Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 823443 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Isengrim

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2175 dnia: Lipiec 24, 2008, 11:16:36 am »
Tylko ze lasy zaslaniajace do nieba na 5 edycje sa niegrywalne, bo rozwalaja balans gry. Zwiekszono covery kosztem zaslaniania, pojazdy staly sie mniej mobilne bo moga strzelac stojac cala gre w jedym miejscu i nie musza ganiac sie dookola zaslaniajacych wszystko Arrea Terrainow, etc. Po raz 10 powtorze, ze zasady covera i LoSa na 5 sa niegrywalne turniejowo, ale to nie znaczy ze mamy zostawac przy tych 4-edycyjnych... Rozwiazanie z tym, ze lasy i inne arrea terrainy daja covera po obrysie, ale zaslaniaja wg. TLoSa wydaje mi sie kompromisowe... ;)
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2176 dnia: Lipiec 24, 2008, 11:53:43 am »
Heyka !!!
Rozwiazanie z tym, ze lasy i inne arrea terrainy daja covera po obrysie, ale zaslaniaja wg. TLoSa wydaje mi sie kompromisowe... ;)
Tak generalnie to jakie to kompromisowe rozwiazanie, skoro tak dokladnie stoi w podreczniku? Kazdy area plus ruiny posiadajace podstawki daje covera po obrysie (poza pojazdami i monstrami of course).
Chyba, ze masz na mysli rowniez dawanie covera modelom stojacym za ... ale jest to dokladnie taki sam polhammer jak lasy "do nieba" ... wiec z punktu widzenia zasad dla mnie nie sprawia to zadnej roznicy.
Anyway - ja tam jestem za tym, zeby nikomu niczego nie narzucac. Osobiscie uwazam, ze stol z serii "stoje w jednym miejscu i wszystko widze" jest totalnie bezsensu i wole juz zagrac sobie w bierki, niz w cos takiego. I kazdy org powinien potrafic dobrac odpowiedni balans stolow na turniej - koniec kropka. Bez zadnych wydumanych i "kompromisowych" rozwiazan.
Cze !!!

Offline MiSiU

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2177 dnia: Lipiec 24, 2008, 11:57:19 am »
Generalnie problemem tak naprawdę jest to, że lasek który będzie zasłaniał cokolwiek LoS'owo będzie absolutnie niegrywalny, ponieważ nie będziemy w stanie ustawić tam żadnych modeli, nie mówiąc już o składowaniu i transporcie. Myślę, że nie ma co klepać tego tematu dalej bo to nigdzie nie prowadzi. Po rozegraniu odpowiedniej ilości bitew na nowe zasady dojdziemy do tego, czy to jest do grania, czy też jednak w ramach Pollhammera będziemy na turniejach narzucać inne od podręcznikowych rozwiązań, co mnie bynajmniej przeszkadzać nie będzie.

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2178 dnia: Lipiec 24, 2008, 11:58:06 am »
Heyka !!!
Tak BTW - IMHO dawanie covera rowniez pojazdom i monstrom przy strzelaniu przez area, bez koniecznosci zasloniecia 50%, totalnie rozwala balans - IMHO zdecydowanie bardziej niz lasy w wersji 4ed ...
Cze !!!

Offline MiSiU

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2179 dnia: Lipiec 24, 2008, 12:00:37 pm »
Ale z drugiej strony można przez nie strzelać. Jak już napisałem mnie też się nie widzi niemożność schowania armii przed rozpoczęciem gry, ale pogramy i zobaczymy jak to wychodzi w praktyce.

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2180 dnia: Lipiec 24, 2008, 12:03:15 pm »
Heyka !!!
Ale z drugiej strony można przez nie strzelać. Jak już napisałem mnie też się nie widzi niemożność schowania armii przed rozpoczęciem gry, ale pogramy i zobaczymy jak to wychodzi w praktyce.
Wszystko kwestia dostosowania bazy terenowej do 5ed - zamiast lasow, wiecej ruin/budynkow/duzych wzgorz i wszystko bedzie tip-top IMHO  8)
Cze !!!

Offline MiSiU

Zzzzzzzz......
« Odpowiedź #2181 dnia: Lipiec 24, 2008, 12:05:44 pm »
Tylko że wszelkie TLoS'owo-WYSIWYG'owe tereny sa powiedzmy sobie średnio grywalne, pod kątem umieszczania na nich modeli na podstawkach, czy pojazdów.  :roll:

Offline Vladdi

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2182 dnia: Lipiec 24, 2008, 12:13:47 pm »
Ale z drugiej strony można przez nie strzelać. Jak już napisałem mnie też się nie widzi niemożność schowania armii przed rozpoczęciem gry

Do tego sie to wlasnie sprawadza.

