Autor Wątek: Mrok Północy - turniej w Olsztynie  (Przeczytany 1999 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Doom

Mrok Północy - turniej w Olsztynie
« dnia: Kwiecień 19, 2007, 11:44:58 am »
Zapraszam
Cytat: "Doom"
Dnia 28.04.2007 odbędzie się turniej gry bitewnej LoTR o nazwie "Mrok Północy" na który zapraszają Olsztyński Klub Fantastyki (dawniej KGB Miscast) i Klub Garnizonowy
Lokalizacja: Olsztyn; ul. Saperska 1 (Jednostka Wojskowa na rogu ulic Warszawskiej i Armii Krajowej).
Limit Punktowy Armii: 700
Zgłoszenia punktowane do 25.04.07(w tytule maila "zgłoszenie do turnieju" w mailu: Imię, nazwisko, miasto, ewentualnie nazwa klubu, rozpiska w pliku tekstowym, html, worda, lub exela) można przesyłać na adres doomczart@wp.pl, zgłaszać można się też w dniu turnieju. Pytania na priv lub również na ten adres (w takim wypadku proszę o umieszczenie w tyule wiadomości słowo 'pytanie').

Zaczynamy o 9:00
Wpisowe: 5 złotych
Sędziowie: Piotr Chodkowski (sędzia główny), Grzegorz Kartaszewicz(pomocniczy), Andrzej Jasiewicz (sędzia części hobbystycznej)

Gracze poza armiami (żadnych proxów) maja mieś ze sobą, czytelne rozpiski, kostki, miarki (system metryczny gracze mogą ustalić między sobą przed grą), kartki i coś do pisania. W przypadku w którym brak któregoś z wyżej wymienionych doprowadzi do interwencji sędziego winny otrzyma punkty karne

Obowiązują zasady aktualnego Rulebook'a (2 edycja), suplementy: A Shadow in the East, Fall of the Necromancer, The Two Towers, Ruins of Arnor, a także oficjalne faq'i i erraty GW

Kompozycja Armii:
-Limit 700 punktów
-Zbanowane są następujące modele: Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron, Balrog, niezakazane modele z pierścieniem nie mogą go używać.
-Minimalna liczebność armii 10 modeli (w tym dowódca), maksymalna 100
-Limit łuków: 33% (nie wlicza się w ten limit wyposażenia bohaterów)
-Limit jednostek z WD: 33%
-Limit na broń miotaną: brak
-Bohaterowie 1 bohater na każde pełne 150 punktów w całości wydane na wojsko (czyli np jeżeli chce się mieć 2 bohaterów należy najpierw wykupić wojaków za 300 punktów)
-Przez bohatera rozumiemy każdy model który ma w statystykach punkty z którejś z tych kategorii: Woli, Potęgi lub Przeznaczenia
-Figurka bohatera imiennego może zostać użyta, jako kapitan, ale nie na odwrót. Jeżeli bohater imienny ma kilka wersji statystyk i odpowiednich wzorów figurek do nich, ma być reprezentowany przez figurkę której statystyki znajdują się w rozpisce
-Na turnieju gra się armią złożona na podstawie któregoś z podanych niżej Army Listów:
Cytuj
Angmar:
Bohaterowie:
Witch-King
Golfimbul
Warg Chieftain
Upiór Kurhanu
Wódz Carn Dum
Przywrócony (Revenant)
Duskwraith

Jednostki:
Warg
Widmo
Widmowy Warg
Wojownik Carn Dum
Orkowie

Army of Dead
Bohaterowie:
King of the Dead

Jednostki:
Warrior Army of Dead

Arnor:
Bohaterowie:
Arador
Aragorn
Arathorn
Halbarad
Rangers of the North

Jednostki:

Dunedains

Gondor :
Bohaterowie
Angbor
Aragorn
Boromir
Cirion
Corionir
Denethor
Eanur
Beregond
Imrahil
Gandalf Biały
Madril
Damrod
MT Captain
Dol Amroth Captain

