trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 822724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline the best of IG

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3435 dnia: Styczeń 20, 2010, 04:09:27 pm »
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m800008a_FAQ_SpaceWolves_Jan2010

Zwróccie uwagę na paragraf o FC i CA . A juz miałem taki fany pomysł na kombo ze starkenem.

Edit :

Dammm, ninjed  :p.
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3436 dnia: Styczeń 20, 2010, 04:14:48 pm »
Dammm, ninjed  :p.

 8) Ma się tego skilla  8)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3437 dnia: Styczeń 20, 2010, 04:33:13 pm »
Normalnie Polska Partia Niezdecydowanych.  :lol:
A o 14 jeszcze nic nie było, nocne marki.

P.S. A swoją drogą wyszło na to, że LS miała rację a GW się myliło. Zaczynam się bać patrzeć w lustro.  :badgrin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2010, 04:44:50 pm wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3438 dnia: Styczeń 20, 2010, 06:08:23 pm »
Cytuj
Force Organization Chart
Blood Angel FOC is divergant from the Ultramarine one:
-Dreadnoughts are heavy support.
-Furioso Dreads with droppods are fast attack.
-Twin scout entries are both elites, but one is scoring.
-Only dedicated ground transport is the Rhino (Razorbacks are out)
-Assault Squad and Tactical Squad are troops.
-Honour Guard can be troops if fielded with Dante.
-Jump pack units are in every FOC category except heavy support and HQ:
--Assault Squad - troops
--Honour Guard - elites
--Exalted - fast attack

Death Company is 0-1 and doesn't need a slot in the FOC

Units Rules
Tantalus Lander is a dedicated transport for everything in the army except tanks, Land Speeders and Exalted. Its weaponry is: 2 twin-linked assault cannons, 1 twin-linked special weapon.

Land Raider: Redeemer, Crusader and Standard

Terminator sergeants can get close combat wargear. There is a Terminator upgrade to allow shooting in an enemy phase.

Exalted: 4/4/4(5)/4/1/5/1+1/10/3+, jump troops, hit & run, furious charge, no red fury/combat tactics, power armor, stormbolter, power weapon, bolt pistol, no options, no transports.

Quite angelic: masterfully crafted slim armor, jump packs, mechanical wings, masks, long hair.

Named Characters
Erasmus: Furious charge, digital weapons (rending), master crafted combi melta: 18" S:8 AP:1 Assault 1, melta, reroll to hit, 4+ ward save, can chose one set of special rules:
-squad ignores red fury
-red fury and preferred enemy
-rage and feel no pain

Mephiston: 7/7/5/5/3/7/4/10/2+, FnP, Fearless, Eternal Warrior, Fleet, 2 psychic powers per turn.
More potent versions of Might of heroes, Transfixing Gaze and Blood Stasis powers:

The gun of Victor's servitor is 36" S:6 AP:6 Assault6

Psychic Powers
Quickening: Infantry moves as beasts, jump troops and walkers gain fleet.
Blood Stasis: 5" vortex of blood in base contact. Enemy models count as being in difficult terrain, and suffer one wound if they try to move and any of the distance dice shows a 1, Mephiston: can cast it in close combat centered on himself, and enemies attacking with a 1 suffer a wound.
Might of Heroes: one model in squad gets +D3 attacks, Mephiston: can cast it on himself.
Primarchs Grace: Squad may reroll dangerous terrain tests.
Transfixing Gaze: Target model must take a leadership roll off or not able to attack librarian, Mephiston: not able to attack any model.
Living Darkness: A template which blocks line of sight.

Fluff
Background: mainly Blood Angels and 4 successor chapters with one page each:
-Blood Consuls
-Angels Sanguine
-Flesh Tearers
-Angels Vermillion

Ploty krwawych.  8)

Offline Jezo

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3439 dnia: Styczeń 20, 2010, 06:39:56 pm »
http://www.bolterandchainsword.com/index.php?showtopic=186717
polecam ten link, wiekszosc plotek choc nie wszystkie (:!:) i dosc czesto aktualizowane
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline trej

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3440 dnia: Styczeń 26, 2010, 07:18:45 pm »
Pierwszy obrazek z filmu: click.

Offline afruniu

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3441 dnia: Styczeń 31, 2010, 08:25:52 pm »
z BOLS o Bladziach.
nie dość, że będą przy wilkach na paluszkach chodzić, to jeszcze jako jedyni wilcy będą mogli widzieć przez tą ich zasłonę z templatki flamera ;-)
narka

Cytuj
Mephiston
- costs: x points + x (this is a guess of the authors and not part of the actual rumours)
- stats:gigantic, better than before
- special rules: ATSKNF, IC, Lord of Death, psyker, knows all 6 psychic powers
- weapons: Scarlet Fang, Force weapon, Plasma pistol, grenades, Psychic hood
- Lord of Death: no Red Thirst (army wide special rule, if leadershiptest fails wehen enemy is in 12" unit has rage), no Furious charge (otherwise army wide special rule), instead: Feel no Pain, Fearless, Eternal Warrior
-Scarlet Fang: can replace instant death power with one of the other psychic powers. He can use this power without psychic test and it no longer counts as psychic power but instead as normal special rule. A psychic hoodfor example is useless against this power.

