regulamin+kilka informacji
przypominam,że gramy w Gimnazjum nr 2 na Narbutta 65/71
co do noclegu to opcje są dwie :
a)zabieracie śpiwór+karimate i śpicie na sali bez dodatkowych opłat
b)nocleg w schronisku młodzieżowym ok. 35 zł
rozpiski proszę przysyłać
na glorfindel@buziaczek.pl
w
nieprzekraczalnym terminie do 17.III godzina 23.59.
pierwsza bitwe zaczynamy o 10.00 aczkolwiek być na miejscu należy już o 9.30
do zobaczenia!!!!
Michał ''Glorfindel'' Molenda
Regulamin Turnieju Lord of the Rings
na Wielkiej Inkwizycji 19-20.III.2005I. Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają jedną armię na 700p.
2. Maksymalna liczebność armii to 60 modeli dla armii dobra (wyjątek to elfy-50 modeli)
i 70 modeli dla armii zła (wyjątek gobliny- 75 modeli).
3. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
5. Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń miotaną.
(ograniczenie to nie dotyczy Rohanu-dla tej armii procent ten wynosi 50)
6. Modele zakazane to: Sauron, Balrog, Tom Bombadil & Goldberry, Gollum
7. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać,
ale zasada ‘The Ring’ nie działa.
8. Machiny wojenne są dopuszczone do rozgrywek
9. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów
10. Obowiązują zasady i statystyki z Return of The King oraz dodatków: Shadow&Flame,
Siege of Gondor i The battle of Pellenor Fields.
11. Obowiązują także opcjonalne jednostki, których statystyki zostały opublikowane w White
Dwarfie i LOTR Compilation 2005 (patrz załącznik nr 2)
II. Rozgrywka
1.Gramy 5 bitew po 2,5h. Trzy z nich zostaną rozegrane w sobotę, dwie w niedzielę.
2.Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się
wystawia. Drugi gracz decyduję czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też
woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3.Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi
są one wiążącą interpretacją zasad - znajdują się w załączniku nr 4)
4.Zasady poszczególnych scenariuszy w załączniku nr 3
5.Jeżeli wszystkie modele przeciwnika zginęły lub uciekły cel scenariusza uważa się za
zrealizowany!
III. Punktacja:
1. Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 300p.
-za rozbicie armii wroga ( zredukowanie jej do 50% stanu) 150p
-za wybicie wszystkich modeli wroga- 300p (nie kumuluje się z w/w)
2. Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 149 małych punktów - obaj gracze otrzymują po 10 VP
150-299 p różnicy – zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8 VP
300-449 p róznicy - zwycięzca otrzymuje 15VP przegrany 5 VP
450-599 p róznicy - zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3 VP
powyżej 600 p różnicy zwyciężca otrzymuje 20VP przegrany 0 VP
3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:
Klimat armii
-armia ’’czysta’’ +20VP
-sojusz +10 VP
Jedynym i niepodważalnym wyznacznikiem tego co jest uważane za armie ’’czystą’’ a co za sojusz jest załączona do regulaminu lista! (załącznik nr 1)
-Czytelna, bezbłędna i przysłana w terminie rozpiska +2 VP
(należy ją posiadać również na turnieju!!!)
-Pomalowanie armii w +50% + 6VP
-Pomalowanie 100% armii +12 VP ( nie kumuluje się z powyższym)
-Zobienie podstawek 100% modeli do +2 VP
-WYSIWIG (tzn Pełna zgdnośc zapisów w rozpisce z wyglądem figurek- jeśli Wasz kapitan
ma tarcze w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia) +2VP
-Konwersje do +2 VP
-Ogólny wygląd armii:
- armia ładna, można popatrzeć ale generalnie bez fajerwerków technicznych +3 VP
- naprawdę ładna armia +7 VP
- armia jest pomalowana rewelacyjnie, +10 VP
Test wiedzy z zasad i lektury ’’Władcy Pierścieni’’ do +15 VP
( jeden za każdą dobra odpowiedź)
Wyjątki od WYSWIG (nie powoduje utraty punktu za WYSIWYG)
W przypadku modeli kawaleryjskich dla których nie ma figurek na wierzchowcach, a są na piechotę (trackersi na wargach, elnaith, rangers of the north itp.) sprawę można rozwiązac ustawiając model pieszy na podstawce, na której znajduje się dostępny dla strony (zło/dobro) model. Dla zła jest to warg rider, dla dobra riders of rohan,rohan royal guard, knight of MT lub DA.
