0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dnia 28.04.2007 odbędzie się turniej gry bitewnej LoTR o nazwie "Mrok Północy" na który zapraszają Olsztyński Klub Fantastyki (dawniej KGB Miscast) i Klub GarnizonowyLokalizacja: Olsztyn; ul. Saperska 1 (Jednostka Wojskowa na rogu ulic Warszawskiej i Armii Krajowej). Limit Punktowy Armii: 700Zgłoszenia punktowane do 25.04.07(w tytule maila "zgłoszenie do turnieju" w mailu: Imię, nazwisko, miasto, ewentualnie nazwa klubu, rozpiska w pliku tekstowym, html, worda, lub exela) można przesyłać na adres doomczart@wp.pl, zgłaszać można się też w dniu turnieju. Pytania na priv lub również na ten adres (w takim wypadku proszę o umieszczenie w tyule wiadomości słowo 'pytanie').Zaczynamy o 9:00Wpisowe: 5 złotychSędziowie: Piotr Chodkowski (sędzia główny), Grzegorz Kartaszewicz(pomocniczy), Andrzej Jasiewicz (sędzia części hobbystycznej)Gracze poza armiami (żadnych proxów) maja mieś ze sobą, czytelne rozpiski, kostki, miarki (system metryczny gracze mogą ustalić między sobą przed grą), kartki i coś do pisania. W przypadku w którym brak któregoś z wyżej wymienionych doprowadzi do interwencji sędziego winny otrzyma punkty karneObowiązują zasady aktualnego Rulebook'a (2 edycja), suplementy: A Shadow in the East, Fall of the Necromancer, The Two Towers, Ruins of Arnor, a także oficjalne faq'i i erraty GWKompozycja Armii:-Limit 700 punktów-Zbanowane są następujące modele: Gollum, Goldberry, Bombadil, Sauron, Balrog, niezakazane modele z pierścieniem nie mogą go używać.-Minimalna liczebność armii 10 modeli (w tym dowódca), maksymalna 100-Limit łuków: 33% (nie wlicza się w ten limit wyposażenia bohaterów)-Limit jednostek z WD: 33%-Limit na broń miotaną: brak-Bohaterowie 1 bohater na każde pełne 150 punktów w całości wydane na wojsko (czyli np jeżeli chce się mieć 2 bohaterów należy najpierw wykupić wojaków za 300 punktów)-Przez bohatera rozumiemy każdy model który ma w statystykach punkty z którejś z tych kategorii: Woli, Potęgi lub Przeznaczenia-Figurka bohatera imiennego może zostać użyta, jako kapitan, ale nie na odwrót. Jeżeli bohater imienny ma kilka wersji statystyk i odpowiednich wzorów figurek do nich, ma być reprezentowany przez figurkę której statystyki znajdują się w rozpisce-Na turnieju gra się armią złożona na podstawie któregoś z podanych niżej Army Listów: CytujAngmar:Bohaterowie:Witch-KingGolfimbulWarg ChieftainUpiór KurhanuWódz Carn DumPrzywrócony (Revenant)DuskwraithJednostki:WargWidmoWidmowy WargWojownik Carn DumOrkowieArmy of DeadBohaterowie:King of the DeadJednostki:Warrior Army of DeadArnor:Bohaterowie:AradorAragornArathornHalbaradRangers of the NorthJednostki:DunedainsGondor :BohaterowieAngborAragornBoromirCirionCorionirDenethorEanurBeregondImrahilGandalf BiałyMadrilDamrodMT CaptainDol Amroth CaptainJednostki:Axeman of LossarnachGuard of the Fountain CourtGuard of the CitadelRanger of GondorMT WarriorKnight of MTKnight of Dol Amroth (foot & mtd)Bowmen of MorthondBowmen of AnfalasClansmen of LamedonWarden of PelragirWarrior of Ringolo ValeWarrior of Pinnath GaelinMan at arms od DAAvanger Bolt