Binareus-swietny pomysl i do tego dobrze rozwiazany kompozycyjnie, troche nieudany ostatni kadr (robotnicy na pierwszym planie do dopracowania, w tlumie na dalszym planie zaznaczylbym delikatnie wiecej kaskow, sam budynek fabryki tez do lekkiego doszlifowania), takie tam szczegoly, ktore pozornie nie maja znaczenia ale ostatecznie zwiekszaja efekt (szczegolnie na jednoplanszowce).
mhw-wszystko prosto, czysto i klarownie
i bardzo dobrze, bo grafika idealnie wspolgra ze scenariuszem.
głowonuk -"minimalizm stosowany" czyli jak sie nie przemeczyc a jednak zrobic cos fajnego.
Do dopracowania kadr pierwszy (skoro w kolejnych kadrach stosujesz perspektywe to tutaj tez powinienes, czyli postacie stojace w kolejce do fabryki powinny sie wyraznie zmniejszac) i kadr w sklepie (jezeli na poprzednich kadrach masz wyraznie narysowany przenosnik tasmowy czy nawet bawisz sie w detale na "pilocie" to czemu "lada" w sklepie wyglada jak rzucony kawalek drewna, w dodatku nieproporcjonalny do postaci?).
Titos2k+Zent-wystylizowane, ale to dobrze,
udalo ci sie uniknac tego przytlaczajacego zageszczenia kolorow i detali, ktore mi przeszkadzaja np. w "Don Vicario",
plansza bardzo dobrze skomponowana i kilka sympatycznych motywow w scenariuszu.
Maciej+Zent-super wychodzi ci to nakladanie tuszu pedzlami (szczegolnie w kadrze z eksplozja), tyle, ze miom zdaniem warto pokombinowac z wiekszym roznicowaniem kreski i np. przy postaciach pierwszoplanowych stosowac te delikatne, geste kreskowania, ktore ci sie juz sprawdzily jako "znak rozpoznawczy" (to oczywiscie jedynie cicha sugestia).
Scenariusz troche pretekstowy, ale wiadomo, to jedynie fragment wiekszej calosci.
Oh!Kitchen Bizmo-po pierwsze, po co ten pospiech, ktory wylazi z kazdego kadru?
nie lepiej na spokojnie siasc i najpierw naszkicowac sobie ujecia "na brudno"?, w trakcie nakladania koloru zroznicowac odcienie?, nadac troche przestrzeni, perspektywy temu co przedstawiasz?
Postacie w lozku wygladaja jakby je walec przejechal (a wystarczylo popracowac nad faktura i pofaldowaniem koldry), dlonie na trzecim kadrze leza i kwicza (rysowanie dloni to podstawowe cwiczenie, mozna je rysowac na setki sposobow i styli, mozna stosowac maksymalny schemat czy uproszczenie, ale jesli decydujesz sie na wyeksponowanie ich na caly kadr, to trzeba to zrobic przynajmniej poprawnie).
Dwie osoby leza obok siebie i jedna drugiej kladzie, w taki sposob jak pokazalas, prawa dlon na prawej dloni?
Nie chce mi sie analizowac wszystkiego kadr po kadrze, ale jest tu naprawde sporo do dopracowania i pocwiczenia, i troche szkoda, ze to ja musze ci to tutaj pisac, bo takie rzeczy powinni sobie wzajemnie wylapywac ludzie z "towarzystwa wlasnej adoracji"
Scenariusz dobry.
Vigor-pozornie wszystko ok, ale strasznie wzrok mi biega po calej planszy, sytuacje ratuje troche wprowadzenie koloru, ale przy takiej "szybkiej kresce" zastanowilbym sie nad zmiana kompozycji/ujecia w ostatnim kadrze.
cASTORtROY-dobrze zrobione i sympatyczny pomysl na scenariusz, ale w tej "grupie wagowej" wygrywa jednak Titos (BTW czemu ten salon samochodowy wyglada jak jakis parking na zapleczu sklepu?)
Lukator-troche fajnych patentow w scenariuszu i w dymkach, chwilami zawodzi kompozycja postaci w kadrach, teksty w dymkach tez momentami wyrywaja sie spod kontroli kompozycji.
Graficznie lekka niekonsekwencja z zastosowaniem drugiego planu (skoro jest w scenach w fabryce i na ostatnim kadrze to czemu nie ma go "w trakcie"? np. lekarz wyciaga szuflade z ramki kadru a w tle biala mgla do zagospodarowania, szwankuje tez troche roznicowanie postaci na pierwszym i drugim planie: np. kadrowy stoi "na nosie" glownego bohatera a pozniej wklada stope w oko lekarza.
filia-poprawnie, ale zawodzi sposob wyeksponowania patentu ze sznurkami (wyglada jakby maszyny odwiazywaly/uwalnialy glownego bohatera a nie nim kierowaly), moim zdaniem plansza wygladalaby ciekawiej w skrocie perspektywicznym (nadaloby to troche dynamiki tej kompozycji), warto tez popracowac nad liternictwem i jego wkomponowaniem w dymki.
i to tyle, mam nadzieje, ze komus te uwagi sie chociaz troche przydadza