Autor Wątek: szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary  (Przeczytany 3088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline esgaroth

szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« dnia: Grudzień 19, 2005, 12:00:26 pm »
na ostatnim masterze (w grze z Rafem) wynikła sytuacja z szarzą steam tanka, mianowicie o to że przy szarży czołgiem należy zadeklarować z ilu steam pointsow się szarżuje a ile ewentulanie poświęca się na dalsze strzelanie z volley guna, gra z Rafem była bardzo przyjemna :p bez żadnych zgrzytów a sprawa z szarża steam tanka za dużo nie zmieniła, umieszczam ten post bo poprostu zdziwiło mnie że cała trójka sędziów uznała że nie trzeba deklarować punktów pary na szarże mimo że z poniższego q&a wyciętego z direwolfa wynika inaczej:

--------------------------------------------------------------
Q. It is unclear as to when the player is allowed to measure
the distance from the tank to an intended target for a
charge, or if he even has to declare a charge, an how he goes
about devoting Steam points.

Can he measure first, and then decide a) not to put steam
into movement but to shooting instead? or b) that he can
possibly back up for more impact damage? Or does he have
to make his decisions guessing all ranges?

A. You still have to declare charges, and nominate how
many Steam Points you are going for - you have to judge
how many you need.

To charge an enemy unit with a ST the Empire player must
declare a charge at an enemy unit per the normal rules, in
addition it is at this point the Empire player must declare
how many SPs he will be allocating to movement for the charge.
Note that a charging unit may not perform other moves so once
the Empire player declares the amount of SPs for the charge
that is it. Per the ST rules the Empire player may use some of
these SPs allocated to the charge to 1) Pivot on the spot to
align up to the unit he wants to charge 2) backup to gain
momentum and 3) move forward to contact the enemy.

If after the Empire player has declared a charge with the ST
the enemy player flees, the flee dice are rolled, the enemy unit
moved and the Empire player moves the ST forward towards its
intended target. If he contacts the fleeing unit it is removed
as normal. If the charge is failed, the ST has a special rule
that it still moves the full distance toward the enemy
(much like a flyer would).

If the fleeing unit revealed another unit directly in the path
of the ST and the ST had enough movement to reach it, the ST
could re-direct onto the newly revealed unit. Remember the
Empire player cannot allocate any more SPs to the ST's
movement after the original amount declared to be expended on
the charge.
S. Warhammer Chronicles 2004 page 120 / Rulebook pages
44,52,53 / Warhammer Chronicles 2004 pages 50,51
--------------------------------------------------------------

ps. może w polsce się inaczje gra, albo ja coś sobie źle przetłumaczyłem z angielskiego ale z tego wynika że trzeba zadeklarowac ile punktów pary poświęca się na movement i jakiego rodziaju
url=http://www.draconis.aplus.pl/draconis/]Draconis - Wejherowski Klub Gier Bitewnych[/url]

JJ

  • Gość
szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2005, 12:10:35 pm »
Miałeś rację.

szafa@poznań

  • Gość
szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2005, 05:59:16 pm »
no dobra a co z taka sytuacja:
czy musi podczas deklarowania powiedziec ile punktow poswieca na jaki ruch "za 1 punkt 2 cale w tyl, za drugi pivocik, za 2 pozostale hajda do przodu?"

Bo wredny powegamer po deklaracji "jade do ciebie 4 steampointami", gdy ja juz zapodam flee, stwierdzi (zeby nie wjechac w zasieg szarzy drugiego oddzialu, ubezpieczajacego) "no dobra, to cofam sie za 2 stemy, robie pivota i jade do prozdu o 3 cale..i w zasadzie sie cofnal - ale bedzie sie tlumaczyl ze nabiera rozpedu!

Offline GoluS

szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2005, 07:50:05 pm »
Na poczatku deklarujesz ilosc punktow pary, potem deklarujesz szarze. Jak palisz, to jedziesz wszystkie swoje punkty pary do przodu (ewe z obrotem w strone przeciwnika). Tak jest w zasadach steam tanka. DW nie czytalem, bo za dlugie toto, jak jest inaczej niz ja mowie, to oni sie myla :).

"If the Tank has declared a charge and then fails to reach its intended target, it must still move its entire movement towards the intended target. Its movement is not halved".
alo

Offline Niedziel

szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2005, 01:57:09 am »
hehe ja ospowiedzialem tylko w polwoei zle :p
Powiedzialem iz imho powinno byc tak ze sie deklaruje ile, ale nie slyszalem aby tak bylo:(.
:p
Prawdziwy Legionista nigdy nie ma kaca!
Prawdziwy Legionista budzi sie pijany!
Je sniadanie i oglada TeleEkspres!

Offline MariuszGGG

szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2005, 11:21:48 am »
W ktorej fazie ruchu wykonuje sie ruch szarzowy ST: w ruchach szarzowych, czy w compulsory jak normalny ruch??
na jest czernią i bielą
Ona jest miłością i nadzieją
Ona jest ostatnią bogów wybranką
Moją kochanką...

a kwadrat + b kwadrat = sex

Offline raf

szarża steam tanka, deklarowanie punktów pary
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2005, 10:59:28 am »
Ha, no i w tym cały urok młotka: bez zarządzania wiedzą (znaczy się milionem QaA i sledzeniem tysięcy stron forum) masz przekidrane, bo nagle okazuje się że coś co wynika z oficjalnie wydanych zasad chowa się przed przemyśleniami wyrażonymi w miejscu do którego wchodzą nieliczni. Taki lajf.

W naszej bitwie faktycznie niczego by to nie zmieniło, z tego co pamiętam mój tank przebył droge coś powyżej 6 cali, więc nawet gdybym miał deklarować ilość pary na szarżę zadeklarowałbym 9 cali (nawet taki ktoś jak ja widzi że 6 cali to znacznie mniej niż 9) i ulżyłbym se z helki za pozostałe 2 punkty.

Swoją drogą widzę pewną korzyść dla Imperium w podanej powyżej zasadzie: ja grałem w ten sposób, że jeżeli przeciwnik uciekał od szarży, musiałem pokonać pełne 15 cali ruchu, czyli strzelać już sobie nie mogłem.  Z tego co tu wyczytałem wynika, że jeżeli przeciwnik flee, to robie zadeklarowane 9 cali (3SP) i w fazie strzelania moge jeszcze lutnąć z helki. Jak dla mnie bomba...