trawa

Autor Wątek: 22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN  (Przeczytany 27776 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Motorek

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« dnia: Marzec 03, 2006, 07:33:36 am »
LUBELSKIE STOWARZYSZENIE FANTASTYKI „CYTADELA SYRIUSZA” i IV LO im.Stefanii Sempołowskiej ul. Szkolna 4 w Lublinie ZAPRASZAJĄ NA TURNIEJ MORDHEIM „DZIECI ROGATEGO SZCZURA”

PATRONAT MEDIALNY:

http://www.wrota.com.pl/
SPONSORZY:

http://Q-workshop.com
http://NiezwykleKostki.pl

Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki Cytadela Syriusza
http://www.lsfcs.prv.pl

http://www.jotte.istore.pl/

 
Start – sobota 22.04.06 godzina 9:00 (zapisy od godziny 8:30)

Regulamin turnieju:
1. Organizatorem turnieju jest Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza”
2. Na turnieju obowiązują zasady z Living Rulebook ( do ściągnięcia ze strony www.mordheim.com), oraz Mordheim Annual.
3. Turniej odbywa się w formie kampanii.
4. Uczestnik turnieju musi posiadać przy sobie:
-   figurki (gra „proxami” jest niedozwolona, nie ma zasady „WYSIWYG”),
-   oryginalną i czytelnie wypełnioną kartę warbandy (tą z 6 slotami),
-   wydruk bądź xero  oryginalnych zasad warbandy i najemników bądź ekwipunku, których używa lub będzie używał,
-   miarkę i kilka k6.
5. Rozpiski należy przygotować na 500 gc (Marienburgers 600 gc)
6. Początkowa banda może posiadać tylko jednego najemnika.
7. Każdy gracz otrzyma kartę gracza, w której zobowiązany będzie wpisywać
wyniki gier oraz swój rating po każdej grze, przeciwników itp.
8. Zgłoszenia należy przesyłać na
adres: ligamordheim@o2.pl (zgłoszenie powinno zawierać: imię,
nazwisko, nazwę bandy, nazwę klubu, z jakiego jest gracz, miasto oraz rating
bandy). UWAGA: Liczba  graczy ograniczona - 24 osoby. O udziale w turnieju decyduje kolejność zgłoszeń. Na turniej można również przyjść w dniu turnieju ale gracz zostanie dopuszczony tylko jeśli będą jeszcze wolne miejsca i będzie nieparzysta liczba graczy.
9. Podczas Turnieju obowiązuje tabela Alternatywnych Trafień Krytycznych
(LRB s. 115). Sztylet nie zadaje obrażeń krytycznych. Stalowy Bat traktowane są jak broń obuchowa.
10. Do turnieju dopuszczone są warbandy:
• Mercenaries:
-   Reiklanders z Mordheim Rulebook
-   Middenheimers z Mordheim Rulebook
-   Marienburgers z Mordheim Rulebook
• Cult of the Possessed z Mordheim Rulebook
• Witch Hunters z Mordheim Rulebook
• The Sisters of Sigmar z Mordheim Rulebook
• The Undead z Mordheim Rulebook
• Skaven Clan Eshin z Mordheim Rulebook
• Orc & Goblins z 2002 Annual
• Dwarf Treasure Hunters z 2002 Annual
• Ostlanders z 2002 Annual
• Averlanders z 2002 Annual
• Kislevites z 2002 Annual
• Beastmen Raiders z Empire In Flames
• Carnival of Chaos z Empire In Flames


 
oraz Hired Swords:
• Pit fighter z Mordheim Rulebook
• Ogre Bodyguard z Mordheim Rulebook
• Halfling Scout z Mordheim Rulebook
• Warlock z Mordheim Rulebook
• Freelancer z Mordheim Rulebook
• Elf Ranger z Mordheim Rulebook
• Troll Slayer z Mordheim Rulebook
• Imperial Assassin z 2002 Annual
• Tilean Marksman z 2002 Annual
• Beasthunter z Empire In Flames
• Highwayman z Empire In Flames
• Roadwarden z Empire In Flames
• The Arabian Merchant z Town Cryer 22 *
• Kislev Ranger z Fanatic Magazine
• Halfing Thief z Fanatic Magazine
• Dwarf Treasure Hunter z Fanatic Magazine
• Elf Mage z Fanatic Magazine  
12. Wszystkie czary i modlitwy będą losowo wybierane przed pierwszą bitwą.
13. Turniej przewiduje 5 bitew 1 vs 1, każda do 80 minut, jeżeli gracze nie zdąża skończyć bitwy w 80 minut wówczas bitwa kończy się remisem
Bitwa 1 –  Bomby dymne Klanu Eshin
Bitwa 2 –  Kocioł Tysiąca Osp
Bitwa 3 –  Plaga
Bitwa 4 –  Kryjówka Rynsztokowców
Bitwa 5 –  Bestie z Piekielnej Jamy