ThrowerBattlecry TrebuchetOsgiliath VeteransShire Dobro:BohaterowieFrodo of the Nine FingersGandalf the GraySam GamgeePipin Took- Guard of the CitadelMerry Brandybuck -knight of the MarkPaladin TookFarmer MaggotLobelia Sackville-BagginsFredegar BolgerBrandobras TookBilbo BagginsJednostki:Hobbit MilitiaHobbit ArchersShirriffsShire Zło:Bohaterowie:Sharkey & WormJednostki:RuffiansDwarf Holds:Bohaterowie:DainBalinGimliMurin & DrarDwarf KingDwarf captainJednostki:Dwarf Warrior (Bowmen)Khazad GuardElven Havens:Bohaterowie:ElrondArwenGlorfindelGildorCirdanErestorGil-GaladElladan & ElrohirHigh Elf CaptainJednostki:High Elf WarriorElnaithIsengard:Bohaterowie:SarumanGrimaSharkuLurtzUglukVraskuUruh-Hai CaptainUruk-Hai ShamanWildman ChieftainDunlending CheftainJednostki:Trol z IsengarduWildmenUruk-Hai WarriorUruk-Hai ScoutWarg riderFeral Uruk-HaiDunlending WarriorsOrc WarriorBerserkerBalista +engineer teamUruk-Hai Demolition teamHarad:Bohaterowie:MadratSulladanMumakilHaradrim ChieftainCaptain of UmbarNumenorean LordHasharinJednostki:Haradrim WarriorHatadrim RiderSerpent RiderWatcher of KarnaCorsair of UmbarWarden of UmbarMarchant GuardMen of Numenor (Faithful):Bohaterowie:ElendilIsildurAnarionNumenoran CaptainJednostki;Men of NumenorMordor:BohaterowieGorbagGothmogGrishnakhKhamulNazgulShelobaShargatMouth of SauronWitch-KingDrughaz-NarTroll ChieftainOrk ShamanMordor UH CaptainOrk CaptainJednostki:Mogul GuardWarg RiderOrc TrackerOrc WarriorOrc of GorgorothMorannon OrcMOrdor Siege BowMordor CatapultMordor TrollMOrdor UHDead Marsh SpectresMorgul StalkersMoria:Bohaterowie:DrubuzGoblin ShamanGoblin CaptainGoblin Scavenger KingJednostki:Moria Goblin WarriorMoria DrumCave TrollGoblin RavagerGoblin ScavengerMountain TrollRohan:Bohaterowie:TheodenEomerGamlingEorlEowinaRohan CaptainOutriders of RohanErkenbrandTheodredJednostki:Rohan WarriorRider of RohanRohan Royal GuardShadow in the East:Bohaterowie:KhamulKhandish ChieftainKhandish KingKhandish Merencary CaptainEasterling CaptainJednostki:KataphraktKhandish RiderKhandish Merencary RiderKhandish MerencaryKhandish ChariotKhandish WarriorEasterling WarriorWoodland Realms:Bohaterowie:CelebornGaladrielaHaldirLegolasGwaihirDrzewiecRadagastWood Elf CaptainJednostki:Wood Elf WarriorEnt (+20p)Great EagleSojusze:a) The Last Alliance:Bohaterowie:- Elendil- Isildur (bez Pierścienia)- King of Men (Anarion)- Gil-Galad- Elrond- Glorfindel- Elf captain- Captain of Men- ErestorJednostki:- Warriors of Gondor- High Elf Warriors- Elnaith (WD)b) Pellenor Fields-GoodUwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)Bohaterowie:- Gandalf Biały- Merry- Pippin- Legolas- Gimli- Aragorn- Imrahil- Beregond- Kapitanowie ludzi- Halbarad- Rangers of The North- King of the Dead- Elladan+Elrohir- Theoden- Gamling- Eowina- EomerJednostki:- Gondor (wszystko)- Riders of Rohan- Rohan Royal Guard (konno)- Army of the Deadc) Morannon-GoodBohaterowie:- Gandalf Biały- Pippin- Legolas- Gimli- Aragorn- Imrahil- Beregond- Kapitanowie ludzi- Rangers of The North- Elladan+Elrohir- Gamling-Gwaihir- EomerJednostki:- Gondor (wszystko)- Riders of Rohan- Rohan Royal Guard-Warriors