trawa

Autor Wątek: "7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie  (Przeczytany 23466 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szafa

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« dnia: Lipiec 10, 2005, 06:18:36 pm »
W imieniu Stowarzyszenia Bazyliszek
Zbyszek "Barbarossa" Łobocki
Krzysztof "Marabut" Jerzak
Krzysztof "szafa" Szafrański
wraz ze stowarzyszonymi klubami zapraszaja na turniej Warhammer Fantasy Battle:

"7 Skarbów Karaibów"

Miejsce:
Gimnazjum nr 2, ul. Narbutta 65/71

Czas:
24 lipca, godzina 10:00 (niedziela)

Zrzutka na sale:
10 zł od graczy, osoby zwiedzające/towarzyszące wchodzą za darmo

Zgłoszenia:

Rozpiski należy wysyłać na adres szafa@rpg.pl w formacie *.doc, *.html, *.txt lub *rst
Gracze, którzy wyślą rozpiski do 20 lipca (środa) otrzymają dodatkowe 4 punkty. Wcześniejsze wysłanie  NIE ZWALNIA graczy z obowiązku przyniesienia własnej kopii rozpiski na turniej

Armie:

Gramy na 2000 punktów.
W każdej armii musi znajdować się przynajmniej jeden oddział piechoty.

Dodatkowo obowiązuje następujące ograniczenie magii: W żadnej fazie magii nie można wykorzystać więcej niż 10 kostek mocy. Każdy bound spell jest liczony jako jedna kostka mocy. Inkantacje są liczone według ilości kostek rzucanych, by określić ich power level. Nadwyżkowych kostek/bound spelli nie można wykorzystać.

Rozpiski są jawne.
Schemat armii: Limited. Działa Dogs of War można wystawiać tylko w armiach Dogs of War.
Lustria nie jest dopuszczona.

UWAGA: Przed rozpoczęciem turnieju, w momencie zapisywania, każdy gracz otrzyma jedną losowo wybraną kartę. Karta zawiera opis przedmiotu magicznego, który gracz może dać dowolnemu bohaterowi lub, w wypadku sztandarów, dowolnemu regimentowi lub sztandarowi armii.

Jeżeli bohater lub oddział, który otrzymuje przedmiot magiczny, posiada już przedmiot magiczny tego samego typu (np. oddział posiada war banner, a gracz decyduje się dać mu jeden z przedmiotów będących skarbem karaibów), to starego przedmiotu magicznego nie można już używać - zostaje on zastąpiony przez nowy. Wyjątkiem są oczywiście dispel scrolls/power stones.

Skarby Karaibów, w odróżnieniu od innych przedmiotów magicznych, można odebrać właścicielowi i przejąć. Przejęte skarby otrzymuje gracz, który je zdobył, i może je wykorzystać w kolejnej bitwie. Skarb zostaje przejęty kiedy:

- jego właściciel zostaje zabity w walce wręcz.
- właściciel zostaje zabity w wypadku jakiejkolwiek pogoni, również po reakcji "flee" na szarżę.

Zdobyte Skarby Karaibów można używać od następnej bitwy - przed bitwą gracz przydziela posiadane skarby swoim bohaterom

Zasady:
Obowiązują wszystkie annuale, FAQ-i itp zasady opublikowane przez Games Workshop oraz uściślenia sędziowskie, które ukażą się do dn. 24 lipca.

Rozmiar Stołów:

72x48 cali i 48x48 cali

Punkty:
W trakcie turnieju rozgrywamy trzy bitwy, w trakcie których można zdobyć maksymalnie 60 punktów. Dodatkowe 7 punktów można otrzymać za starannie wykonaną i wysłaną wcześniej rozpiskę. Do 12 punktów jest do zdobycia na teście wiedzy, zaś do 21 za malowanie i ogólny wygląd armii.

