Krakowski Klub Miłośników Gier Bitewnych: Berserker zaprasza na turniej klasy MasterInformacje wstępne:- Kiedy: 18-19 marca 2006
- Gdzie: Kraków, klub „Jędruś” os. Centrum A, blok 6a
- Rozmiar: 500p
- Wstęp: 20zł
- Nocleg: na miejscu w sali, w której gramy
Mapki dojazdu oraz poniższy regulamin znajdują się pod adresem
http://berserker.krakow.prv.pl/masterHarmonogram:Dzień I sobota
- 9:30-10:20 Zapisy
- 10:30-12:00 I bitwa
- 12:30-14:00 II Bitwa
- 14:00-14.30 Przerwa Obiadowa
- 14:30-16:00 III Bitwa
Dzień II niedziela
- 9:30-11:00 IV Bitwa
- 11:30-13:00 V Bitwa
- 14:00 Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród itp. Itd.
Wymagania- Kompletna armia na nie więcej niż 500p, wszystkie modele muszą być pomalowane* zakazane jest korzystanie z proxy**
- Dodatkowe modele (również pomalowane), które niezbędne będą w niektórych scenariuszach
- Zestaw kości
- Centymetr lub calmiarka
- Czytelna rozpiska w 5 kopiach
Przebieg Rozgrywek- Gramy w sumie 5 bitew po 1,5h każda
- Scenariusze pojawią się w najbliższym czasie
- Obaj gracze zobowiązani są do mierzenia odległości w tej samej skali, calach lub centymetrach.
- Gracze zobowiązani są do obliczenia punktów, jakie uzyskali za każdą bitwę, zapisanie ich w odpowiednich rubrykach na swojej karcie gracza oraz zwrócenie karty sędziemu po każdej rozegranej bitwie. Czynność tę należy wykonać niezwłocznie*** po zakończeniu bitwy. W razie opóźnienia przekraczającego 5min od zakończenia bitwy sędzia ma prawo do ukarania graczy, którzy do tego czasu nie oddali poprawnie wypełnionych kart.
- Sędzia ma ostatnie słowo w sprawach spornych, na turnieju obowiązują tzw uściślenia sędziowskie Ligi Ogólnopolskiej LotR.
Zasady kompozycji Armii- Obowiązują zasady i ArmyListy z podręcznika Lord of the Rings: Strategy Battle Game. Jednostki z dodatku A Shadow in the East wchodzą w skład armii A Shadow in the East z podręcznika Lord of the Rings: Strategy Battle Game.
- W każdej rozpisce musi znaleźć się co najmniej jeden bohater lub dowódca (kapitan). Minimalna liczba modeli w armii wynosi 10.
- Liczba modeli uzbrojonych w broń strzelecką (łuki, kusze) nie może przekroczyć 1/3 całkowitej liczebności armii.
- Maksymalna liczba modeli w armii wynosi:
65 dla 'Sił Ciemności'
40 dla Elven Havens, Woodland Realms, Dwarf Holds oraz The Shire
50 dla pozostałych armii 'Wolnych Ludów'
- Nie można wystawiać następujących modeli: Tom Bombadil, Goldberry, Gollum.
- Jedyny Pierścień jest przedmiotem zabanowanym, postacie które go posiadają lub mogą posiadać tracą tą zdolność.
- Liczba punktów wyznaczona na turniej nie może zostać przekroczona nawet o 1.
- Na turniej niedopuszczone zostają zasady i jednostki pochodzące nieoficjalnych źródeł
- Skład armii podlega ocenie, listy jednostek, dostępnych sojuszy oraz kryteria ich oceny znajdują się w odpowiednim dziale.
- Rozpiski prosimy wysyłać na adres: herudaio@tutto.com.pl
Scenariusze- Scenariusze będą niedługo
Punktacja- Turniej wygrywa gracz z największą Punktów Rankingowych
- W przypadku remisu pomiędzy graczami decyduje suma Punktów Zwycięstwa
- Jeśli ciągle będzie występować remis gracze zajmują miejsce ex aequo
Punkty Zwycięstwa:- Pod koniec bitwy gracze sumują punkty za wszystkie zdjęte jednostki przeciwnika oraz te, które uciekły z pola bitwy.
- Potem doliczają dodatkowe punkty za zrealizowane cele scenariusza.
