trawa

Autor Wątek: Trzy misje do oceny przez fachowców ;)  (Przeczytany 2880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Doom

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« dnia: Grudzień 05, 2006, 01:02:04 pm »
Witam, mniej więcej w styczniu organizujemy w olsztynie turniej LoTR pod nazwą (na razie roboczą) "Płonie ogniskow lesie, a nad nim Olifant się piecze..." (przy okzaji to zapraszam ;) regulamin wrzucę jak tylko skoczę)
Wymyśliłem 3 misje na ten turniej, ale nie za bardzo wiem czy się nadadzą :? bedę wdzięczny za ich ocenę i ewentualne porady co zmienić żeby dało się je rozegrać. Narazie podaję wersje roboczą ale mam nadzieję że wystarczająco czytelną. Acha turniej jest przewidywany na 500 punktów i małe stoły (4'x4'). Oto misje:

I Misja Eskorta:
Cytuj
Jeden z twoich żołnierzy jest ci szczególnie bliski, traktujesz go jak syna którego nie miałeś, a także uczysz go walczyć i dowodzić ponieważ uwazasz że ma do tego talent. Jak włąśnie czytasz w najnowszych rozkazach które otrzymałeś nie tylko ty tak uważasz ale również ktoś w dowództwie. Masz odesłać swojego ulubieńca na dalsze szkolenie do u bardziej doświadczonych niż ty dowódców. Szkoda tylko że najkrutszą drogę opanował właśnie jakiś rajd przeciwnika na twoje tyły...
Rzut k6 ten kto wygra decyduje gdzie się wystawia i odrazu stawia swoją armię, potem wystawia się przeciwnik. Wystawienie: trójkąty prostokątne umiejscowione w przeciwległych rogach planszy o boku przyprostokątnym 12''.
Po rozstawinieu kolejny rzut k6 i ten kto go wygra zaczyna.
Cel misji wyprowadzić swojego wybrańca przez krawędz strefy swojego przeciwnika - 100 punktów, zarąbać wrogiego wybrańca - 100 punktów. Gra trwa do momentu aż któryś z graczy wykona oba cele misji / wytnie przeciwnika do zera lub przepędzi go z pola bitwy (jeżeli do tego momentu nie wyprowadził wybrańca z planszy a on jeszcze zyje uznaje się że ten cel misji został wykonany, jeżeli wrogi wygnaniec zwiał z resztą armi uznaje się że nie zostal zabity)
Zasada specjalna - Wybraniec: Obaj gracze wybierają po jednym wojowniku ze swojej armi - nie może to być koleś z bronią zasięgową (no dobra u elfów może w końcu u nich łuk to element religi Wink ), ani jakieś duże bydle (trol, orzeł, drzeewo itd), ani kolo z więcej niz jednym woundem. Poprostu zwykły szwej. Goscu dostaje +1 do statystyki walki i odwagi (nie może być więcej niż u kapitana w danej armii), punkt might i fa... fe... k**** jak się to pisze Confused w każdym razie ten co kasuje ranę na 4+, i ma dowodzenie w 3'' od siebie, dodatkowo na tą jedną bitwę może dostać za free jedną rzecz ze zbrojowni (graty które można dokupić kapitanowi), której nie ma np cięrzki pancerz, dwuraka, albo coś podobnego, nie może to być broń zasięgowa i zwierzak pod jego cztery litery.