Można uzywać bohaterów imiennych jako kapitanów, aczkolwiek wszelkie dodatkowe uzbrojenie i opancerzenie musi być widoczne.
Proxowanie ( zastępowanie modeli innymi) jest dopuszczone jedynie za zgodą przeciwnika
Więc proxując ryzykujecie ,ze nie będziecie mogli wystawić częśći modeli
Proxowany może być jedynie 1 rodzaj figurek (np. albo citadel guard przez wariors of minas tirith albo rangers of the north przez rangers of gondor )
4. Fair Points
Każdy z graczy na starcie ma 5 FP, po każdej sytuacji kiedy zachowa się niezgodnie z duchem Fair Play (czyli mówiąc brutalnie zostanie złapany na bezczelnym oszustwie,gra na czas itp.) sędzia na wniosek przeciwnika ma prawo ukarać go 1 punktem ujemnym.
Po zakończeniu turnieju punkty zdobyte przez gracza w bitwach są mnożone przez % zachowanych FP tzn jeżeli gracz ma wszystkie to punktacja pozostaje bez zmian
Jeżeli ma tylko 3 FP to jego punkty mnożymy przez 0.6 a jeżeli nie został mu żaden FP wtedy jego punktacja wynosi 0 ( słownie: zero)
Załącznik 1 : Listy Armii
Uwaga: Gandalf Szary oraz Radagast mogą być być wystawieni w każdej armii dobra
( wyjątek The Last Alliance). Jeżeli w armii znajduje się jeden z nich można też wystawić Gwaihira.
1.Armie ’’czyste’’
a) Gondor
Bohaterowie:
- Denethor, Boromir, Faramir, Imrahil, Beregond, Damrod, Kapitan, Aragorn, Gandalf Biały, Pippin
Jednostki:
-Knights of MinasTirith, Knights of Dol Amroth, Guard of the Fountain Court, Citadel Guard, Rangers of Gondor, Warriors of Minas Tirith, Warriors of Gondor, Avenger Battlecry Trebuchet.
-sojusznicy Gondoru z załącznika nr 2.
2)Rohan:
Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)
Bohaterowie:
- Theoden, Eomer, Eowina, Gamling, Kapitanowie, Gimli, Legolas, Aragorn, Merry, Gandalf Biały
-Drzewiec-powoduję, że armia staje się sojuszem (Drzewiec i inni entowie mogą być wystawieni tylko w Rohanie, wystawienie ich w innej armii powoduję przyznanie 0p za klimat)
Jednostki:
- Rohan Royal Guard, Warriors of Rohan, Riders of Rohan, Entowie
c)Lorien
Uwaga: 40 % może posiadać łuki!!!! Limit obowiązuje tylko w armii czystej
Bohaterowie:
- Galadriela, Celeborn, Kapitan, Haldir
Jednostki:
-Wood Elf Wariors (wood elf bowmen, haldir’s elves with bows, haldir’s elves with swords)
.d)Krasnoludy:
Bohaterowie:
-Dain, Gimli, Balin, Dwarf King, Kapitan
Jednostki:
-Khazad guard, Dwarf Warriors
e) Rivendell
Bohaterowie:
-Elrond, Arwena ,Glorfindel, Elladan+Elrohir,Kapitan Aragorn, Halbarad , Rangers of the North, Bilbo
Jednostki:
-High Elf Warriors, Elnaith
f)Mordor
bohaterowie:
- Witch King, Nazgul, Gothmog, Gorbag. Shagrat, Grishnak, Mouth of Sauron
Troll Chieftain, Easterling Captain, Orc Captain, Mordor Uruk Hai captain,
Orc shaman,Szeloba
Jednostki:
-Orc Warriors, Warg Riders, Moranon Orcs, OrcTrackers, Mordor Uruk hai, Easterlingowie,
Mordor Troll, Mordor War Catapult, Mordor Siege Bow.
