trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 823815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Hunter Killer

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2205 dnia: Lipiec 25, 2008, 09:00:42 pm »
Robota istotnie bardzo ładna i dobrze zrobiona, niestety jest tam pełno jednoliterówek i trochę innych błędów typograficznych.
Używaliście quarka, czy in desing'a do składu?  ;-)
Walka to nie tylko siła ognia, to także, a może przede wszystkim, myślenie.
There is no 'overkill'. There is only 'open fire' and 'I need to reload' - motto Tau


Offline Tomkow

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2206 dnia: Lipiec 25, 2008, 10:30:58 pm »
Robota istotnie bardzo ładna i dobrze zrobiona, niestety jest tam pełno jednoliterówek i trochę innych błędów typograficznych.

Będzie z przymrużeniem oka :)
Ze specjalistami to zawsze jest tak, że najgłośniejsi są dopiero wtedy, kiedy rzecz zostanie zrobiona przez amatora. O jakie rady wtedy można usłyszeć, a najdrobniejsze błędy urastają do miana Everestu.

A na poważnie już.
Nikt z nas nie kształcił się na speca od składu komputerowego. Ja pewnych rzeczy nauczyłem się, kiedy podglądałem i pomagałem przy składzie Portalu (magazyn RPG). Zazwyczaj występuję raczej w roli gościa, który speców od składu musi sprawdzić, wskazać im błędy i odebrać robotę. Prawie wszystkiego uczyłem się od podstaw, a sam wiesz, że z programami do DTP łatwo się nie pracuje. Nie mówię już, że nawet nie wiem co to są za błędy, o których piszesz  :)

Używaliście quarka, czy in desing'a do składu?  ;-)

Zgaduj dalej :)
Nie stać nas na tak drogie programy jak Quark i InDesign czy nawet stary Page Maker. Jest za to program na licencji GNU, który choć ma dużo fukcjonalności, to ma jeszcze masę niedoróbek. M.in. z powodu tego programu złapaliśmy większe opóźnienie. A jak się program nazywa, to już pewnie wiesz...

Podsumowując
Miej litość dla amatorów i jak już im wytykasz błędy, to chociaż tak, żeby zrozumieli  :)

Offline Hunter Killer

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2207 dnia: Lipiec 25, 2008, 11:28:56 pm »
Hmm no tak...mogłem się domyśleć że jak na jedną, dwie rzeczy rzeczywiście nie ma co wydawać tony złociszy, choć o ile pamiętam to quark 5 chyba jest już do ściągnięcia za darmo, wymagają chyba tylko rejestracji.
Co do składu też nie idę na tą specjalizację, choć miałem 4 semestry tego i co nieco się wie...Mi i tak daleko do naszego wykładowcy, on potrafił dosłownie przekartkować taki druk jak np dex do BA i na koniec oznajmić iż zrobiliśmy tyle a tyle błędów, czy innych pomyłek  :D

Co do samych amatorów to spokojnie, nie zrobiłem tego na chama  ;-) po prostu zaznaczyłem że kilka (no trochę więcej  :p ) literówek znalazłem.
A propo jak chcesz to mogę Ci podesłać plik o mikroskładzie jaki dostałem od wykładowcy...są to zasady składu i przygotowania dokumentu, oczywiście głównie dla terenów Polski, bo np w Anglii mają system oxfordzi dla przypisów i bibliografii. Po za tym to są w sumie szczegóły, ale dla "zawodowego typografa" widoczne (ja tam bym ich nie zauważył pewnie bo aż tak nie interesowałem się zagranicą :D)
Jak coś to daj znać na PW i podaj meila, plik waży parę kilo raptem.

I jeszcze raz, dobra robota, a jakbyście kiedyś potrzebowali jakiegoś rysunku, czy pomocy do dexu to się polecam  ;-) :lol:
Walka to nie tylko siła ognia, to także, a może przede wszystkim, myślenie.
There is no 'overkill'. There is only 'open fire' and 'I need to reload' - motto Tau


Offline Mistrz wałków :)

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2208 dnia: Lipiec 26, 2008, 12:46:54 am »
Pograłem na nową edycję i jak na razie zauważyłem że przestrzałowe stoły wcale nie zaburzają tak gry.