of Rohan-Great Eaglesd) Pellenor Fields-Evilbohaterowie:Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.Jednostki:Mordor i Harad. Jednostki z WD niedostępne!!!e) Defenders of the NorthBohaterowieFrodo of the Nine FingersGandalf the GraySam GamgeePipin Took- Guard of the CitadelMerry Brandybuck -knight of the MarkPaladin TookFarmer MaggotLobelia Sackville-BagginsFredegar BolgerBrandobras TookBilbo BagginsAradorAragornArathornHalbaradRangers of the NorthArwenaGlorfindelElladan& ElrohirJednostki:Hobbit MilitiaHobbit ArchersShirriffsDunedainsf) Helm's DeepRohan, Elfy Haldira + Haldir, Legolas, Arczi, Gandzio, GimliElfy Haldira możemy wystawić tylko jeśli wysatwiamy Haldira, mogą one stanowić max 50% armii, nie mogą mieć włóczniGramy 3 bitwy każda trwa 2 godziny i 15min9:30 - 11.45 I Bitwa12.00 - 14.15 II Bitwa14.45 - 17.00 III BitwaStrefy rozstawienia we wszystkich 3 bitwach: 12'' od krawedzi.Przed bitwą następuje jeden rzut k6, jego zwycięzca decyduje czy wybiera strefę rozstawienia, czy ma inicjatywę w pierwszej turze. Gracz który wybierał strefę rozstawienia wystawia pierwszy swoją armię.Scenariusze:I Bitwa - Eskorta: W twojej armii masz wojownika którego traktujesz jak syna którego nigdy nie miałeś. Dałeś mu najlepsze wyposażenie, szkolisz i usiłujesz pilnować jego kariery. Jak do teraz najlepszy rezultat tych starań to rozkaz przyprowadzenia go do stolicy gdzie w celu swojej dalszej nauki ma pełnić funkcję adiutanta jednego z głównych wodzówNa tą bitwę jeden z twoich modeli piechoty staje się Wybrańcem (wskazane żebyś go podmienił na taki model który się jakoś różni od twojej standardowej piechoty) Statystyki wybrńca to: F5, S4, D6, A2, W1, C4, M1/W0/F1. Posiada ciężki panceż i tarczę (premie obronne już w profilu) i jakąś broń ręczną. Ma dowodzenie w 3'' od siebie. Dodatkowo jeżeli wybraniec należy do którejś z czystych armii która posiada jakieś zasady rasowe (gobosy z mori, elfy) wybraniec również ma tą zasadę specjalną.Cele misji:-Wprowadzić swojego wybrańca przez krawędź przeciwnika - 150 punktów-Skasować wrogiego Wybrańca - 150 punktówGra się do momentu usunięcia obu wybrańców ze stołu. Jeżeli wybraniec uciekł z pola bitwy (traktowany jest jakby przeżył, ale nie wyszedł przez krawędź przeciwnika - czyli żaden z graczy nie dostaje za niego punktów). Jeżeli przeciwnik został już wybity / uciekł a własny wybraniec wciąż jest na mapie jest automatycznie traktowany jakby wyszedł przez wroga krawędź Bitwa II - Sztandar ponad wszystkoOd małego szkolono ciebie i twoich żaołnieży że sztandar to symbol twojego domu, dlatego należny mu jest najwyższy szacunek. Jego obecność inspiruje żołnierzy jego brak... nawet nie chcesz o tym myslećNa tą bitwę jeden z twoich wojowników dostaje "specjalny" sztandar. Który model to już twoja decyzja ale nie może to być ani potworek (trol i takie tam), ani bohater. Sztandar to prototypowa konstrukcja: jego drzewce jest przymocowane do pleców wojownika, dzięki czemu wojownik nie traci nic ze swoich zdolności bojowych. Działanie: jak każdy inny sztandar, dodatkowo raz na bitwę wojownik z tym sztandarem może wykonać