-jednostki Saurona z załącznika nr 2
g)Isengard
Bohaterowie:
- Saruman, Grima, Lurtz, Sharku, Orc Captain, Uruk hai, Captain Uruk hai Shaman, Dunlending Chieftain
Jednostki:
-Uruk hai, Orc Warriors,Warg riders, Dunlendingowie, Uruk Hai Siege Assault Balista, Berserkers.
h)Moria:
Bohaterowie:
-Dugburz, Goblin, Shaman, Goblin Captain
Jednostki:
-Goblinki, Cave Troll,War Drum
i) Harad
Uwaga: 40% modeli może mieć łuki - obowiązuje tylko w armii ’’czystej’’
bohaterowie:
-Mumakil, Suladan, Hasharii, Chieftains
Jednostki:
-Haradrim Warriors, Haradrim Raiders
-Jednostki Haradu i Umbaru z Załącznika nr 2
j) Angmar
bohaterowie:
-Witch King, Orc shaman, Goblin shaman, goblin captain, ork captain, barrow wight
jednostki:
-warg riders, goblinki, orc warriors
k) The Last Alliance:
Uwaga: Dla każdej z nacji limit broni liczymy oddzielnie. Obie nacje powinny być
reprezentowane przez w miarę równą liczbę modeli
Bohaterowie:
- Elendil, Isildur (bez Pierścienia), King of Men (Anarion),Gil-Galad, Elrond, Glorfindel, Elf captain, Captain of Men
Jednostki:
-Warriors of Gondor, High Elf Warriors, Elnaith
l) Mirkwood
uwaga: limit łuków 40% ale maksymalnie 6 sentineli !!!
Bohaterowie:
-Tharanduil, Legolas, Kapitan
Jednostki
-Wojownicy z Mrocznej Puszczy, Sentinele, Taurdrimowie
2) Sojusze:
a) Bitwa Pięciu Armii
Uwaga: minimum 10 modeli z każdej z nacji (Esgaroth, Elfy, Krasnoludy)
Bohaterowie:
-Dain, Balin, Dwarf King ( Thorin),Dwarf captain, Bilbo,Gwaihir
-King of Men (Bard),Captain of Men, Gandalf Szary, Wood Elf Captain, Legolas
Jednostki:
-Warriors of Rohan (ludzie z Esgaroth), Khazad Guard, Dwarf Warriors,
Wood Elf Warriors
b)Pellenor Fields-Good
Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)
Bohaterowie:
- Gandalf Biały, Merry, Pippin, Legolas, Gimli, Aragorn, Imrahil, Beregond, Kapitanowie ludzi, Halbarad, Rangers of The North, King of the Dead, Elladan+ Elrohir,Theoden,Gamling, Eowina, Eomer
Jednostki:
- Gondor (wszystko), Riders of Rohan, Rohan Royal Guard (konno),Army of the Dead
c)Morannon-Good
jak wyżej ale dostępna też piechota Rohanu oraz Gwaihir
niedostępni: Halbarad, Merry, Eowina, Theoden, King of the Dead i Army of the Dead
d)Pellenor Fields-Evil
bohaterowie:
Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.
Jednostki:
Mordor i Harad. Jednostki z WD niedostępne!!!
Załącznik nr 2- Jednostki z White Dwarfa
(b) – oznacza ,że model jest bohaterem.
