Hehe, sądzę, że mi "Władze" wybaczą drugi post pod rząd, gdyż podam w nim trochę szczegółów sobotniego turnieju i takie tam
Chwilowo (lub nie) wziąłem sprawę pod swoje skrzydła i objąłem patronat
"Władze" wybaczająJak już napisano, będzie to mały turniej na 300pkt, w którym zrezygnujemy ze scenariuszy w celu uproszczenia rozgrywki (przyszłościowo scenariusze się pojawią, teraz jest mało czasu na za duże zmiany w tym, co już napisano)...
Rezygnujemy też z przesyłania rozpisek, ale każdy z graczy musi mieć przy sobie czytelną rozpiskę swej armii.
Wstęp 5zł, armie nie muszą być pomalowane, dopuszczone są proxy, ale tak, by nie było kilku podobnych figurek "udających" różne inne (w stylu jeden uruk jest za bersa, drugi za kusznika)...
Na tym turnieju dozwolone jest nawet proxowanie bohaterów. Na następnych prawdopodobnie nie.
Rozegrane zostaną 3 bitwy z limitem czasowym 90 minut (w tym czasie należy rozegrać grę, obliczyć wynik i zgłosić go do sędziego). Limitu tur nie będzie.
Progi punktowe zostają zmienione na:
Różnica 0 - 99pkt obaj gracze po 10VP
100 - 199pkt 13VP i 7VP
200 - 299pkt 17VP i 3 VP
powyżej 300pkt - 20VP i 0 VP
Dodatkowe punkty (oprócz tych za zabite jednostki) - za wybicie 90% armii wroga 150pkt, za 50% armii wroga 75pkt.
Za armię klimatyczną będzie dodatkowe 10 VP, za sojusz 5 VP, za mieszaną 0.
Armie klimatyczne to te wymienione w podręczniku, za sojusze uznajemy łączenie dwóch armii z Mordoru, Rhun, Haradu, sojuszem jest również dołączenie na przykład Gandalfa Białego lub enta do Rohanu.
Gramy na zasadach z nowego podręcznika, w razie wątpliwości będzie kilka takowych i sytuacje sporne będą wyjaśniane (zapewne będę robił za grającego sędziego
)... Dopuszczone są równiez jednostki z WD (z dodaniem, że na przykład elfy mają walkę obniżoną do 5).
W armii musi być przynajmniej jeden bohater, ale łączna wartość punktowa w bohaterach nie moze przekroczyć 120pkt (żeby nikt nie wystawił przeginki na Dainie, Gilu, Chieftainie trolli itp
)...
Maksymalnie 33% jednostek moze mieć łuki (dla czystego HaRadu, Lorien, Mirkwoodu 40%), dodatkowo Rohan może mieć łącznie 50% łuków i oszczepów (na przykład 33% łuków i 17% oszczepów).
Limity jednostek:
Krasnoludy, Wysokie Elfy, Woodland Realms - 25
Ogół dobra, a także Rhun i Isengard - 30
Ogół zła, Mordor, Harad - 35
Moria - 40
Hobbity (oby nie było
) - 50
Należy być najpóźniej o 10:30, zaczynamy o 11:00.
Jeżeli ktoś będzie miał problem ze stworzeniem rozpiski, pomożemy na miejscu. Ale lepiej, żeby tych osób nie było zbyt wiele
Do zobaczenia