heroiczną akcję. Za to jeżeli pierwotny nosiciel zginie własne modele które to widziały (są w LoS) robią test odwagi jeśli nie wyjdzie zwiewaja z pola bitwy, stend fast działa normalnie, ale efekty typu furia nie. Jeżeli nosiciel zginie sztandar można podnieść na normalnych zasadach, ale ponieważ nie jest on przystosowany do standardowego noszenia, kolejny nosiciel dostaje modyfikator -2 do wyniku walki.Cel misji: utrzymać, pierwszego nosiciela sztandaru przy życiu 150 punktów, przechwycić (zabicie pierwszego nosiciela nie wystarczy) wrogi sztandar 150 punktówGra trwa do wyeliminowania przeciwnika, lub do upływu 12 tury gryBitwa III - Poszukiwanie skarbuCałkiem niedawno wszedłeś w posiadanie dokumentów opisujących działania wojenne jakie miały miejsce na tym terenie kilkaset lat temu. Co ciekawe w jednym z nich wspomina się o zasadzce w wyniku której zniszczono konwój transportujący żołd dla części sił jednej ze stron konfliktu. Postanawiasz to sprawdzić, a czasu masz niewiele. Przed chwilą doniesiono ci że podczas gdy twoi ludzie wchodzili w posiadanie tych dokumentów, tajniacy twojego przeciwnika, prawdopodobnie zdobyli gdzieindziej własna kopię tych akt...Przed bitwą sędziowie rozmieszczą na stołach znaczniki (6 sztuk). Każdy znacznik i strefa 1 cala wokół każdego z nich to potencjalna lokalizacja jednej z dwóch skrzynek ze skarbem.Skarbu szukać mogą tylko modele które poruszają się na własnych nogach. Jeśli go znajdą mogą go przemieszczać. Normalny model traci połowę ruchu, w walce nie może atakować (tylko uniki przed ciosam)i. Jeśli ma pomoc w postaci innego modelu pieszego w dwóch (pozostając BTB) noszą skrzynię bez kar do ruchu, dalej nie mogą walczyć, ale jeśli mają tarcze mogą ich używać do shildingu. Model z S6+ porusza się normalnie, w walce może posługiwać się tylko jedną ręka, czyli nie może walczyć dwórakiem, a jeśli ma broń jednoręczną i tarczę musi wybrać czego będzie używał do końca bitwy (ewentualnie własnego zgonu). Przechwycenie skarbu jest możliwe dopiero po zabiciu nosiciela, na zasadzie identycznej z tą od podnoszenia sztandaru.Szukanie skarbu: po dojściu na jedno z podejrzanych miejsc, można szukać skarbu. Model szukający do końca tury nie może już nic robić (strzelać, walczyć, czarować itp). Jeżeli dotrwa do końca tury i przeciwnik go ani nie zabije ani nie zajmie walką, wykonuje się rzut k6. na 5+ znaleziono skarb, na 3-4 nic nie znaleziono, na 1-2 znaleziono norę jakiegoś mocno wnerwionego i wrednego zwierzaka - model szukający dostaje trafienie z S5. Jeżeli po sprawdzeniu 4 lokacji skarbów wciąż nie znaleziono wtedy automatycznie znajdują się w dwóch ostatnichCele misji: dorwać skarby, za każdą skrzynkę którą ma któryś własny model 150 punktów. Ważne punktów nie dostanie się za niekontrolowany skarb, ani za taki który został zabrany przez uciekającego wojaka.Gra trwa do wyeliminowania przeciwnika, lub do upływu 12 tury gryRzeźnia: We wszystkich misjach można uzyskać dodatkowo 100 punktów za zabicie 50 % wrogich modeli lub 200 jeśli ta sztuka uda się z 90%Punkty za bitwy:Wynik w dużych punktach określa się przy uzyciu następującego