gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Forum Rozpisek => Rozpiski - W40k => Wątek zaczęty przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 12:40:18 pm

Tytuł: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 12:40:18 pm
Jesli dostepna gdzieniegdzie wersja w jezyku naszych sasiadow jest dobra to rozpa mysle to czyms takim, zlozone tak bym nie musial nic dokupowac, tylko solidnie poprzerabiac. Generlanie jak ktos sie okupil nowymi modelami karnifexow to moze kurwice zlapac:/ Czesc da sie przerobic pewnie na inne grube, ale juz trygona raczej sie z tego nie zrobi, chociaz jak znam wyobraznie niektorych to i temu zadaniu podołają. Genaralnie nie widze w kodeksie takiej orydnarnej sily jak widac bylo w gwardii, drogie to wszystko straszliwie, tylko troopsy potanialy. Genki wogole dostały kopa, tansze za to z infa i broodlordem z 3w w cenie 3 genkow, dzieki prefferowi na tyrancie moge nic nie stracic a byc lepsze. Patrzac za to na niektore grube z In 1 az zal jakie uzywanie beda miali paszczurzasci. Na 2000:

Tyrant 2 x linked dev, preferred enemy
2 x Tyrant Guard

Tyrant 2 x linked dev

3 x Hive Guard
3 x Hive Guard
2 x Hive Guard

10 x Termagant
Tervigon Catalyst, Glands
10 x Termagant
Tervigon Catalyst
17 x Genes Broodlord
18 x Genes Broodlord


Póki co mam wrazenie ze cokolwiek bym nie zlozyl 10 młotkowych przejdzie po tym jak po szmacie. Ale na pierwszy rzut oka bym cos takiego wystawial. Jakby chcial na powaznie to pewnie bez trygona sie nie obedzie:/

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Styczeń 11, 2010, 12:55:10 pm
zoantropek nie bierzesz?
narka
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Styczeń 11, 2010, 01:11:04 pm
hmmm, harpia Ci sie podoba? bo wg mnie jest raczej zalosna. no ale to ofcors kwestia gustu. ja bym dal w to miejsce wiecej ravkow

i nie wydaje Ci sie ze masz troszku za malo synaps? bo 2 to tak... sredniawo.

tyrant guardzi tez teraz jakos specjalnie nie blyszcza (cena to masakra), mozna ich zamienic spokojnie na cos lepszego, chocby alpha warriora.

a z tymi kowalami to ofcors masz racje, tylko prawda taka ze wszystkie rospy tyrkow tak wygladaja. no, moze te z duuuza iloscia tervigonow nie do konca bo beda wygenerowywac gaunty do przyjmowania szarz.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 01:43:53 pm
zoantropek nie bierzesz?
narka

Myslalem o nich, ale 3 +inva to troche malo. Jeden lupniak z S8 i znikaja, a i od S 4 teraz schodza bo save nieduzy. Hive guardzi beda miali covera 4+ caly czas, wiec save nieduzo gorszy, a T wiecej, strzałow wiecej, penetracyjnie podobnie, zasieg wiekszy, koszt mniejszy. Inna rzecz ze strzelecko wogole nidzi to slabizna raczej teraz ale rozwalac chimery i rhinosy guardzi beda az milo, i o to tylko chodzi.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Eman w Styczeń 11, 2010, 01:54:36 pm
Heyka !!!
Genki wogole dostały kopa, tansze za to z infa i broodlordem z 3w w cenie 3 genkow, dzieki prefferowi na tyrancie moge nic nie stracic a byc lepsze.
Z tego co pisza na BoLSie to nie maja opcji na Fragi, wiec wbieganie na zaczajonych w lesie, czy innych ruinach, Grey Hunterow czy tam innych Orkow moze sie dla nich dosyc szybko i tragicznie skonczyc ;)
A tak BTW - to Landki czym bedziesz otwierac bez przerosnietych Plemnikow?
Cze !!!
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 02:05:16 pm
Cytuj
hmmm, harpia Ci sie podoba? bo wg mnie jest raczej zalosna. no ale to ofcors kwestia gustu. ja bym dal w to miejsce wiecej ravkow

Jasne, wiecej modeli ktorej gina od jednej rundy z fistem. Wogole branie warriorow i ravkow jest nieco bezsensu, salva z S8, czy runda z fistem i znikaja. A nie zeby harpia byla duzo lepsza, ale to monstrus, niby dodatkowa bron z S9, skrzydla, wiec dosyc szybka. Rewelacji nie ma ale mam ładnego tyranta na skrzydłach z venomką, a zal placic dodatkowych min. 60 pkt za wykupienie go. JAk wymysle jak go na nos fajnego przerobic to moze wrzuce cos innego, albo zmusze sie do przeplacania za tego tyranta.

