gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Forum Rozpisek => Rozpiski - WFB => Wątek zaczęty przez: Grimore w Listopad 16, 2007, 11:03:30 am

Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Grimore w Listopad 16, 2007, 11:03:30 am
Macie jakieś propozycje jak skutecznie grac krasnoludami. Zwłaszcza przeciw bretonii, bo zawsze mam problem z tą armią.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Grudzień 28, 2007, 11:48:09 am
ja jeszcze nie grałem przeciwko bretonii,ale mam doświadczenie z imperium. Ja wystawiam dwa bolce na rogach  żeby grzały od boku ale z tego co wiem najbardziej efektywne przeciwko bretonii jest strzelanie z przodu konnicy.
I standardowo organki. Tan do 20 wojowników +chorąży ze sztandarem armii +runa bitwy. Dwa oddzialy strzelców po 10. I koleś bedzie sie zastanawial gdzie by tu sie schować,a jak sie nie schowie to zginie. :badgrin:  :badgrin:  :badgrin:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jajan1 w Grudzień 28, 2007, 12:02:28 pm
Tak ale jak ci pegazy wylądują za zadku z savem 2+ to nic nie poradzisz... Proponuje więcej warriorów i jedną dziesiątkę tundów z tyłu razem z działem i organkami... Warriorzy blisko żegy muc od tylca pegazy i zmusić do ucieczki...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Grudzień 28, 2007, 02:25:00 pm
jak wystawiasz bolce przeciwko bretonii to birz im runr flakkona +1us podczas strzelania do jednostek z umiejętnością lot.
A tanowi rune of chellange
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: GarG w Grudzień 28, 2007, 03:05:28 pm
ja bym dał Cannona ?: ) albo stone trowera?(bez pancerza) najfajniej jak tak walnie pośrodku konnicy grala tam gdzie jest bohater i bsb :D bywa ze 4 konnych panie :< I bohaterowie :D
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Lukass1216 w Grudzień 28, 2007, 05:39:37 pm
A to jest chyba nie głupie. Wogóle wszystko co nie daje save'a powinno chyba boleć pancernych bretki ;)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Grudzień 28, 2007, 06:00:05 pm
Cytat: "GarG"
ja bym dał Cannona ?: ) albo stone trowera?(bez pancerza) najfajniej jak tak walnie pośrodku konnicy grala tam gdzie jest bohater i bsb :D bywa ze 4 konnych panie :< I bohaterowie :D


z trafienia każdą maszyną to nie ma save,a katapulta, trafi nie trafi,ale jak juz to bedzie bolało. :badgrin:  :badgrin:  :badgrin:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jajan1 w Grudzień 28, 2007, 08:30:21 pm
Cytat: "petronikus"
jak wystawiasz bolce przeciwko bretonii to birz im runr flakkona +1us podczas strzelania do jednostek z umiejętnością lot.
A tanowi rune of chellange


Ja przeciw krasnalom gram tak że pegazami za lasek i szarża w następnej turze... Bolce jak strzelą to w konie i pegazy z szarżą 40' z tylca albo w bolce i niszczą....

Co poradzisz na to????
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Grudzień 29, 2007, 10:19:52 am
jednostki latające nie mogą szarżować na 40cali maja ruch w locie 20cali i tyle samo szarży, to daje dwie tury, z tym chowaniem za lasek to czaje o co chodzi,wystawiasz jedną jednostke zeby widziała i nawet jak ci ją sprzątne to  i tak mozesz szarżować,duzo zalezy od rozstawienia jednostek i makiet.

Bolce jak strzelą to w konie i pegazy z szarżą 40' z tylca albo w bolce i niszczą.... -nie rozumię tego zdania.
ile pakujesz jednostek w oddział pegazów i ile mozesz miec takich jednostek w grze za 1000pkt :?:  :?:  :?:
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Rakso_The_Slayer w Grudzień 29, 2007, 12:01:42 pm
rada na brettonie jest prosta...

BSB z rune of challenge, oath stonem i Master rune of challenge wstawiony w klocek hammerersów... sprawdziłem.. wytrzymał szarzę dwóch lanc z generałem i BSB i pegazów (które przyciągnął runą coby maszyn nie nękały) a potem to wszystko pokonał :)

Do takiego klocuszka dorzucamy 2 katapulty, organki, thunderersów... a potem to juz co lubisz bo z taka podstawą bretke bijesz spokojnie :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Grimore w Grudzień 29, 2007, 03:02:30 pm
Hmm.. Dużo tego i trochę w tym rozgardiaszu.

Zacznę od tego, że pegazy bretki mają Save na +3, a nie na +2 ( +6 za jazdę na pegazie, +4 z heavy armor, +3 z tarczą, bardinga nie mają )

Jak jesteś za lasem to bolce cię nie widzą, ale ty ich też nie widzisz, więc i szarżować nie możesz. Do tego ja nie marnuje bolców na strzelanie do pegazów, a runa flakksona kosztuje 15pkt więc to na małą armie spory wydatek.
Do pegazów walę zwykle z organek, a wtedy nie ma znaczenia czy zza lasu wystaje jeden czy wszyscy, bo liczba trafień zależy wówczas tylko i wyłącznie od rzutu na kości artyleryjskiej, a organki mają 24" zasięgu :)

Co do stone throwrera to zgadzam się, że to dobry pomysł, choć ciężko z niego trafić nawet z przerzutami.

