Wiec tak..
Magia:
b) Rydwany oblewają test inicjatywy na Pit of Shades automatycznie (i wszystkie inne testy inicjatywy także)
Wydaje mi sie ze mozna by to ogolnie dac a nie w magii - np szukajac czy rydwan robi test I pod giganta raczej bym w sekcje magia nie patrzyl ;p
10) Stoły
a) Przyjmuje się za dane, że jeśli scenariusz (np. pitched battle) wymaga rozstawienia się jednostek tak, by pomiędzy nimi było 24", to warunek ten jest w pierwszej turze automatycznie spełniony. Innymi słowy, w pierwszej turze odległość od oddziału wroga to minimalnie powyżej 24". Jeśli gracze popełnią jakieś błędy w rozstawieniu (z różnych względów; np. jeśli stoły są mniejsze o pół cala) to i tak przyjmuje się, że ten podstawowy warunek jest zachowany.
Wynika z tego to, że nic, co ma dokładnie 24" zasięgu strzelania, nie może strzelać do wroga w pierwszej turze o ile się nie ruszyło lub wróg nie podszedł bliżej. To samo dotyczy czarów o zasięgu 24" oraz szarż (wykonanych np. po animozji, dzięki magicznym popychaczkom itd.) których łączny zasięg to równo 24 (albo mniej) cali.
To srednio mi sie podoba. Jesli wystawilem sie idealnie prostopadle do przeciwnika; poruszylem sie z animozji o 6 cali, a szarzuje na 18 - to przemieszczam sie o 24 cale. Czyli wymagana odleglosc - czemu wiec jest spalona? Analogicznie; skoro zasieg strzalu mam 24 cale - to o ile i ja i przeciwnik wystawiamy sie idealnie na 12 cali, prostopadle do siebie - strzal jest realny.
Jesli komus to przeszkadza moze podkreslic ze wystawia sie na 11,9 cala.
Dalej.
d) Battle Standard Bearer może mieć magiczny łuk, kuszę itp. magiczną broń strzelecką.
A czemuz to.. skoro nie moze miec takiej broni niemagicznej, to dlaczego moze miec magiczna? To chyba czarno na bialym jest w RB opisane.
f) Jeśli jednostka z zasadą tunneling lub analogiczną (np. Tomb scorpion, tunneling team) wykopuje się pod regimentem, który został tak szczelnie obstawiony innymi regimentami, że wykopującej się jednostki nie ma fizycznie jak dostawić do walki wręcz - jednostki blokujące są przestawiane tak, aby wykopująca się jednostka mogła się zmieścić.
a jesli oddzialy ktore maja byc przesuniete sa w CC to co? caly combat w bok?
Albo.. Co jesli ogrodzone sa terenami nie do przejscia? Przesuwamy tereny tez? Czy oddzial wpada na teren i jest automatycznie niszczony moze?
I co jesli np rydwan przesunie sie do lasu? dostaje hity?
f) Jeśli jednostka z zasadą tunneling lub analogiczną (np. Tomb scorpion, tunneling team) wykopuje się pod regimentem, który został tak szczelnie obstawiony innymi regimentami, że wykopującej się jednostki nie ma fizycznie jak dostawić do walki wręcz - jednostki blokujące są przestawiane tak, aby wykopująca się jednostka mogła się zmieścić.
a jak z panika wywolana przez kowadlo? traktuje jako panike w fazie strzeleckiej? czy tez jak mi przywali kowadlo; a potem organki to 2 razy musze testowac?
Wydaje mi sie ze mozna by tez zalaczyc info o rzucie kostka - szczegolnie o tym kiedy mowimy kto zaczyna (czy w momencie od razu po wybraniu kto o tym decyduje, czy po rozstawieniu)
Pzdr