Jednostki:
Axeman of Lossarnach
Guard of the Fountain Court
Guard of the Citadel
Ranger of Gondor
MT Warrior
Knight of MT
Knight of Dol Amroth (foot & mtd)
Bowmen of Morthond
Bowmen of Anfalas
Clansmen of Lamedon
Warden of Pelragir
Warrior of Ringolo Vale
Warrior of Pinnath Gaelin
Man at arms od DA
Avanger Bolt Thrower
Battlecry Trebuchet
Osgiliath Veterans

Shire Dobro:
Bohaterowie
Frodo of the Nine Fingers
Gandalf the Gray
Sam Gamgee
Pipin Took- Guard of the Citadel
Merry Brandybuck -knight of the Mark
Paladin Took
Farmer Maggot
Lobelia Sackville-Baggins
Fredegar Bolger
Brandobras Took
Bilbo Baggins

Jednostki:
Hobbit Militia
Hobbit Archers
Shirriffs

Shire Zło:
Bohaterowie:
Sharkey & Worm

Jednostki:
Ruffians

Dwarf Holds:
Bohaterowie:
Dain
Balin
Gimli
Murin & Drar
Dwarf King
Dwarf captain

Jednostki:
Dwarf Warrior (Bowmen)
Khazad Guard

Elven Havens:
Bohaterowie:
Elrond
Arwen
Glorfindel
Gildor
Cirdan
Erestor
Gil-Galad
Elladan & Elrohir
High Elf Captain

Jednostki:
High Elf Warrior
Elnaith

Isengard:
Bohaterowie:
Saruman
Grima
Sharku
Lurtz
Ugluk
Vrasku
Uruh-Hai Captain
Uruk-Hai Shaman
Wildman Chieftain
Dunlending Cheftain

Jednostki:
Trol z Isengardu
Wildmen
Uruk-Hai Warrior
Uruk-Hai Scout
Warg rider
Feral Uruk-Hai
Dunlending Warriors
Orc Warrior
Berserker
Balista +engineer team
Uruk-Hai Demolition team


Harad:
Bohaterowie:
Madrat
Sulladan
Mumakil
Haradrim Chieftain
Captain of Umbar
Numenorean Lord
Hasharin

Jednostki:
Haradrim Warrior
Hatadrim Rider
Serpent Rider
Watcher of Karna
Corsair of Umbar
Warden of Umbar
Marchant Guard

Men of Numenor (Faithful):
Bohaterowie:
Elendil
Isildur
Anarion
Numenoran Captain

Jednostki;
Men of Numenor

Mordor:

Bohaterowie
Gorbag
Gothmog
Grishnakh
Khamul
Nazgul
Sheloba
Shargat
Mouth of Sauron
Witch-King
Drughaz-Nar
Troll Chieftain
Ork Shaman
Mordor UH Captain
Ork Captain

Jednostki:
Mogul Guard
Warg Rider
Orc Tracker
Orc Warrior
Orc of Gorgoroth
Morannon Orc
MOrdor Siege Bow
Mordor Catapult
Mordor Troll
MOrdor UH
Dead Marsh Spectres
Morgul Stalkers

Moria:
Bohaterowie:
Drubuz
Goblin Shaman
Goblin Captain
Goblin Scavenger King

Jednostki:
Moria Goblin Warrior
Moria Drum
Cave Troll
Goblin Ravager
Goblin Scavenger
Mountain Troll

Rohan:
Bohaterowie:
Theoden
Eomer
Gamling
Eorl
Eowina
Rohan Captain
Outriders of Rohan
Erkenbrand
Theodred

Jednostki:
Rohan Warrior
Rider of Rohan
Rohan Royal Guard

Shadow in the East:
Bohaterowie:
Khamul
Khandish Chieftain
Khandish King
Khandish Merencary Captain
Easterling Captain

Jednostki:
Kataphrakt
Khandish Rider
Khandish Merencary Rider
Khandish Merencary
Khandish Chariot
Khandish Warrior
Easterling Warrior

Woodland Realms:
Bohaterowie:
Celeborn
Galadriela
Haldir
Legolas
Gwaihir
Drzewiec
Radagast
Wood Elf Captain

