gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Konfrontacja => Wątek zaczęty przez: Norasan w Sierpień 17, 2003, 09:37:09 am

Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Norasan w Sierpień 17, 2003, 09:37:09 am
Hej.
Ostatnio zauważyłem, że więcej osób grało by w Konfrontację gdyby tylko zdecydowali, co zbierać.
I tu mam prośbę żebyśmy urządzili przegląd ras dla niezdecydowanych.
Niech każdy, kto ma ochotę niech napisze coś o swojej ulubionej armii: tło historyczne, najefektywniejsze jednostki, możliwe alianse. Fajnie by było jakbyście dołączyli jakieś zdiątko :)itp.

Resztę pozostawiam waszej inwencji.

Pozdrawiam, Norasan.
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Sierpień 17, 2003, 11:30:49 am
lwy :
historia z jednstkami na www.konfrontacja.prv.pl
kombo
rycerz z guard angelem
mamy wtedy 7 def z regeneracja na +5 do tego jak go zabija spada aniolek a nie kon ... do teg reszta rewelacyjnych statow
armia nie ucieknie
....chodz ma lucznikow to jednak latow je zastapic  muszkieterami :D ...... lucznicy tez sa dobzi ale w wiekszej grupce
fajne czary ..... artefakty ..... podoba mi sie taki plaszcz co zmiejsza liczbe kstek przeciwnika do 2 :D ......
tanie jednostki miesa ..... ktore cos jeszcze umieja ...
wspanialy klimat szlachetnej bretoni z WFB
modele wykonane staranie ..... ( jak wiekszosc )
jedyne zastrzezenie mam do palladynow ..... maja tylko miecz ( w warcafcie mieli mloty [ porazka ] ) i za to dzieki ale brak im tarcz ..... wg mnie najgorsza jednostka pod wzgledem wykonania modeli( i to nie tylko moje zdanie )
najbardziej podobaja mi sie zwykli guardzi ..... za tacy autentyczni
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Norasan w Sierpień 17, 2003, 09:04:58 pm
Dzięki bardzo panie war2bone żeś przynajmniej Tyś mi odpowiedział.

Jeszcze raz proszę Panie i Panowie opiszcie swoje armie.

Najlepiej jakieś ciekawostki do których się dokopaliście.

Miłego grania.
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: PhoboS w Sierpień 17, 2003, 09:20:54 pm
Szczerze mowiac to mnie sie podobaja figsy praktycznie tylko lwów... ciekawy jestem co to za gra bo wiem o niej bardzo malo a wydaje sie ze jest bardzo fajna... tylko fazy ruchu jednoczesnie ? Kto pierwszy ten lepszy czy co ? :D

Ogolnie figsy lwów sa super tylko nie podbaja mi sie zupelnie ci goscie z pistolecikami i jedna bardka (?) :D
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Sierpień 17, 2003, 09:35:04 pm
gra nie jest skomplikowana ...... po pierwszej grze lapiesz broszurke podstawowoa na 90 % ( puzniej siedzisz w ciemnym pokoju i w 10 % wyszukujesz kombsow ) i to wystarcza ....... puzniej ktos moze cie wprowadzic w pozostale 3 broszurki

co do ras to moze wolfeny

niczym chaos w WFB bedziesz mial malo modeli za to elitarnych ...... wszytkie popierdalaja na conajmniej 15 cm .... maja zdolnosc natural born kiler ( dodatkowa kosc w kombacie )

najladniejszy jest watcher(wg publiki) ....  o ile wiem jest to najemnik wiec w moich linsach znajdzie sie dla niego miejsce ......

fluff znajdziece takze na www.konfrontacja.prv.pl [ wszytko tam znajdzecie a co nie znajdziecie to bedzie niedlugo ]

plusem jest walka wrecz ...... po prostu natural born killers ..... to wystarczy ...... wiekszosc obrazen przy tak duzej sile uszkadza powaznie /zabija .... no chyba ze mamy pecha ..... armia oparta na herosach ktrorych mamy chyba 36 %

minusem moze byc strzelanie ...... malo modeli sprawia ze bedzie malo strzalow ale za to jakich :D ...... sila 10 przy max zasiegu 60 ...... a jak nie decydujemy sie na magie to bierzemy warrior-magow z czarem ktory niweluje strzelanie przeciwnika i charge

