Postanowiłem poprowadzić temat o Armii Mrocznych Elfów. Kiedy uznam, że dana kwestia została wystarczająco szczegółowo omówiona - przejdziemy do następnej.
Czekając na Godota - czyli na Wielki Artykuł Jankiela, w imię Khaine'a, zaczynajmy.
Temat 1; Herosi.
Podpunkt 1;
Smok czy nie Smok?Spore doświadczenie turniejowe podpowiada mi; Smok. Użycie Smoka na Masterze przesuwa mnie z ostatniej ćwiartki do połowy stawki. Na lokalu - z połowy stawki do pierwszej dziesiątki.
Podstawowym zadaniem Lorda jest bycie Wardem dla Smoka.
Rozróżniamy kilka rodzajów Smoków.
-
Przestarzały Paraszczakowy. Z czasów kiedy Elfom wydawało się, że S8 no armour save coś może zdziałać. Gauntlet of Power(S8 no AS, strikes last), Crown of Black Iron. (Ward 5+), HA, SDC, Shield. AS od ostrzału i magii - 2+, hth 3+. Nie należy tego czegoś lekceważyć - Blood Dragon Count czy Choseni nie mają tu czego szukać. Zejdzie od ostrzału i jeśli wróg bije po inicjatywie w pojedynku. ST "na raz" nie rozwali.
- Stary, dobry, Jankielowski. Pamiętam jak się śmiałem kiedy pierwszy raz to-to zobaczyłem... A wtedy była to NA PEWNO najlepsza z możliwych konfiguracji. 3+ od ostrzału i magii, Ward na 5+, regeneracja na 4+. Chyba tylko Krasnale z Rune of Burning mogły do tego strzelać.
GW, shield, sdc, Armour of Eternal Servitude, Crown of Black Iron. Praktycznie bez AS w hth (no...5+...). Jak zginie i się zregeneruje - nie walczy w tej rundzie.
-
Ofensiarz... DoDP, killing blow po inicjatywie, HA, sdc, shield, ward 4+. Grozi, że zabije KB...Radzi sobie z eterykami. AS w Hth 4+....
-
Dziecko JJ'a Blood Armour, shield, (rxb) Crimson Death, 4+ ward.
Szybko ma 1+ AS, bije magicznie z S6 po inicjatywie. Blood Dragon Countowi nie sprosta, Klocki od przodu - to nie jego specjalność.
Jeśli chodzi o OIOS (Ogólną Instrukcję Obsługi Smoka) to pozwolicie, że się zacytuję;
"Zaraz pacaniasty...
On jest po prostu Dark Elficki....
Wiesz...
Od tyłca...
Z boczku...
A nie tak na chama od przodu......
To nie jakiś Smok Wielka Pała Chaosu....
To delikatny instrumnt, trzeba umieć na nim grać....
"
Czyli:
Latamy, ziejemy, strzelamy, terroryzujemy, do akcji wkraczamy na pewniaka.
Z niecierpliwością oczekuję Waszych opinii.
Ku Chwale Khaina!
P.S. CoP omówimy na koniec...