herosa z sila 5 znalesc to trzeba miec  naprawde przypakowanego kolesia (nie kazde rozwiniecie to + 1 S i zanim sie trafi...)  Pozostaja jedynie Lotos i bronie dajace +S.

A efekt nie utrzymuje sie 1 ture a do nieudanego testu LD.

Krasnoludki sa ladne ale zachowajcie umiar PLIZZ....
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 17, 2003, 12:50:09 pm
Hej Morglum, kapłan nie jest oficjalny, więc jak będziesz grał, to w kampanii może on zaistnieć TYLKO gdy wszyscy uczestnicy się na to zgodzą, nie? Ja (w brew pozorom) nie gram krasnalmi i równierz nie zgodziłbym się na to, by mój przeciwnik wprowadził kapłana do swojej bandy.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Marzec 18, 2003, 09:37:42 am
dlatego wlasnie proponowalem dyskusje na ten temat. Jest to czar dosc mocny i w istocie przy t5 moze byc ciezki do przebicia - wiec moze:

1) Moc Kamienia : ciało kapłana jest wzmacniane siłą skał, wśród których się urodził, zwiekszajac jego wytrzymałość T+2, sile S+1 oraz WS+1. Kapłan musi wykonać test przywóztwa (Ld) w recovery phase, aby utrzymac ten efekt. Trudność: 9.

uzasadnienie: czar ma b. wysoka trudnosc. Zwekszenie wytrzymalosci okresla zwiekszona odpornosc na rany utwardzonego ciała, siła rownież jest wynikiem działania "zywiolu" kamienia, a zwiekszenie WS wynika z wiekszej latwosci i pewnosci, jaka kaplan uzyskuje, mogac z pewnym wiekszym ryzykiem wchodzic w zwarcie.
Z tego co wem istnieja czary o podobnych mozliwosciach wsrod innych grup.
czekam na informacje:) mam juz gotowy text w wordzie dla Skolo, ale moze sie jeszcze zmienic - napiszcie, co sadzicie o tym.
Pozdrawiam
Descartes
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: skolo w Marzec 21, 2003, 10:41:40 am
"tekst w Wordzie na Skola" Skolo sie odmienia ;) przynajmniej tak sobie wymyslilem ;>
Descartes czekam wiec na najemnika, bo widze ze nikt nie wniosl sprzeciwu co do zasad.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 21, 2003, 04:23:18 pm
Przecierz niezależnie od tego czy komuś się to podoba czy nie, możesz umieścić, kwestia tego, kto tego będzie używał.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Marzec 24, 2003, 08:29:38 am
zgadza sie, ale jezeli juz cos umieszczac, to cos, co nie zepsuje mechaniki i nie popsuje zabawy innym graczom, a w istocie - koles z 10 t jest nieco przesadzony. Nie ma w mordheim tak poteznych postaci. Chociaz, w sumie... jak by tak wziac veskita jako przyklad:) z tym, ze nalezaloby zmienic kaplana na charactera, nie zwyklego hs:) widzisz, latwo jest stworzyc postac, ale zeby byla w jakis sposob wywazona i nie wzbudzala niezdrowych emocji - tu juz trudniej... i dlatego chce o tym podysklutowac, bo kaplan grungniego to mila dla mnei osoba w mordheim, i chcialbym, zeby zaistniala po prostu.
pozdrawiam
Descartes
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 24, 2003, 08:49:20 am
no to czemu nie napiszesz mu krótkiej historii, nie nadasz imienia i nie stworzysz fajnego dramatisa z własnymi zasadami ?? napewno nie będzie potężniejszy od Aneura.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Marzec 24, 2003, 03:57:13 pm
widzisz, juz tez o tym myslalem:) z tym, ze gdy tutaj sprawa rozbija sie o jeden smieszny czar. Gdyby nie to to mamy normalnego, ciekawego hired sworda. Wiec znacznie prosciej zmodyfikowac to zaklecie i stworzyc hired sworda, a dramatis zawsze mozna stworzyc, opisujac go znacznie ciekawiej, nieprawdaz?:) i dlatego zostalo to poddane dyskusji. Zreszta, dizs pogrzebie w podreczniku, porownam zaklecia i cos wpsze na stale, wrzuce w doc i posle Skolowi, bo juz pewnie ma dosc czekania:)
pozdrawiam
Descartes
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 24, 2003, 05:21:51 pm
No to daj mu +2T zamiast podwajania i myślę, że będzie ok, chociarz wcale nie uważam, że to zaklęcie jest aż tak przegięte, rzuć okiem na czary high elfów, shadow warriorsów i lizardmenów.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Vatt'ghern w Marzec 25, 2003, 09:35:33 am
Aenur, the Sword of Twilight... czy on naprawde jest taki potezny? jak czytalem jego zasady to nie zostalenm jakos powalony na kolana tak jak tym czarem podwajajacym T u kaplana. wiem tylko, ze ma superos figurke, megaswietnie pomalowana w army booku HE.