Co gorsza bardzo wzrasta przeżywalność modeli przez tego wszech obecnego sava na 4+. Mordowałem DE i majac strzelajacą armię strąciłem im aż 2 łudki!

Do tego, pod warunkiem grania na zanczniki.. zupełnie zmeniają sie rali bitwy. Można wymordować przeciwnikowi pół armii a i tak przegrać na poziomie 6-14. Straty nie są już tak ważne. Liczy sie tylko pomysł i taktyka w zajmowaniu znaczników.
Kamil. (miszczu)

Offline Vladdi

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2209 dnia: Lipiec 27, 2008, 12:49:41 pm »
Pograłem na nową edycję i jak na razie zauważyłem że przestrzałowe stoły wcale nie zaburzają tak gry.

Co gorsza bardzo wzrasta przeżywalność modeli przez tego wszech obecnego sava na 4+. Mordowałem DE i majac strzelajacą armię strąciłem im aż 2 łudki!

Do tego, pod warunkiem grania na zanczniki.. zupełnie zmeniają sie rali bitwy. Można wymordować przeciwnikowi pół armii a i tak przegrać na poziomie 6-14. Straty nie są już tak ważne. Liczy sie tylko pomysł i taktyka w zajmowaniu znaczników.

Genealnie to nie do konca prawda. tereny na turnieju o ktorym mowisz nie zaburzyly gry bo je z emanem ustawilismy odpowiednio. Tak, ze nawet pomino eplnych zasad 5 edycji dalo sie w strefach rozstawienia troche pochowac.

Co do samej piatki, to przezywalnosc pojazdow jest kurde straszna. Veneryk jest niezabijalny. Serpent staje sie nagle bardzo bardzo drobym tranportem a z fortuna to bez markerow wogole stracenie go to katorga jakas. Trzy lemany w coverze sa nie do zabicia strzelaniem, chyba ze na strasznm farcie. I dobrze. Przynajmniej pojedynek piechoty w coverze z pojazdem w coverze sie wyrownuje.

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Mistrz wałków :)

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2210 dnia: Lipiec 27, 2008, 02:32:57 pm »
Przeżywalność pojazdów jest straszna!

Bogiem wojny na tym lokalu był rider Sławka, który bedąc na otwartym terenie zebrał po 24 calowym locie 2 kopty, 7 big gun, 1 sguad lootasów, odział orków i pekł dopiero od ostatnich lootasów.. grzecznie się rozpadając i dajac wichom w ostatniej turze zremisować skorujac na środku stołu.

Może być to dziwne.. Ale prawda jest taka że 3 razy grałem z DE i łojąc z egzorcystów melt (WH), misek lasek (SM) przez całe bitwy niszczyłem 2-3 łódki!! Pojazdy av10 open top odbijają pociski niemalże jak falkony :P
Masakra!!
Ciesze się że doszło do tak radykalnych zmian.
Sam mam zamiar zakupić sobie radka.

Jest tylko jedna armia która robi sobie z tego nic. TAU  :D
Kamil. (miszczu)

Offline ES

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2211 dnia: Lipiec 28, 2008, 07:40:49 am »
Robota istotnie bardzo ładna i dobrze zrobiona, niestety jest tam pełno jednoliterówek

Za wszelkie literówki (jeśli je masz na myśli) odpowiadam w projekcie BA ja - jeśli się jakieś zdarzyły, przepraszam i proszę o ich wskazanie (na priv), byśmy mogli poprawić.

Offline Jezo

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2212 dnia: Lipiec 28, 2008, 09:29:20 am »
gdyby sie komus nie chcialo szukac to na warseerze sa takie wiesci odnosnie SM, wyglada na to ze gwiazdka w tym roku juz we wrzesniu:
Cytuj
Chapter Master
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 I5 A4 Ld10 Sv2+
- has around 20 Options (my thoughts are the ones below)
- Starts with Close Combat weapon, can upgrade to Power weapon, Power fist, Lightning Claw, Thunder Hammer
- May Master Craft any of the above for +15 points
- has a bolt pistol may upgrade to any of these: Plasma Pistol, Storm Shield
- Has a Bolter, may upgrade to Storm Bolter, CombiPlasma, Combi Melta, Combi Grenade Launcher
- May replace Bolt pistol and CCW for pair of Lightning Claws
- May take Terminator armour, Jump Pack or a Bike
(theres 15 options so far, what else is there?)
- if he takes a bike, Bikes become Troops choices (stupid stupid stupid)
- Gives some kind of Orbital Strike which is S10 Ap1 (of course it is…stupid marines)