Cytuj
i nie wydaje Ci sie ze masz troszku za malo synaps? bo 2 to tak... sredniawo.


Bo ja wiem, łacznie 14 synapso-woundów, obecne rozpy maja ok. od 14-20 wiec chyba strasznej tragedii nie ma. Ewentualnie podziele termów na dwa sklady i zamiast fruwajki wrzuce drugiego Tervigona.

Cytuj
tyrant guardzi tez teraz jakos specjalnie nie blyszcza (cena to masakra), mozna ich zamienic spokojnie na cos lepszego, chocby alpha warriora.

Super lepszego, moj boze alpha jest slaby az strach, wlecze sie to powoli, ani dobrze strzela, ani bije z banki. Guardzi sa slabi jak nie wiem niestety, ale to jedyny sposob by w miare zwiekszyc przezywalnosci preffera w 6 calach.

Cytuj
beda wygenerowywac gaunty do przyjmowania szarz.

Szansa na dublet jest tak duza ze sobie nie pogeneruje za duzo, a poza tym kazdy kolejny oddział to KP, jak gramy tak naprawde dowolna forme anihilacji czy na KP czy na VP za KP, to sa to latwoe pkt dla wroga:/

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 02:11:52 pm
Cytuj
Heyka !!!Z tego co pisza na BoLSie to nie maja opcji na Fragi, wiec wbieganie na zaczajonych w lesie, czy innych ruinach, Grey Hunterow czy tam innych Orkow moze sie dla nich dosyc szybko i tragicznie skonczyc ;)

Nie maja, ale co zrobic?

Cytuj
A tak BTW - to Landki czym bedziesz otwierac bez przerosnietych Plemnikow?
Cze !!!

Nie mam bladego pojecia, oleje pewnie, wysiadke bede lapal na screen i tyle. Nie widze sensu brania plamnikow zeby zeszli po pierwszej-drugiej turze od koncentracji ognia, zwalszcza ze wcale tacy tani nie sa.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 11, 2010, 05:03:37 pm
Ha ha ha. Grałem już przeciwko nowym rozpiskom tyranidów i Tervigon spamował średnio z 40 gauntów na grę  :D. Zważywszy na to, że tendencja na turniejach jest przeciwko kill pointom a za scoringami i do tego że tervigon jest trudny do ubicia i może mieć moc która daje feel no pain jest naprawde ciekawym wyborem. No i ma możliwość scorowania jesli są gaunty.

Problem instantów na warriorach rozwiazuje warrior alpha, który w strzelaniu przjmuje na siebie instanty, a te robactwo moze mieć po 3 strzały z siłą 5 na 18 cali i się dobrze bije, ma opcje poda, a nowi tyranidzi maja duże bonusy do rezerw.

Tropy są miekkie, ale można im włożyc też warriora alpha albo wsadzić do poda, a strzelanie mają morderczo skuteczne skuteczne.

Mi się podoba opcja 30 gargulców z upgradami (po 8 pkt) + moc od tervigona - feel no pain. Bardzo mobilne, w szarży mordecze, i wolno się sypie.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Styczeń 11, 2010, 05:58:26 pm
no tak tak, ale to wsyzstko kosztuje. warrior alfa to przedrazanie calego oddzialu o 100pkt. warriorzy z deathspitterami i boneswordami o ktorych mowisz to 45 pkt od modelu... tanio nie jest.

wlasnie to wyglada najslabiej w tym kodeksie, koszty... (poza hive guardami...) reszta jest lajtowo do przelkniecia, ale malo sie tego zrobilo po prostu. no i chyba strzela troche gorzej... bo w sumie na kazde punkty strzelaja tylko hive guardzi a ich moze byc max 9
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 11, 2010, 06:05:08 pm
Uważam że koszt warriorów jest ok, absurdalne to są koszty kilku monstrósów a przynajmniej w porównaniu do starego codexu.

warriorów można też mieć taniej, jest wiele obcji.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 11, 2010, 09:25:31 pm
Zmieniłem nieco pierwsza rozpe po pierwszej chlodniejszej analizie (1 post). Kusi s10 ap 1 na tropach ale im dluzej o nich mysle tym mniej m sie podobaja. Dawniej gdy wszystko zmykalo z 18" od tyrkow to ten zasieg nie bolal tak bardzo. Teraz gdy nie ma juz tylu pestek, a te co sa nie sa juz tak odporne, 18" zasiegu oznacza bliska smierca. Dodac do tego ze to moce i co rusz jakis wesolek je blokuje zostane jednak przy hive guardach.