w turnieju w belchatowie wilki robily masakre ..... zreguly spadal do 1 modela ..... no ale puzniej natchnely sie na moje lionsy :D ...... masakra

modele sa bardzo ladne i wieksze o jakies 50-70 % od standartu wojownika [http://www.wegotgame.net/jen/scale.html -poruwnanie modeli ]..... sa najpopularniejsza armia i wiekszosc ludzi widzac konfrntacje berze ich za swoja pierwsza armie  
 
najbardziej podobaja( wg mnie ) mi sie predratorzy a szczegulnie ten z lancuchem ..... a najbrzydsza ????? no nie ma takiej

..... kombo ????
nie znam ...... ale polecam czar na strzelanie i charge przez stol ..... no a puzniej to juz tylko counter-attack i nawalanie w innne jednostki

mam nadzieje ze Vallarr uzupelni moj opis
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Alchemik w Sierpień 17, 2003, 09:36:20 pm
By odzwierciedlic  chaos na polu bitwy - jednostki aktywowane sa losowo (aktywowane tzn. poruszane) - do tego sluza karty jednostek ktore sa losowo wyciagane z kupki ktora tworza karty graczy. Z tym ze mamy tez pewny wplyw na te losowosc gdyz istnieje cos takiego jak karty rezerwowe czyli jednostki ktore mozemy aktywowac w dowolnym dla nas momencie. Tyle w skrocie mozna powiedziec. Walka wrecz wymaga od nas wiekszej uwagi i myslenia gdyz musimy decydowac o rodzaju ataku, jego trudnosci itp.
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Alchemik w Sierpień 17, 2003, 09:39:36 pm
Doczytalem sie niestety ostatnio jednej przykrej dla mnie rzeczy:) otoz myslalem ze o ile Wulfeny to miesniaki to oakzuje sie ze moga miec niezle wsparcie magiczne pod postacia magow Selenite - okazuje sie ze moga byc wstawiani do Wulfenow jako support:(
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Sierpień 17, 2003, 09:42:45 pm
Cytat: "Alchemik"
Doczytalem sie niestety ostatnio jednej przykrej dla mnie rzeczy:) otoz myslalem ze o ile Wulfeny to miesniaki to oakzuje sie ze moga miec niezle wsparcie magiczne pod postacia magow Selenite - okazuje sie ze moga byc wstawiani do Wulfenow jako support:(