Captain
- Ws5 Bs5 S4 T4 W3 I5 A3 Ld 10 Sv 3+
Much the same options as above

- Chaplain
- Ws5 Bs4 S4 T4 W2 I4 A2 Ld10 Sv3+
- Comes with Crozius and Rosarius
- Doesnt give rerolls to hit anymore
- Makes unit with him Fearless

Librarian
- Ws5 Bs4 S4 T4 W2 I4 A2 Ld10 Sv3+
- Comes with Force weapon and Psychic Hood
- Psychic hood now has a range of 24" (whether it means that the power is within 24", or the Psyker i dont know)

Master of the Forge
- Ws4 Bs5 S4 T4 W2 In4 A2 Ld10 Sv2+
- Comes with Servo Harness
- Has Conversion beamer which gets stronger and more powerful the further away he is firing. Maxes out at S10 Ap1 Large blast at 72"
- Allows Dreadnaughts to be taken as Elites AND heavy support if he is there.

Command Squad- around 20 points each
- Lots of Upgrades like now.
- Apothecary comes standard, i think the standard would come standard too :P
- Apothecary gives the unit Feel no pain
- Can be Bike Mounted
- Can Upgrade to Honour guard who probably have similar stats to the Vanguard Veterans below and can only be upgraded is a Chapter Master is present in the army (does this Include Special Characters?)
- If they become Honour guard can take Ritual Blades which are a two handed power weapon at +2 Strength.
- One may take a Chpater Standard which, if it still has the same rules as now, gives them Counter attack.
- They may take a Chapter Champion who i feel will have stats like so:
ws5 Bs4 S4 T4 W1 I4 A3 Ld10 Sv2+
- Chapter Champion must direct attacks against enemy Independant characters if he can.

Kor’Sarro Khan, Captain of the White Scars 3rd Company
-Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In5 At3 Ld10 Sv3+
- Gives models in his unit hit and run and Furious Charge.
- Instead of normal Chapter Tactics, Kor,Sarro can give every model who can Take Chapter Tactics (so everyone except Vehicles and Dreads) the ability to Outflank.
- Moondrakkan is a bike he may take. It’s a bike which can use the Run ability and can also Fleet
- Moonfang- A Power sword. Any 6’s on the to wound roll become Instant Death.

Kayvaan Shrike
-Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In5 At3 Ld10 Sv3+
- Has a pair of Master Crafted lightning Claws which give Rending
- Instead of normal Combat Tactics, he gives his army the Ability to Fleet.
- He has Infiltrate and gives it to his unit, possibly Scout and Stealth still.

Pedro Cantor
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 In5 At4 Ld10 Sv2+
- Storm Bolter and Powerfist
- Sternguard in his army count as Scoring units
- His combat tactics gives marines the ‘stubborn’ special Rule.

Marneus Calgar
- Ws6 Bs5 S4 T4 W4 In5 At4 Ld10 Sv2+
- 2 Powerfists and a Stormbolter
- Eternal warrior (Emperor knows why…)
- His Chapter Tactics allows his army to choose to pass or fail any Ld tests (instead of the Combat tactics, which allows you to choose to fail)

Chaplain Cassius
- Ws5 Bs4 S4 T6(!!) W2 In5 At3 Ld10 Sv 3+
- Eternal Warrior (again…Emperor knows why)

Captain Lysander
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At4 Ld10 Sv2+
- Thunder hammer is Master Crafted and gives Lysander S10, he also adds +1 to the damage against vehicles
- Storm Shield (3+ invulnerable save for him)
- Eternal Warrior (Again?!)
- Bolter Drill- The Squad he is with is allowed to reroll misses with Bolters
- Allows one piece of terrain to be fortified, to give +1 to its normal cover save.
- Chapter tactics gives his army Stubborn

Captain Sicarius
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At3 Ld10 Sv3+
- His mantle gives him Feel no pain

-Vulkan Estan
- Ws6 Bs5 S4 T4 W3 In4 At3 Ld10 Sv2+
- Chapter tactics allows all meltas and flamers to become twin linked and all Thunder hammers to become Master Crafted.
- Eternal Warrior (GAH!)
- Heavy Flamer (which rerolls to wound)
- S6 Power weapon, Master Crafted

Brother Chronus
- Upgrade for a Space Marine Vehicle
- Gives it Bs5
- If vehicle is destroyed he can scurry away and crew another one.