Cytuj
Grałem już przeciwko nowym rozpiskom tyranidów i Tervigon spamował średnio z 40 gauntów na grę

No wlasnie, a dwa powinny wyspamowac mi tyle bez problemów:) gdyby tylko jeszcze nie mialy zasady fear the paszcza:P generalnie Travigony sa znakomite glownie dzieki catalystowie chociaz wogole mam wrazenie ze to jeden z tych modeli zrobionych przez GW na zasadzie "strasznie was na nich wydoimy". Znaczy ze bardzo przydatny:P Nie wiem tylko jak d konca dziala catalyst bo moj niemiecki jest sredni a skrot z sieci nie pomaga - dziala to cala ture czy do konca tylko tury nidów?

Cytuj
Problem instantów na warriorach rozwiazuje warrior alpha, który w strzelaniu przjmuje na siebie instanty, a te robactwo moze mieć po 3 strzały z siłą 5 na 18 cali i się dobrze bije, ma opcje poda, a nowi tyranidzi maja duże bonusy do rezerw.
Jest wolny, drogi i bidny, a strzelenie z bs 3 ass 3 S5 na 18" to lekko mowiac straszna bida. Pierwszy hit z rakiety przyjmie, a z fista tylko jesli jest 'championowa" lub "obstawową" czescia oddzialu (znow slaby niemiecki wiec nie wiem czy jest czy nie) jak nie (a chyba jest indepem po prostu wiec wszystko na to wskazuje) to nic z tego i warriorzy umieraja a on od przewagi w ranach. Poza tym warriorzy bija sie srednio, a poza tym gdyby goscia z 3w i T4 byli swietni to wszyscy braliby ogrynów. Nie, to chyba sredni pomysl. Z tropami spadajacy w podzie juz cos moze zamieszac ale to robia sie jakies absudalne punkty wtedy. Wogole tropy w podzie sa jakims rozwiazaniem, ale wtedy zeby nie isc w losowosc trzeba dodac im dodatki najlepiej od 50 od 85+ pkt, a to dodatkowe koszty, i wogole najlepiej cala armie oprzec na podach. Standardowa armia ryzykuje ze pod nie wyjdzie wtedy kiedy trzeba, a jak zainwestujesz pkt zeby wszedl to koszt przedsiewziecia przestaje sie oplacac. Mozna zawsze pojsc co prawda w armie typu:

Tyrant z dodatkiem do rezerw i obstawa zeby nie zginal do drugiej tury
Lictor
3 x trygon lub kombinacja z mawlockiem
masa podow z roznym smieciem.wszystko wchodzi w 2 turze na 2+.

Ale ja tak nie lubie grac. Wole miec od razu na stole wszystko a nie ryzykowac jakichs durnych rzutow na rezerwy. Kwestia gustu pewnie. A bez poda tropy szybko sie odmeldowuja:P

Cytuj
Mi się podoba opcja 30 gargulców z upgradami (po 8 pkt) + moc od tervigona - feel no pain. Bardzo mobilne, w szarży mordecze, i wolno się sypie.
Cytuj

Fajne, fajne, ale przy dwóch Trevigonach i startowej ilosci malych nie potrzebuje juz chyba wiecej smiecia, a gargulce czesc piechoty zniosa, ale ciezsze rzeczy je rozniosa, a pojazdom tylko lakier zarysuja.  No i problem zostaje tez tluczenia ran. 30 gargulcow to idealny cel do kombinowanej szazy, przy zlym ustawieniu mozna w ten sposob poł amii stracic na combat resolution. Oczywiscie , trzeba sie postarac zeby dac sobie cos takiego wbic, ale jaki wstyd potem:P Historia na dwa sezony ligowe jak jedna szarza straciles pol armi:P:P:P Przy smieciach ulozonych w wartstwy ryzyko jest minimalnie mniejsze;) No i co również ważne nie jest to troops, a za 240 pkt mozna miec17 genosów, które chyba sa skuteczniejsze na dłuższa mete i bardziej uniwersalne, chociaz predkoscia gargulcom nie dorównują.