GRY 1-3:
Pary ustalane będą na podstawie ilości punktów „z gry” zdobytych przez graczy w ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco. (a)
GRY 4-5: Pary ustalane będą na podstawie całkowitej ilości punktów „z gry” posiadanych przez graczy po ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco.
a) w pierwszej grze każdy z graczy posiada”0” punktów z gry więc decyduje tylko rating
Po każdej bitwie następuje 20 minut przerwy na rozwoje, explorację, rekrutację najemników itp.
W pierwszej bitwie przeciwnicy dobrani będą w pary na podstawie ratingu,
w następnych bitwach na podstawie posiadanych punktów (ewentualnie w zależności od ratingu warbandy). **
14. ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW:
• Wygrana – 7 pkt
• Remis – 3 pkt
• Przegrana – 1 pkt
• wynik jest modyfikowany o +0,5 pkt za każde kolejne pełne 25% różnicy w stratach zadanych w stosunku do strat poniesionych. Punkty te mogą być doliczone zarówno do punktów wygranego jak
i przegranego.
• za OoA 2 herosów przeciwnika – 0,5 / za każdych 2 herosów (do max. 1 na bitwę)
• za zakończenie zwycięstwem bitwy w czasie do:
20min – 1 pkt, 30min – 0,5 pkt,
• PUNKTY KARNE – WP (Worst Play) Jeśli gracz będzie przeklinał, przeszkadzał, nie będzie trzymał się terminów, będzie utrudniał rozgrywkę itp. może zostać ukarany maksymalnie 1 punktem Karnym (WP) na grę. Jeśli gracz przekroczy limit 3 punktów automatycznie zostaje zdyskwalifikowany z turnieju. O przyznaniu tych punktów decyduje sędzia, do którego należy zgłaszać niewłaściwe zachowanie współgraczy.
 

15. KLASYFIKACJA KOŃCOWA
O kolejności na podium decyduje łączna liczba punktów „z gry” i „WP”. Gracz z najwyższą ich liczbą wygrywa.
•   W przypadku remisu, o wyższym miejscu decyduje mniejsza ilość punktów „WP”.
•   W przypadku takiej samej ilości punktów „WP”, o wyższym miejscu decyduje większa liczba „z gry”.
•   W przypadku takiej samej ilości punktów „z gry”, o wyższym miejscu decyduje niższy rating bandy [przed ostatnią grą].
•   W przypadku takiego samego Ratingu decyduje, jeśli miało miejsce, bezpośrednie starcie między graczami. Jeśli nie było bezpośredniego starcia gracze zajmują miejsce w klasyfikacji wspólnie.

* przedmioty z rynku Foreign Wares nie obowiązują
** Gracze nie mogą się spotkać ze sobą dwa razy po kolei.

Scenariusze znajdują się pod tym linkiem: http://kretek.webpark.pl/drs_-_scen.doc

Offline Slayer_Lublin

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2006, 10:52:48 am »
Kolejny turniej... spoko spoko ;] I znowu będziesz niegrającym sędzią? I co ma być zmieniane w punktacji ;>

Offline Ludwik

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2006, 11:58:57 am »
No fajnie :D Ładny tytuł turnieju chociaż ja wolałbym:" Zabić szczura"   :badgrin:
Co do punktacji moim zdaniem można by dać więcej za zadania specjalne scenariuszy.

Offline Motorek

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2006, 12:04:32 pm »
Coś Wam ostatnio nie pasowało w punktacji, tzn. nie pamiętam komu dokładnie dlatego pytam, czy wprowadzać jakieś zmiany. Poza tym chyba trochę skrócę regulamin bo i tak go prawie nikt nie czyta, więc może jak będzie krótszy to zaczniecie czytać.
Co do mojego sędziowania jako główny niegrający zobaczymy, może się ktoś zgłosi i mnie wyręczy taką mam nadzieję, bo chciałbym zagrać. Kiedyś się umawailiśmy w kilka osób, że co turniej sędziuje kto inny jako główny niegrający puki co ja, Krzysiek i Karol wywiązaliśmy się z umowy.
Zadania specjalne scenariuszy omówimy jak je wrzucę, czy gdzieś jest za mało albo za dużo pkt.
Pozdro ;)

Offline Filth_of_Fenris

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2006, 09:28:28 pm »
Witam

Hmmm Kretku ja mam nadzieje że wy nie zapomnieliście o Althingu który sie zbliża?? Hmmm choć z tego co na razie sie wyprawia moze być on przesunięty na wrzesień. Ale my dzielnie walczymy i tylko musze sie skontaktować z Elminem w sprawie regulaminu.
There's no God. There's only the Emperor."