GONDOR
-Górale z Lamedonu
-Angbor (b)
-Myśliwi z Anfalas
-Łucznicy z Morthondu
-Wojownicy z Pinath Gelin
-Topornicy z Lossarnach
-Zbrojni z Dol Amroth
-Wojownicy z Doliny Ringlo
-Strażnicy Pelargiru
-Corinir z Pelargiru (b)
HARAD
-Straż kupiecka
-Lord Numernorejczyków (b)
-Strażnicy Umbaru
-Kapitan Korsarzy (b)
-Korsarze
-Najemnicy z Khandu
-Client kings (b)
-Mardat, the Serpent Lord
-Wężowy jeździec
-Strażnicy Kharny
MORDOR
-Szaman z Dol Guldur (b)
-Great uruk of Dol Guldur (ork)
-Durghnaz -Gwardziści z Barad-Dur (b)
-Nurn overseer
-Morgul Guard
-Orki z Gorgoroth
-Balista Easterlingów
-Balista Mordorskich Uruk-hai
MIRKWOOD
-Tharanduil (b)
-Kapitan elfów z Mrocznej Puszczy (b)
-Wojownicy z Mrocznej Puszczy
-Sentinele
-Taurdrimowie
HIGH ELVES +THE LAST ALLIANCE
-Elnaith
-Kapitan elnaith- (b)
ROHAN
-Entowie ( patrz uwagi w liście armii)
ZAŁACZNIK NR 3 – SCENARIUSZE
1.Zdobycie i utrzymanie 3 punktów strategicznych
Punkty na każdym stole wyznacza sędzia. Centralny jest wart 150p dwa pozostałe po 75p.
kontrole nad punktem uzyskuje się mając więcej figurek w promieniu 3’’ od niego, niż przeciwnik. Model uważa się za będący w promieniu 3’’ nawet jeżeli jedynie dotyka tej strefy krawędzią podstawki.
Strefa rozstawienia 12’’ od krawędzi stołu
2. Może tak ćwiarteczkę?
Gracze otrzymują 75 p za kontrolę nad ćwiartką stołu . Ćwiartkę uważa się za kontrolowaną jeżeli po zakończeniu gry gracz ma na niej więcej modeli niż przeciwnik.
Strefa rozstawienia 12’’
3.Posłaniec
Na początku gry po wystawieniu wszystkich modeli gracze wystawiają w swojej strefie rozstawienia posłańca, który musi przedostać się przez linie wroga, aby przekazać niezwykle istotną dla planów strategicznych wiadomość.
Za przeprowadzenie go przez krawędź przeciwnika gracze uzyskują +150p
Za powstrzymanie od tego samego przeciwnika +150p
Posłańcy wystawiani są po rozstawieniu wszystkich modeli obu stron.
Rzućcie k6- ten kto wyrzuci mniej wystawia swojego posłańca jako pierwszy
Strefa rozstawienia 12’’
Posłaniec
F 3/- S3 D5 A2 W 2 C 5 Migth :1 Will: 1 Fate:1
ma jedynie sztylet
4.Zwiadowcy we mgle
Dwa oddziały zwiadowców podkradały się we mgle starając się podejść nieprzyjaciela. Niespodziewanie mgła opadła-wojownicy spojrzeli na siebie zdumieni i chwilę potem z krzykiem rzucili się na siebie. Odgłosy walki zaalarmowały główne siły-żołnierze pędzą w kierunku toczącej się walki.
Rozstawienie:
Gracz wystawia oddział za 200-250p (maksymalnie 20 modeli) w odległości do 6 cali od linii oznaczającej środek stołu.
Najpierw jeden gracz wystawia model, potem drugi gracz wystawia swój i tak aż do wystawianie wszystkich modeli.
Reszta modeli pojawia się na planszy (na krawędzi stołu kontrolowanej przez gracza),
po wyrzuceniu 4+ na k6 (wykonaj rzut za każdy model, powtórz go w następnej turze dla modeli, którym test nie wyszedł) i może ruszać się normalnie w turze, w której się pojawił.
Cele bitwy:
Zabicie generała +100p ( nie może być wystawiony w oddziale zwiadowców!!!)
Uniknięcie zredukowania liczebności do 50% +100p
Zredukowanie przeciwnika do 50% jako pierwszy +100p
5.Zabić Generała!