Cytuj
wlasnie to wyglada najslabiej w tym kodeksie, koszty... (poza hive guardami...) reszta jest lajtowo do przelkniecia, ale malo sie tego zrobilo po prostu. no i chyba strzela troche gorzej... bo w sumie na kazde punkty strzelaja tylko hive guardzi a ich moze byc max 9
Cytuj


No wlasnie, drogie to badziewie cale. Nawet to co potanialo w rozrachunku nie wychodzi tak fajnie. Hormy bo sa piechota, gargulce bo nie sa troopsem, war, tropy i revenery bo dostaja instanty, genki bo nie maja granatów. Grube w cenach absurdalnych i dostajace w pitol straszny od cenowo porownywalnego oddzialu 5 temitow z tarczami. Mam nadzieje ze nie skonczy sie na armiach deep only albo jakichs koszmarkach jak ponizej:

4 x 30 Termagantów
2 x Tervigon
2 x hq tervigon
2 x 30 Gargulców
3 x 1 Hive Guard

Ilosc pkt: 2000pt. Ilosc modeli:  niecałe 200. Ilosc modeli na koniec gry: ponad 200. Ilosc tur zagranych: 2. Frajda z gry przeciwnika: 0.

Niech sie jacys spece tyrkowi wypowiedza, MarcinB, Sławek jak czytacie to napiszcie co sadzicie o kodeksie, bom ciekaw bardzo. Albo dajcie linka jesli cos juz madrego napisaliscie:)

vladdi

Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 11, 2010, 10:27:24 pm
ogryni nie mają t4, i ogryni są biedni bo nie mają ani rendingów, ani power weaponów. Alpha podbija warrioram bs do 4 i daje 6 ws.

Warrior combatowy za 45pkt:
5 ws i talony <przerzut 1> + mieczyki <power weapony> + poison
latający jest za + 5pkt w slocie fast

do kosztu termosa trzeba dodawać dogiego landka, bo termosy z buta to mięso armatnie.

każdy taki warrior statystycznie zabija 0,54 młotkowego
młotkowy 0,83 warriora, tylko że bije po nim, więc młotkowych będzie dwa razy mniej. To jest dosyć porównywalne, a młotkowi to najgorsze co może spotkać takiego tyranid warriora <poza windykatorem i tym podbnym>

termosy giną łatwiej od pestek, a inv na 3 zamiast covera na 4 od laske to nie jest rewelacja. Termosy obrywają z plazmy za to.

nie wiem jak w praktyce teoretycznie nie rozumiem czemu uważasz je za nawet niegodne uwagi.

 
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 11, 2010, 10:39:04 pm
ci latający są biedni mogą mieć conajwyżej rending
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: mika_angelus w Styczeń 12, 2010, 07:59:40 am
Catalyst dziala do poczatku nastepnej tury tyranidow. Zas Warriorzy latajacy tez moga miec pare boneswordow, lub bone sworda i whipa, ale w przeciwienstwie do warriorow z troopsa zamieniaja oni devouvery na to, nie talony.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 12, 2010, 09:00:51 am
Cytuj
ogryni nie mają t4, i ogryni są biedni bo nie mają ani rendingów, ani power weaponów. Alpha podbija warrioram bs do 4 i daje 6 ws.

Super, i min oddzial o ktorym mowiles to 120+90=210+pkt. 9 strzałow na 18" z BS4 i S5. Rend/pw w hth, szef z PW, leza na piechote. Salwa z hive guardów zostawia alphe troche osamotnionego. Za te pkt wole juz tyranta z dwoma dev. Gdyby jakakolwiek odpornosc na instanty to taki oddzial bylby zaiste fajny, a tak schodza az milo, a alpha w nich to tylko bardzo drogi dodatkowy wound (lub 3w). Zobaczymy z reszta, ale jakos nie przewiduje zalewu warriorów.