- W zależność od różnicy w tych punktach gracze otrzymują odpowiednią liczbę Punktów Rankingowych, co prezentuje poniższa tabela
Różnica w Punktach Zwycięstwa - Punkty Rankingowe - 0 – 150 - Remis: Zwycięzca 10 – Przegrany 10
- 151 – 250 - Pomniejsze Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 12 – Przegrany 8
- 251 – 350 - Średnie Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 14 – Przegrany 6
- 351 – 400 - Duże Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 16 – Przegrany 4
- 451 – 550 - Wielkie Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 18 – Przegrany 2
- 551 + - Masakra/Klęska: Zwycięzca 20 – Przegrany 0
Dodatkowe Punkty Rankingowe gracz otrzymuje za:Za rozpiskę:
- +1 poprawna rozpiska wysłana w terminie
- +0 poprawna rozpiska na turnieju
- -2 niepoprawna rozpiska na turnieju
- brak rozpiski na turnieju jest równoznaczne z dyskwalifikacją
dodatkowo:
- rozpiska nabazgrana na kartce jest równoznaczna z dyskwalifikacją
- -2 rozpiska pisana odręcznie na kartce
- +0 rozpiska czytelna, wydrukowana lub napisana
- +1 rozpiska z AB3 lub wydrukowana/napisana równie czytelnie (ma miejsce na notatki, skreślanie ran, itp.)
Za wygląd armii (malowanie + konwersje + podstawki):
- beginner class: 0
- tabletop class: +2
- pro class: +4
- master class: +8
Za skład armii:
- Czysta armia +2
- Sojusz: 0
- Wszystko inne -3
Tworzenie sojuszy:- Sojusz mogą stworzyć tylko dwie armie, należące do jednej strony konfliktu czyli Wolnych Ludów lub Sił Ciemności.
- Sojusz składa się z armii podstawowej i oddziałów sojuszniczych.
- Oddziały sojusznicze mogą stanowić nie więcej niż 170p całej armii.
- Zawsze bierzemy pod uwagę maksymalną liczebność armii podstawowej.
- Np. Wybierając sojusz Man of Numenor i Elven Havens możemy wystawić maksymalnie 50 modeli oraz możemy mieć nie więcej niż 170p w jednostkach i bohaterach z listy Elven Havens.
Gdyby sojusz był rozpisany odwrotnie: Elven Havens i Man of Numenor moglibyśmy wystawić maksymalnie 40 modeli i mieć nie więcej niż 170p w jednostkach i bohaterach z listy Man of Numenor.[/list]
Ocena wyglądu armii:- Na ocenę końcową składają się trzy kategorie: malowanie, konwersje oraz podstawki.
- Suma uzyskanych punktów klasyfikuje armię w odpowiedniej klasie.
1. Malowanie:
- Modele pokryte podstawowymi kolorami – 0
- Modele pokryte podstawowymi kolorami i wycieniowane – 2
dodatkowo:
- -1 za niestaranne wykończenie szczegółów
- -1 za nienaturalny wygląd modeli
- +1 za staranne wykończenie szczegółów
- +1/+2 za gładkie cieniowanie/cieniowanie warstwowe
- +1 za naturalne kolory, pasujące do danej rasy/frakcji
W sumie do zdobycia od 0 do 6 punktów
2. Konwersje:
- Minimum 5 modeli skonwertowanych – 1
- Minimum 10 modeli skonwertowanych – 2
- Minimum 20 modeli skonwertowanych – 3
dodatkowo:
- -1 za niestaranne konwersje
- +1 za modele starannie skonwertowane
- +1 za poważne konwersje/rzeźby
W sumie do zdobycia od 0 do 5 punktów
3. Podstawki
- Podstawki nietknięte/pomalowane – 0
- Podstawki pomalowane i pokryte posypką – 1
- Podstawki modelowane piaskiem, trawą statyczną itp. – 2
dodatkowo:
- -1 za niestaranne wykonanie podstawek
- +1 za dobrą imitację elementu terenu
- +1 za dobre pomalowanie podstawek
W sumie do zdobycia od 0 do 4 punktów
Suma punktów - Klasa armii
- 0-5 - beginner class
- 6-9 - tabletop class
- 10-12 - pro class
- 13+ - master class
Uwagi:* - przez pomalowane mamy na myśli model w całości pokryty przynajmniej podstawowymi kolorami.
** - proxy, czyli zastępowanie modeli czymś innym np. innym modelem (innego typu), symbolem modelu lub jakimś przedmiotem
*** - niezwłocznie oznacza pierwszą czynność, jaką gracz winien wykonać po zakończeniu bitwy