gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WFB => Kwestia zasad - WFB => Wątek zaczęty przez: szafa@poznań w Styczeń 03, 2007, 10:53:26 am

Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Styczeń 03, 2007, 10:53:26 am
Cytuj
"Empire steam tanks and all buildings suffer d6 points of structural damage"


Jak ten efekt zadziała na nowy czołg?
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: thurion w Styczeń 03, 2007, 10:58:39 am
pewnie nijak, steam tank ma T6
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: trojek84 w Styczeń 03, 2007, 11:16:37 am
A jak dziaa ta bombka co zadaje steam tankowi 3D6 HP???
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Styczeń 03, 2007, 11:32:07 am
thurionie, T6 rany nijak sie ma sie do rzeczy.

Dzwonienie działa na:

- modele z t7, zadając im k3 rany
- czołgi i elementy zamku, zadając im k6 "czegoś".

wiec czolg dostaje bęcki, bez względu na toughness.

ALe ile? k6 ran? :P

Zreszta, normalnie sie rzuca sejvy, więc czolgowi to wiele nie zrobi - chyba ze ktos kula jedynki seriami :)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: thurion w Styczeń 03, 2007, 11:35:03 am
a ja mysle ze GW coraz bardziej mnie wk*** do 40k byli w stanie wypuscic dosc obszerne erraty korygujace, a do WFB juz banda patafianow nie potrafi...

to taki off top ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Styczeń 03, 2007, 04:26:54 pm
Moim zdaniem steam tank nie ma ani hull pointów, ani structural czegośtam, i po prostu to na niego nie działa.

Steam tank ma woundy i dopóki leniwe buractwo piszące zasady się nie wypowie, nie ma podstaw do interpretowania structural cośtam czy hull pointów jako woundów.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Bachmat w Styczeń 03, 2007, 04:40:20 pm
Cytat: "Barbarossa"
Moim zdaniem steam tank nie ma ani hull pointów, ani structural czegośtam, i po prostu to na niego nie działa.


Ale spójrz na to z drugiej strony - jest bezpośredni zapis, że dana rzecz DZIAŁA na czołg. Stwierdzić, że nie działa, też nie jest do końca fair...
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 03, 2007, 04:46:27 pm
Cytat: "Bachmat"
Cytat: "Barbarossa"
Moim zdaniem steam tank nie ma ani hull pointów, ani structural czegośtam, i po prostu to na niego nie działa.


Ale spójrz na to z drugiej strony - jest bezpośredni zapis, że dana rzecz DZIAŁA na czołg. Stwierdzić, że nie działa, też nie jest do końca fair...


Jasne - może mu zabrać nawet 18 Hull pointów - nie ma sprawy.

To tak dodatkowo - poza tymi uszkodzeniami które dostaje coś co ma T6 i AS 1+.

Jak już pisał Barb - nie możemy wyręczać leniwych buraków we wzystkim. Niech zapracują na swoje wypłaty.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Kołata w Styczeń 03, 2007, 05:46:43 pm
Hahahahahaha!

A GW zrobi imperialistom psikusa, tak jak chaosiarzom. Nie zdjęli przeterminowanego opisu frenzy z marku khorne'a, który jest teraz durnym wyjątkiem od reguły. Wcale się nie zdziwię, jak sie okaże że równie przestarzały zapis przy dzwonie będzie kolejnym "wyjątkiem" i czołgi mimo T6 będą się sypać od dzwonka :D


Uwaga!!!
Konkurs na "hasło"/"motto" dla Games Workshopu :!:   Oczywiście musi się ono odnosić do wspaniałych zasad jakie nam nasza ulubiona firma serwuje :)
Pomysłów mam wiele, ale zacznę od jednego (odnośnie ścisłości zasad):

GW - Pewna jest tylko niepewność.

I może jeszcze jedno:

Jeśli twierdzisz, że nic Cię już w życiu nie zaskoczy, to znaczy że nigdy nie grałeś w gry GW.


Zapodawajcie swoje pomysły :) Jeśli będzie zabawnie, to może jakąś nagrodę % na najbliższym turnieju ufunduję ;)
Pozdr!
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Styczeń 03, 2007, 05:57:31 pm
Taki mały off top: pocisk z kowadła działa normalnie na czołg no nie?:P połowa ruchu i próba ranienia?
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Shino w Styczeń 03, 2007, 08:33:26 pm
na czolg na dal nie dzialaja polowy ruchu pit of shadesy itd. tylko czry zadajace damage.. tu dzialanie kowadelka podpial bym pod czar.. wiec tylko hity...
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 03, 2007, 09:06:27 pm
Cytat: "Shino"
na czolg na dal nie dzialaja polowy ruchu pit of shadesy itd. tylko czry zadajace damage.. tu dzialanie kowadelka podpial bym pod czar.. wiec tylko hity...