nie wiem o co ci dokladnie chodzi( z selenitem ) ale stwierdzenie ze to miesniaki i tyle bylo zbyt pochpne ..... pozatych kto chialby grac samograjem ???
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Vallarr w Sierpień 17, 2003, 11:05:58 pm
jako osoba ktora rozegrala chyba najwiecej bitew wolfenami w polsce ;) mam jush o nich ustalona opinie i taktyke :D jako ze nawet najtansi warriorzy sa 3x razy lepsi niz jakies plewy za kilka/nascie pkt u innych armii a kosztuja tylko 25/32 pkt to warto ich wystawiac prawie zawsze . Na armie z wyzsza inicjatywa (a sa takie ??:D ) dobre sa vestalki , ktore zawsze jako 2 dziela kosci oraz idealnie nadaja sie do extermiacji strzelców wroga - maja 17.5 cm ruchu . kusznicy sa ... ekhem ... czasami oplacalni - jak masz farta w kosciach to ich bierz , kusze z sila 7 i 10 sa w stanie zabijac bez problemu , ale trafiaja zwykle na 5+. Podstawowa zaleta to natural born kiler - normalny gosc ma 2 kosci , jak przegra inicjatywe (co nie jest trudne ;)) daje 2 na obrone , a ty masz wtedy 3 na atak - przy odrobinie szczesica wejdzie jeden atak co z taka sila da nam conajmniej powazne rany jak nie masz zbyt duzego pecha :) a podstawowe wady to duzy koszt punktowy (imho warto...) oraz niziutka dyscyplina... zwykle 2 . Dlatego Watcher awansował na mojego ulubionego bohatera - ma 5 dyscypliny a do tego niezle statsy (6 inicjatywy , 15 S w szarzy...) . Moja metoda to czysty assault i !!!UWAGA!!! moji przyszli przeciwnicy na turniejach nie czytac tego !!! ZAWSZE TRZEBA ATAKOWAC CONAJMNIEJ DWOMA WILKAMI NA JEDNEGO PRZECIWNIKA !!!  wtedy powinny wejsc 3 ataki co powinno sie smiercia zakonczyc dla przeciwnika :D a jak wygrales taktyczny to ta grupa pomaga innemu wolfenowi , lub atakuje kolejnego wroga . Jako ze masz duzy ruch jest sporo wieksza szansa , ze Ty  to zrobisz przeciwnikowi niz on tobie... to najwazniejsze rzeczy , jak macie jakies pytania to walcie , postaram sie odpowiedziec  8)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Sierpień 17, 2003, 11:32:49 pm
No oki ja zbieram Alchemików - opis znajdziesz na stronie, którą podał War2bone.
Kombosów jest wiele - najczęściej używane to układanie armii całej ze zdolnością mutacji - a potem w trakcie gry tak nimi gospodarować aby popodbijać statystyki  tych wojowników, którzy będą tego aktualnie potrzebować. I tak nagle szarżujący skorize może zamiast siły 6 waliś z siłą 12;)
Ja mam swoją - dziwną i może niezbyt przemyślaną ale moją :D
Wszyscy mają scouta(co przy braku własnych jednostek strzelajacych jest zbawienne) i jest to 2 skorize, bioptysta i 2 tygrysy razem 198 pkt - jak dorzucę czar i przekroczę 200 pkt(o jakieś 2-4) to mam 2 kostki mutacji co też może być przydatne.
Dlaczego ich zbieram...hmmm, no cóż jestem miłośnikiem horrorów(Nid-Nor to moja 2 armija będzie ;P ), podobają mi się ich figsy, lubię ich klimat(klony, borgi etc ;) ) no i to oni są odpowiedzialni za początek Rag'narok,u :P
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Vallarr w Sierpień 18, 2003, 08:21:27 am
masz 1 kosc mutacji;)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Sierpień 18, 2003, 10:00:57 am
chyba dawno nie czytales forum  ...... dostaje sie 1 kosc za kazde NAPOCZETE 100 ptk w mutacji ...... mozna miec 201 ptk i ma sie wtedy 3 kosci ...... francuzi zrobili domowa zasade ze zaokragla sie to do jakis 50 zeby wyeliminowac to ...... no chyba ze wiesz ....... a z tym czarem to on sie liczy do kosztu modelu i podnosi ppule z mutacja ..... jak nie to masz 1 kostke :D
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: eBra w Sierpień 18, 2003, 11:35:12 am
Zastanawiam sie nad gra w Konfrontacje. Mam juz gotowa armie do WFB i rozgladam sie za nowym systemem. Myslalem o Chronopii ale bardzo malo osob w nia gra i ciezko kupic figurki. W K. podobaja mi sie Alchemicy oraz Orki - czy mozecie napisac cos o tych armiach. Trocghe czytalem na stronie sklepu ale to nic konkretnego. Jak walcza? Byloby super gdybym mogl zobaczyc przykladowe rozpiski.
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Sierpień 18, 2003, 11:59:06 am
Hej:)
Czemu na tej waszej stronie nie mozna sciagnac zasad??
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Sierpień 18, 2003, 12:02:52 pm
No cóż są one do przejrzenia jak chcesz to podaj na priva maila to prześlemy;)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Vallarr w Sierpień 18, 2003, 01:28:58 pm
co do mutacji to piszac poprzedniego posta widzialem jush ta odpowiedz ze trza 50 pkt na kosc... :P
krotkie podsumowanie alchemików i orków - alchemicy jako przeciwnicy sa dosc upierdliwi i maja duuuzio opcji budowy armii - moga postawic na duze bestje jak dasyatis , tygryski itp . maja dobrych bohaterów , mocna elite (keratis , belisarius) , sporo miecha (clone , halabardier) , duzo scoutów (keratis , bioptist - do tego jest magiem i ma bardzo ciekawa zdolnosc...) - maja mocna ceche armijna - mutacje , ktora potrafi zmienic przebieg walki , w miare duza dyscypline - a na turniejach przoduja . figurki jak wszystko w K sa bardzo dobre i ciekawe (ach , te zadła ) :D:D:D
orki to imho słabsza armia , moze dlatego , ze jeszcze z nimi nie przegralem... (z alchemikami raz :P ) , ale tesh bardzo ciekawa . zdolnosc brutal pozwala na windowanie amok slayerami master strike do kosmicznego poziomu , mocna magia , ktora nie moze byc counterspellowana , piekna (!!!) figurki . maja tesh minusy jak brak miecha armatniego (najtanszy warrior za 15 pkt ) ale od czego sa gobbosy w sojuszach :) oraz devourersi - mocna armia , podobna do wlfenów... . Z wad wymieniłbym małą inicjatywe (wzglednie oczywiscie , mała w porównaniu do wolfenów :P ) , dosc dorgie jednostki ale warte swojej ceny jak amok slayer - 5/9 ataku 5/9 obrony !! a bravery pozwala sie mało przejmowac strachem ... piszac to zdalem sobie sprawie , ze sam sie sobie dziwie dlaczego z nia nie przegralem jeszcze :P:P:P .
to sa skrotowe charakterystyki tych armii - teraz czas na expertów czyli graczy nimi :)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Sierpień 18, 2003, 01:37:55 pm
Jeśli chodzi o Alchemików to boję się jednego tz. żeby nie stali się zbyt silną armią bo gram nimi ze względu na klimę i niechciał bym podzielić losu graczy chaosowych gdzie ludzie niechętnie z nimi grają (chyba 2 miejsce po leśnikach ;) ).
Co do opcji rozgrywki to wiekszość armii ma ich sporo, w każdej z ras jest wiele modeli z różnymi zdolnościami, do tego dochodzą czary a i cuda pewno niedługo tyż się pojawią :D:P
Poza tym trza mieć na uwadze, że system jak na zaledwie kilka lat żywota już oferuje niezłe możliwości kombinowania a tu jeszcze będą smoki, demony, giganty, nowe rasy i pewnie dziesiątki nowych modeli...
Jak to mówią Francuzy poczekajcie to zobaczycie ;)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: war2bone w Sierpień 18, 2003, 02:13:29 pm
Cytat: "Wosho"
Hej:)
Czemu na tej waszej stronie nie mozna sciagnac zasad??


