Heyka !!!Eeeech ... Tau nie maja plazm w podstawowych squadach ... nie maja tez ciezkich pukawek.
Racja racja, nie maja spec broni, ale każda ich podstawowa strzelba to jakby h.bolter, a w tej edycji prawie zawsze strzelasz.
Nie maja piechoty kosztujacej tyle, co bloto i trawa i posiadajace do 4 broni specjalnych (wszelkiej masci veterani).
W sumie tylko hq squady mogą mieć te 'wspaniałe' 4 spec bronie z tym, że bez wspaniałego BS.
A jakby porownywac gwrdie na karpaczu to sa tylko o 2pkt tansi od fire warriora.
Nie maja duzych plackow z AP3 i AP2. Do tego w close combacie to nawet Gwardia w porownaniu z Tau'ami wymiata.
Zgodze się że nie mają dostępu do takich placków jak IG, ale tu nie widze problemu bo obecnie nikt poza IG nie ma dostępu do takiego sprzętu jak IG. Tak wiem że SM czy CSM mają vindyka ale wiadomo, że to nie jest Demol z plasmacannonami.
Generalnie roznica jest kolosalna - to tak, jakbys w IG w Troopsach mial jedynie Storm Trooperow, bez mozliwosci brania broni specjalnych, i Chimere do nich - koniec opcji ...
Co do pojazdow - w momencie, kiedy kazdy SM/CSM ma na bazie granaty ppanc, plus zawsze bijesz w tylni pancerz, latanie 12 cali niewiele daje. Poza tym - czesto-gesto musisz ture wystac na objectivie (jest np. random) - wtedy ciezko sie lata 12 cali no i - jak latasz tyle, to ograniczasz mozliwosci strzelania - czyli patrz punkt na temat drogich Troopsow, ktore NIC nie robia ...
Cze !!!
Eh dobra dalsze wyliczanie nie ma sensu.
Sek w tym, że IG ma dex do 3 ewentualnie 3.5 edycji, a Tau ma do 4. Kiedy jeszcze królowała 4 edycja to Tau było 'przegięte' i 'super mocne', napewno nie była i nie jest to słaba armia, zaś IG wyglądała przy niej blado. Nagle jest V edycja i TAU jest całkiem do niczego, a gwardia super mocna? Nie mogę się z tym całkowicie zgodzić.
Pozdrawiam