Psyren - główny bohater Yoshina Ageha odbiera telefon w budce telefonicznej, po czym pojawia się bardzo dziwna istota, która szybko znika. Ageha uznaje to za przewidzenie, po czym z automatu wyskakuje czerwona karta telefoniczna z napisem „Psyren”. Zabiera ją i w pośpiechu wraca do domu. W szkole spotyka przyjaciółkę z dzieciństwa, Amamiye. Dziewczyna jest bardzo chłodna i nerwowa. Ich pierwsza rozmowa jest bardzo niepokojąca i rodzi wiele pytań. Tego samego dnia Amamiya znika. W telewizji mówią o podziemnej organizacji „Psyren” powiązanej z zaginięciach na całym świecie. W programie pojawia się również zdjęcie zaginionej dziewczyny. Widząc to bohater postanawia pójść do budki i użyć znalezionej karty. Po włożeniu jej do automatu słyszy głos kobiety, która przeprowadza z nim bardzo nietypową ankietę. Następnego dnia Ageha dziwnym sposobem zostaje przeniesiony na jakąś tajemniczą, rozległą pustynię. Spotyka tam swoją zaginioną przyjaciółkę walczącą z dziwnym potworem i paru innych ludzi. Pustynia okazuje się miejscem niebezpiecznym, pełnym kreatur mniej lub bardziej przypominających ludzi. Okazuję się, że Psyren jest czymś w rodzaju gry, z tą różnicą, że ludzie umierają tam naprawdę. Celem przybyszów jest znalezienie na pustkowiu pełnym potworów telefonu i włożenie do niej karty dzięki czemu wracają do teraźniejszości. Z czasem bohaterowie odkrywają szokującą prawdę o tym, że to nie jest nic innego tylko... Ziemia w przyszłości. Od tej pory próbują się dowiedzieć co takiego stało się z ziemią, że zamieniła się w pustkowie, a co ciekawe nie wiedzą nawet jak daleko są w przyszłości i co to za istoty polują na ludzi.
Psyren jest typowym shonenem z dobrymi rysunkami i niezłą fabułą.