Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 823218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiSiU

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1830 dnia: Czerwiec 17, 2008, 03:06:53 pm »
No i FNP nie działa na AP1 i AP2 (nie ma co ukrywać że plazmy dostają lekkiego boosta w tej edycji).

A wybór "co w troopsach - Plagusy czy Korniki" staje się jakby bardziej oczywisty.

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1831 dnia: Czerwiec 17, 2008, 05:22:48 pm »
Eman :
Indep w retinue nie jest indepem tylko zwykłym charakterem. Póki retinue nie zginie. :)

Offline sokles

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1832 dnia: Czerwiec 17, 2008, 06:36:36 pm »
Ale w CC zawsze jest rozliczany jako osobny oddział.

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1833 dnia: Czerwiec 17, 2008, 06:40:50 pm »
Sokles:
Indep tak
Ale Indep w retinue nie jest indepem. Więc ciężko by dotyczyły go zasady indepa. :)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1834 dnia: Czerwiec 18, 2008, 08:49:21 am »
Ale w CC zawsze jest rozliczany jako osobny oddział.

No w V edycji właśnie nie specjalnie. Jest zapis, że icek jest traktowany jako osobny unit, ale wyraźnie dotyczy to indepa przyłączonego (joined). Gość z retinue nie jest przyłączony. Poza tym jest wyraźny zapis, że do momentu wykasowania obstawy jest upgrade characterem. Więc wyjąć w kombacie się go nie da. Sam się zdziwiłem.  :-?

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1835 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:09:30 am »
Heyka !!!
No w V edycji właśnie nie specjalnie. Jest zapis, że icek jest traktowany jako osobny unit, ale wyraźnie dotyczy to indepa przyłączonego (joined). Gość z retinue nie jest przyłączony. Poza tym jest wyraźny zapis, że do momentu wykasowania obstawy jest upgrade characterem. Więc wyjąć w kombacie się go nie da. Sam się zdziwiłem.  :-?
Zobaczymy jak to bedzie - w 3 ed. tez byl przeciez taki zapis, a pozniej uscislili w FAQ, ze w close combacie ICek zawsze jest ICkiem, niezaleznie od tego, czy ma retinue czy nie. Tak sie mnie wydaje, ze taka byla idea, tylko znowu cos zwalili w pisaniu konkretnych zasad.
No chyba, ze jest to specjalny boost ziomkow z retinue ;) szczegolnie zabawny w polaczeniu z tym, ze w nowych kodeksach nie ma retinue  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1836 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:29:51 am »
Eman:
Ty chyba nie czytałeś jeszcze rulebooka. Jest naprawdę ładnie napisany. Naprawdę wątpię, że to błąd jest.
Sam fakt, że przy wszystkich możliwych ruchach pisali czy igoruje czy nie ttrudny oraz niebezpieczny teren z rozróżnieniem ich jest przyjemny do czytania. :) I to w pile in  moves i w konsolidacji i dostawianiu się obrońcy do combatu i w ruchach jet packów w assaulcie. :)
Nawet wytłumaczono co się dzieje jeśli immobile units zostaną umieszczone w rezerwach. :) Czy jak ma się jednostki w rezerwach, które muszą się zawsze ruszać np. w kierunku do wroga. :)
ps tak 1/3 rozstawień misji to znów rezerwy, ale sporo lepsze niż escalacja. :)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1837 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:38:34 am »
Zobaczymy jak to bedzie - w 3 ed. tez byl przeciez taki zapis, a pozniej uscislili w FAQ, ze w close combacie ICek zawsze jest ICkiem, niezaleznie od tego, czy ma retinue czy nie. Tak sie mnie wydaje, ze taka byla idea, tylko znowu cos zwalili w pisaniu konkretnych zasad.
No chyba, ze jest to specjalny boost ziomkow z retinue ;) szczegolnie zabawny w polaczeniu z tym, ze w nowych kodeksach nie ma retinue  :lol: :lol: :lol:
Znając GW, to bym się FAQ do nowej podstawki szybko nie spodziewał, a zapisy są dość jednoznaczne. Nie ma zapisu że koleś z retinue jest wyjmowalny, jest zapis że jest upgradem. Chociaż oczywiście nigdy nie wiadomo co GW w faqu wymyśli.

Z ciekawostek - jetbike'i DE zakwalifikowano jako eldarskie.

Niewyraźnie widziałem, ale chyba kawaleria nie ma fleeta. W opisie fazy strzelania kawalerii jest ciekawy tekst - "bestie nie strzelają, ale kawalerii się zdarza".

Bike'i nie mogą biegać (niby oczywiste, ale cieszy że jest to wyraźnie zapisane).