Równie dobrze można podpiąć pod strzelanie - wtedy jak Szejk spowalnia.

Szczerze? Nie wiem. Pewnie tak jak pisze Shino. Ale to patykiem na wodzie.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Saladyn w Styczeń 03, 2007, 09:46:45 pm
Cytuj

Konkurs na "hasło"/"motto" dla Games Workshopu

"Lotto - PRAWIE jak Games Workshop"
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Styczeń 03, 2007, 09:54:14 pm
Ale jak kowadło jest strzelaniem, to działa nań rain lord czy shake.

Wracamy do kwadratury koła. Czy nie trzeba byłoby uściślić, czym jest atak kowadła, żeby te kwestie rozwiązać?
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 03, 2007, 10:01:25 pm
Cytat: "Barbarossa"
Ale jak kowadło jest strzelaniem, to działa nań rain lord czy shake.

Wracamy do kwadratury koła. Czy nie trzeba byłoby uściślić, czym jest atak kowadła, żeby te kwestie rozwiązać?


Nawet nie wiesz jakie to śmieszne.
Na jednym z UKGT dano werdykt, że kowadło jest strzelaniem.
Śmiechom i radości nie było końca.

Lepiej spuśćmy na to Miłosierdną Zasłonę Milczenia.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: karlee w Styczeń 03, 2007, 10:14:11 pm
Kowadlo zadaje mu d6 hitow z sila 4. Natomiast nie spowalnia ST, gdyz w opisie kowadla jest napisane ze "its movement characteristics is halved". ST nie ma czegos takiego jak "movement characteristics", i rusza sie na innych zasadach nieco. Nic sie w tej materii nie zmienilo.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: karlee w Styczeń 03, 2007, 10:15:06 pm
No coz puki nie wyjdzie jakas errata to dzwonek chyba nic nie robi dla ST.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Barbarossa w Styczeń 03, 2007, 10:44:10 pm
Cytat: "JJ"

Nawet nie wiesz jakie to śmieszne.
Na jednym z UKGT dano werdykt, że kowadło jest strzelaniem.
Śmiechom i radości nie było końca.


Przecież śledziłem tamten temat... A to była taka drobna prowokacja z mojej strony, czekałem na głosy przerażonych dwarfów, że im uściślimy, że kowadło jest magią i można je scrollować   :badgrin:

A tak na poważnie, to kowadło nie jest ani magią, ani strzelaniem. Ma po prostu swoje własne zasady. Co nie znaczy, że GW w swej światłości nie wyda gdzieś erraty, że to strzelanie. Ale do tego momentu nie ma żadnych podstaw, by tak uważać. A co do spowalniania, to trzeba się dokładnie wczytać w to, co jest społowione (jak wyżej) i tyle.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Pijak w Styczeń 03, 2007, 11:01:05 pm
To jak jest ze spawnami da sie je spowlonić kowadełkiem?? Jak mają 2d6' to po spwolnieniu rzucają tylko D6 albo moze wynik dzielimy na pół??  :?
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Bachmat w Styczeń 03, 2007, 11:29:13 pm
Cytat: "Pijak"
To jak jest ze spawnami da sie je spowlonić kowadełkiem?? Jak mają 2d6' to po spwolnieniu rzucają tylko D6 albo moze wynik dzielimy na pół??  :?


To jest akurat jasne - wynik dzielimy przez 2

Z matematyki jestem dość słaby, ale na pewno nie pozwolę przeciwnikowi dzielić przez pół ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Jarek Tyszka w Styczeń 05, 2007, 08:10:24 am
Cytat: "Bachmat"
Cytat: "Pijak"
To jak jest ze spawnami da sie je spowlonić kowadełkiem?? Jak mają 2d6' to po spwolnieniu rzucają tylko D6 albo moze wynik dzielimy na pół??  :?