p-click na linku i dajesz zapisz na dysku :D
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Rondel w Sierpień 18, 2003, 04:39:14 pm
Cholera, irytuje mni jedna rzecz- w AB nie moge odszukac pliku do Konfrontacji, zeby nie byl albo francuski, albo niemiecki. Moze mi ktos podeslac cos, co zrozumiem? :)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Alchemik w Sierpień 18, 2003, 04:43:38 pm
Cytat: "eBra"
Zastanawiam sie nad gra w Konfrontacje. Mam juz gotowa armie do WFB i rozgladam sie za nowym systemem. Myslalem o Chronopii ale bardzo malo osob w nia gra i ciezko kupic figurki. W K. podobaja mi sie Alchemicy oraz Orki - czy mozecie napisac cos o tych armiach. Trocghe czytalem na stronie sklepu ale to nic konkretnego. Jak walcza? Byloby super gdybym mogl zobaczyc przykladowe rozpiski.


Przykladowe rozpisi armii znajduja sie chyba juz w kaciku gildii poswieconej bitewniakom, ale sluze pomoca z orkami:

Armia dla poczatkujacego 191 punktow - koszt ok. 170pln

3xOrkish Bruiser - 66 punktow - z halabardami potrafia jednym ciosem powalic Wulfena
2xOrk Warrior - 30 punktow - do wspierania bruiserow (ci bede bronili) a bruiserzy atakowali
Vorak (1 inkarnacja) - 59 punktow - w armii przyda sie bohater :)
Muzyk 18
Chorazy 18