Z działem już próbowałem, ale zazwyczaj zadaje za małe straty lancom co wynika z trzech spraw.
Po pierwsze w większości przypadków lanca ma nie więcej niż 3 ranki, a to daje max trzech trafionych.
Po drugie: wardy na +5
Po trzecie jakoś nie mam szczęścia do strzelania z działa.

Co do hammererów to się do nich zraziłem po tym jak w bitwie za 3000pkt spanikowali mi wraz ze znajdującym się w oddziale Thangrimem na tym swoim wielkim tronie i zwiali za mapę. Wolę longbeardów, bo są odporni na panikę.
Co do thunderersów to wystawiam ich prawie zawsze i jak do tond mnie jeszcze nie zawiedli :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Jajan1 w Grudzień 29, 2007, 03:51:55 pm
Bretonia ma małe LD więc proponuje dużo oddziałów warriarów (2) i po środku longbearów i żadni nie panikują ( Zasada Stare Zgrzędy )...

Bierzesz wszystkich od boku albo tyłu i panikują....

( Ja save pegazów liczę tak: 5+ heavy armor, 4+ tarcza, 2+ pegaz
Możliwe że źle, to mi wytłumaczcie bo nie rozumiem myślenia Grimora)

A z hammersami i runą challenge to żeczywiście dobry pomysł...
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Grimore w Styczeń 02, 2008, 04:57:01 pm
Pegaz daje taki sam bonus do pancerza jak zwykły koń BEZ BARDINGU, czyli 6+ a więc z shieldem i heavy armor ( 4+ ) w sumie daje 3+

Co do reszty ( longbardzi, hammererzy ) to się zgadzam.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: GarG w Styczeń 02, 2008, 10:32:59 pm
Bredning = kon w zbroji ; )

Grimore fakt ja np. mam pecha do zdawnia LD na chariotach xDDD( gram DE normalnie) na 5 chariotów 3 zdają 2 nie lub odwrotnie wiec bardzo zawodne są w moich rękach : )

A wracając do sprawy Dwarfów strzelanie do Pegazów z boltów to kiepski pomysł bo co najwyzej zabijemy 1 (na 3/4) a w 2 turze szarża wiec to i tak nic nam nie da.
Hammerersi? hmmm... nie widziałem by takie cos ustali bo przypuszczam ze koleś musiał naprawde miec kiepskie rzuty przy tylu atakach..

"BSB z rune of challenge, oath stonem i Master rune of challenge wstawiony w klocek hammerersów... sprawdziłem.. wytrzymał szarzę dwóch lanc z generałem i BSB i pegazów (które przyciągnął runą coby maszyn nie nękały) a potem to wszystko pokonał Smile" - Przy tylu atakach powinni zostac wyrzynani do cna pokoleji..  gdyz walcząc z "ręczną bronią" i tarczą mają tylko 4 siły a walcząc z "wielką bronią" mają tylko 5+ "obrony"(czy jak tam sie to tłumaczy[wgż. save]) co sprawia ze zostają wyzynani w pien w dosc szybkim tempie.
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Rakso_The_Slayer w Styczeń 07, 2008, 06:45:03 pm
Cytat: "GarG"
Bredning = kon w zbroji ; )

Hammerersi? hmmm... nie widziałem by takie cos ustali bo przypuszczam ze koleś musiał naprawde miec kiepskie rzuty przy tylu atakach..

"BSB z rune of challenge, oath stonem i Master rune of challenge wstawiony w klocek hammerersów... sprawdziłem.. wytrzymał szarzę dwóch lanc z generałem i BSB i pegazów (które przyciągnął runą coby maszyn nie nękały) a potem to wszystko pokonał Smile" - Przy tylu atakach powinni zostac wyrzynani do cna pokoleji..  gdyz walcząc z "ręczną bronią" i tarczą mają tylko 4 siły a walcząc z "wielką bronią" mają tylko 5+ "obrony"(czy jak tam sie to tłumaczy[wgż. save]) co sprawia ze zostają wyzynani w pien w dosc szybkim tempie.