To jest akurat jasne - wynik dzielimy przez 2

Z matematyki jestem dość słaby, ale na pewno nie pozwolę przeciwnikowi dzielić przez pół ;)


Dosc slaby, to slabo powiedziane -  bo dzielic przez pol, to znaczy mnozyc przez dwa. :)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Bachmat w Styczeń 05, 2007, 09:11:58 am
Cytat: "Jarek Tyszka"
Cytat: "Bachmat"
Z matematyki jestem dość słaby, ale na pewno nie pozwolę przeciwnikowi dzielić przez pół ;)


Dosc slaby, to slabo powiedziane -  bo dzielic przez pol, to znaczy mnozyc przez dwa. :)


No właśnie, dlatego nie pozwolę na to przeciwnikowi, nie? ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: BOGINS w Styczeń 05, 2007, 03:02:30 pm
Cytat: "JJ"
Cytat: "Barbarossa"
Ale jak kowadło jest strzelaniem, to działa nań rain lord czy shake.

Wracamy do kwadratury koła. Czy nie trzeba byłoby uściślić, czym jest atak kowadła, żeby te kwestie rozwiązać?


Nawet nie wiesz jakie to śmieszne.
Na jednym z UKGT dano werdykt, że kowadło jest strzelaniem.
Śmiechom i radości nie było końca.

Lepiej spuśćmy na to Miłosierdną Zasłonę Milczenia.


Czasem mnie twoje wypowiedzi dziwią JJ, są takie - ot problem mały. Ale co gdy zachodzi ta sytuacja na turnieju? Sędzia ma roztrzygnąć? A na kogo korzyść? Bóg wie...
To samo tyczy się takich rzeczy jak: ja zawsze na 3+ trafiam, tudzież 2+, a przeciwnik ma na 6+ trafianie. Co robisz. Inna sytuacja: Zbroja dominacji i hate... ja szczerze mówiąc nie wiem jak roztrzygnąć spór takowy.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Saladyn w Styczeń 05, 2007, 03:13:37 pm
W przypadku wykluczających się właściwości, z tego co wiem, stosuje się standardowo rzut kostką sześciościenną. ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Shakin' Dudi w Styczeń 05, 2007, 03:26:06 pm
dokładnie ;) rzuca się która zasada jest mocniejsza i tyle ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: JJ w Styczeń 05, 2007, 03:42:28 pm
Cytat: "BOGINS"
Cytat: "JJ"
Cytat: "Barbarossa"
Ale jak kowadło jest strzelaniem, to działa nań rain lord czy shake.

Wracamy do kwadratury koła. Czy nie trzeba byłoby uściślić, czym jest atak kowadła, żeby te kwestie rozwiązać?


Nawet nie wiesz jakie to śmieszne.
Na jednym z UKGT dano werdykt, że kowadło jest strzelaniem.
Śmiechom i radości nie było końca.

Lepiej spuśćmy na to Miłosierdną Zasłonę Milczenia.


Czasem mnie twoje wypowiedzi dziwią JJ, są takie - ot problem mały. Ale co gdy zachodzi ta sytuacja na turnieju? Sędzia ma roztrzygnąć? A na kogo korzyść? Bóg wie....


Bóg i Barbarossa, na pewno wiedzą.

Cytat: "Barbarossa"

A tak na poważnie, to kowadło nie jest ani magią, ani strzelaniem. Ma po prostu swoje własne zasady. Co nie znaczy, że GW w swej światłości nie wyda gdzieś erraty, że to strzelanie. Ale do tego momentu nie ma żadnych podstaw, by tak uważać. A co do spowalniania, to trzeba się dokładnie wczytać w to, co jest społowione (jak wyżej) i tyle.


Tłumacząc na ludzkie - Kowadło NIE spowalnia.
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: szafa@poznań w Styczeń 06, 2007, 07:44:05 pm
Cytuj
Inna sytuacja: Zbroja dominacji i hate... ja szczerze mówiąc nie wiem jak roztrzygnąć spór takowy.


Po pierwsze, nie ma czegos takiego jak zbroja dominacji.

owszem, mamy armour of DAMNATION, czyli zbroje przekleństwa.

A jak działa przeciwko hate`owi, pisze wprost w FAQ, ktory na pewno mozna znalezc na direwolfie.

Swoja drogia nie rozumiem, że ludzie grajacy armia X nie znaja do niej errat i uscislen - do czyjejs to rozumiem, ale do swojej?
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Nekropacyfikator w Czerwiec 21, 2007, 10:12:23 pm
Cytuj
No coz puki nie wyjdzie jakas errata to dzwonek chyba nic nie robi dla ST.