II Misja Monster Hant
Cytuj
wprowadzenia jeszcze nie wymyśliłem, ale mam pomysł z wnnukami Balroga które zabłądziły jadą do dziadka na wakace ;)
Strefy rozstawienia jak zawsze -czyli 12'' (?) czli wzdłóż jednej z krawędzi. kolejność i miejsce rozstawienia patrz wyżej, podobnie zaczynanie.
Po rozstawieniu obu armii gracze naprzemian wykonują po dwa rzuty (razem 4) scater + 2k6. Po każdym rzucie w odległości i kierunku od geometrycznego środka planszy pokazanym na kościach umieszcza się znacznik (najlepiej podstawka 40mm, a jeszcze lepiej zeby była na niej jakaś paskuda).
Cel misji zabić stworki symbolizowane przez znaczniki - 50 punktów za kazdego (punkty dostaje ten kto zada ostatnia ranę) statystyki zwierzątek: jeszcze nie opracowałem ale myślę że takie najsłabszego trola powinny być dobre. Zasady dla stworków: po rzucie na inicjatywę w danej turze gracz z inicjatywą rzuca scater+k6 na ruch dla pierwszego stworka, dla drugiego rzuca przeciwnik i tak na zmianę dopuki nie skończą się stworki. Stworki idą pełen dystans wyrzucony na kości w kierunku pokazanym na drugiej (co powiecie na to rzeby w wypadku hita o kierunku decydował rzucający?), nie idą pełnego dystansu jeśli wyniosło by je to za mapę, albo jeśli na drodze stoi przeciwnik (model któregoś z graczy) wtedy zatrzymuje się BtB z takim modelem. Podczas walki ze stworkiem, gracz rzuca za swoje modele przeciwnik za stworka, jeśli stworek walczy przeciwko obu graczom na raz wtedy połowa ataków idzie w jednego wroga a połowa w drógiego, w sytuacji w której stworek walczy przeciwko obu graczom i z obydwoma przegra jako pierwszy próbóje go zabić gracz który ma inicjatywę, w przypadku w którym jednym graczem przegrał z drógim wygrał ataki gracza który wygrał i ataki stworka w gracza który przegrał idą równocześnie. Gra się do momentu ubicia ostatniego stworka. To co ubije stworek idzie jako normalne punkty na konto przeciwnika. Jeżeli przeciwnik się skończył (uciekł, został wybity) gracz który został decyduje czy ma dosyć (liczenie punktów) czy chce wybić resztę zwierzaków, jeśli chce się dalej bić stworki przechodza pod kontolę przegranego gracza - wykonuje za nie wszystkie rzuty, ale dalej łażą jak pokaże scater. Stworki mają twardą skurę którą ciężko przebić ale w mierę łatwo przeciąć żeby to odzwiercedlić przeciwko strzeleckim atakom dostają +1 defa.


III Misja Tresur Hant
Cytuj
tu chyba nie potrzeba rzadnego wprowadzenia nie?przed tą bitwą na stołach porozrzucam po sześć counterów każdy z numerem od 1 do 6 zapisanym na stronie skierowanej do blatu. Jak już gracze znajdą się przy swoich stołach każdy rzuci po k6 jeśli bedzie dublet powtórka rzutu aż wypadną dwie różne liczby. te liczby to numery conterów które są skarbami. Czy conter jest tym właściwym mozna sprawdzić w następujący sposób: w fazie ruchu wejść modelem (niekawaleryjskim i takim który ma ręce) w BtB i tak zostac już do końca tury. Jeżeli przeciwnik nie zwiąże tego modelu walką po zakończeniu ruchów, w fazie strzałów znacznik się odwraca (model który to robi nie może strzelać, acha zeby było zabawniej sprawdza się przed pierwszą salwą Very Happy ) i patrzy na cfrę jeśli to któraś z wyżuconych to jest to skarb. Za jego utrzymanie utrzymanie na koniec bitwy 100 (drugie 100 za drugi skarb), jeśli model ze skarbem zwieje ze stołu punkty przepadają (skarb poszedł na "lekarstwo" przeciwko złemu samopoczuciu po przegranej bitwie Wink ) rozstawienie 12'' wzdłuż krawędzi ktowybiera i stawia sie pierwszy patrz bitwa pierwsza, kto zaczyna też patrz bitwa pierwsza


I jak?
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Ezekiel-san

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2006, 02:08:00 pm »
Jak dla mnie za mało punktów za wykonanie zadań scenariusza. Myślę, że na te punkty to 350-400 za sam scenariusz.

Całkiem fajne, ale jeśli mam być szczery to troszeczkę przekombinowane to wszystko.

1. Wybraniec powinien być u każdego taki sam. Jeden wzór dla każdej armii. I nie bardzo rozumiem po co te dziwne strefy rozstawienia. Jak dla mnie nie wnoszą nic ciekawego. Ułatwiają przejście swoim, a utrudniają zabicie wrogiego. To tak na remis wychodzi, chyba, że ktoś będzie miał więcej szczęścia.

2. Nie ma co pisać, że ma plus 1 do defa taki stworek. Podasz w statystykach i to samo  ;) A zasady walki z nim - trochę tego się czytać nie chce, mogą wynikać problemy. Ale to moje subiektywne odczucie.