bo ja wiem... ustawiony byłe tak że wpadły dwie lance i pegazy (ale tylko jeden z nich walczył)...więc... 10 ataków koni+pegaz... 6 trafień 2 rany, zbroje i tarcze daja rade...od tego nie schodzi nic... a jak już to 1,2 kolesi... dochodzi 12 ataków jeźdźców z czego statystycznie wchodzi 6, rani 5, ja zdaje 1 save więc schodzi 4 kolesi... bohatera jednego bierzemy na challenga, drugi skosi jednego dwarfa... więc tracimy 6 kolesi, jeden szereg po szarży bretki... hammerersi stoja bez problemu... potem już bretka bez lanc mało zdziała i łamiemy ją po kilku turach... żaden problem :)

a bitwa wogóle masaryczna była bo na koniec zostało 10 hammerersów z BSB i 4 graali z damselką... cały stół wyczyszczony :D

wynik... 11-9 dla brodaczy.. nic wielkiego ale bitwa ogólnie syta była :)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: GarG w Styczeń 07, 2008, 08:23:35 pm
Tarcze? : O a wiesz ze jak deklarujesz walke lekką bronią i tarczą to oni juz walczą tak cały czas?: ) (chyba ze cos sie zminiło : O) wiec z pancerzem 5+ raczej średnio stoją :P
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Styczeń 08, 2008, 02:31:15 pm
Mam takie pytanko- jak wychodze górnikami, to znaczy wykopuje sie nimi na krawędzi planszy to oczywiście moge sie ruszyć,ale czy moge maszerować, niby ze jest napisane ze krasnale mogą maszerować nawet gdy są 8'' od przeciwnika,ale tu chodzi o pojawienie sie na plaszy- WIEC JAK TO JEST :?: Mogą czy nie???
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: GarG w Styczeń 08, 2008, 02:56:29 pm
Z tego co mi wiadomo to mogą : )
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Templar's Dwarf w Styczeń 09, 2008, 09:38:27 am
Wg Armyy Book po wykopaniu moga maszerować, ale nie mogą szarżować.

Kowadełko się klania :D
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Styczeń 09, 2008, 10:33:40 am
jednostki z innych armii niz krasnoludy nie mogą maszerowac po wyjściu zza planszy(np. bestei chaosy co wychodzą z ambush zza planszy). Koleś-sedzia na ostatniej grze mnie z tym zakręcił, a gra od dłuższego czasui uparł sie ze nie mogą. DZIEKI ZA ODPOWIEDZ ;)
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Templar's Dwarf w Styczeń 09, 2008, 10:59:09 am
Dlatego na każdy turniej warto mieć ze soba kodeks i rulebook.

Dlatego przed każdym turniejem wolę sprawdzac opinie turnieju u znajomych, aby zamiast na turniej Warhammerra nie pojechac na Polhammer.

Przykład:
kowadło krasnoludow z Torgrimem i jego pomagierem starozytna moć wydaje na 3+, jezlei sie nie uda może jeszcze raz wykonac test.
Jeżeli to sie nie uda to kazdy test z tabeli nieudanego rzucenia czaru z kowadla wykonujemy z modyfikatorem -1 ( no i 550 pkt za całość )

W sumie fajna zabawka, tyle, ze sedziowie doszli do wniosku, że jest to za silne i ten przerzut mozna wykonac raz na grę. Dodam, że zrobili to jak z kolegą ( tylko2 armie krasnoludzie na turniej ) bilismy się z półfinalach ( ja z Chaosem, kolega z imerium ) i kowadło po raz kolejny zdejmowało jednostki z pola.
Potem przepychanki, że nie zmienia się reguł w trakcie gry, oraz, że poprosimy o zwrot wpisowego :p

Dlatego osobiscie lubie warhammera, każd aarmia moze byc przepakowana i trzeba znaleśc sposób na jej pokonanie ( tak jak na HE na obecnych zasadach )
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Styczeń 10, 2008, 12:10:04 pm
gadalem z sędzią turniejowym- no wiecie jednym z tych sędziów i mówił ze górnicy jednak nie moga maszerowac po wykopaniu tylko ruch 3 cale, ich opcja zawsze maszerują tyczy sie tego ze mogą maszerować nawet gdy są 8'' w pobliżu wroga.
szkoda
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: petronikus w Styczeń 10, 2008, 12:20:58 pm
Cytat: "Templar's Dwarf"
Wg Armyy Book po wykopaniu moga maszerować, ale nie mogą szarżować.

Kowadełko się klania :D


chociaz jest to kwestia uzgodnienia, moze na turniejach tylko tak jest, ale sami wiecie jak to jest z tymi turniejami :D
Tytuł: Krasnoludy
Wiadomość wysłana przez: Lukass1216 w Styczeń 26, 2008, 04:03:00 pm
Hej. Odświeżam temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Potrzebna mi rozpa na 1,5k. Przegladałem kilka tematów (choć krasie na te pkt nie są chyba zbyt popularne) i nie znalazłem czegoś co by mnie satysfakcjonowało. Nie jestem zbyt doświadczonym graczem i figurek też nie mam jakoś duzo ale trochę (byle nie za dużo) mogę doproksować. Proszę Długobrodych o pomoc i wyrozumiałość. Z góry dziekuję. Oto co posiadam:

22 warriorów
20 LB/warriorów
20 thunderersów
10 kuszmenów
bolec
organki
kloppa
canon
thane
dragon slayer
BSB

Proksów za bardzo nie lubię ale tu chyba jestem zmuszony do ich zastosowania. Proszę o jakieś propozycje.