Mamy wtedy pełen war staff czyli +2 do rzutów na dyscyplinę co razem z Vorakiem daje nam startowa dyscypline 6 co w sumie pozwala na powalczenie o kontrole nad polem bitwy.
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Malekith w Sierpień 18, 2003, 06:39:18 pm
Cytat: "PhoboS"
tylko fazy ruchu jednoczesnie ? Kto pierwszy ten lepszy czy co ? :D


kłania się takie zwierzę zwane inicjatywą :)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Malekith w Sierpień 18, 2003, 07:01:47 pm
Cytat: "Vallarr"
orki to imho słabsza armia , moze dlatego , ze jeszcze z nimi nie przegralem... (z alchemikami raz :P ) , ale tesh bardzo ciekawa . zdolnosc brutal pozwala na windowanie amok slayerami master strike do kosmicznego poziomu , mocna magia , ktora nie moze byc counterspellowana , piekna (!!!) figurki . maja tesh minusy jak brak miecha armatniego (najtanszy warrior za 15 pkt ) ale od czego sa gobbosy w sojuszach :) oraz devourersi - mocna armia , podobna do wlfenów... . Z wad wymieniłbym małą inicjatywe (wzglednie oczywiscie , mała w porównaniu do wolfenów :P ) , dosc dorgie jednostki ale warte swojej ceny jak amok slayer - 5/9 ataku 5/9 obrony !! a bravery pozwala sie mało przejmowac strachem ... piszac to zdalem sobie sprawie , ze sam sie sobie dziwie dlaczego z nia nie przegralem jeszcze :P:P:P .
to sa skrotowe charakterystyki tych armii - teraz czas na expertów czyli graczy nimi :)


mięsem armiatnim nie ma się co przejmować- gobboski :)
u orków obowiązkowo trzeba brać war staff, chyba, że gra się z armiami o słabej dyscyplinie, orki zbyt okrzesane niestety nie są  :wink:
no chyba, że ktoś bierze Avangorok'a albo Umran Kal'a :)
tą ocieżałość rekompensują im całkiem imponujące zdolności walki, wspomniany już amok slayer z odrobiną szczęścia jest prawdziwą bestią, można brać powiedzmy mistic warriorów z czarem przyśpieszenie i slayerów aby zrobić niespodzankę wrogim strzelcom lub magom, lub po prostu samotnym gąskom, które zbytnio się oddaliły :)
bruisers to całkiem ciekawa jednostka, przy szarży wzbudzają strach a jak już przywalą to walą z siłą 10
wojownicy szakala to też fajne chłopaki  :D porządnie walczą, zadają duże obrażenia i dzięki fanatyzmowi będą się twardo trzymać w walce ze wzbudzającymi strach przeciwnikami
gorąco polecam wojowników na brontopach, można używać z mistic warriorami w podobnej kombinacji jak ze slayerami, a to bardzo boli, dzięki zdolnosci implacable mogą przelecieć po kilku przeciwnikach na raz
kusznicy może są kiepscy pod względem celności, ale już początkowe doświadczenia nauczyły mnie, że warto ich mieć, bo zawsze osłabią przeciwnika, może nawet kogoś zabiją
z umiejętnością brutal każdy ork może przeginać poziom trudnosci ataku tak, żeby przeciwnik nie zdołał go sparować, oczywiście jest spore ryzyko porażki, ale zawsze to dobre w walce z twardym przeciwnikiem, lepiej podjąć ryzyko i porządnie przywalić niż łatwo trafić a przeciwnik i tak sparuje

generalnie orki orki uber alles... polecam  :D
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Sierpień 19, 2003, 10:11:43 am
A jednak nie dziala wejdz na strone i sprobuj je sciagnac:(
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Malekith w Sierpień 19, 2003, 10:27:21 am
owszem nie działa, już jakiś czas temu sprawdzałem
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Norasan w Sierpień 19, 2003, 05:29:23 pm
Hej

od siebie moge tylko dodać że jeżcy na brontosach i kusznicy orków to najpiękniejsze figórki jakie w życiu widziałem
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: Alchemik w Sierpień 19, 2003, 05:31:38 pm
:) choc jestem wlascicielem malej bandy konfrontacyjnych orkasow musze powiedziec - ze kusznicy to az mi tak do gustu nie przypadli jak Wojownicy Szakala:) po tych modelach czuc ze maja krzepe w łapach:)
Tytuł: Przegląd armii do Konfrontacji :)
Wiadomość wysłana przez: BeRsErK w Sierpień 23, 2003, 06:56:28 pm
No to coś dla miłośników orkasów - sorki ame bedziecie sobie musieli sami to skopiować ale wierzcie mi - WARTO ;)

rackscan4.free.fr/images/jpeg/scans_pubs/pubs-rackham/pub-orques[ravage].jpg