Póki nie wyjdzie jakaś errata to dzwonek chyba COŚ robi ST, bo tak sie dzieje jak wyżucisz 9 albo 10... a ponieważ robi D6 structural dmg to mamy mały problem^^
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Shino w Czerwiec 21, 2007, 11:20:04 pm
Cytat: "Nekropacyfikator"
Cytuj
No coz puki nie wyjdzie jakas errata to dzwonek chyba nic nie robi dla ST.


Póki nie wyjdzie jakaś errata to dzwonek chyba COŚ robi ST, bo tak sie dzieje jak wyżucisz 9 albo 10... a ponieważ robi D6 structural dmg to mamy mały problem^^
nie masz racji.... czemu uwazasz, ze cos robi? czolg nie ma structural damage... NIC nie robi...
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: LinuX w Lipiec 10, 2007, 05:42:24 pm
Cytat: "szafa@poznań"

A jak działa przeciwko hate`owi, pisze wprost w FAQ, ktory na pewno mozna znalezc na direwolfie.

Swoja drogia nie rozumiem, że ludzie grajacy armia X nie znaja do niej errat i uscislen - do czyjejs to rozumiem, ale do swojej?

Czyli w końcu jak to działa :?:



"GW potrzeba instrukcji do budowy cepa"
"GW, GW jest nowelą, której nigdy nie masz dosyć, wczoraj, wczoraj biały welon, jutro białe, białe włosy."
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Mad Hamster w Lipiec 14, 2007, 10:50:14 am
Cytat: "Shino"
Cytat: "Nekropacyfikator"
Cytuj
No coz puki nie wyjdzie jakas errata to dzwonek chyba nic nie robi dla ST.


Póki nie wyjdzie jakaś errata to dzwonek chyba COŚ robi ST, bo tak sie dzieje jak wyżucisz 9 albo 10... a ponieważ robi D6 structural dmg to mamy mały problem^^
nie masz racji.... czemu uwazasz, ze cos robi? czolg nie ma structural damage... NIC nie robi...


czyli wedlug ciebie wynik 9-10 (ktory, jak wyraznie jest napisane, robi kuku czolgowi) powinien zostac najzwyczajniej zignorowany ? ja powiem ze to zwykle smuty i czepianie sie nazewnictwa, ale niestety wiem ze wszyscy sedziowie i gracze imperialni podziela Twoje zdanie (chociaz faktem jest ze d6 na owczesne 28p to bylo malo a na obecne 10w to juz sporo).
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Shakin' Dudi w Lipiec 16, 2007, 09:42:52 pm
IMO d6 to było pkt pary, teraz są to rany...a teraz pisze ze trzeba to liczyc jako maszyna. Pytanie czy ataki dzwonka to magia? Jezeli jest to prosty atak strzelecki to zadaje co najwyzej tankowi d3 ran, jak kazdej innej maszynie ;)
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Mad Hamster w Lipiec 16, 2007, 11:30:23 pm
d6 hull points, nie steam points.
coz, trzeba czekac na errate, uscislenie lub po prostu na nowy kodex skavenski....
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Sir Arte w Lipiec 17, 2007, 08:57:56 pm
ale czepiacie sie tego steam tanka :D:D

 Zostawcie steam tanki juz w spokoju, one wszytkie są moje:D
czemu nie porozmawiamy o WE i o ich driadach? ponoc mają kosztowac 8 ptk./model   :D:D:D:D(tylko tak słyszalem)porozmawiajmy o magii tombów;p;p ale zostawcie tego biednego steam tanka w spokoju, on kosztuje 300, to jest kupa punktów a takiego steam tanka mozna w 2 tury pozadnie rozwalic i bez dzwonienia.a ze jest taki powergamerski..... w sumie kazda armia powinna miec cos takiego;p;p
to dodaje realizmu!
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Gogol w Lipiec 18, 2007, 03:20:36 pm
Cytat: "Shakin' Dudi"
IMO d6 to było pkt pary, teraz są to rany...a teraz pisze ze trzeba to liczyc jako maszyna. Pytanie czy ataki dzwonka to magia? Jezeli jest to prosty atak strzelecki to zadaje co najwyzej tankowi d3 ran, jak kazdej innej maszynie ;)


Pokaż mi efekt dzwona który mówi o zadawaniu d3 ran maszynie ....
Tytuł: NOwy czołg kontra stary dzwonek
Wiadomość wysłana przez: Shakin' Dudi w Lipiec 18, 2007, 05:10:55 pm
zajrzałem do zasad dzwonka :) przepraszam  ;P hehe no to wg mnie nic teraz dzwonek nie robi az errata nie wyjdzie