trawa

Autor Wątek: Mity a heavy metal  (Przeczytany 2770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ukko

Mity a heavy metal
« dnia: Luty 18, 2005, 01:07:31 pm »
"Kalevala to u nas coś jak Biblia. Jest w każdej księgarni, ale nikt jej nigdy nie czyta :-))) To zbiór poematów przekazywany z pokolenia na pokolenie. Spora ich część dotyczy historii i kultury Skandynawii z czasów przed chrześcijaństwem - Esa Holopainen (Amorphis). Właśnie czytam to fińskie dzieło i wałkuje po raz kolejny "Tales from the thousand lakes" Amorphis...Ale nie nad tym chcę sie w tym momence rozwodzić...Jestem studentem 5 roku etnologii i piszę magisterkę na temat wątków mitycznych w metalu(analiza tekstw-przenikanie wątków mitycznych do kultury popularnej)Głównie skupiam sie na twórczości kapelek:Amorphis,Finntroll,Skaman/Korpiklaani,Therion,Bathory,Otyg,Falkenbach,Ulver,Storm,Einherjer,Lumsk,Glitterind i in.Wiele tekstów napisanych jest w ich ojczystych językach i tu moja prośba:jeśli ktoś posiada jakieś tłumaczenia wymienionych wykonawców (przekłady z angielskiego również mile widziane-moje nie są zbyt profesjonalne) bardzo proszę o kontakt: nicram81@poczta.fm Chetnie również podziele się refleksjami na temat tego gatunku muzyki. :evil:

Näkemiin!!!
iektórym ludziom nigdy nie odbija,ich życie musi być naprawdę okropne (Charles Bukowski)

Offline Clayman_

Mity a heavy metal
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 18, 2005, 01:30:35 pm »
nie jestem pewien czy pomoze ci to w pisaniu pracy ale slyszalem o pewnym micie ktory glosi ze zostac wokalista heavy metalowym moze tylko ten kto podda sie zabiegowi kastracji


pozdrawiam
:<Życie bez rzadów Tuska jest dla mnie niczym...>:.

Offline Raven

Mity a heavy metal
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 18, 2005, 02:06:55 pm »
Wow, gratuluję znakomitego gustu muzycznego. Ale poza tym to Ci za bardzo nie pomogę :]
pozdr. :)
Support Denmark!
Kupię Beastmenów:
http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=25874

Offline ukko

Mity a heavy metal