trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 823856 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1845 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:36:26 am »
Moim zdaniem stwierdzenie, że walkery mogę strzelić ze wszystkich broni po ruchu jest dosyć jednoznaczne.
Moim zdaniem N/A w tabelce też jest jednoznaczne. I zapis że pojazd po deepie jest na cruise speed też. A walkery są pojazdami. LS będzie miała zajęcie.  ;-)
 
Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline MarcinB

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1846 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:38:05 am »
Yedli:
Ale przecież nie ma tam zapisu "No weapons"
A zasada mówi, że po ruchu może strzelać jakby się nie ruszał... O czym tu dyskutować?  :)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1847 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:38:37 am »
A co do crissisów: To samo pytanie: czemu? Oczywiście poza faktem, że tak było w 4ed.
Zasada crissisów mówi chyba, że moą się always ruszyć w assault phase. A deep zabrania szarżowania w assaulcie, nie innych ruchów.

Dlatego napisałem że po spiderach mogę sobie wyobrazić takie rozwiązanie.

Ale przecież nie ma tam zapisu "No weapons"

O tym że może strzelać też zapisu tam nie ma.

Y.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2008, 10:41:09 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline karlvant

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1848 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:43:44 am »
Czyli jest zapis w tekście, że może, a w tabelce nie ma ani zapisu, że może, ani że nie może. Na jakiej podstawie wnioskujesz, Yedli, że nie może?

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1849 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:50:03 am »
Już napisałem, ale powtórzę wyraźnie i powoli.

Mamy zasady walkerów. I te zasady przewidują tylko 6" ruchu.
W tych zasadach, które przewidują tylko 6" ruchu mamy zapis, że po tym ruchu może wywalić ze wszystkiego co fabryka dała.

Mamy zasady deep strike'a, które stwierdzają, że pojazd po deepie liczy się jako ruszony z crusising speed. Cruising speed oznacza więcej niż 6".

Walker jest pojazdem. Walker po deepie liczy się jako ruszony z cruising speed. Pytanie: czy może strzelić?

Na zasady walkerów nie mamy co patrzeć, bo one się cruising speedem w ogóle nie zajmują. Patrzymy zatem do tabeli, a tam mamy N/A. Skoro nie mamy zapisu, który pozwalałby walkerom strzelać na cruising speed, to nie mogą tego zrobić.

Prościej nie umiem tego wyjaśnić.

Y.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2008, 10:52:11 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline karlvant

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1850 dnia: Czerwiec 18, 2008, 10:55:49 am »
Dziękuję, teraz mogę prześledzić Twój tok rozumowania.
Niemniej, nie zgadzam się z nim.

Offline Mistrz wałków :)

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1851 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:06:22 am »
Cytuj
Mamy zasady deep strike'a, które stwierdzają, że pojazd po deepie liczy się jako ruszony z crusising speed. Cruising speed oznacza więcej niż 6".

Mówimy o 4 czy o 5 ed??
Jeśli o 4 to ja tego zapisu nigdzie nie widziałem. I PKZ w tej sprawie był wyssany z palca. (przepraszam z speedera)
Kamil. (miszczu)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1852 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:10:29 am »
Mówimy o 4 czy o 5 ed??

O V - do IV mamy słuszny i głęboko przemyślany PKZ.

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1853 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:14:49 am »
Heyka !!!
Mówimy o 4 czy o 5 ed??
Jeśli o 4 to ja tego zapisu nigdzie nie widziałem. I PKZ w tej sprawie był wyssany z palca. (przepraszam z speedera)
Bardzo bym prosil o powstrzymanie sie od takich komentarzy - po pierwsze primo dlatego, ze nie sa specjalnie na miejscu, a po drugie primo dlatego, ze GW w 5ed zrobilo zapis identyczny z PKZtem ... Jak dla mnie jest to wystarczajacy dowod na to, ze jednak wlasnie taka zasade mialo na mysli rowniez w 4tej ...
Cze !!!