Furioso Librarian:
- costs: expensive, way more than a Dreadnought (unclear if this is also speculation or part of the rumour)
- stats: common Dreadnought stats with some small spikes. He is a Furioso too.
- rules: walker, Furioso Supremo, Red Thirst, Furious Charge
- items: 2 dreadnought ccw, one with melta gun, one with stormbolter, smoke launcher, searchlight
normal options like heavy flamer
- can take 2 powers: Quickening, Might of Heroes, Shockwave
- transports: Drop Pod, Tantalus Drop Ship
- Furioso Supremo: can cast one power with leadership x. He takes a glancing hit from every Peril of the warp attack. Otherwise he doesn't count as psyker in every regard!

Psychic powers:
Quickening: used at the start of the turn, gives (only the psyker) beast movement. If the psyker is not infantery, he gets fleet. He has to be on the table to cast it (comment from me: to my understanding that means you can't use it in a transport). If Mephiston is casting this spell, his unit gets the faster movement too.

Blood Stasis: shooting power, x" range, 5" blast, every non vehicle unit under the blast template counts as being in difficult terrain. If they move they get a Sx APx hit for every 1 on the difficult terrain test. If they shoot, they get a S5 AP- hit for every 1 on the roll to hit.

Might of Heroes: used at the start of the assault phase. one model in 6" (that includes the psyker) gets D3 extra attacks

Primarchs Grace: used at the start of the turn, Librarian and unit can ignore terrain until the end of the round

Living Darkness: shooting power, x" range, 5" blast, stays in place until the start of the next Blood Angel turn. No line of sight can be traced through the marker except the targeting unit has Acute Senses USR

Shockwave: shooting power, vehicles in xx" get a Sx AP1 hit against its side armour. in 6" 2 hits and in 3" 3 hits. cover saves are not allowed.

Transfixing Gaze (Mephiston only): begin of the assault phase, hinders enemy to attack, like Genestealer Broodlord, on a draw nothing happens

Vortex of Blood (Mephiston only): can use it before he attcks. every model in base to base contact makes a Toughness test. If it fails it gets a wound. saves are allowed. If at least one wound was caused every successful hit roll from this on until the end of the round against Mephiston has to be rerolled.
"There must be some kind of way out of here..."

Offline Jezo

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3442 dnia: Styczeń 31, 2010, 09:01:20 pm »
jedyne miejsce gdzie bladzie chodza na paluszkach to sypalnia imperatora
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3443 dnia: Luty 01, 2010, 12:10:49 am »
Bardzo sceptyczny byłbym do tej mocy z 5" zasłanianiem - living darkness. Przecież do z miejsca eliminuje wszystkie pestkopluje.
Wyobraźcie sobie teraz 2 librarianów z jump packami w składzie assaultowych marinsow z JP, poza barrage, praktycznie nic ich nie zdejmuje, bo nie widzi... No i wilczki ale to tylko 1 armia 8)
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Offline afruniu

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3444 dnia: Luty 01, 2010, 11:13:29 am »
są jeszcze hoody, kamyki eldarskie i inki z null rodem Wink
a co do wilczków to wiadomo Very Happy
narka
"There must be some kind of way out of here..."

Offline the best of IG

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3445 dnia: Luty 01, 2010, 11:25:13 am »
Jeszcze jeden powód dla włączenia do gwardii inkwizytora z hoodem  :p ;-) .
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3446 dnia: Luty 01, 2010, 11:25:56 am »
Jeszcze jeden powód dla włączenia do gwardii inkwizytora z hoodem  :p ;-) .

Null rod to lekarstwo na takie problemy  :badgrin:

Offline Eman

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3447 dnia: Luty 01, 2010, 11:57:22 am »
Heyka !!!
Null rod to lekarstwo na takie problemy  :badgrin:
Poczytajcie sobie plotki o Mephistonskim Scarlet Fang'u  :badgrin: :badgrin: :badgrin: I schowajcie swoje palki i kapturki do szafy  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3448 dnia: Luty 01, 2010, 11:59:38 am »
Heyka !!!Poczytajcie sobie plotki o Mephistonskim Scarlet Fang'u  :badgrin: :badgrin: :badgrin: I schowajcie swoje palki i kapturki do szafy  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!

Ale wał. Muszę sobie dozbierać w końcu gwardię  :-X
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2010, 12:00:06 pm wysłana przez Eman »

Offline gilthanas

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #3449 dnia: Luty 01, 2010, 12:31:35 pm »
Jezeli te ploty chociaz w polowie sie sprawdza to ja koncze swoja przygode z bladymi i wystawiam czarnuchow i innych jump packowcow na allegro.

Ta armia bedzie jakas mega koslawa, skrzydlaci marinsi, latajace predatory, jakis monstrus techmarine czy inne badziewie. A teraz jeszcze koles, ktory czaruje bez rzucania mocy.
Nie mowiac juz o tym, ze czarnuchy rending straca, wlasciwie bedzie to zupelnie inna armia niz stare BA. Wilki sa uberarmia, ale to nadal wilki, tu bedzie byc moze kolejna uberarmia, ale ze starymi BA bedzie miala malo wspolnego.
A ninja knows no fear.

 

anything