Cytuj
Warrior combatowy za 45pkt:
5 ws i talony <przerzut 1> + mieczyki <power weapony> + poison
latający jest za + 5pkt w slocie fast

Z troopsow jest piechota i schodzi az milo, za wolny zeby uciec przed zalewem ognia, czy by wyskoczyc i przyszarzowac zza winkla. Nad fruwajaca wersja sam sie zastanawiam, zwlaszcza ze mam porobione modele - skombowac z mocami Broodlordów i mozna jedna szarza poslac do piachu oddział nobzów. Z tym ze ja nie wiem czy nie wole jednak FC zamiast poisona, z poisonem pojazdy beda sie z nich smiały, a wobec popularnej w tej edycji taktyki taboru czasem dobrze miec S5 zamiast 4. Ale co nie mowic wciaz kolesie sa na jeden strzal z mantikory.

Cytuj
do kosztu termosa trzeba dodawać dogiego landka, bo termosy z buta to mięso armatnie.

Zalezy od armii. Ale zwykle tak jest, tylko co do zmienia? Jak zatrzymasz radka? 18” strzalem z tropy? Z reszta termosy to tylko czubek gory lodowej. Swiat 40k to swiat pełen typhoonów, mantikor, melt i podobnego utrojstwa. Pieszy model z T4 ma w tym swiecie ciezkie zycie.

Cytuj
każdy taki warrior statystycznie zabija 0,54 młotkowego
młotkowy 0,83 warriora, tylko że bije po nim, więc młotkowych będzie dwa razy mniej. To jest dosyć porównywalne, a młotkowi to najgorsze co może spotkać takiego tyranid warriora <poza windykatorem i tym podbnym>


Owszem. A teraz porownaj jaki bedzie skutek przyjecia przez mlotkowych salwy z dwóch typhoonów, a jaki moze byc w przypadku warriorów. I czy jestes w stanie zamontowac warriorów na bazie równie szybkiej co lr. A teraz porownaj koszt jednego mlotka i jednego warriora w propowanej przez Ciebie wersji. Ech. nie mowie ze warriorzy sa slabi, tylko ze relatywnie slabsi porownojac t\do zabawek jakimi dysponuja inne armie. To nie noze na strzelaninie, ale tez nie karabiny:P

Cytuj
termosy giną łatwiej od pestek, a inv na 3 zamiast covera na 4 od laske to nie jest rewelacja. Termosy obrywają z plazmy za to.


Nic nie obrywaja, bo siedza w radku. No i jak to policzyles? Mi wychodzi ze na 6 savów termosi nie zdaja jednego - 1 trup. Na 6 ran warriorzy (jelsi maja covera, a to wcale nie jest takie oczywiste) nie zdaja 3 = 1 trup. Gdzie ta wieksza smiertelnosc od pestek?

Cytuj
nie wiem jak w praktyce teoretycznie nie rozumiem czemu uważasz je za nawet niegodne uwagi.

Odpowiem Ci madroscia medrców:

„termosy z buta to mięso armatnie”

Czym sa w takim razie warriorzy?

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 12, 2010, 12:24:50 pm
Sporo racji.
Trophy w podzie powinny otworzyć land raidera.
Z resztą warriorzy też w podzie żeby się pojawić w wygodnym miejscu.

tak, tyranidzi to jedno wielkie miesiwo armatnie  :D

wysyp genów się zanosi bo wszyscy je mają i zostały podpakowane
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Styczeń 12, 2010, 12:28:02 pm
geny bez granatów? herzlich wilkommen! ;-)
narka
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Dandi w Styczeń 12, 2010, 01:33:19 pm
Na dobrą sprawę, grając na 4 edycyjnym dexie, większość i tak dawała genom feedery a nie hooki więc chyba gra bez granatów nie jest taka straszna  ;-) Ja też zrezygowałem z FH po kilku grach gdy okazało się, że sytuacje w których musiałem szarżować genami na jednostki w trudnym terenie były naprawdę rzadkie. Co do mojej opinii na temat nowego kodeksu to w wielu kwestiach zgadzam się z przedmówcami (najbardziej ubolewam nad splewionymi pod względem kosztów MC). Cieszy mnie fakt, że teraz znacznie łatwiej będzie grać przeciwko zmechanizowanym armiom (IG i chimera spam nie będą już takie straszne, podobnie jak otwieranie landków) ze względu na Hive Guardów, Tropki, Heavy Venom Cannony, które mogą teraz niszczyć pojazdy oraz fajną zasadę talonsów (przerzuty na trafienia nie tylko przeciwko jednostkom posiadającym WS).
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 12, 2010, 01:35:20 pm
Sporo racji.
Trophy w podzie powinny otworzyć land raidera.
Z resztą warriorzy też w podzie żeby się pojawić w wygodnym miejscu.

