Autor Wątek: problem z wyborem gangu  (Przeczytany 7037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eBra

problem z wyborem gangu
« dnia: Kwiecień 29, 2003, 08:34:42 pm »
Czesc,

Dotychczas grywalem tylko w WFB ale niedawno zainteresowalem sie rowniez Mordheimem. Mam powazny problem z wyborem gangu. Nie wynika on raczej z tego ze jestem niezdecydowany - wiem czego chce. W WFB gram Bretonnia i mam szczerze dosyc tych cnotliwych i szlachetnych panow. Szukam gangu najemnikow, zakapiurow spod ciemnej gwiazdy... takich sklonnych do bitki i wypitki awanturnikow. Problem z tym ze nie jestem zbyt dobrze rozeznany i nie wiem czego mam szukac. Jest gang ktory pasowalby do mojego opisu?

Co do figurek... Czy dobrym wyborem jest militia box do imperium? Jest tam 20 modeli co wystarczyloby w zupelnosci. Inny wybor jaki widze do box do Mordheimu o nazwie human henchmen, ale tam figurek jest tylko 8 - do tego zlozonych z tych samych elementow co militia. Moze jakies inne propozycje?

Dlaczego do Mordheimu nie uzywa sie okraglych podstawek?

Czy zasada WYSIWYG jest w M obowiazkowa? Jesli tak - w co polecacie zbroic gang?

Duzo osob gra w Mordheim? Sa jakies turnieje?

Offline drachenfeles

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 29, 2003, 10:03:31 pm »
W sumie dowolni najemnicy to typy z pod ciemnej gwiazdy, ale moim zdaniem fajni są middenheimczycy, reiklandczycy i ostlandczycy.

militia box to dobry wybór, mam takie pudło i można z niego zrobić spokojnie dwie bandy najemników. Rzeczywiście to to samo co w human henchmen z tą różnicą, że w pudełku mordheima masz jeszcze dodatki w stylu skrzynie ze skarbem, liny, latarnia, karabin hochlandzki itp.

okrągłe podstawki nie są chyba domeną GW zresztą byłby problem z atakowaniem.

WYSIWYG masz na myśli malowanie całej bandy pod jeden wzór??
jeśli tak to jest wręcz przeciwnie im bardziej indywidualne modele tym lepiej.

Tak w Mordheim w brew pozorom gra sporo osób, choć nie są to setki jak w wypadku battla. Turnieje można robić indywidualnie, a pozatym był mordheim np na wojennym młocie, będzie na teleporcie.

Offline LastVegas

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2003, 10:06:22 pm »
Nie wiem ile osob gra ale ja mam napewno zamiar zaczac ( przynajmniej sprobowac ). Wlasnie przed chwila zamowilem boxa do Mordki. Bede gral prawdopodobnie Lowcami Czarownic, to sa prawdziwe zakapiory, wszyscy ich na drodze omijaja z daleka ;) bo owi panowie maja :dziwne": podejscie do tematu "innosci" :D
egions from Hell are marching to the gates of Heaven. I`m Their General, general of 7 Sins...And we have only one purpose. Destroy the world. The human world... The Paradise! We march to The Paradise!!!

Offline LastVegas

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2003, 10:10:52 pm »
Wlasnie wie ktos gdzie mozna znalezc ogolna relacje o mlocie, nie chodzi mi o wyniki itp tylko zdjecia, co bylo, jak bylo itp. ?
egions from Hell are marching to the gates of Heaven. I`m Their General, general of 7 Sins...And we have only one purpose. Destroy the world. The human world... The Paradise! We march to The Paradise!!!

Offline eBra

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 29, 2003, 10:27:59 pm »
Cytat: "drachenfeles"
W sumie dowolni najemnicy to typy z pod ciemnej gwiazdy, ale moim zdaniem fajni są middenheimczycy, reiklandczycy i ostlandczycy.

Czym sie charakteryzują te 3 grupy? Gdzie moge znalesc sensowny opis?

Czy dobrze sprawdzaja sie w boju?

WYSIWYG - model musi odpowiadac temu co przedstawia. Dla przykladu jesli goblin jest uzbrojony w luk i bron reczna to figurka faktycznie musi miec w lapie luk i sztylet przy pasie.

Offline drachenfeles

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2003, 10:41:58 pm »
Cytuj

Czym sie charakteryzują te 3 grupy? Gdzie moge znalesc sensowny opis?