3. Czy każdy ma własny komplet skarbów czy jest jeden dla obydwu graczy? Raczej druga opcja, ale tak pro forma zapytam ;)

Generalnie mi się podobają, ale...(patrz wyżej). :D

Offline Great_Evil

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2006, 03:06:36 pm »
a mi sie bardzo podobaja
1. fajny
2. pomyslowy
3. ciekawy
szkoda, ze w wawie ciagle mlucimy te same  :(
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Pablo_von_kozlow

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2006, 03:14:16 pm »
Cytat: "Ezekiel-san"
Jak dla mnie za mało punktów za wykonanie zadań scenariusza. Myślę, że na te punkty to 350-400 za sam scenariusz.

Całkiem fajne, ale jeśli mam być szczery to troszeczkę przekombinowane to wszystko.
 
Generalnie mi się podobają, ale...(patrz wyżej). :D


miało być do oceny przez FACHOWCÓW  :lol:  :badgrin:

Pablo czy mógłbym czasem prosić Cię o zabieranie głosu jak nie masz nic sensownego do powiedzenia?
Tzw. Thank you for your cooperation Mr. 62.121.104.233 We will be in touch with you. ;)
-22 WWA nocnych Marków aglomeracja

Offline Herudaio

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2006, 10:25:16 pm »
Więc tak:
Strefy wystawienie zawsze to coś ciekawszego ;)

1. Tak jak powiedział Ezekiel... najlepiej by wybraniec był dodatkowym modelem. O jednolitych statystykach (nawet zakręconych ale jednolitych) Bo trochę różnica jest między fontanną wybrańcem a goblinem wybrańcem (D5 i D7 żeby daleko nie szukać.......).

2. Pomysł fajny.. ale.. odosobnione takie stworki trudno zabić nie jest to raz. Dwa podobny scenariusz jest do Mordki więc wiem jak czasem takie przesuwanie może być.. losowe.

3. Ogólnie ok. ;)

I tak jak wspominał Ezekiel więcej punktów za scenariusze :)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Doom

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2006, 12:05:05 pm »
Cytuj
Myślę, że na te punkty to 350-400 za sam scenariusz

Ile? przecież to prawie tyle samo co limit punktowy gry :? w żadnym bitewniku nie spotkałem się z sytuacja w której punktów za cele misji było więcej niż 60%...
Cytuj
1. Tak jak powiedział Ezekiel... najlepiej by wybraniec był dodatkowym modelem. O jednolitych statystykach (nawet zakręconych ale jednolitych) Bo trochę różnica jest między fontanną wybrańcem a goblinem wybrańcem (D5 i D7 żeby daleko nie szukać.......).

No tak o tym drobiazgu zapomniałem, dobrze chyba że zbanowałem możliwość uzycia enta albo mordor trola jako wybranica nie? :D Ujednolicić statystyki... to chyba wybraniec będzie miał staty ludzkiego kapitana w pełnym opancerzeniu tak bedzie najlepiej chyba?
Cytuj
Nie ma co pisać, że ma plus 1 do defa taki stworek. Podasz w statystykach i to samo

Chodziło mi o to że tylko od strzelania ma lepszy def, podczas mojej krutkiej styczności z podręcznikiem nie zauważyłem żeby coś miało takie zasady to wolałem napisać (w statach i tak pewnie powtórzę) żeby psychicznie nastawić graczy a nie żeby potem sie okazało że w połowie gier ta zasada nieobowiązywała bo o niej zapomnieli...
 
Cytuj
A zasady walki z nim - trochę tego się czytać nie chce, mogą wynikać problemy

To da się rozwiązać odpowiednim zapisem w regulaminie (coś w stylu "zgłoszene do turnieju jest równoznaczne z akceptacją zasad regulaminu" albo czymś podobnym), no ewentualnie mogę jeszcze obiecać przed turneijem że za pytania na które odpowiedź jest w regulaminie będą punkty karne   :badgrin:  :badgrin:  :badgrin:  
Cytuj
3. Czy każdy ma własny komplet skarbów czy jest jeden dla obydwu graczy? Raczej druga opcja, ale tak pro forma zapytam

 :?: Na mapie 6 conterów, 2 z nich to skrzynki ze skarbami kto podniesie właściwy znacznik i  utrzyma się z nm do końca bitwy dostaje za niego punkty. Zastanawiałem się jeszcze czy nie dożucić niespodzianki w stylu "pozostałe znaczniki to nie ukryty skarb, ale legowiska zwirząt, po określenieu że znacznik nie jest skarbem wykonuje się rzut k6 na 4+ zwierzaki nie są agresywne, na mniej ktoś ma pecha bo przerwał drzemkę rosomakowi albo innej żmiji dostaje plombę z S5"
 