Tylko ja tak nie lubie podow z rezerw, wogole rezerw buuuu. I nie chce nowych modeli kupowac buuuu. Zycie jest niesprawiedliwe, ci naciagacze z GW mnie dobija kiedys. Nie dosc ze skaszanili carasie (mogli wogole pojsc na bezczela i powiedziec ze w tej edycji kodeksu carnifexow nie bedzie:P) to jeszcze trzeba niby inwtestowac w nowe rzeczy. Bezlitosne sa prawa rynku.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 12, 2010, 01:40:05 pm
Hmm a tak wczoraj wydumalem, czy cos stoi na przeszkodzie by dwóch tyrantów wrzucic do jednego składu tyrant guardów? I czy cos zakazuje Trevigonowi wyjsc z outflanku uzywajac alien cunning? Znow ten slaby niemiecki a skrot nie daje odpowiedzi.:/

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Dandi w Styczeń 12, 2010, 01:42:15 pm
Carnifexy zawsze można poprzerabiać na tervigony np. tak jak na zdjęciu:

http://img40.imageshack.us/i/tervigon2.jpg/

Chociaż i tak muszę pomyśleć co zrobić z resztą grubych  :doubt:
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 12, 2010, 03:30:41 pm
ja bym grubasy na landing spory przerobil  :D
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 12, 2010, 03:34:50 pm
Od kiedy wilki siedzą w okopach?
Od czasu jak hive guardzi robią z rhinosów kratery.

 :D :D :D
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 12, 2010, 03:46:58 pm
Widze ze e sie wczules:P:)

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: MarcinB w Styczeń 15, 2010, 03:44:59 pm
Krzysiek Rzeżnik napisał:
Cytuj
Trophy w podzie powinny otworzyć land raidera.
Nie przesadzajmy. 2 tropki mają 20% szans na zniszczenie landka, 10% jeśli jest hood wilkowy. A koszt tego to 160 punktów. Wcale, a wcale nie jest to takie hop siup.

Cytuj
Z resztą warriorzy też w podzie żeby się pojawić w wygodnym miejscu.
Niezbyt, bo ten oddział kosztuje kosmicznie dużo punktów a na wiele armi jest po prostu słaby. :) Słaby jest ponieważ jest drogi i ma małą przeżywalność.

A o armi w podach:
Lictory im nie pomagają, albowiem muszą zacząć turę na stole by dawać swój bonusik do rezerw. Tyran za to jest bardzo, bardzo drogi jak na taki bonus i fakt, że zacznie sam na stole nie pomaga mu zbytnio. Raczej pody będą się pojawiać w niewielkich ilościach.

A co do Warriorów:
Są troopsem. Są niemobilnym troopsem. Są drogim troppsem. I są troopsem, który łatwo ginie. Nie mają większych szans się dobrze przyjąć ponieważ tyranidzi mają inne ważniejsze i lepsze troopsy(Tervigony, gaunty, genki).  Jak już to ravanerzy. Po pierwsze są bestiami, po drugie są tańsze. Jasne biją się o wiele słabiej, ale za to więcej ich dojdzie i jest ich więcej na starcie.

Cytuj
A co do tej rozpiski:
4 x 30 Termagantów
2 x Tervigon
2 x hq tervigon
2 x 30 Gargulców
3 x 1 Hive Guard

Ilosc pkt: 2000pt. Ilosc modeli:  niecałe 200. Ilosc modeli na koniec gry: ponad 200. Ilosc tur zagranych: 2. Frajda z gry przeciwnika: 0.

Nie będzie raczej popularna, bo nie dopisałeś jednej rzeczy:
Frajda z gry dla właściciela : 0

Mało osób lubi świadomość, że nie wygrało, ponieważ nie zdążyło rozegrać gry i co gorsza zawsze to się będzie powtarzać. :D Branie samych remisów nie jest fajne. :D

Mi się podoba wersja
Tervigon Catalyst, furious charge
3*3 hive guardów
11 termagauntów
Tervigon Catalyst, poison
20,18,5,5 genków
1550 format na jakiś Wrocław