Ocena rozpiski:
+ 4 punkty za wysłanie rozpiski na adres szafa@rpg.pl do dnia 20 lipca w formacie  *.doc, *.txt, *rst lub *.html
+ 2 punkty jeśli rozpiska jest ładnie wykonana i czytelna (a nie np. napisana markerem na tłustym papierze śniadaniowym), umożliwia rozróżnienie podobnych regimentów.
+ 5 punkt za pełną zgodność wyposażenia regimentów z tym, co znajduje się w rozpisce (WYSIWYG)

Ocena malowania i wyglądu armii:

A) JAKA ILOŚĆ MODELI W ARMII JEST POMALOWANA - (min. trzema kolorami)
1 (jeśli min. 20% modeli w armii jest pomalowane)
2 (jeśli min. 40% modeli w armii jest pomalowane)
3 j.w. ale 60%
4 j.w. ale 80%
5 j.w. ale 100%

B) JAKA JEST JAKOŚĆ NAJLEPSZYCH MODELI (sędzia ogląda trzy najlepsze i wyciąga średnią)
1 pkt. za armię pomalowaną równo, przynajmniej 3 kolorami
2 pkt za min. trzy kolory, ładnie dobrane i równo nałożone
3 pkt za drybrushe/proste washe i inne podstawowe techniki,
4 pkt za cieniowanie lub inne nieco bardziej zaawansowane techniki,
5 pkt za bardzo zaawansowane techniki (non metallic metal, piękne płynne cieniowanie itp.)

JAKA JEST JAKOŚĆ NAJASŁABSZYCH MODELI (Sędzia ogląda 3 najgorsze)
Oceniana w analogiczny sposób j.w.

CZYNNIKI DODATKOWE
1 pkt - armia sprawia wrażenie jednej całości (kolorystyka, sztandary, klimat)
0 lub 2 pkt - armia ma jednolite podstawki (wyjątki dla scoutów itp.)
1 pkt - armia posiada elementy dodatkowe, które kosztowały gracza trochę wysiłku - konwersje, specjalnie modelowane podstawki itp.
0-2 pkt - WOW dla wyjątkowych armii, które sędzia uznaje za najlepiej pomalowane na turnieju.

Scenariusze

O rozpoczynaniu i wyborze strony decyduje jeden rzut (gracz, który go wygra, może zdecydować, czy woli zaczynać, czy też wybierać swoją stronę. Poza rzutami na zaczynanie obwiązują zasady specjalne leśnych elfów.

Bitwa I: Harrr!!! Do abordażu!

Marynarze rzucili się do walki wręcz nie czekając na swych kamratów. Obaj gracze zapisują przed rozstawieniem na kartce, który oddział piechoty decydują się wystawić. Następnie, po zakończeniu wystawiania wszystkich innych jednostek (ze scoutami włącznie), wyznaczone oddziały piechoty zostają ustawione dokładnie na środku stołu, frontami do siebie i związane walką wręcz (nie wolno do nich dołączać bohaterów - ci zostali już wystawieni). Rozgrywana jest też jedna faza walki wręcz, włącznie z ew. ucieczką i pościgiem lub overrunem. Obie jednostki są traktowane jako szarżujące, zaś kolejność walki rozstrzygana jest według inicjatywy.

Następnie bitwa przebiega normalnie (tj. następuje faza ruchu gracza, który wybrał zaczynanie) oczywiście pozycja oddziałów piechoty na początku tej fazy jest dokładnie taka, jak w wyniku walki.


Bitwa II: Treasure Hunt!
Pragnienie zdobycia skarbu pomieszało w głowach generałom obu armii. Na początku każdej fazy ruchu każdego z graczy należy rzucić k6. Jeśli wypadnie 2-6, nic się nie dzieje. Jeśli wypadnie "1", dany gracz musi wybrać jeden ze swych oddziałów, który zostanie wysłany na poszukiwanie  iluzorycznego skarbu - generałowi wydawało się, że gdzieś w oddali błysnęło złoto. Po wybraniu oddziału należy rzucić kostką scatter na środku stołu - strzałka wskazuje punkt na krawędzi stołu do którego musi zmierzać, z maksymalną prędkością i po najprostszej linii, wybrany oddział. Wszelcy wrogowie znajdujący się na tej drodze zostaną zaszarżowani. Efekt ten trwa do momentu, kiedy oddział osiągnie wylosowany punkt na krawędzi stołu, po stwierdzeniu, że skarbu jednak nie ma, oddział może w kolejnych fazach ruchu ruszać się normalnie. Rzut k6 wykonuje się co turę, w każdej fazie ruchu, wysyłając na polowanie za skarbem tyle oddziałów, ile jest konieczne, aż do końca bitwy.  

