Mam słabe oczy. Gdzie to jest?
a) Deklarując strzał z katapulty/armaty/itp. najlepiej jest, w celu uniknięcia nieporozumień, wybrać za cel zawsze środek jednego wrogiego modelu.
b) Strzelając do stegadona z armaty, traktujemy skinki na górze jako oddział szeroki na 2 skinki o 3 szeregach (trafiając od frontu z armaty w skinki możemy zabić najwyżej 3 skinki).
c) Bohater będący członkiem jednego oddziału może otrzymać proximity od innych pobliskich oddziałów.
d) Bohater może korzystać z zasady Look out sir, jeśli znajduje się w oddziale, którego modele są tej samej lub większej wielkości, co on sam. Kategorie rozmiaru ułożone według rosnącej wielkości:
• mały (small): wyszczególnione w zasadach specjalnych (rat swarms);
• wielkości człowieka: modele na podstawkach 20mmx20mm
i 25mmx25mm;
• kawaleria: modele na podstawkach 25mmx50mm;
• duże: 40mm x 40mm lub 50mm x 50mm ale nie „Large Targets” (trole, tomb scorpion, itp);
• wielkie: modele opisane jako „Large Targets”.
e) Nie można strzelać do modelu znajdującego się w oddziale, jeśli otaczające go modele są tej samej lub większej wielkości (patrz punkt wyżej).
f) Zasada „proximity” funkcjonuje tak, jak w Rulebooku/Chronicles 2004 - bohater w pobliżu sojuszniczego oddziału musi być najbliższym legalnym celem, by można było do niego strzelać.
g) Aby korzystać z ochrony lasu przeciw strzałom, Cała jednostka musi znajdować się w lesie (lub jej wszystkie modele muszą być zasłonięte przez las, w którym się znajduje przynajmniej jeden z nich, przed oddziałem strzelającym).
h) Aby moc zadeklarować strzał z maszyn bojowych wymagających line of sight, cel musi być widoczny przez punkt celujący maszyny (koniec lufy, skrzyżowanie osi lub inny punkt zadeklarowany na początku bitwy) i przez co najmniej jednego obsługanta. Jeśli punk celujący maszyny nie został na początku bitwy zadeklarowany, przyjmuje się, iż jest to środek przodu podstawki, lub, jeśli maszyna nie ma podstawki, koniec jej lufy.
i) Trafienia w oddział z bohaterem (mniej niż pięć modeli) dzielone są w następujący sposób: każdy model w oddziale dostaje równą porcję trafień, zaś trafienia "niepodzielne" losujemy. Ignoruje się tym samym przykład w podręczniku i postępuje zgodnie ze zwykłym tekstem zasad na ten temat.