Cytuj
szkoda, ze w wawie ciagle mlucimy te same

ponawiam zaproszenie do nas z wawy to "tylko" ze 3 godziny w jedną stronę jakimś środkiem komunikacji ;)
Cytuj
Pomysł fajny.. ale.. odosobnione takie stworki trudno zabić nie jest to raz
zawsze moge wysłać przeciw graczom bydle ze statami Saurona, albo Balroga tylko wtedykto to ubije? Koncepcja była taka żeby stworka było zarżnąć trochę tródniej niż przeciętnego szweja z armi przeciwnika, ale jednocześnie żeby były na tyle miękie żeby gracz przy chęci zdobycia punktów za scenariusze musiał to zadanie postawić nad eksterminacją przeciwnika, bo w przeciwnym razie przeciwnik zgarnie stworki
Cytuj
Dwa podobny scenariusz jest do Mordki więc wiem jak czasem takie przesuwanie może być.. losowe.

Chodzi o Mordheim? Trochę się bawiłem w tamten system ale tegoscenariusza nie kjarzę... co do losowości to cóż... bywa :D
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Ezekiel-san

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2006, 03:11:20 pm »
Co do punktów za scenariusz - generalnie u u nas jest, że za scenariusze jest dużo punktów, często 80%, a nawet tyle samo, ile wynosi limit punktowy armii. Wymusza to zajmowanie się celami scenariusza, a nie tylko wyrzynaniem przeciwnika.

Offline drachenfeles

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2006, 08:27:38 pm »
Cytat: "Doom"
Cytuj
Myślę, że na te punkty to 350-400 za sam scenariusz

Ile? przecież to prawie tyle samo co limit punktowy gry :? w żadnym bitewniku nie spotkałem się z sytuacja w której punktów za cele misji było więcej niż 60%...


zgadzam się z Tobą, punkty za scenariusz to IMO max 50% punktów, na które gramy, bo wielkie punktowanie oznacza często - zabraknie mi cala i jestem w plecy tyle, że nie ma to znaczenia, że właściwie wygrałem, bo  nagle okazuje się, że jest remis, albo wręcz poniosłem klęskę.

Offline Herudaio

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2006, 09:11:36 pm »
Cytat: "Doom"

Ile? przecież to prawie tyle samo co limit punktowy gry :? w żadnym bitewniku nie spotkałem się z sytuacja w której punktów za cele misji było więcej niż 60%...

Daleko nie trzeba szukać ;) w 40tce przyjęte jest że za scenariusz jest tyle samo punktów na ile się gra. Odnosząc się do postu Dracha też. Według mnie ważniejszy jest scenariusz niż wybicie. Inaczej. Równie ważne :) Czasem cal przesądzał o losach narodów ;)
Cytat: "Doom"
Ujednolicić statystyki... to chyba wybraniec będzie miał staty ludzkiego kapitana w pełnym opancerzeniu tak bedzie najlepiej chyba?

Staty jak chcesz :) Byle nie miał za dużo mightów i jednolite dla wszystkich ;)

Cytat: "Doom"
Zastanawiałem się jeszcze czy nie dożucić niespodzianki w stylu "pozostałe znaczniki to nie ukryty skarb, ale legowiska zwirząt, po określenieu że znacznik nie jest skarbem wykonuje się rzut k6 na 4+ zwierzaki nie są agresywne, na mniej ktoś ma pecha bo przerwał drzemkę rosomakowi albo innej żmiji dostaje plombę z S5"


Not a bad idea :evil:

Cytat: "Doom"
Zawsze moge wysłać przeciw graczom bydle ze statami Saurona, albo Balroga tylko wtedykto to ubije? Koncepcja była taka żeby stworka było zarżnąć trochę tródniej niż przeciętnego szweja z armi przeciwnika, ale jednocześnie żeby były na tyle miękie żeby gracz przy chęci zdobycia punktów za scenariusze musiał to zadanie postawić nad eksterminacją przeciwnika, bo w przeciwnym razie przeciwnik zgarnie stworki