Bitwa III: Shiver me timbers!
Pitched battle.
 

Buractwo
Buractwo, takie jak kłócenie się z sędziami, używanie niecenzuralnych słów, niesportowe zachowania w trakcie bitew (włącznie z nadmiernym kłóceniem się z przeciwnikiem, próbami oszukiwania go, ściemniania, naginania zasad i linijek itp.), zakłócanie przebiegu turnieju i nieterminowe oddawanie wyników bitew, będzie karane ostrzeżeniem. Jeżeli ostrzeżenie nie odniesie skutku i zachowania burackie będą kontynuowane, winni dostaną punkty karne lub, w skrajnych przypadkach, zostaną poproszeniu o opuszczenie turnieju.

Sędzia Ma Zawsze Rację
Sędziowie czasami nie mają racji, o czym wie każdy doświadczony gracz. Starają się jednak obiektywnie i bezstronnie rozstrzygać wszelkie spory i problemy. Gracze mogą przedstawić swoje argumenty, szczególnie, jeśli są w stanie poprzeć je cytatem z rulebooka lub FAQa. Tym niemniej decyzja sędziego jest ostateczna i nie wolno się z nim kłócić - tego typu zachowania będą karane.
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

Offline szczurek

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2005, 07:07:42 pm »
czy owa piechota obowiazkowa moze byc w skirmiszu :D

Offline Manfred

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2005, 07:27:52 pm »
powinienem być  18 wyjeżdzam do piątku wróce :D
łamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą

gratuluje tym którzy popierają kampannie przeciw Arabom
http://www.lgic.org/en/Israel-terrorism-on-lebanon.htm

Offline Ghaundan Zauviir

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2005, 08:18:12 pm »
Z A J E B I Ś C I E :) Podoba mi się prawie w każdym calu :) Mam tylko dwie uwagi:

a) Napisałeś, że gramy 4 bitwy ale nie napisałeś nic o scenariuszu w czwartej bitwie (przy czym napisałeś, że w 3 bitwie jest zwykły Pitched battle) :)

b) To tylko taka sugestia - wolne przemyślenie. Może, jako że GT jest na 2,5 k to ten turniej można by też na 2,5 k zrobić i potraktować jako sparing przed GT ? W sumie to robi dużo problemów bo pewnie 4 bitew by się nie udało zagrać, ale jak mówiłem to tylko takie przemyślenie :) (zawsze sprawdziań przed GT może być później - jeszcze trochę czasu jest :)  ).

Offline szafa

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2005, 08:28:17 pm »
szczurek:
nie ma nic drobnym druczkiem, moze to byc taka piechota jak tylko sobie wybierzesz

Ghaundan Zauviir:
a) poprawione na trzy sztuki

b) czekam na chetnych do zorganizowania takiego turnieju
url=http://pl.youtube.com/watch?v=Kdc0x5dX1N4][/url]

Offline Green Knight

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2005, 08:29:12 pm »
Cytat: "Ghaundan Zauviir"

b) To tylko taka sugestia - wolne przemyślenie. Może, jako że GT jest na 2,5 k to ten turniej można by też na 2,5 k zrobić i potraktować jako sparing przed GT ? W sumie to robi dużo problemów bo pewnie 4 bitew by się nie udało zagrać, ale jak mówiłem to tylko takie przemyślenie :) (zawsze sprawdziań przed GT może być później - jeszcze trochę czasu jest :)  ).


No. Jeszcze bedzie na to czas. 2000 to fajny format.

Jest małe ale... 2 scenariusz może być nie fajny dla niektórych. Znaczy może naprawe bardzo wiele zmienić. Widać ze jakis Slaanesh'owy kultysta to wymyslił. >>>patrz Szafa
url=http://www.biada.pl/]Biada[/url]

Offline GoluS

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 10, 2005, 10:42:06 pm »
Cytat: "Green Knight"
Jest małe ale... 2 scenariusz może być nie fajny dla niektórych. Znaczy może naprawe bardzo wiele zmienić. Widać ze jakis Slaanesh'owy kultysta to wymyslił. >>>patrz Szafa
A pierwszy jakis krasnoludzki zatwardzialec  :D .