Offline Mistrz wałków :)

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2006, 10:20:13 pm »
Mam nadzieję że tym razem nic mi nie stanie na przeszkodzie i zagoszcze w wasze progi :)
Czas aby Krak wpadł do was i namieszał na podium :)
Kamil. (miszczu)

Offline Motorek

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2006, 08:52:52 am »
Cytat: "Filth_of_Fenris"
Witam

Hmmm Kretku ja mam nadzieje że wy nie zapomnieliście o Althingu który sie zbliża?? Hmmm choć z tego co na razie sie wyprawia moze być on przesunięty na wrzesień. Ale my dzielnie walczymy i tylko musze sie skontaktować z Elminem w sprawie regulaminu.
Jasne , że pamiętam 8-9 kwietnia, w Lbn Dragona nie będize dlateog organizujemy zwykły turniej, na Athling chcę się wybrać i mam szczerą nadzieję , że się pojawię, w końcu obiecałem Elminowi Perłę ;) Czekam , aż jakieś info wrzucicie, wtedy obadam sobie pociągi busy i takie tam i pewnie się zjawię ;)
Pozdro ;)

Offline Qendi

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2006, 04:15:43 pm »
No punktacja kuleje, za duże robi przeskoki pomiędzy graczami. Jeśli o mnie chodzi to ja proponuję coś na kształt punktacji piłkarskiej:D czyli:

Wygrana 3
Remis 1
Przegrana 0

i to są duże punkty za grę. I do tego małe punkty zależne od scenariusza, które liczy się oddzielnie np. dla wyrdstone hunta moghłoby to wyglądać tak:
Za każdego boha przeciwnika OOA 1 (nie więcej niż 4)
Za jkażde 25% wybitej bandy 1
Za wyniesionego wyrda 1

I w tym momencie ustawiamy po dużych potem po małych punktach. Taki sposób punktowania sprawdza nam się od dłuższego czasu przy graniu w Konfrontację i jakby nie patrzeć daje bardziej wyrównane szanse wszystkim
endi
-----------
"opowiadamy historie o bohaterach aby pamiętać, że i my też możemy być wielcy"


Offline Mistrz wałków :)

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2006, 05:26:01 pm »
Z cały szacunkiem Qendi ale jak dla mmnie punktacja do bani.

Szybki przykład.
Walczą z soba dwie bandy o liczebności po ok 12 modeli.

STARCIE A
Gra kończy się zwycięstwem bandy A która wybiła prawie całą bnande B Na stole pozostało tylko 2 z 3 bochaterów. Sama poniosła straty wysokości 4 bochaterów z swoich 6.
Wynik
banda A 3(wygrana)+ 1(bochaterowie) + 4 (procentowe straty)=7pkt
banda B 0 (przegrana) +1(straty) + 4 (bochaterowie) = 5pkt

I czy to jest obraz masakry która się odbyła na stole?? 7 do 5

STARCIE B
Miedzy czasie averland wygrywa starcie na stole obok odstrzeliwując 4 bochaterów i przeciwnik nie zdaje routa..
Averland zdobywa 3(wygrana) + 4(bochaterowie) + 1(% straty) =8
A ich przeciwnik całe 0
A takiego starcia napewno nie mozna by było nazwać masakrą!!
A wynik o tym mówi jasno
8-0!!!

Wrócmy do przykładu A
Ta sama sytuacja tylko że zwyciezcą okazała sie banda B

Wten czas mamy
Banda A 1 + 4
Banda B 3 + 4 + 1 = 8

Fuksiarskie zwycięstwo.. i ma ona ten sam wynik co averland który nie poniósł strat..

Ja proponuje wprowadzenie punktacji:
wygrana 7 pkt
remis 3pkt (remisy sa dla słabeuszy!!)
przegrana 1pkt

Dodatkowo wynik jest modyfikowany o
Kazde +/-25% strat poniesionych w stosunku do zadanych.
(wynik nigdy nie spada poniżej 0)
+2 punkty za cel scenariusza (aby ludzie nie przeradzali każdego starcia w skirmish!!)

Przy tej punktacji po wynikach mozna łatwo poznac kto tak naprawde zwyciezył  Wyniki 9-12 A komu tylko sie fuksło 7-5!
Kamil. (miszczu)

Offline Motorek

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2006, 06:18:07 pm »
Takie coś jak proponujesz Qendi na początku ubiegłego roku testowaliśmy i się nie przyjeło.....dlateog odeszliśmy od tamtego systemu do obecnego.
Pozdro ;)

Offline Qendi

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2006, 07:34:39 pm »
Cytat: "Mistrz wałków :)"
Z cały szacunkiem Qendi ale jak dla mmnie punktacja do bani.