Vladdi:
A tak właściwie to po co Broodlord? Tak ważne są dla Ciebie jego moce? Bo chyba bez PW nie umie się bić. :D
No i czemu uważasz, że bez Trygona się nie obejdzie? Ciężko dać mu cover, a bez tego nie dojdzie do przeciwnika. A jak spadnie to jak drop pod odsunie się by nie trafić w przeciwnika i dostanie wszystko na klatkę. :sad:
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 15, 2010, 04:09:19 pm
Marcin' broodlord to pozostalosc po koncepcji wrzucenia boneswordow do armii. A poza tym kolo lepiej bije pojazdy, mozna na nim rzucac save 4+ zamiast 5+, a jest w cenie 3 genkow - tyle co ma ran. Imho to plus moce zacheca do wziecia, ale sam juz aczynam rezygnowac z niego.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Rzeżnik w Styczeń 15, 2010, 04:22:01 pm
2 synapsy na 1550 pkt ;]

12 ran wklepać a z pozostałych robaków zrobimy extra armoury do rhinosów  :D
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Styczeń 15, 2010, 06:12:37 pm
no wlasnie, po wstepnych testach wychodzi na to ze nowe tyrki zamienily spam grubych i genkow na spam hive guardow i genkow... tez mi roznica... to 6t, tamto 6t. no, hive guardow ciezej ubic bo jakis kretyn dal im no LOS przy strzelaniu zeby juz w ogole byli brainless.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Styczeń 15, 2010, 06:27:29 pm
i do tego BS 4. gdyby to jeszcze było 3, to ok. a covery od nich są? to jak z nimi jest? jak widzą, ale pojazd ma covera, to go ma, czy jak go nie widzą, a ma covera, to go nie ma?
narka
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 15, 2010, 06:44:42 pm
Jesli dobrze rozumiem to idealnie tak samo jak Smsy. Masz cover jak stoisz w coverze lub miedzy nimi a celem jest cover przy ktory bezposrednio stoi cel.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: MarcinB w Styczeń 16, 2010, 06:20:31 am
Vladdi:
Ale chyba Broodlord kosztuje 14+46 czyli 60. To koszt 4 genków ponad. A bicie w pojazdy - chyba jedynie na landka realnie pomaga. Tzn jasne lepiej też zabija czołgi gwardyjskie z AV11 z tyłu, ale tych jest niewiele, no i zwykłe genki na 6 i tak wbijają im penkę albo glana.

Krzysiek Rzeżnik:
Cytuj
12 ran wklepać a z pozostałych robaków zrobimy extra armoury do rhinosów 
Wiem, że łatwo, ale z drugiej strony w 2 turze szarżuje wtedy 48 genków.

Breaker
Cytuj
nowe tyrki zamienily spam grubych i genkow na spam hive guardow i genkow
Na pewno będziemy jeszcze spamować tervigony. :)
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Styczeń 16, 2010, 11:45:07 am
Ja patrzę w ten kodeks, i nie wiem gdzie wy widzicie możliwość wystawienia Tervigonów jako troopsów?  :roll:
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Styczeń 16, 2010, 11:51:11 am
Ja patrzę w ten kodeks, i nie wiem gdzie wy widzicie możliwość wystawienia Tervigonów jako troopsów?  :roll:

Strona 91 ramka:The Scuttling Swarm.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Styczeń 16, 2010, 11:54:39 am
Chytrze ukryte, nie powiem, chytrze.  :badgrin:

To w zasadzie na Hive Commanderze może flankować - taki mały, drobny, pewnie się przekradł.  :lol:
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Styczeń 16, 2010, 11:59:50 am
Breaker Na pewno będziemy jeszcze spamować tervigony. :)

no wlansie moj sympatyczny przeciwnik rzucal tak dobrze w ostatniej bitwie ze uznal ze wiecej niz 1 tervigon nie ma sensu bo jemu sie modele koncza szybciej. co ture wypluwal pieknie kolo 10ciu gauntow i zacial mu sie dopiero w 6tej.
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Gamon w Styczeń 17, 2010, 06:22:38 pm
Hejka
Cóż właśnie zagrałem nowymi tyrkami na turnieju na zasadach miiniWar i ... :)
oto moja rozpiska
Gaunts 10
Tervigon + catalist
10 geny
9 geny
9 geny
Warriors 6 + deathspiter + rending + Drop pod (death spiter)