Pasażerowie zniszczonych pojazdów rzucają na pinning.

Przy eksplozji pasażerowie obrywają hita z S4. Pasażerowie wystawiani są tam gdzie stał pojazd.

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1838 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:48:58 am »
Cytuj
Fix On My Coordinates!: This has got to be one of the funest one of all. Basically you pick any squad with a Vox Caster. You make a leadership role and if you pass an Orbital Bombardment will drop Exactly right on top of that Vox Model. Heh! I'm not exactly sure, but I believe this asset can be played at any time...

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1839 dnia: Czerwiec 18, 2008, 09:56:46 am »
Yedli :
Ale w zasadach kawalerii napisali, że ma fleeta. A przynajmniej tak to widzę:
"Beasts and Cavalry have fleet special rule(see page 75)

A co do ciekawego zdania o strzelaniu... Następne wszystko tłumaczy prawda? I nie ma żadnych wątpliwości. :)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1840 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:06:03 am »
"Beasts and Cavalry have fleet special rule(see page 75)
Jak napisałem, dokładnie nie widziałem (radzieckie cyfrówki tak mają :lol: ).

Cytuj
A co do ciekawego zdania o strzelaniu... Następne wszystko tłumaczy prawda? I nie ma żadnych wątpliwości. :)
Nie pisałem że są wątpliwości, tylko że zdanie jest ciekawe.  ;-)

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1841 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:17:37 am »
Yedli :
Jakoś tak narzekacie na tą edycję(dużo osób), więc się rozpędziłem. Sorki.
A własnie mam pytanko. Bo mam wątpliwości dwie.
W Deep Striku zabroniono ruszać się w movement phase.
Czy w takim razie crissis może odskoczyć po deepie? Ma w sumie zasadę, że w assulcie zawsze może się ruszyć.
A w samym assault phase jest tylko zakaz szarżowania.
wiem jest dość nie wyraźnie, wiec mogłem coś źle przeczytać.

Czy zgadzasz się z tym, że na nową edycję walkery po deepie będą mogły strzelać? W strzelaniu mają zasadę, że mogą się ruszyć i strzelać jakby były stacjonarne, prawda? :)

A w tym ciekawym zdaniu napisali również generaly przy bestiach.

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1842 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:25:24 am »
W Deep Striku zabroniono ruszać się w movement phase.
Czy w takim razie crissis może odskoczyć po deepie? Ma w sumie zasadę, że w assulcie zawsze może się ruszyć.
A w samym assault phase jest tylko zakaz szarżowania.
wiem jest dość nie wyraźnie, wiec mogłem coś źle przeczytać.
Normalnie bym powiedział że nie da rady, ale po ostatnim FAQ do warp spiderów można sobie wyobrazic stanowisko przeciwne.

Cytuj
Czy zgadzasz się z tym, że na nową edycję walkery po deepie będą mogły strzelać? W strzelaniu mają zasadę, że mogą się ruszyć i strzelać jakby były stacjonarne, prawda? :)

Wisz, tu też jest problem. Zasady nie przewidują żeby na cruising speed mogły strzelać (z tabelki w każdym razie to nie wynika). Więc ja bym raczej twierdził że nie, tym bardziej że ten tekst o strzelaniu odnosi się raczej do 6" ruchu (zasady walkerów w zasadzie nie przewidują innych prędkości).

Y.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2008, 10:28:21 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline karlvant

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1843 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:31:59 am »
Moim zdaniem stwierdzenie, że walkery mogę strzelić ze wszystkich broni po ruchu jest dosyć jednoznaczne.

A popros vladowego comba z harlekinami: nie można go zrealizować. Przy zniszczeniu pojazdu pasażerowie robię disembark. A po disembarku z ruszonego pojazdu nie można szarżować. Co innego, gdy jest open-topped  :badgrin:

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1844 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:34:41 am »
Yedli:
Jasne, że z tabelki nie wynika, bo walker nie może się ruszyć z crusing speed prawda?
Ale zasady strzelania walkerów są dość jasne:
"Walkers can move and fire all of their weapons, just like a stationary vechicle."
Czy mógłbyś mi to przetłumaczyć na polski?
Nie ma tu przecież żadnych podstaw by sądzić, że ten ruch odnosi się tylko do ruchu innego niż deep. Prawda? Jasno z niego wynika, że dotyczy ruchu.

A co do crissisów: To samo pytanie: czemu? Oczywiście poza faktem, że tak było w 4ed.
Zasada crissisów mówi chyba, że moą się always ruszyć w assault phase. A deep zabrania szarżowania w assaulcie, nie innych ruchów.