Za zabicie bohatera przeciwnika z najwyższym kosztem +300p
Strefa rozstawienia 12”
Załącznik nr 4 – Uściślenia sędziowskie
Walka dwóch armii reprezentujących tą samą stronę – armie traktujemy jako wrogie
Nie uzyskują one żadnych korzyści ze specjalnych zasad przeciwnika np. w przypadku walki dwóch armii Gondoru bonus ze sztandaru Boromira otrzymuje tylko ta armia w której rozpisce znajduje się Boromir CoWT.
Boromir- stosując zasadę horn of Gondor bierzemy pod uwagę jedynie modele wrogów, które walczą z Boromirem, stykając się z nim podstawkami. Włócznicy/ pikinierzy wroga nie są brani pod uwagę przy obliczeniach, tak samo jak i włócznik wspierający Boromira.
Przykład: Boromir wspierany przez włócznika walczy z dwoma orkami – horn of Gondor działa
Boromir walczy z urukiem wspieramym przez dwóch pikinierów – horn of Gondor nie działa
Mumakil- Mumakil jest bohaterem
Legolas/Haldir- kiedy strzelają salwą maja tylko jeden strzał
Grima – biedny Grima może zostać zabity magicznym pociskiem Gandalfa nawet jeżeli
żyje Saruman
jest to wyjątek od reguły mówiącej ,że dopóki żyje Saruman,
dopóty Grimy nie można zranić (stosujemy ją nawet jeżeli walczą ze sobą dwie
armie zła)
- zaklęcia mogą być rzucane na Grimę
-Grima wyłącza stosowanie zasady voley fire (strzelanie salwą) w promieniu 6’’
zarówno dla armii dobra jak i zła. Dotyczy to również strzelania z machin bojowych,
aczkolwiek w przypadku Avengera i Siege bow/Balisty odległość maleje do 3’’
Denethor-Zasada broken mind dział nawet jeżeli walczą ze sobą dwie armie dobra
Bębny goblińskie- w przypadku walk dwóch armii złych bębny obniżają odwagę wrogiej
armii , mimo, że reprezentuje ona stronę zła.
Saruman- Saruman ma linie widzenia na całym polu bitwy przy rozpatrywaniu zasady volley
fire ( strzelania salwą)
Mordor Siege Bow / Uruk hai Siege Assault Balista
–nie tylko model bezpośrednio trafiony przez pocisk, ale również modele leżące na dlaszej drodze pocisku zostają zabite jeżeli odniosą ranę. (szczegóły w Siege of Gondor)
-jeżeli w po wykonaniu rzutu w tabeli rozrzutu okaże się, że przeciwnik wskazał cel, który znajduje się za przeszkodą, należy rzucić czy pocisk nie zatrzymał się na przeszkodzie.
- jeżeli w po wykonaniu rzutu w tabeli rozrzutu okaże się, że przeciwnik wskazał cel, który znajduje się w drugim lub dalszym rzędzie, każdy model znajdujący się przed wskazanym modelem jest traktowany jako przeszkoda dla sprawdzenia czy model został trafiony bezpośrednio z S9 czy ,,pośrednio’’ z S6.
Eowina/Theoden- mogą być wyposażeni w throwing spear za 5 p.
Strefa kontroli modelu – model pod wpływem zaklęcia transfix i popodobnego ma strefę
kontroli
Opuszczanie planszy- model nie może zostać zmuszony zaklęciem do opuszczenia planszy
Po przegraniu walki przez model znajdujący się na krawędzi planszy może on wycofać się wzdłuż krawędzi , jeżeli nie jest w stanie tego uczynić jest traktowany jak uwięziony.
Zaklęcia typu Compel/Command- zaklęcie umożliwiające poruszenie modelu przeciwnika może zostać rzucone kilkukrotnie na ten sam model w jednej rundzie (oczywiście przez kilku czarujących, a nie przez jednego)
Model oszołomiony(po rzuceniu na niego czaru) - nie może stosować ,,shieldingu’’ ani wspierać włocznią.