Jednostki:
Wood Elf Warrior
Ent (+20p)
Great Eagle


Sojusze:



a) The Last Alliance:
Bohaterowie:
- Elendil
- Isildur (bez Pierścienia)
- King of Men (Anarion)
- Gil-Galad
- Elrond
- Glorfindel
- Elf captain
- Captain of Men
- Erestor

Jednostki:
- Warriors of Gondor
- High Elf Warriors
- Elnaith (WD)


b) Pellenor Fields-Good

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:
- Gandalf Biały
- Merry
- Pippin
- Legolas
- Gimli
- Aragorn
- Imrahil
- Beregond
- Kapitanowie ludzi
- Halbarad
- Rangers of The North
- King of the Dead
- Elladan+Elrohir
- Theoden
- Gamling
- Eowina
- Eomer

Jednostki:
- Gondor (wszystko)
- Riders of Rohan
- Rohan Royal Guard (konno)
- Army of the Dead

c) Morannon-Good
Bohaterowie:
- Gandalf Biały
- Pippin
- Legolas
- Gimli
- Aragorn
- Imrahil
- Beregond
- Kapitanowie ludzi
- Rangers of The North
- Elladan+Elrohir
- Gamling

-Gwaihir
- Eomer

Jednostki:
- Gondor (wszystko)
- Riders of Rohan
- Rohan Royal Guard

-Warriors of Rohan

-Great Eagles



d) Pellenor Fields-Evil

bohaterowie:
Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.

Jednostki:
Mordor i Harad. Jednostki z WD niedostępne!!!

e) Defenders of the North
Bohaterowie
Frodo of the Nine Fingers
Gandalf the Gray
Sam Gamgee
Pipin Took- Guard of the Citadel
Merry Brandybuck -knight of the Mark
Paladin Took
Farmer Maggot
Lobelia Sackville-Baggins
Fredegar Bolger
Brandobras Took
Bilbo Baggins

Arador
Aragorn
Arathorn
Halbarad
Rangers of the North

Arwena

Glorfindel

Elladan& Elrohir

Jednostki:
Hobbit Militia
Hobbit Archers
Shirriffs

Dunedains

f) Helm's Deep

Rohan, Elfy Haldira + Haldir, Legolas, Arczi, Gandzio, Gimli

Elfy Haldira możemy wystawić tylko jeśli wysatwiamy Haldira, mogą one stanowić max 50% armii, nie mogą mieć włóczni


Gramy 3 bitwy każda trwa 2 godziny i 15min
9:30 - 11.45 I Bitwa
12.00 - 14.15 II Bitwa
14.45 - 17.00 III Bitwa

Strefy rozstawienia we wszystkich 3 bitwach: 12'' od krawedzi.
Przed bitwą następuje jeden rzut k6, jego zwycięzca decyduje czy wybiera strefę rozstawienia, czy ma inicjatywę w pierwszej turze. Gracz który wybierał strefę rozstawienia wystawia pierwszy swoją armię.

Scenariusze:
I Bitwa - Eskorta:
W twojej armii masz wojownika którego traktujesz jak syna którego nigdy nie miałeś. Dałeś mu najlepsze wyposażenie, szkolisz i usiłujesz pilnować jego kariery. Jak do teraz najlepszy rezultat tych starań to rozkaz przyprowadzenia go do stolicy gdzie w celu swojej dalszej nauki ma pełnić funkcję adiutanta jednego z głównych wodzów
Na tą bitwę jeden z twoich modeli piechoty staje się Wybrańcem (wskazane żebyś go podmienił na taki model który się jakoś różni od twojej standardowej piechoty) Statystyki wybrńca to: F5, S4, D6, A2, W1, C4, M1/W0/F1. Posiada ciężki panceż i tarczę (premie obronne już w profilu) i jakąś broń ręczną. Ma dowodzenie w 3'' od siebie. Dodatkowo jeżeli wybraniec należy do którejś z czystych armii która posiada jakieś zasady rasowe (gobosy z mori, elfy) wybraniec również ma tą zasadę specjalną.
Cele misji:
-Wprowadzić swojego wybrańca przez krawędź przeciwnika - 150 punktów
-Skasować wrogiego Wybrańca - 150 punktów
Gra się do momentu usunięcia obu wybrańców ze stołu. Jeżeli wybraniec uciekł z pola bitwy (traktowany jest jakby przeżył, ale nie wyszedł przez krawędź przeciwnika - czyli żaden z graczy nie dostaje za niego punktów). Jeżeli przeciwnik został już wybity / uciekł a własny wybraniec wciąż jest na mapie jest automatycznie traktowany jakby wyszedł przez wroga krawędź