Scout Sergeant Telion
- Upgrade for Scout Squad
- Can give his BS of 6 to another scout in the unit.


Elites

Vanguard Veterans- Around 20 Points each
- Ws4 Bs4 S4 T4 W1 I4 A2 Ld9 Sv3+
- Come with Bolt Pistol and Close Combat weapon, can all take from a bunch of upgrades including: Power weapons, Power fists, Lightning claws, Pairs of Lightning claws
- Probably have an option to take Bolters
- They can also take Combat shields and storm shields. Also Jump packs are an upgrade which gives them the Heroic Intervention rule.
-Heroic Intervention allows them to assault the turn they Deep strike.

Sternguard Veterans:
- Ws4 Bs4 S4 T4 W1 I4 A2 Ld9 Sv3+
- Come with Bolters and 4 Kinds of Specialised round
- Dragonfire bolts- Normal Bolter, Ignores cover
- Hellfire Rounds- dunno
-Kraken bolts- 30” range, S4 Ap4 Rapid Fire
- Vengeance rounds- 18” range, S4 Ap3, Rapid Fire, Gets hot
- Can Upgrade bolters to Storm Bolters (lose the specialist rounds)
- Can take Combi weapons (keep the rounds).
- One of the Sternguard can take a Powerfist or Power weapon
- They may choose which round to use each turn.

Dreadnaught:
Just like now, Probably with options to become a Mortis Dreadnaught

Venerable Dreadnaught:
WS and BS 5 (ouch), with most of the Dreadnaughts Basic Weapons options

Ironclad Dreadnaught:
Basic Dreadnaught Stats with front and Side armour 13.
- Probably comes with a Heavy Flamer rather than a Storm Bolter
- Can take a Hunter Killer

Terminators
- Basic Terminators just like now, probably not Fearless (i actually doubt anything in the basic codex is Fearless.
- Cyclone Now Heavy 2

Assault Terminators
- Thunder Hammer and Storm Shield probably an option which has a points cost. 3+ Invulnerables dont come cheap.
- Lightning Claws probably remain as now.

- Techmarine
- Comes with a 2+ save.
- Allows one piece of Cover in his deployment zone become +1 to its cover save.
- Can take the Thunderfire cannon which is just basically a Better Thudd gun (of course it is…stupid marines)


Legion of the Damned
- Normal Marine Stats, except they have a 3+ Invulnerable save (!!!)
- Their Sergeant has Ws5
- They always Deep Strike, but reroll scatter if they want.


Troops:

Tactical Marines:
start at 5
- Must take a Veteran Sergeant
- Special and Heavy weapons are unavailable unless there are 10 marines in the unit, but then they get Free Flamer and a Free Multimelta or Heavy Bolter Or Missile Launcher. I would Guess Melta be 5 points, Plasma 10, Lascannon- 15
- Bolter, Polt Pistol, Frag and Krak grenades.
- Im guessing they will remain at 15 points each ( there may be a slight Increase, although i doubt it looking at Chaos Marines.)
- Vet Sarge can take Power weapon, Power Fist, Lightning Claw, Plasma Pistol, Storm Bolter, Combi Flamer, Combi Plasma, Combi Melta (and maybe combi grenade Launcher)

Scouts
- 10 Points each
- Ws3 Bs3 S4 T4 W1 In4 A1 Ld8 Sv4+ (im going to have alot of fun charging them with guardsmen and asking what they hit on. "Say it again, now do it in a girls voice")
- Shotguns probably S4
- may be an option for Teleport Homers.
- Their Heavy bolter can take hellfire Rounds

Fast Attack:

Bikes: Havent really heard anything. Hope they get something, they seem rather bland compared to everything else.

Assault Marines: Ditto to Bikes.

Land Speeders: Pretty much as now, Space Marines Fast attack and HeavySupport hasnt Innovated much.