Trudność zabicia trolla jest zazwyczaj taka, że nie jest on sam ma się gdzie schować etc. Gdy jest sam szybko ginie to jest tego kwestia. Dobrą pomocą przeciwko strzelaniu jest np. zasada twardej skóry (All Rights Reserved to Pomorze ;) ) czyli że przy strzelaniu traktuje się zawszy jakby był za przeszkodą.
Cytat: "Doom"

Chodzi o Mordheim? Trochę się bawiłem w tamten system ale tegoscenariusza nie kjarzę... co do losowości to cóż... bywa :D

Tak Mordheim :) Kryjówka Trolli powinno być na gildii nawet. Jeśli byś chciał moge poszperać i Ci podesłać.
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Doom

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2006, 10:30:56 am »
Cytuj
Daleko nie trzeba szukać Wink w 40tce przyjęte jest że za scenariusz jest tyle samo punktów na ile się gra.

Akurat 40k to mój główny system i wiem aż za dobrze że na turniejach nie przekracza się 60%, takie dziwolągi z punktami za misje są może w podreczniku, ale na turniejach raczej są niespotykane, chociaż wasz argument o wymuszeniu zajęcia się scenariuszem, pokrywa sie z moimi obserwacjami gier łotrowców w klubie zwykel to wygląda tak "dobra to kto z kim i na ile punktów..." chyba jednak zwiększe te punkty za misje do 300, a widełki do dużych zrobię tak jakby gry były na 800
 
Cytuj
Not a bad idea Evil or Very Mad

ciesze się że wam tez sie spodoba ciekawe jak na ten pomysł zareagują klubowi pyskacze  :badgrin:  :badgrin:  :badgrin:
Cytuj
Trudność zabicia trolla jest zazwyczaj taka, że nie jest on sam ma się gdzie schować etc. Gdy jest sam szybko ginie to jest tego kwestia. Dobrą pomocą przeciwko strzelaniu jest np. zasada twardej skóry (All Rights Reserved to Pomorze Wink ) czyli że przy strzelaniu traktuje się zawszy jakby był za przeszkodą.

No moim patentem miało być +1 defa przeciw strzelaniu, ale może wasza koncepcja jest lepsza? z kim musze gadać o zgode na jej uzycie?
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline KędzioR_vo

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2006, 12:01:13 pm »
Nie musisz gadać o zgodę na użycie tej zasady, to nic wielkiego. A "PomoRze" nie ma nic przeciwko ;)

W moim regulaminie mam smoka, którego trzeba zabić. Jemu zasłonę dają skrzydła, co jest dość logiczne. Ty możesz przyjąć, że trolle... hm.. siedzą w jamkach? ;)  :D
W ogóle jeśli chcesz przejrzeć "pomorski" styl turniejowy, rzuć okiem na mój Regulamin Turnieju Świątecznego. Ostatni z podanych.

Tam masz dokładnie omówionego smoka, a także misję eskortowania Mikołaja :) Coś jak Twój wybraniec - koniecznie ujednolić jego statsy.
Jeszcze apropos scenów - to rozstawienie jest IMO przekombinowane w pierwszej partii.
W drugiej średnio mi się podoba ruch trolli. Na razie mój smok jest stacjonarny. W każdym razie sprawdźcie i dajcie znać, jak wyszło ;)
Co do skarbów - ciekawy pomysł z wyskakującymi stworkami - wypróbujcie :)

Jeszcze apropos punktowania - przy armiach na 500pkt dałbym za wykonanie scenariusza 300pkt, a dodatkowo za wybicie 90% armii wroga 200pkt (100 za wybicie 50%). Łącznie można wtedy zdobyć maksymalnie 1000pkt.

Mam nadzieję, że pomogłem ;)

PozdRawiam


P.S. Co do systemów bitewnych, ja mam odwrotnie - LotR to mój główny system, a właśnie wczuwam się w 40k ;)
) Padre GianLuca KędzioR_vo <- filmik jest! , 8)
:mad: il SenoR OscuRo de la Inquisition :mad:


Offline Doom

Trzy misje do oceny przez fachowców ;)
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2006, 01:31:16 pm »
Pomogłeś.
Na priv posłałem ci link do regulaminu, to mój pierwszy do Lotra więc bedę wdzięczny jesli powiesz mi czy nie zapomniałem o czymś ważnym
Pozostali tutejsi forumowicze zobaczą go jeśli zostanie zaakceptowany przez zarząd ;)
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

 

anything