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Kelvan

  • Terminator
  • **
  • Wiadomości: 163
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm not a nerd. I'm just smarter than you.
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2183 dnia: Lipiec 24, 2008, 12:40:38 pm »
Jak dla mnie kwestia wyobraźni i zrozumienia, że za drzewem stoi żołnierz i stąd ma covera, a nie ustawiania wszystkich na maxymalny zasięg strzału do wroga z lasu, wsadzania 3 modeli na drzewo i tłumaczenia "one stoją tu bo to drzewo jest na makiecie i sie nie mieszczą podstawki na area terrain zwanym lasem". Z zasady w lesie są drzewa, które ograniczają ruch, widoczność itd. Tak samo stawianie czołgów na korony drzew. Czołgi z zasady nie jeżdżą wśród drzew... Może bardziej trzeba się nastawić na fun i rozpatrywać jednostki wg TLOS-WYSIWIG laserem, a nie cisnąć. Powergamerskie rozpiski tak, wciskanie kitu na stole nie.
Necrons, Catachans, Eldars, Dark Eldars, SM Raptors

Offline Wołek

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2184 dnia: Lipiec 24, 2008, 01:03:13 pm »
Tak co do tych lasów. My w klubie mamy w lasach takie większe drzewka które normalnie zasłaniają LOS. Gramy z przestrzałami przez cały las i jest fajna gra. Gorzej się nie gra dlatego że nie można zasłonić sobie całkowicie oddział bez używania swoich pojazdów. I takie same lasy będziemy pewnie mieć na halo + więcej ruin.
Po prostu trzeba się przestawić na 5ed i tyle  ;-)
Nie chodzi o siłę twoich ciosów.Chodzi o siłę przyjętego ciosu i zdolność do brnięcia dalej.
Ile możesz przyjąć na siebie i wciąż iść przed siebie.Tak zostaje się Zwycięzcą.-Rocky Balboa


Liczy się tylko sfora.

Offline Isengrim

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2185 dnia: Lipiec 24, 2008, 01:25:28 pm »
Zmieniajac nieco temat - chlopaki z BoLS'a rozstrzygneli kwestie Machariusa dosc radykalnie...

Cytuj
Master Strategist: Macharius’ sudden assaults enabled him to launch devastating attacks while the enemy were still at their most vulnerable. If Macharius is present then you may select to go first in every element of deployment (choosing sides, deploying, placing infiltrators, scout moves, going first) You opponent may not seize the initiative.

Czy myslicie, ze mozna to u nas zastosowac i odpowiednio do innych gadzetow na zaczynanie?
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2186 dnia: Lipiec 24, 2008, 01:49:11 pm »
Lubię chłopaków z BoLSa, ale ich interpretacjami nie przejmowałbym się specjalnie.

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2187 dnia: Lipiec 24, 2008, 02:57:58 pm »
Powracając do tematu drzewek, organizator może oczywiście wprowadzić swoje reguły, pytanie tylko czy turniej będzie honorowany w środowisku. U nas przetrawiliśmy taki pomysł żeby tylko troopsy zajmowały znaczniki ale i tylko troopsy go blokowały... No i okazał się niestrawny   :-?
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2188 dnia: Lipiec 24, 2008, 03:00:59 pm »
Heyka !!!
Powracając do tematu drzewek, organizator może oczywiście wprowadzić swoje reguły, pytanie tylko czy turniej będzie honorowany w środowisku. U nas przetrawiliśmy taki pomysł żeby tylko troopsy zajmowały znaczniki ale i tylko troopsy go blokowały... No i okazał się niestrawny   :-?
Uwazam, ze nie ma co panikowac. Rozegramy kilka turniejow na nowa edycje i napewno sie sytuacja troche wyklaruje. A jak dla mnie to calkiem spory fun jest w probowaniu czegos nowego  8)
Cze !!!

Offline Breaker

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2189 dnia: Lipiec 24, 2008, 04:11:42 pm »
ja nie chce byc wredny, ale mysle eman ze nie bedziesz tak samo mowil, jak Ci jakis dzieciak rozwali pol armii w pierwszej turze i nic nie bedziesz mogl na to poradzic...  :p

ja tam juz na nowa zagralem i uwazam ze trzeba po prostu podwyzszyc gorki... i to bardzo... lasy to juz niestety przezytek, moze byc rownie dobrze wysoka trawa- bez znaczenia
his place is ready to recieve the gift of the eldar