Najkepiej w podręczniku, ale jak chcesz to prześlę ci skrócone opisy.

Cytuj

Czy dobrze sprawdzaja sie w boju?


ludzie są z definicji najsłabsi, ale to nie znaczy, że nie da się nimi nakopać innym 'potworasom' ale tak naprawdę wszystko zalezy od kości ,w końcu grałeś w battlea.

Cytuj

WYSIWYG - model musi odpowiadac temu co przedstawia. Dla przykladu jesli goblin jest uzbrojony w luk i bron reczna to figurka faktycznie musi miec w lapie luk i sztylet przy pasie.


Aha w takim razie jest mile widziany, choć nie obowiązkowy.

Cytuj

Wlasnie wie ktos gdzie mozna znalezc ogolna relacje o mlocie, nie chodzi mi o wyniki itp tylko zdjecia, co bylo, jak bylo itp. ?


Pewnie będzie na gildii, ja wiem co, nie co.
Pozwolę sobie zacytować organizatora.

Cytuj

Witajcie!
    Turniej/pokaz mamy za soba. Pokrotce opisze co sie dzialo:
    Graczy bylo 12: 3 ozywiencow, 2 skavenow, 1 lizardman, 1 beastman, 1 ork, a o ile pamiec mnie nie myli reszta to ludzie.
    Pierwsza tura byl zwykly Skirmish kiedy to bandy przybywaly do niewielkiej miejscowosci w poszukliwaniu baardzo duzego kawalka komety. Walka byla zacieta, a pikanterii dodwaly szalejace wokol pozary (miasto sie dopalalo) oraz zdarzenia losowe. W krwawych bitwach do ostatniego (pozdoriwenia dla'rzeznikow orkowych i skavenskich) ktore ciagnely sie niemilowisrnie dlugo odpadla polowa graczy. Zwyciezcow trapily jednak niedogodnosci (Reiklandczycy nie mogli zebrac dochodow, poniweewaz uczesticzyli w obficie zakrapianym festynie).
Odpadli jedni skaveni, lizardmeni troche ludzkich najemnikow, orki i ozywiency.
    Druga tura byl trasure hunt, gdzie poszukiwano skrzyn z mapami i notatkami pomocnymi do przedostania sie do centrum miasta. Tutaj okazalo sie, ze walki byly rownie zazarte. Zadziwli mnie najmnicy Khaina ktory mimo powaznego oslabnienia zdolali pokonac nadzwyczaj silna grupe beastmenow. Ostatecznie do finalu przeszli ozywiency, Reikland i najemnicy wyzej wspomnianego.
    Final zaczal sie jak multiplayerowy traesure hunt. Po srodku planszy ustawilem olbrzymi wyrdstone wpasowany w spory budynek. Po kilku poczatkowych starciach bandy rzucily sie po zdobycz tylko po to by natknac sie na potwora. Wraz ze spadajaca z nieba kometa do Mordheiam przybyl tyranidzki lictor i rozpoczal sie monster hunt. Bestia byla okrutna i przebiegla, a to dzieki Jackowi Zielinskiemu. W ostatecznosc wygrali Reiklanczycy, z pomoca ozywiencow.
    Chcialbym wszystkim podziekowac za udzial i mila atmosfere.
Pozdrawiam serdecznie i zapradszam na przyszle turnieje.
Marcin "Paladyn" Roszkowski

Offline eBra

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 30, 2003, 06:40:47 am »
Cytat: "drachenfeles"


Najkepiej w podręczniku, ale jak chcesz to prześlę ci skrócone opisy.




Bylbym wdzieczny - podrecznika jeszcze nie mam.

Offline drachenfeles

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 30, 2003, 08:03:21 am »
No to:

Averland: Ciekawa banda najemników, charakteryzująca się ozdobnymi strojami oraz odrobiną zasad, czyli chyba odpada.

Ostland: Co tu dużo mówić, wieśniacy. Przygłupie grupy kmieców z bujną wyobraźnią (używają np dubeltówek) mocną stroną grupy są ogry, o które nie trudno w ostlandzie. Prawdziwe męty ale trzeba lubić takie klimaty. Wyznawcy Taala.