Model oszołomiony w walce zbiorowej – model oszołomiony (po rzuceniu na niego czaru
typu compel/immobilise) w walce zbiorowej ma Figtht 1 ( a nie taki jaki ma sojuszniczy model z najwyższym Fightem uczestniczący w tej walce )
,,Światełko’’ Gandalfa Białego i Galdrieli – katapulta oraz trebusz trafiają w modele
osłonięte ‘’światekiem’’ na 4+ a nie na 6-tce !!!
Skoki przez modele leżące
-model konny może przeskoczyć przez dwa leżące obok siebie ( tzn. stykające się podstawkami ) modele , model pieszy tylko przez jeden
-jeżeli skok się nie uda rozpoczyna się walka , dodatkowo model pieszy , któremu nie udał się skok przewraca się; w przypadku modelu konnego, jeździec zostaje zrzucony z konia (dostaję trafienie z S3 i jeżeli przeżyje leży na ziemi)
-aby wykonać skok przez leżacy model musi się znajdować za nim wystarczająco miejsca na podstawkę modelu, który próbuje przeskoczyć
Niewyszkoleni załoganci – katapulta/trebusz obsługiwana przez niewyszkolonych
załogantów trafia tylko na 6-tce.
Furia– model może znajdować się pod wpływem jedynie jednego zaklęcia Furia
To samo dotyczy bębnów i sztandarów. Korzyści płynące ze znajdowania się pod ich
wpływem nie kumulują się ( nie otrzymujemy dwóch przerzutów jeżeli znajdujesz się
pod wpływem działania dwóch sztandarów)
Sztandary magiczne – mogą być normalnie podniesione przez zwykłe modele po śmierci
niosącego je bohatera
Strzelanie/rzucanie czarów a wzrost modeli- modele dzielimy na kilka grup wzrostu
a) hobbici
b) gobliny, krasnoludy
c) modele na standardowych podstawkach piechoty inne niż w punkcie a i b.
d) kawaleria
e) Trolle , Entowie , Nazgul na Bestii, Gwaihir itp.
f) Mumak –Mumak jest widziany zawsze (nic - poza przeszkodami terenowymi- go nie
zasłania) w związku z tym poniższe reguły go nie dotyczą.
Nieważne czy model siedzi, klęczy ( np. ranger of Gondor) czy stoi na kamieniu (Gandalf z TTT) itp. Zawsze jest traktowany jak model o tej samej wysokości.
Generalna zasada jest taka, że nie można strzelać/rzucać zaklęć w model znajdujący się w trzecim szeregu istot o tej samej wielkości lub większych– dwa pierwsze szeregi zasłaniają całkowicie pole widzenia.
Model w drugim szeregu jest zawsze widziany, niezależnie od tego czy zasłania go hobbit czy troll. Oczywiście każdy szereg między strzelcem a celem traktujemy jako przeszkodę
Przykład:
Michał ustawił swoją watachę sił zła w cztery szeregi – w pierwszym i drugim ustawił gobliny ,w trzecim orki a w czwartym trolle. Piotrek (jego przeciwnik) może strzelać w dowolny model Michała. Jeżeli jednak Michał postanowiłby wystawić same gobliny to w trzeci i czwarty szereg Piotrek strzelać nie będzie mógł:)
Lasy- Z lasów i do lasów nie można strzelać salwą (volley fire). Wyjątkiem są modele znajdujące się na krawędzi lasu- mogą strzelać normalnie, natomiast strzelanie w nich odbywa się przez przeszkodę.
Strzelanie do siebie modeli znajdujących się w lesie zawsze odbywa się przez przeszkodę
(nawet jeżeli fizycznie modelu drzewa tam nie ma)
Wzgórza-jednopoziomowe wzgórza zawsze zasłaniają pole widzenia wszystkim modelom
poza mumakiem ( oznacza to też ,że Mumak jest widziany jeżeli znajduje się za
jednopoziomowym wzgórzem)
-wzgórza kilkupoziomowe zasłaniają nawet Mumaka