równania: (Punkty za ubite modele wroga+połowa za te które zwiały+punkty za misje+ewentualne punkty za Rzeźnie) - to co uzyskał przeciwnik. Otrzymany wynik porównujemy z tabelką:0 - 150 MP = 10 - 10 VP151 - 450 MP = 13 - 7 VP451 - 750 MP = 15 - 5 VP751 - 1050 MP = 17 - 3 VP>1051 MP = 20 VP - 0 VPDodatkowe punkty (podane wartości maksymalne):-Wczesniejsze zgłoszenie 2 punkt-Fajnie wykonana rozpiska+historia armii do 2 punktów (max po jednym za jedno i drugie)-Pełen WYSIWYG - czyli dostosowanie modeli do tego co jest w rozpisce (broń, tarcze itd) - 2 punkty-10 punktów za test wiedzy z flufu (Trylogia Tolkiena) po 1punkcie za pytanie- 12 za sekcję hobbystyczna:+5 punktów za malowanie+4 za konwersje (które nie podpadają pod wymogi WYSIWYG)+3 za podstawki- 4 punkty za najładniejsza armię na turnieju - po tajnym głosowaniu (głosować mogą wszyscy gracze i sędziowie na turnieju)- od 0-3 punktów za Fair Play podczas poszczególnych bitew przyznawane każdorazowo przez przeciwnika po skończonej bitwie - maksymalnie 9 minimalne 0. Jeśli ktoś dostanie 3 zera automatycznie kończy turniej na ostatnim miejscuRazem maksymalnie do zdobycia jest 100 punktów turniejowych.Poza zasadmi gry na turnieju obowiązują jeszcze trzy:-Główny sędzi ma ZAWSZE rację, jeśli uważasz że właśnie się pomylił przeczytaj jeszcze raz pierwszą część zdania.-Odwołać się od decyzji sędziego pomocniczego można tylko do sędziego głównego.-Zgłoszenie do turnieju jest równoznaczne z akceptacja regulaminu. Za pytania, o jego treść będą punkty karne (no chyba że pytanie jest o wyjaśnienie czegoś niezrozumiałego dla gracza).
Angmar:Bohaterowie:Witch-KingGolfimbulWarg ChieftainUpiór KurhanuWódz Carn DumPrzywrócony (Revenant)DuskwraithJednostki:WargWidmoWidmowy WargWojownik Carn DumOrkowieArmy of DeadBohaterowie:King of the DeadJednostki:Warrior Army of DeadArnor:Bohaterowie:AradorAragornArathornHalbaradRangers of the NorthJednostki:DunedainsGondor :BohaterowieAngborAragornBoromirCirionCorionirDenethorEanurBeregondImrahilGandalf BiałyMadrilDamrodMT CaptainDol Amroth CaptainJednostki:Axeman of LossarnachGuard of the Fountain CourtGuard of the CitadelRanger of GondorMT WarriorKnight of MTKnight of Dol Amroth (foot & mtd)Bowmen of MorthondBowmen of AnfalasClansmen of LamedonWarden of PelragirWarrior of Ringolo ValeWarrior of Pinnath GaelinMan at arms od DAAvanger Bolt ThrowerBattlecry TrebuchetOsgiliath VeteransShire Dobro:BohaterowieFrodo of the Nine FingersGandalf the GraySam GamgeePipin Took- Guard of the CitadelMerry Brandybuck -knight of the MarkPaladin TookFarmer MaggotLobelia Sackville-BagginsFredegar BolgerBrandobras TookBilbo BagginsJednostki:Hobbit MilitiaHobbit ArchersShirriffsShire Zło:Bohaterowie:Sharkey & WormJednostki:RuffiansDwarf Holds:Bohaterowie:DainBalinGimliMurin & DrarDwarf KingDwarf captainJednostki:Dwarf Warrior (Bowmen)Khazad GuardElven Havens:Bohaterowie:ElrondArwenGlorfindelGildorCirdanErestorGil-GaladElladan & ElrohirHigh Elf CaptainJednostki:High Elf WarriorElnaithIsengard:Bohaterowie:SarumanGrimaSharkuLurtzUglukVraskuUruh-Hai CaptainUruk-Hai ShamanWildman ChieftainDunlending