Reikland: Zdyscyplinowani jak na najemników dobrzy strzelcy i wyznawcy sigmara. Mimo iż ta grupa nie nalerzy do tych najgorszych, jest godna uwagi w końcu jej szerego zasilają maruderzy imperialnej armii.

Middenheim: Moja ulubiona grupa, grałem nią przez dłuższy czas. Są groźni w starciu i chyba najbardziej klimatyczni. Noszą wilcze skóry, bujne fryzury, często brody. Wyznawcy urlyka.

Gladiatorzy: Nie ma większych drani nad łowców czarownic, lecz gladiatorzy nie wiele im ustępują. Ci goście miażdżą w hth, cała banda to grupa zbiegów z areny, czyli są to ludzie z paskudną przeszłością.

Piraci: No w końcu piraci to piraci, podobnie jak gladiatorzy należą do najpaskudniejszych. W końcu w życiu nie mieli czystego konta.
Grupa bardzo ciekawa i ma wiele możliwości.

No to tyle skróconych opisów, band oczywiście jest więcej ale wybrałem te najciekawsze.

Offline Nilgar

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2003, 09:47:38 am »
Szkoda, że turniej Mordki na Młotku nie był wczesniej reklamowany (był naprawdę fajnie zorganizowany) - czy ktoś z forum brał w nim może udział?

Offline eBra

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2003, 02:21:37 pm »
Dzieki drachenfeles - bardzo mi pomogles.

Acha - czy piraci i gladiatorzy to oficjalne gangi czy rozszerzenie wpr. przez graczy?

Offline drachenfeles

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 30, 2003, 08:43:51 pm »
Oficjalne, oba oryginalne PDFy są na stronie GW.

Offline Dracon2

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 01, 2003, 09:59:57 am »
A ja coś do militia box'a - w czasach (bodajże) Ved. warhammera wyszedł mordheim i wtedy powstał human henchmen box, no i później wrzucono do tego boxu więcej ramek odjęto te ze sprzętem i dla middenheimu i tak powstał militia box.
Tak samo było ze skavenami: najpierw wyszli wyrdstone hunters box, podwojono ilość ramek i tak powstał night runners box.

Offline LastVegas

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 01, 2003, 01:46:56 pm »
Drachu --> thnx, a jaka grupa grasz obecnie ?
egions from Hell are marching to the gates of Heaven. I`m Their General, general of 7 Sins...And we have only one purpose. Destroy the world. The human world... The Paradise! We march to The Paradise!!!

Offline nahar

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 01, 2003, 06:45:40 pm »
No nie!!
Averalnd to moja ulubiona grupa.
Drachenfesl nia nie gral wiec pozwole sobie opisac jej zalety:
Ma 3 bohaterow z mala iloscia PD na poczatku, co oznacza ze szybko awansuja. w noramlniej bandzie najemnikow to sa tzw mlodzicy, a w averlandzie to 1 mlodziki i dwoch traperow. Ci kolowie szybko sie robia groznymi snajperami, sam w jednej bitwie wystrzelalem tymi dwoma prawie caly sklad reiklandu (ktrozy maja strzelcow z poczatkowym BS 4)
Jak im sie kupi na starcie strzaly lowieckie to juz pelen wymiot. Oczywicie z ciezkimi bandami w stylu krasnali czy orkasow sie niezbyt sprawdzaja - maja tylko dlugie luki. Ale szybkie awanse daja im niesamowita przewage, szybko maja quick shot, tricky shooter eagle eye itp.
sa naprawde grozni.
Dochodza do tego halflingi ktore tez dobrze strzelaja.
Na odleglosc to najgrozniejsza banda najemnikow.
Gladiatorzy to rzeznicy gralem nimi 5 bitew, jak dochodzi do HtH to koniec zmiataja wszystkich szczegolnie w domach (tylko w bandzie jest pelno bugów)
Łowcy czzarownic sa dla wielbicieli Mathiasa (witch hunter general) z Dark Omen - ten klimat bije wszystko.
Fajny jest marienburg, maja duzo kasy na starcie masz 12 lebkow i to uzbrojonych po zeby (nie w młoty....).

A teraz gram w Lustrie - najemnicy z Tilei to jest to.
paweł

Offline drachenfeles

problem z wyborem gangu
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 01, 2003, 10:16:30 pm »
Grałem Middenheim, potem i nadal Norsami, i zaczynam Krasnalami.

 

anything