Offline Isengrim

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1854 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:31:47 am »
Zgadzam sie z Marcinem w kwestii strzelania Walkerow po DS w 5 edycji. O ile w 4ed PKZ jest jak najbardziej uzasadniony, o tyle w 5ed zapis Rulebooka jest wyrazny i sensowny - Walkery moga strzelac po ruchu. Moim zdaniem kazdym ruchu, nawet takim, ktorego normalnie nie moglyby wykonac - czyli szybszym niz 6".
Yedli - Twoj argument z tabelki jest do zbicia, bo tak naprawde tabelka jest sprzeczna z zasadami Deep Strike. Skoro Walkery (zgodnie z tabelka) nie moga sie ruszac szybciej niz 6", a jednak moga sie ruszac szybciej niz 6" (w Deep Strike'u). Czyli mamy klasyczny przyklad dwojmyslenia. :D A zatem tabelka tak naprawde niczego nie wyjasnia. Skoro zatem mamy wyrazny przepis mowiacy, ze Walkery moga po ruchu (nie powiedziane jakim) strzelac ze wszystkiego, to mozna spokojnie uznac, ze zapis ten dotyczy takze strzelania po DS.
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1855 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:39:46 am »
Był taki odcinek Czarnej Żmiji III, w którym Żmija tłumaczył Baldrickowi jaką wadę miała koncepcja która zakładała że wojna nigdy nie wybuchnie. Twoja ma tę samą wadę. :lol:

Po pierwsze, tabelka nie reguluje kto się rusza z jaką prędkością, a kto przy jakiej prędkości może z czego strzelić, a to zupełnie co innego.

Po drugie, skoro zasadom walkerów ruch na ponad 6" w ogóle nie jest znany, to nie mogą się do niego odnosić (także w cześci strzeleckiej).

Po trzecie, deep strike jest zasadą specjalną - Monol też będzie liczony jakby się ruszył z cruising speed, chociaż normalnie takiej prędkości nie osiągnie.

Y.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2008, 12:04:54 pm wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Isengrim

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1856 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:52:33 am »
Nie ogladalem Czarnej Zmiji III... :(

Co do kwestii pierwszej to oczywiscie masz racje, ja zrobilem nadmierny skrot myslowy. Co do drugiego - owszem, nie jest znany co do zasady, ale wlasnie w zasadzie szczegolowej DS jest mozliwy. Zasada ogolna mowi, ze Walker moze strzelac po ruchu. Zasada szczegolowa mowi, ze Walker moze Deep Strike'owac i wtedy rusza sie z Cruising Speed - ale IMHO to nie zmienia zasady ogolnej, ze strzela po ruchu. Wiem, ze tabelka nie przewiduje tej opcji, ale jak wiemy ona istnieje. To troche tak, jakby powiedziec ze przepisy nie reguluja kwestii czy kierowca Malucha ma miec zapiete pasy przy predkosci 150 km/h, bo przeciez Maluch takiej predkosci nie rozwija.

Nie watpie, ze mamy tu po prostu do czynienia z luka prawna bo poszczegolne rozdzialy podrecznika nie sa skoordynowane np. z tabelka. Pozostaje nam tak naprawde uznanie sedziowskie. :)
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Offline karlvant

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1857 dnia: Czerwiec 18, 2008, 11:59:28 am »
Pozostaje nam tak naprawde uznanie sedziowskie. :)

I właśnie dlatego oprócz argumentów szykujemy koperty  :badgrin:

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1858 dnia: Czerwiec 18, 2008, 12:04:06 pm »
Nie ogladalem Czarnej Zmiji III... :(

Pomyliłem się - w Czarnej Żmiji III Baldrick prezentował ostatni krzyk mody z ogarniętego rewolucją Paryża. Wykład na temat zasad zbiorowego bezpieczeństwa był w Czarnej Żmiji IV.  :lol:

Co nie zmienia mojego spojrzenia na sprawę.

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline trej

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #1859 dnia: Czerwiec 18, 2008, 12:04:51 pm »
Może lepiej zamiast. Argumenty są przereklamowane - nie działają. ;):D