Mistrzu ale ty nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co napisałem:-) W podanych przez ciebie przykładach w pierwszej bitwie jest
3:0 w dużych punktach i 5:5 w małych więc nie ma problemu w drugiej zaś jest 3:0 w dużych i 5:0 w małych. To jak mówiłem jak w mnożnej Mecze i Bramki :D Duże i Małe punkty :P

Ten system(zapewne lekko zmodyfikowany) jest dużo uczciwszy niż 7:3:1 i to nie jest tylko moje zdanie...


EDIT: jeszcze możnaby doliczyć ew. ratingi jeśli wszystkie punkty są rózne to mniejszy rate by wygrywał
EDIT2: Motor czemu się nie przyjął ten system?? Jakieś konkretne powody?
endi
-----------
"opowiadamy historie o bohaterach aby pamiętać, że i my też możemy być wielcy"


Offline Slayer_Lublin

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2006, 09:48:07 pm »
Właśnie miszczu...nie doczytałes chyba proponowanej przez quendiego punktacji... Ale sam nie wiem czy byłaby to dobra punktacja... Na pewno taktyka nie byłaby już ta sama - tutaj 3 remisy = 1 wygrana... Tam 2 remisy to już 6 punktów (+ jakieś doliczane czyli zawsze będzie to 7) więc jak dla mnie nie ma co sie czepiać punktacji jak narazie... A jeżeli już to niech ktoś powie co w tj punktacji kuleje... Bo ja większych wad nie widzę... (chociaż doświadczonym graczem nie jestem i nie spotykałem się z innymi punktacjami więc moge sie mylić)

Offline Qendi

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2006, 10:27:46 pm »
Za duże rozrzuty z tytułu wygranej /przegranej. w zasadzie 1 przegrana stawia ciejuż w cieżkiej styuacji do pudła zwłaszcza, że punkty różne są cieżkie do zdobycia( za wybicvie 4 bohó mamy raptem punkt, za wybicie całej bandy do zera 2) więc nawet nie można nadrobić lepszą grą. Niezapominajmy że farciarskie gry sięzdarzają i można np. zabić pól bandy rpzecwinika i przegrać na pierwszym roucie
endi
-----------
"opowiadamy historie o bohaterach aby pamiętać, że i my też możemy być wielcy"


Offline G O N Z O

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2006, 07:50:24 am »
Cytat: "Qendi"
(...)czemu się nie przyjął ten system?? Jakieś konkretne powody?

Z tego co pamiętam sam system nie był taki zły (chyba 3 małe punkty = 1 duży punkt) ale to właśnie takie ułamkowe działania wpłynęły na odejście od tej formuły. Duża część graczy narzekała na obliczenia i gubienie się w punktacji (z tego co pamiętam)  ;)   Myślę, że obecny system jest całkiem OK. W ostatnim turnieju po trzeciej bitwie (niski remis za 3pkt, niska wygrana za 7,5, wygrana za 8pkt) miałem tyle samo punktów co przeciwnik (8,5-9-1 - dwa wysokie zwycięstwa i przegrana) i  myślę, że wyszło sprawiedliwie. Dobra gra powinna byc punktowana nawet jeśli nie kończy się wygraną. Obecny system nie odrzuca zawodnika, który przegrał bitwę - po jednej przegranej ma wciąż szanse na zdobycie jednego z najwyższych miejsc w turnieju. Jedyny problem IMO może leżeć we właściwym doborze scenariuszy  i punktów za jego cele.
pies Ci morde lizał...

MORDHEIM PL -> http://paradoks.net.pl/read/1698

Offline Mistrz wałków :)

22.04.06 "DZIECI ROGATEGO SZCZURA" Turniej w LBN
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2006, 10:02:34 am »
Mylisz sie Quendi.. Wcale nie ma aż takich duzych rozrzutów (w moim systemie)..

Ja w tym systemie punktacyjnym dwa razy wygrałem turniej mimo 1 porazki.

I za kazdym razem była to nieszczesliwa porazka wynikająca niezdanym szybko routem.

Lecz wyniku dużej róznicy strat miedzy mną a przeciwnikiem wynik wynosił 7-5.

Z innych bitwew miałem w karcie same masakry 10 lub 11 do 0.
I wten sposób mimo mniejszych niekiedy punktów hobbystycznych i tak z sumy wychodziło mi zwyciestwo.

Natomiast zgodzę się z jednym.. poprzez duża ilość dodatkowych punktów w waszym systemie.. sa mozliwe wyniki 16 pkt i to daje za duzy rozrzut!

Lecz przyjeżdzając do was przyjmę kazdy rodzaj punktacji jaki wymyslicie.. :D  :D
Kamil. (miszczu)

 

anything