jestem troche zajety i nie mam czasu szukac, mozecie mi powiedziec, gdzie moge znalezc i ponapawac sie potega czarow HE, Shadow Worriorow i lizakow?
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Nilgar w Marzec 25, 2003, 10:48:44 am
U Shadow Warriorsów najmocniejsze zaklęcie to single hit z siłą 4 bez save'ów. Reszta to sztukateria, dlatego mój mag biega z łukiem.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Descartes w Marzec 26, 2003, 04:26:24 pm
no ok, zaproponowalem zaklecie innego typu, moze ono wywoluje mniej kontrowersji??
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Nilgar w Marzec 26, 2003, 05:07:51 pm
Spox, dla mnie kontrowersja to w tej chwili Dark Elf Assasin. Pacjent uskutecznia -1 do save'a dla wszystkich swoich ataków, kolejny -1 dla jednej wybranej broni (za Dark Venom), ma jeszcze -1 do hita za jakiś Dark Cloak. Porównywalny Elven Cloak kosztuje ponad stówę, a działa tylko od strzelania - to przy koszcie 70 za wynajęcie i 25 za utrzymanie, no sami powiedzcie! Teraz dać mu kuszę z Dark Venom, który produkuje tez oczywiście darmo i zdejmuje wszystkie armour save'y - chyba, że ktoś ma lepiej niż 3+. Aenur, który kosztuje 150 i nie można go utrzymać jest przy nim nietakjużpotężnyjaktosięwszystkimwy daje. :cry:
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 26, 2003, 08:46:27 pm
trochę przesadzasz, trucizny nie powodują zmniejszania się savea, a dark venom można używać tylko do broni hth.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Vatt'ghern w Marzec 26, 2003, 10:13:36 pm
aha, nie przejmujcie sie, tak dla picu was prosilem, bez stresu, nie no, bardzo was lubie, super, no jaaaaaa, ale gites
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 26, 2003, 10:57:54 pm
Cytuj

aha, nie przejmujcie sie, tak dla picu was prosilem, bez stresu, nie no, bardzo was lubie, super, no jaaaaaa, ale gites


Choćby na gildii, jak tak trudno znaleźć
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Vatt'ghern w Marzec 27, 2003, 07:07:37 pm
i o to chodzi, i o to chodzi
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: Nilgar w Marzec 28, 2003, 03:38:40 pm
Cytat: "drachenfeles"
dark venom można używać tylko do broni hth.

To dla mnie ważna informacja Drachu - znak, że kumpel mnie wkręcał z tym Darkiem (tak na prawdę to chyba wina skąpych opisów w AB). Szczęśliwie niewiele mu to pomogło.  :roll:
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 28, 2003, 05:02:00 pm
tzn tylko skinki mogą używać trucizn do broni strzeleckiej.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: nahar w Marzec 29, 2003, 05:41:17 pm
Cytat: "drachenfeles"
trochę przesadzasz, trucizny nie powodują zmniejszania się savea, a dark venom można używać tylko do broni hth.


Drachu, a gdzie to przeczytales????
Bo ja sprawdzielem i nic tam nie ma o tym ze strzelecka odpada.
Tytuł: New Hired Swords
Wiadomość wysłana przez: drachenfeles w Marzec 29, 2003, 06:46:09 pm
W podręczniku nie ma nic na ten temat, ale przy lizardmenach jest notka, że skinki używają trucizn do broni strzeleckiej, a saurusi do hth.
A tego tekstu wynika, że skinki są wyjątkiem.
Być może się mylę, ale z tego co wiem to tak jest.