Land Speeder Storm:
-Has a Jammer which disrupts deep striking close by (Does this work on the marines deep striking aswell?)
-Scouts charging from it -2 from the enemy Ld (i wonder if Dark Eldar will get this)
- Carries 5 scouts (and scouts only) and counts as Open Topped

Heavy Support:

Predator- Pretty much how it is in Codex: Dark Angels

Vindicator- See above

Devastator- See above above

Whirlwind- See above above..above

Land Raider-
Machine spirit allows an extra weapon than allowed to be shot at any available target (should also be friendlies..."What are you doing, Dave?")
Has a Multi Melta as a pintle Option
- Can Carry 12 models

Land Raider Crusader
- Machine spirit as above
- Frag Launchers as normal (useful too, now.)
- can carry 16 Models

Land Raider Redeemer
- Machine Spirit as normal
- Redeemer cannon: Range- Template S6 Ap3 Heavy 1
- Transport Capacity: 12 models

zastanawia mnie tylko po co teraz brac BA skoro SM maja wszystko tylko lepsze?
comand z FNP, na bajkach z PW z sila 6? teraz to DC bedzie prawie jak CS... :lol:
Ludzi z X w opisie traktuje jak hakerów - to oni przypuścili zbiorowy atak na stronę ligową XD

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2213 dnia: Lipiec 28, 2008, 09:47:05 am »
Ultrasi ze specyficznym chapter tactics? Tyle w temacie uniwersalności codex astartes.  :lol:
Termosi tacy jak dotychczas, znaczy się z dwoma ciężkawymi brońmi?

Y.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2008, 09:49:47 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Hang Man

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2214 dnia: Lipiec 28, 2008, 09:55:19 am »
Tak szczerze?

Jestem przerażony.

Waniliowi marines będą mieli wszystko to, co mają chapters of legends ( o ile nie lepiej), jednakże bez żadnych minusów.

A na WS 6 i etheral warriora to chyba jakaś promocja w tesco była. :-?
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.

Offline MiSiU

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2215 dnia: Lipiec 28, 2008, 09:58:18 am »
Termosy z jedną ciężką bronią niestety.

Offline azrael88

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 443
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • vel Morgan Bernhardt
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2216 dnia: Lipiec 28, 2008, 10:45:12 am »
 :shock:
kupuje nowy kodeks i wystawiam swoich DA weług niego...

Eman

  • Gość
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2217 dnia: Lipiec 28, 2008, 10:51:54 am »
Heyka !!!
Tak kilka wrazen po turnieju:
- gralismy na lasy przestrzalowe, ale postawilismy ich minimalne ilosci, za to duzo wiecej ruin/budynkow/duzych gorek - i generalnie to bylo ok. Ciezko bylo wszystko pochowac, no ale zbyt strasznie nie bylo; tylko tereny trzeba teraz ustawiac baaaaaardzo uwaznie, zeby sie nie okazalo, ze jakas strefa rozstawienia jest totalnie niegrywalna i rzut na rozpoczecie (bedacy rowniez rzutem na wybor strefy rozstawienia) nie zadecydowal o wyniku calej bitwy;
- przezywalnosc pojazdow jest zdecydowanie wieksza - zniszczenie Lemana w coverze stanowi powazny problem. Zniszczenie Duzej Ryby z Disruption Podem z powyzej 12 cali jest tez pooooowaznym problemem; Sam cover dla pojazdow daje juz calkiem nowy wymiar tej grze i powoduje, ze balans pomiedzy uzytecznoscia pojazdow i piechoty sporo sie wyrownuje;
- true LoS nie jest taki straszny, jak go maluja;
- scorowanie tylko Troopsow ROX;
- flankowanie daje calkiem nowe mozliwosci taktyczne;
- minusy do LD w close combacie sa baaaardzo smiercionosne;
Generalnie gralo mi sie turbo-pro  8) Odkrywam ta gre na nowo i bawie sie naprawde doskonale  :D
Cze !!!

Offline Yedli

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2218 dnia: Lipiec 28, 2008, 10:54:52 am »
Jest nowy FAQ WH.

Y.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 28, 2008, 11:31:31 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Isengrim

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #2219 dnia: Lipiec 28, 2008, 11:39:34 am »
Jest nowy FAQ WH.

Do SM i DH tez. I oczywiscie generuja nowe pytania i problemy. ;) Land Raidery jednak sa Assault Vehicles i maja Ducha. Za to DH maja jednak te gorsze Assault Cannony najwyrazniej.

Vladdi, masz PMa. :)
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

 

anything