Bitwa II - Sztandar ponad wszystko
Od małego szkolono ciebie i twoich żaołnieży że sztandar to symbol twojego domu, dlatego należny mu jest najwyższy szacunek. Jego obecność inspiruje żołnierzy jego brak... nawet nie chcesz o tym mysleć
Na tą bitwę jeden z twoich wojowników dostaje "specjalny" sztandar. Który model to już twoja decyzja ale nie może to być ani potworek (trol i takie tam), ani bohater. Sztandar to prototypowa konstrukcja: jego drzewce jest przymocowane do pleców wojownika, dzięki czemu wojownik nie traci nic ze swoich zdolności bojowych. Działanie: jak każdy inny sztandar, dodatkowo raz na bitwę wojownik z tym sztandarem może wykonać heroiczną akcję. Za to jeżeli pierwotny nosiciel zginie własne modele które to widziały (są w LoS) robią test odwagi jeśli nie wyjdzie zwiewaja z pola bitwy, stend fast działa normalnie, ale efekty typu furia nie. Jeżeli nosiciel zginie sztandar można podnieść na normalnych zasadach, ale ponieważ nie jest on przystosowany do standardowego noszenia, kolejny nosiciel dostaje modyfikator -2 do wyniku walki.
Cel misji: utrzymać, pierwszego nosiciela sztandaru przy życiu 150 punktów, przechwycić (zabicie pierwszego nosiciela nie wystarczy) wrogi sztandar 150 punktów
Gra trwa do wyeliminowania przeciwnika, lub do upływu 12 tury gry

Bitwa III - Poszukiwanie skarbu
Całkiem niedawno wszedłeś w posiadanie dokumentów opisujących działania wojenne jakie miały miejsce na tym terenie kilkaset lat temu. Co ciekawe w jednym z nich wspomina się o zasadzce w wyniku której zniszczono konwój transportujący żołd dla części sił jednej ze stron konfliktu. Postanawiasz to sprawdzić, a czasu masz niewiele. Przed chwilą doniesiono ci że podczas gdy twoi ludzie wchodzili w posiadanie tych dokumentów, tajniacy twojego przeciwnika, prawdopodobnie zdobyli gdzieindziej własna kopię tych akt...
Przed bitwą sędziowie rozmieszczą na stołach znaczniki (6 sztuk). Każdy znacznik i strefa 1 cala wokół każdego z nich to potencjalna lokalizacja jednej z dwóch skrzynek ze skarbem.
Skarbu szukać mogą tylko modele które poruszają się na własnych nogach. Jeśli go znajdą mogą go przemieszczać. Normalny model traci połowę ruchu, w walce nie może atakować (tylko uniki przed ciosam)i. Jeśli ma pomoc w postaci innego modelu pieszego w dwóch (pozostając BTB) noszą skrzynię bez kar do ruchu, dalej nie mogą walczyć, ale jeśli mają tarcze mogą ich używać do shildingu. Model z S6+ porusza się normalnie, w walce może posługiwać się tylko jedną ręka, czyli nie może walczyć dwórakiem, a jeśli ma broń jednoręczną i tarczę musi wybrać czego będzie używał do końca bitwy (ewentualnie własnego zgonu). Przechwycenie skarbu jest możliwe dopiero po zabiciu nosiciela, na zasadzie identycznej z tą od podnoszenia sztandaru.
Szukanie skarbu: po dojściu na jedno z podejrzanych miejsc, można szukać skarbu. Model szukający do końca tury nie może już nic robić (strzelać, walczyć, czarować itp). Jeżeli dotrwa do końca tury i przeciwnik go ani nie zabije ani nie zajmie walką, wykonuje się rzut k6. na 5+ znaleziono skarb, na  3-4 nic nie znaleziono, na 1-2 znaleziono norę jakiegoś mocno wnerwionego i wrednego zwierzaka - model szukający dostaje trafienie z S5. Jeżeli po sprawdzeniu 4 lokacji skarbów wciąż nie znaleziono wtedy automatycznie znajdują się w dwóch ostatnich
Cele misji: dorwać skarby, za każdą skrzynkę którą ma któryś własny model 150 punktów. Ważne punktów nie dostanie się za niekontrolowany skarb, ani za taki który został zabrany przez uciekającego wojaka.
Gra trwa do wyeliminowania przeciwnika, lub do upływu 12 tury gry