alfa warrior lash whips + bone sword + regeneracja

3 tropki w podzie
3 hive guard
3 hive guard

wnioski
warriorzy sprawdzili mi sie za kazdym razem, z tym ze raz trafiłem na młotkowych którym bardzo szybko zimobilizowałem landka
pierwsza tura po strzale z HG :P, drugi raz przeciw starym tyrkom (tu było gorzej no ale jak sie nie umie dobic tyranta na ostatniej ranie ;/) z ich wytrzymałościa jest bardzo dobrze :) zwłasza jak maja na sobie fnp, owszem w tedy duzo strzelania leci w cos innego (gauny,geny) ale worriorzy samotni trzymaja flanke a o to w sumie mi chodziło, i jak spdna 18 strzełów z siła 5 na bs 4 ROBI róźnice :) a alfa warrior jest za swoje pkt ok :)

co do tropek to sa strasznie delikatne ale i tak z ciezszych rzeczy ludzie raczej strzelali mi po warriorach a z lżejszych po genach wiec nie ma problemu :) raczej dozywały konca gry, a przynajmniej czesc z nich

tervigon zacioł mi sie w pierwszej turze w kazdej bitwie ;/ co zrobic w sumie ma na to 45% szans wiec nie jest to jakieś nadzwyczajne

no ale rozpiskę przed MIni wars będzie trzeba jeszcze doszlifować :)
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Marios w Styczeń 17, 2010, 06:45:18 pm
Masz już Tervigona i Hive Guardów? Czy proxowałeś?
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 17, 2010, 08:11:16 pm
Cytuj
Warriors 6 + deathspiter + rending + Drop pod (death spiter)

alfa warrior lash whips + bone sword + regeneracja

Ile taka kombinaja w calosci kosztuje? Pod 400 pkt? Dla 18 strzałów z S5 i bs 4. A potem wio na piechote i salwa na twarz do wziecia?

Pody maja oczywiscie sens ogolnie - jakmasz dodatki do spadania. Ale to znow kosztuje. Inaczej jest ryzyko ze sklad zas 400 pkt bedzie sie obijal, zwlaszcza przy master of the fleetach i podobnych zasadach. Tropy ogolnie sa isotnie niezle, S10 Ap1 lanca bs 4. Musi bolec.Inv od ciezszych rzeczy, z FnP daja rade z pestkami - napewno bede probowal tez obok guardow zeby mnie orki nie upokarzaly jezdzac wokol mnie wagonami i projac z shoot za darmo:/

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Styczeń 17, 2010, 08:26:15 pm
Masz już Tervigona i Hive Guardów? Czy proxowałeś?

Ja juz mam 3 guardów, zrobilem ze starych screaming killerów (carasi), impalery z barbów. Sławek mial te carasie dakkowe na talonach robione - na podstawkach od plyt chyba. idealnie by sie nadali na przerobke na trega wiec pewnie duzo w nich roboty nie trzeba wlozyc. A co do guardów to imho nie ma z nimi problemu u nidów wszystko co maja nidzi na podstawkach 40mm z czymsz przypominajacym wyrzutnie harpunow w lapach i zabudowana pancerzem glowa moze robic za guarda.

vladdi
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Gamon w Styczeń 18, 2010, 12:37:37 am
Ja juz mam 3 guardów, zrobilem ze starych screaming killerów (carasi), impalery z barbów. Sławek mial te carasie dakkowe na talonach robione - na podstawkach od plyt chyba. idealnie by sie nadali na przerobke na trega wiec pewnie duzo w nich roboty nie trzeba wlozyc. A co do guardów to imho nie ma z nimi problemu u nidów wszystko co maja nidzi na podstawkach 40mm z czymsz przypominajacym wyrzutnie harpunow w lapach i zabudowana pancerzem glowa moze robic za guarda.

vladdi
dokładnie tervigona robię z tego karka mojego :) a hive gardow z 3 edycyjnych tyrant gardow + deathspitery odpowiednio wymodelowane :D, mam problem z podami, ale coś się wymyśli :) mam tez problem z taka ilością fleshborer'owych gautow jak ktos miał by pożyczyć z 20 byłbym wdzięczny :)
Tytuł: Odp: Nowi Tyranidzi.
Wiadomość wysłana przez: Gamon w Styczeń 18, 2010, 12:40:27 am
Ile taka kombinaja w calosci kosztuje? Pod 400 pkt? Dla 18 strzałów z S5 i bs 4. A potem wio na piechote i salwa na twarz do wziecia?

dokładnie ale zazwyczaj spada tam gdzie trzeba i trzyma flanke, owszem jest droga, moze z czasme wezme cos innego ale jak na razie polubiłem chłopaków :D