CheftainJednostki:Trol z IsengarduWildmenUruk-Hai WarriorUruk-Hai ScoutWarg riderFeral Uruk-HaiDunlending WarriorsOrc WarriorBerserkerBalista +engineer teamUruk-Hai Demolition teamHarad:Bohaterowie:MadratSulladanMumakilHaradrim ChieftainCaptain of UmbarNumenorean LordHasharinJednostki:Haradrim WarriorHatadrim RiderSerpent RiderWatcher of KarnaCorsair of UmbarWarden of UmbarMarchant GuardMen of Numenor (Faithful):Bohaterowie:ElendilIsildurAnarionNumenoran CaptainJednostki;Men of NumenorMordor:BohaterowieGorbagGothmogGrishnakhKhamulNazgulShelobaShargatMouth of SauronWitch-KingDrughaz-NarTroll ChieftainOrk ShamanMordor UH CaptainOrk CaptainJednostki:Mogul GuardWarg RiderOrc TrackerOrc WarriorOrc of GorgorothMorannon OrcMOrdor Siege BowMordor CatapultMordor TrollMOrdor UHDead Marsh SpectresMorgul StalkersMoria:Bohaterowie:DrubuzGoblin ShamanGoblin CaptainGoblin Scavenger KingJednostki:Moria Goblin WarriorMoria DrumCave TrollGoblin RavagerGoblin ScavengerMountain TrollRohan:Bohaterowie:TheodenEomerGamlingEorlEowinaRohan CaptainOutriders of RohanErkenbrandTheodredJednostki:Rohan WarriorRider of RohanRohan Royal GuardShadow in the East:Bohaterowie:KhamulKhandish ChieftainKhandish KingKhandish Merencary CaptainEasterling CaptainJednostki:KataphraktKhandish RiderKhandish Merencary RiderKhandish MerencaryKhandish ChariotKhandish WarriorEasterling WarriorWoodland Realms:Bohaterowie:CelebornGaladrielaHaldirLegolasGwaihirDrzewiecRadagastWood Elf CaptainJednostki:Wood Elf WarriorEnt (+20p)Great EagleSojusze:a) The Last Alliance:Bohaterowie:- Elendil- Isildur (bez Pierścienia)- King of Men (Anarion)- Gil-Galad- Elrond- Glorfindel- Elf captain- Captain of Men- ErestorJednostki:- Warriors of Gondor- High Elf Warriors- Elnaith (WD)b) Pellenor Fields-GoodUwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)Bohaterowie:- Gandalf Biały- Merry- Pippin- Legolas- Gimli- Aragorn- Imrahil- Beregond- Kapitanowie ludzi- Halbarad- Rangers of The North- King of the Dead- Elladan+Elrohir- Theoden- Gamling- Eowina- EomerJednostki:- Gondor (wszystko)- Riders of Rohan- Rohan Royal Guard (konno)- Army of the Deadc) Morannon-GoodBohaterowie:- Gandalf Biały- Pippin- Legolas- Gimli- Aragorn- Imrahil- Beregond- Kapitanowie ludzi- Rangers of The North- Elladan+Elrohir- Gamling-Gwaihir- EomerJednostki:- Gondor (wszystko)- Riders of Rohan- Rohan Royal Guard-Warriors of Rohan-Great Eaglesd) Pellenor Fields-Evilbohaterowie:Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.Jednostki:Mordor i Harad. Jednostki z WD niedostępne!!!e) Defenders of the NorthBohaterowieFrodo of the Nine FingersGandalf the GraySam GamgeePipin Took- Guard of the CitadelMerry Brandybuck -knight of the MarkPaladin TookFarmer MaggotLobelia Sackville-BagginsFredegar BolgerBrandobras TookBilbo BagginsAradorAragornArathornHalbaradRangers of the NorthArwenaGlorfindelElladan& ElrohirJednostki:Hobbit MilitiaHobbit ArchersShirriffsDunedainsf) Helm's DeepRohan, Elfy Haldira + Haldir, Legolas, Arczi, Gandzio, GimliElfy Haldira możemy wystawić tylko jeśli wysatwiamy Haldira, mogą one stanowić max 50% armii, nie mogą mieć włóczni