proximity to taka zasada która fluffowo mówi że charakter stojący blisko regimentu kilkudziesięciu chłopa zlewa sie nimi co za tym idzie łucznicy stojący na odległej górce nie mogą zabardzo go odróżnić od zwykłych szeregowych i nie strzelają do niego
----------------------------------------------
a pod względem zasad wygląda to tak:
- charakter który znajduje się do 5" od regimentu którego podstawki są takie same lub większe posiada proximity (np. empire capitan na piechotę stojący w 5" od regimentu speramanów posada proximty, ten sam capitan ale na koniu stojący w 5" od regimentu spearmanów nie posiada proximity poniewaz ma większą podstawkę)
- do charaktera który ma proximity można strzelać tylko gdy jest bliższym celem (np. capitan stoi przed spearmanami a łucznicy którzy chcą strzelać mają bliżej do capitana niż do spearmanów, jeżeli są wątpliwości co jest bliżej to wtedy się mierzy żeby sprawdzić czy można strzelać do capitana czy nie)
- bronie templatowe typu: cannon, stone thrower, flame cannon itp olewają proximty (można z nich spokojnie strzealać do capitana nie zależnie czy jest bliższym celem czy nie)
- gdy capitan posiada proximty od spearmanów i na dodatek spearmani są bliższym celem ale są związani walką wręcz to można strzelac do capitana ponieważ jest najbliższym legalnym celem (spearmani nie są ponieważ nie można strzelać w combat)
- gdy capitan posiada proximty od spearmanów i na dodatek spearmani są bliższym celem ale są zasłonięci przez np. las (żaden łucznik nie widzi spearmanów) wtedy można strzelac do capitana ponieważ jest najbliższym legalnym celem (łucznicy nie widzą spearmanów)