Rzeźnia: We wszystkich misjach można uzyskać dodatkowo 100 punktów za zabicie 50 % wrogich modeli lub 200 jeśli ta sztuka uda się z 90%

Punkty za bitwy:
Wynik w dużych punktach określa się przy uzyciu następującego równania: (Punkty za ubite modele wroga+połowa za te które zwiały+punkty za misje+ewentualne punkty za Rzeźnie) - to co uzyskał przeciwnik. Otrzymany wynik porównujemy z tabelką:

0 - 150 MP = 10 - 10 VP
151 - 450 MP = 13 - 7 VP
451 - 750 MP = 15 - 5 VP
751 - 1050 MP = 17 - 3 VP
>1051 MP = 20 VP - 0 VP

Dodatkowe punkty (podane wartości maksymalne):
-Wczesniejsze zgłoszenie 2 punkt
-Fajnie wykonana rozpiska+historia armii do 2 punktów (max po jednym za jedno i drugie)
-Pełen WYSIWYG - czyli dostosowanie modeli do tego co jest w rozpisce (broń, tarcze itd) - 2 punkty
-10 punktów za test wiedzy z flufu (Trylogia Tolkiena) po 1punkcie za pytanie
- 12 za sekcję hobbystyczna:
+5 punktów za malowanie
+4 za konwersje (które nie podpadają pod wymogi WYSIWYG)
+3 za podstawki
- 4 punkty za najładniejsza armię na turnieju - po tajnym głosowaniu (głosować mogą wszyscy gracze i sędziowie na turnieju)
- od 0-3 punktów za Fair Play podczas poszczególnych bitew przyznawane każdorazowo przez przeciwnika po skończonej bitwie - maksymalnie 9 minimalne 0. Jeśli ktoś dostanie 3 zera automatycznie kończy turniej na ostatnim miejscu

Razem maksymalnie do zdobycia jest 100 punktów turniejowych.

Poza zasadmi gry na turnieju obowiązują jeszcze trzy:
-Główny sędzi ma ZAWSZE rację, jeśli uważasz że właśnie się pomylił przeczytaj jeszcze raz pierwszą część zdania.
-Odwołać się od decyzji sędziego pomocniczego można tylko do sędziego głównego.
-Zgłoszenie do turnieju jest równoznaczne z akceptacja regulaminu. Za pytania, o jego treść będą punkty karne (no chyba że pytanie jest o wyjaśnienie czegoś niezrozumiałego dla gracza).
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Dozer

Mrok Północy - turniej w Olsztynie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 25, 2007, 06:40:08 am »
hmm... A można zawitać jako widz? Jeżeli tak to czy trzeba uiścić wpisowe?

Offline Doom

Mrok Północy - turniej w Olsztynie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2007, 10:38:23 am »
Wpaść jako gość można, zwykle od takich osób nie pobieramy opłat, ale jeszcze się upewnię u zarządu

Acha dla zainteresowanych nastąpiły drobne komplikacje, które wymusiły następujące zmiany:
zaczynamy  11.30
bitwy zostają skrócone do 1,5 h
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Doom

Mrok Północy - turniej w Olsztynie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2007, 06:51:51 pm »
No i po turnieju. Temat mozna odkleić/ usunąć zupełnie
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie