trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 821275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline el_piszczu

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5625 dnia: Lipiec 18, 2012, 11:03:48 am »
Misiu, co warunki techniczne odbioru robót wnoszą do 6ed ;-) ?

Offline Jezo

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5626 dnia: Lipiec 18, 2012, 11:13:35 am »
Jak wyszła 5ed to też wszyscy jaśnie oświeceni chcieli grać na czyste Kill Pointy bo przecie w nowej edycji zmienili i tak trzeba. Dopiero chwilę grania im uświadomiło że nie zawsze trzeba słuchać głupich pomysłów.
Gadasz głupoty, po prostu nie ma co się z większością spierać skoro i tak się nie wygra - nie koniecznie ktoś kto przestaje dyskutować przyjmuje zdanie drugiej strony. Ja nadal uważam, że Kill Pointy były genialną misją, która gdyby była grana na turnieju w stosunku 2/5, 1/3 spowodowałaby na pewno mniejszy udział mechów w topach turniejowych, bo armie na piechocie wygrywałby tą misję, byłaby inna meta itd, itd... no ale lepiej zrobić zwykłą anihilację i wystawić 12 pojazdów po 50 punktów.
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5627 dnia: Lipiec 18, 2012, 11:20:09 am »
Gadasz głupoty, po prostu nie ma co się z większością spierać skoro i tak się nie wygra - nie koniecznie ktoś kto przestaje dyskutować przyjmuje zdanie drugiej strony. Ja nadal uważam, że Kill Pointy były genialną misją, która gdyby była grana na turnieju w stosunku 2/5, 1/3 spowodowałaby na pewno mniejszy udział mechów w topach turniejowych, bo armie na piechocie wygrywałby tą misję, byłaby inna meta itd, itd... no ale lepiej zrobić zwykłą anihilację i wystawić 12 pojazdów po 50 punktów.
absolutne, totalne i całkowite +1.

Offline MiSiU

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5628 dnia: Lipiec 18, 2012, 11:21:37 am »
@Piszczu - źle się skopiowało  -poprawiłem :P

@Jasiu: ja nie uważałem KP za złe jako takie i widełki KP były na każdym turnieju u nas. Chodzi mi o to żeby nie zakładać że musimy wszystko brać na żywca tak jak to opisali w podręczniku, tylko można znaleźć jakieś zdroworozsądkowe podejście. To tak jak Secondary Objectives z nowego booka - to że First Blood jest głupawy nie znaczy wcale że cała koncepcja jest zła.

@Emeryt: Ryby, dzieci i kanapa głosu nie mają  :razz:

Offline matus_the_1st

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5629 dnia: Lipiec 18, 2012, 11:56:35 am »
Jako, że lubię system ETC, to popełniłem ostatnio takie coś i chcę to wdrażać (po dopracowaniu, np. wywaleniu First Blood) na lokalach na Wschodniej Rubieży.

Misje podręcznikowe - wersja turniejowa.

CEL GŁÓWNY (8 pkt)
Gracz który wypełnił CEL GŁÓWNY otrzymuje 8 punktów. W przypadku remisu obaj gracze otrzymują po 4 punkty.
Poszczególne misje mogą pozwalać na bardziej stopniowane wyniki.

CEL POBOCZNY (4 pkt)
Gracz który wypełnił CEL POBOCZNY otrzymuje 4 punkty. W przypadku remisu obaj gracze otrzymują po 2 pkt.
Poszczególne misje mogą pozwalać na bardziej stopniowane wyniki.

CELE DODATKOWE (obowiązują w każdej misji)
Slay the Warlord
Gracz, który zabił wrogiego Warlorda dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt. W przypadku zgonów po obu stronach wynik pozostanie bez zmian.
First Blood
Gracz, który jako pierwszy zniszczył przeciwnikowy cały unit dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.
Linebreaker
Gracz, który w momencie zakończenia gry ma w strefie rozstawienia przeciwnika więcej jednostek punktujacych (scoringów) niż przeciwnik w jego dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.
"Legendary Fighter" (Warlord Trait) - za kazde zabicie w pojedynku wrogiego charactera przez Warlorda, gracz z tym Traitem dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.

MAŁE PUNKTY (8 pkt)
Należy obliczyć róznicę w małych punktach pomiędzy graczami i porównać ją z poniższą tabelą:
pkt*   W   P
x-x   4   4
x-x   5   3
x-x   6   2
x-x   7   1
x-x   8   0
*w zależnosci od ilości punktów na jakie toczy sie gra, (wielkośc armii w punktach / 2)

Wyczyszczenie stołu z jednostek przeciwnika = automatyczna wygrana 20:0

Rozstawienie (Deployment): zgodnie z podręcznikiem.

Misje:

1. Crusade
CEL GŁÓWNY: D3+2 znaczniki (12" od siebie nawzajem, 6" od krawędzi stołu, Mysteroius). Wygrywa gracz, który w momencie zakończenia gry kontroluje więcej znaczników.
CEL POBOCZNY: Anihilacja. Obaj gracze rozpoczynają z 2ma punktami. Za kazdy KillPoint przewagi gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).

2. Purge The Alien
CEL GŁOWNY: Anihilacja. Obaj gracze rozpoczynają z 4ma punktami. Za kazdy KillPoint przewagi gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 4 dodanych/odjętych).
CEL POBOCZNY: Ćwiartki Stołu. Obaj gracze rozpoczynają z 2ma punktami. Za każdą kontrolowaną ćwiartkę stołu gracz dodaje 1 pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).
Zasady kontrolowania ćwiartki: W momencie zakończenia gry gracze zliczają wartości jednostek znajdujacych sie w całości w danych ćwiartkach (Troops 2g, inna jednostka 1g, Transport dedykowany 0g). Kontroluje ćwiartkę ten gracz, którego jednostki na danej ćwiartce mają większą wartość.

3. Big Guns Never Tire
CEL GŁÓWNY: D3+2 znaczniki (12" od siebie nawzajem, 6" od krawędzi stołu, Mysteroius). Wygrywa gracz, który w momencie zakończenia gry kontroluje więcej znaczników.
CEL POBOCZNY: Obaj gracze rozpoczynaja grę z 2ma punktami. Za każdą zniszczoną przeciwnikoi jednostkę ze slotu Heavy support gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).
Zasady Specjalne: Jednostki ze slotu Heavy Support są jednostkami punktujacymi (nawet jeśli są pojazdami).

4. The Scourging
CEL GŁÓWNY: 6 znaczników (12" od siebie nawzajem, 6" od krawędzi stołu, Mysterious, jeden o wartości 4g, 2 o wartosci 3g, 2 o wartości 2g, 1 o wartości 1g, rozstawiane losowo, wartości odkrywane przed decyzją o przejęciu inicjatywy). Obaj gracze zaczynają z 4ma punktami. Z końcem gry za każde 2g przewagi gracz dodaje 1 pkt, a przeciwnik odejmuje1 pkt (do maksimum 4 dodanych/odjętych).
CEL POBOCZNY: Obaj gracze rozpoczynaja grę z 2ma punktami. Za każdą zniszczoną przeciwnikoi jednostkę ze slotu Fast Attack gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).
Zasady Specjalne: Jednostki ze slotu Fast Attack są jednostkami punktujacymi (nawet jeśli są pojazdami).

5. The Emperor's Will
CEL GŁÓWNY: 2 znaczniki (12" od siebie nawzajem, 6" od krawędzi stołu, każdy gracz ma 1 w swojej strefie rozstawienia, Mysteroius). Wygrywa Gracz, który z końcem gry kontroluje oba znaczniki.
CEL POBOCZNY: Anihilacja. Obaj gracze rozpoczynają z 2ma punktami. Za kazdy KillPoint przewagi gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).

6. The Relic
CEL GŁÓWNY: Relikt (warunki postępowania z Reliktem jak w podręczniku)
CEL POBOCZNY: Ćwiartki Stołu. Obaj gracze rozpoczynają z 2ma punktami. Za każdą kontrolowaną ćwiartkę stołu gracz dodaje 1 pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych).
Zasady kontrolowania ćwiartki: W momencie zakończenia gry gracze zliczają wartości jednostek znajdujacych sie w całości w danych ćwiartkach (Troops 2g, inna jednostka 1g, Transport dedykowany 0g). Kontroluje ćwiartkę ten gracz, którego jednostki na danej ćwiartce mają większą wartość.
o-o-o Spice must flow o-o-o

Offline e_M

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5630 dnia: Lipiec 18, 2012, 12:31:49 pm »
generalnie fajne ( też lubię system ETC) - coś podobnego zamierzam przetestować w Poznaniu na najbliższym turnieju.


Co do Allies - niby doświadczenie podpowiada mi że to zły pomysł ( ale nie Zły :D ) niemniej przetestować nie szkodzi  :wink:

Offline Jezo

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5631 dnia: Lipiec 18, 2012, 12:54:27 pm »
@ Misiu
To, że to nie zostało zlane to wiem, na każdym turnieju te  widełki były, tyle, że były one praktycznie nie zauważalne, dawały w porywach  2-3 DP, nikt się nimi nie przejmował przy składaniu rozpy - spojrzałeś na nie  kiedyś? Ja tylko słyszałem przy stołach turniejowych "a policzyliście  punkty za KP?; nie, a są?". Na turniej w Olsztynie albo w 3city zabrałem  kiedyś rozpę tylko na piechocie, 10 termosów, 7 osobowe składy devków,  blablabla. We wszystkich misjach, w których grałem tą armią wygrywałem maską  (teraz już nie pamiętam czy to był 3city z 2 rozpiskami, a nie chce skłamać) w  KP, tylko co z tego skoro zabijałem 7 unitów po 50 punktów, a mój przeciwnik 2  unity w sumie za 700 więc i tak w punktach remis, a na polu bitwy było mnie  mniej.
A co do brania na żywca to się zgadzam, bo na pewno wygranie  o jeden KP i od razu maska byłby bez sensu, ale wygranie powiedzmy o 8 KP?  Zagrał ktoś kiedyś taki turniej? W Poznaniu pamiętam, że na samym początku  doszliśmy do jakiegoś systemu z punktowaniem (teraz już się pogubiłem z tymi  edycjami) 10/13/17/20 w zależności od różnicy w KP (chyba nawet jakaś WŚ była  tak zagrana, ale wtedy Arena dostała młotek i wróciliśmy do „starego”  punktowania). Tyle, że jak wszyscy grają inaczej, a chcesz być powiedzmy konkurencyjny  (chyba nie ma odpowiednika „competitive” w j. polskim), to dostosowujesz się do  reszty. Ale czasem eliminacja czegoś albo minimalizacja, bo to jest bez sensu,  całkowicie zmienia coś innego w aspekcie globalnym (chodzi o metę konkretnie) –  tak pod rozwagę.
@ all
A wracając do tematu sojuszników to nie mam jeszcze opinii.  Ale w ramach robienia wszystkim na złość to zaproponuje dwa kontrargumenty. Po  pierwsze to rozpy topowców i tak są wyżyłowane do granic możliwości, a chore  kombosy możliwe nawet bez sojuszników bo lash i plazmy czy lanca, co za  różnica, co komu zrobi też czy archon będzie miał 2+z przerzutem czy bez skoro  nie jeden z nas widział jak ktoś nie zdał pierwszego save, a innym razem zdał 36  pod rząd, a Ci którzy archona używają powiedzą – „pamiętam archona który miał  taki ciąg, że zdał wszystkie savey  w  turnieju, a było ich grubo powyżej stu”. A po drugie może to i lepiej, że każdy  będzie miał farseera/wolfprista czy jakąś latajkę– miesiąc temu tylko marinsi +  elrondy mieli ~50% szans na zbicie mocy, jak każdy będzie miał taką możliwość,  to może zobaczymy jakieś niebieskie ludziki  zjednoczone pod przywództwem kosmicznego elfa…
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline Nathaniel

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5632 dnia: Lipiec 18, 2012, 01:28:35 pm »
@ Matus i e_M

ostatnio na lokalu w 3city byly takie misje, punktacja sprawdzila sie w 200%.
moim zdaniem nowa punktacja bitwe z rulebooka jest swietna i duzo lepsza niz "polskie" VP.

") The Emperor's Will
Rozstawienie: Dawn of War
Cel główny: Zdobyć znaczniki Każdy z graczy rozstawia po 3 znaczniki w tym 1 w Swoim Deploymencie 2 w dowolnym miejscu 12" od krawędzi.
Znacznik znajdujący się w Deploymencie Przeciwnika warty 5 VP Reszta znaczników warta po 3 VP Znacznik w własnej strefie rozstawienia 1 VP

Cele poboczne:
Slay the Warlord - Za zabicie wrogiego Warlorda 1 VP
First Blood - Gracz który pierwszy zabije w całości jakikolwiek unit przeciwnika dostaje 1 VP
Linebreaker - unit w strefie przeciwnika na koniec bitwy dodatkowo 1 VP

II) Crusade
Rozstawienie: Hammer and Anvil
Cel główny: Rozstawiamy naprzemiennie 5 znaczników każdy z znaczników warty 3 VP

Cele poboczne:
Slay the Warlord - Za zabicie wrogiego Warlorda 1 VP
First Blood - Gracz który pierwszy zabije w całosci jakikolwiek unit przeciwnika dostaje 1 VP
Linebreaker - unit w strefie przeciwnika na koniec bitwy dodatkowo 1 VP

III) Kill, Maim, Burn
Rozstawienie: Vanguard Strike
Cel Główny: Anhilacja 1 VP za zabity w całości unit przeciwnika

Cele poboczne:
Slay the Warlord - Za zabicie wrogiego Warlorda 2 VP
First Blood - Gracz który pierwszy zabije w całości jakikolwiek unit przeciwnika dostaje 2 VP

Zasady misji
- We wszystkich misjach obowiązują: Rezerwy, Deep Strike, Infiltracja, night fight

Punktacja:
0 roznicy- 10: 10
1 pkt roznicy- 11:9 itd
"
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 01:34:16 pm wysłana przez Nathaniel »
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Nathaniel

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5633 dnia: Lipiec 18, 2012, 01:35:31 pm »
a moze na ligowa bysmy ta rozmowe przeniesli?  :wink:
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline e_M

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5634 dnia: Lipiec 18, 2012, 01:39:22 pm »
cfaniak  :razz: :razz: :razz:


First Blood uważam że jest słabe, a całkowita rezygnacja z VP za oddziały też mi sie jakoś nie widzi.
[/size]Ale generalnie uważam że kirunek jest niezly :wink:

Offline matus_the_1st

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5635 dnia: Lipiec 18, 2012, 01:43:06 pm »
Tam też copypastuję :d
o-o-o Spice must flow o-o-o

Offline Nathaniel

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5636 dnia: Lipiec 18, 2012, 02:03:28 pm »
Link dla leniwych i wierzacych w KLIK'a:

http://liga40k.pl/viewtopic.php?t=2086
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Breaker

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5637 dnia: Lipiec 18, 2012, 06:10:56 pm »
to ja sie moze pochwale bo autorem tej punktacji jestem ja. i wcale nie uwazam ze first blood jest bez sensu, gralem na tym turnieju 2x z gwardia i raz z tau a 3x zdobylem first blood wiec sie da. zreszta ten 1vp to smaczek, ale owszem moze lekko zmodyfikowac wynik bitwy


to samo sadze a'propos linebreakera i slay the warlord. ciekawa drobnostka, powinna zostac.


calkowita rezygnacja z punktacji powoduje ze czlowiek przestaje sie troche martwic o wartosc oddzialow, o jej zmarly mi termosy no ok wazne ze troops zyje. taka punktacja nie jest zla, jest po prostu inna. a takze fajne jest to ze sytuacja ma szanse sie zmienic diametralnie z tury na ture, tylko goraco polecam do takiej punktacji zostawic mimo wszystko random game length na ktorym wiekszosc sceny turniejowej nie zostawia suchej nitki. dlaczego? bo to w duzym stopniu eliminuje chamskie akcje pt. ok ostatnia tura to wskocze na znacznik a przeciwnik i tak nie moze mi go juz odbic bo nie ma kiedy. przy random game length musisz naprawde zdobyc ten znacznik i miec go czym utrzymac a takze daje szanse na gre z lataczami bo jezeli bitwa skonczy sie w 5tej to ten latacz tak naprawde postrzela moze ze 3 razy... szalu nie ma
his place is ready to recieve the gift of the eldar

Offline ederus

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5638 dnia: Lipiec 18, 2012, 06:14:48 pm »
Breaker przy randomie wlasnie mozna takie chamskie akcje robic :razz:  W piatej turze wskoczyc na znacznik dostajac baty i wygrac bo przeciwnik najzwyczajniej w swiecie nie zdazy odbic. Przy 6 turach tak samo moze postrzelac 3 razy latacz, a random moze mu dac mozliwosc kolejnej tury strzelania. Nigdy nie przekonasz mnie do slusznosci random game length.
106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas half a pack of cigarettes, its dark and we're wearing sunglasses.

Hit it!

Offline Breaker

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #5639 dnia: Lipiec 19, 2012, 06:25:40 am »
nie ederus bo nie masz absolutnej pewnosci ze te jetbajki czy inny tego typu syf nie zdechnie, prawda taka ze jezeli jest nastepna tura (na 3+ :wink: ), to ten oddzial zostanie zmieciony z powierzchni ziemi. i wlasnie o to chodzi- high risk, high reward. chcesz low risk- wepchnij 10 termosow/plagusow/50 gwardzistow ktorych nikt na pewno z tego znacznika nie zdejmie latwo
 
random game length takze fajnie wplywa na sama bitwe- bo jak czlowiek pomysli o tym ze bitwa moze sie skonczyc szybciej, to nagle zmusza go to do ruchu na znaczniki/w strone przeciwnika generalnie. na standardowych 6ciu turach po pewnym czasie gry robia sie do porzygania podobne- 3 tury miziania/ruchow pozorowanych a potem w 4-5 (zaleznie od szybkosci armii) na pale w strone znacznikow, jeden combat i po grze. random game length leciutko wymusza na Tobie starcie, wymusza ruch do przodu co najmniej ture wczesniej.
 
zreszta ja nie wiem, czy ja tu widze przywiazanie do starych rozwiazan? wstecznictwo i konserwatyzm? moze w ogole pojawia sie glosy ze nalezy nadal grac na 5ed? nie robcie battle'a prosze  :smile:
his place is ready to recieve the gift of the eldar

 

anything