Ogolnie podoba mi sie klimat tego turnieju jak i poprzedniego jak i tego co bedzie na Narbutta. Postaram sie zjawic, ale nie wiem czy nie bede na wakacjach.

pzdr
alo

Offline Kensiorek

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2005, 06:16:57 am »
stoly 72 i 48?? jak to bedzie dzielone ze wzgledu na scenariusze ustawienie terenow czy ostatnie 20 stolow bedzie niejszych zeby wszyscy zagrali??


co do tych przedmiotow to mozecie dac jakas ich liste ?? czy tez ich zestaw jest tajny i znany tylko waskiemu gronu znajomych organizatorow??  :lol:  :lol:  :lol:
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline mecenasik

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2005, 08:24:58 am »
hmm..zabrzmialo ciekawie..trza bedzie znalesc te kilka godzinek w przyszlym tygodniu na posklejanie i wielkie malowanie..i kto wie ale moze w koncu uda mi sie pograc..a moze cos w niedalekiej przyszlosci na mniejsze punkty bo mi farbek brakuje ostatnio:)

Offline Sir_Glonojad

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 11, 2005, 09:10:05 am »
Zapowiada się interesująco, fajna koncepcja z tym przechodzącym przedmiotem (gdzie to było, hmmmm.... a już mam, kampanie w V edzi ;) ).
Glonku, a może Ty po prostu nie umiesz grać [w Warhammera]?" - Bless (cytat niedosłowny, ale trafny ;) )

"A co to za laleczki?" - z cyklu "pierwsze wrażenie"...

Barbarossa

  • Gość
"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 11, 2005, 09:41:45 am »
Scenariusze wymyślał zły wampir. Scen. nr. 2 teoretycznie pozbawi właściciela 1 oddziału w ciągu bitwy na jakiś czas (2, 3 tury?) Nie powinno to być aż tak niszczące - chyba, że dla pechowców.

Scenariusz nr 2 zachęci, być może, do wystawienia oddziału "bojowej" piechoty miast 5tek łuczników/10 swordmasterów/zombie itp leśnych wyczynów.

Scenariusz nr 3 jest natomiast idealnie zbalansowany.Coś dla każdego :)

Offline M.T.

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 11, 2005, 09:50:29 am »
Pytamie:

Jeśli moim skarbem będzie magiczny sztandar, a w armii nie ma oddziału ze sztandarem, to czy mogę go używać?
Sięgaj, gdzie wzrok nie sięga"
"Apeluję: nie schodźmy poniżej pewnego poziomu"
"Za górami, za lasami, za dolinami
Pobiły sie dwa skaveny sztyletami.
Hej skaveny, nie bijta sie,
Szary Prorok gdy to widzi zaraz wkurza sie!"

Offline Katylina

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2005, 10:07:39 am »
Krzycząc na całe mieszkanie Fanatyk oddał się biczowaniu...gdybyście to dali tydzień temu...why...taki fajny turniej...ehh
Dawajcie na przyszłość wcześniej ;) [/i]

Offline MariuszGGG

"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2005, 10:16:40 am »
Jak nie wyjadę na odpoczynek. To się zjawię.

Mam też sugestię: czy można by zrobić z tego oddziały piechoty, oddział niestrzelającej piechoty?

Mam nadzieję, że będziecie pilnowali kto ma jaki przedmioty, żeby nimi nie handlować przed szkołą.  :lol:
na jest czernią i bielą
Ona jest miłością i nadzieją
Ona jest ostatnią bogów wybranką
Moją kochanką...

a kwadrat + b kwadrat = sex

Barbarossa

  • Gość
"7 Skarbów Karaibów" 24 lipca na Narbutta w Wawie
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 11, 2005, 10:18:52 am »
Cytat: "M.T."
Pytamie:

Jeśli moim skarbem będzie magiczny sztandar, a w armii nie ma oddziału ze sztandarem, to czy mogę go używać?


Nie. Musi być standard bearer.