trawa

Autor Wątek: "Powalczmy Literacko" Turniej WFB w Warszawie  (Przeczytany 1707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Husiat

"Powalczmy Literacko" Turniej WFB w Warszawie
« dnia: Maj 31, 2007, 08:12:00 pm »
UWAGA: wszyscy, którzy się zgłosili, a którzy do czwartku wieczorem nie dadzą swojej rozpy, są wyrzucani z listy. Na ich miejsce wchodzą rezerwowi również z rozpiskami wysłanymi.

Dzięki udostępnieniu sali przez sklep Morion oraz placówce art.bem mam zaszczyt zaprosić na turniej:

POWALCZMY LITERACKO

Jest to pierwszy przez nas organizowany turniej, mam nadzieję że się uda.  :wink: Przepraszam, że tak późno daję ogłoszenie, ale chciałem się wcisnąć w wolny termin jeszcze przed wakacjami i przed turniejem Kultu.
W związku z niedoświadczeniem jesteśmy otwarci na rady i propozycje :)
Termin: 9 czerwca 2007 roku (sobota)
Turniej odbędzie się w budynku Bemowskiego Centrum Kultury przy ulicy Górczewskiej 201. Jest to, jadąc od centrum, 500 metrów od Wola Parku. Jeżdżące tamtędy autobusy to:
171, 501, 523, 109, 154, 190 oraz 507
Wysiadamy na przystanku Konarskiego i widać wtedy masywny żółty budynek z boiskiem itp. Wchodzimy od ulicy Konarskiego.

Wejściówka: raczej darmowa. Niestety mamy ograniczenie co do stołów i dlatego limit wejściówek wynosi 24. Być może następnym razem uda nam się zdobyć trochę więcej stołów.

Zgłoszenia wraz z rozpiskami wysyłamy na adres: husiat@vp.pl
Za wysłanie rozpiski na więcej niż 3 dni przed turniejem otrzymujemy +2 do klasyfikacji generalnej.
UWAGA: rozpiskę proszę wysyłać w treści maila, na linuxie niektóre windowsowskie wordy i inne dokumenty się nie otwierają

Format: 1500p, limited, z ograniczeniami:
Dopuszczone DoW wraz z nieoficjalnymi przedmiotami, SoC dopuszczone tylko przy tych armiach, które nie posiadają jeszcze nowego Army Book'a.
Łuki na BSB zabronione.
Można używać proxów, o ile są one na podstawkach oryginalnych, o tych samych wymiarach i wypadałoby żeby model był podobny do tego co ma proxować (czyli np. Chaos Knight jako Errant)
Sztandary, ćwiartki i generałowie po 100 punktów.
Rozpiski są tajne aż do rozpoczęcia pierwszej tury, jednak jeżeli gracze chcą, mogą ujawnić swoje rozpiski.
Gramy na stołach 48x48 cali, na każdym będzie około 4 terenów (postaramy się żeby zazwyczaj było to: lasek, górka, bajorko i zaorane pole)
Obowiązują zasady 7ed. Prosimy też o przyniesienie Army Booka który może pomóc przy drugiej bitwie przeciwnikowi.
Obowiązkowo należy też wziąć miarkę, kostki, wzorniki (jeżeli używamy), rozpiskę i wypadałoby też zabrać klej. Dla przypomnienia przyda się też kartka do podliczania wyników z bitew oraz długopis.

Gramy 3 bitwy ze scenariuszami.
8.50-9.00      zapisy
9.00-11.00     pierwsza bitwa
11.00-15.00   druga bitwa
15.00-17.00   trzecia bitwa
17.00-19.00    ogłoszenie wyników

Scenariusze:
Scenariusze to na razie wersja beta, może będą może nie, sami się wypowiedzcie czy chcecie na nie zagrać.


I bitwa: Lord of the Rings
Na planszy jest pierścień. Jest on dokładnie na środku stołu i nie ma właściciela. Jeżeli jakiś oddział na nim stanie, przejedzie go lub dotknie choćby kantem, to obejmuje go w posiadanie (bez względu na to czy gracz tego chce czy nie) i zyskuje zasadę stubborn tak długo jak go posiada.
Jednostki nieumarłe jak np. TK lub VC w posiadaniu pierścienia mają -1 do sypania się.
Aby odebrać danemu oddziałowi pierścień, należy wybić do nogi oddział który go posiadał lub zagonić ten oddział. Jeżeli oddział uciekł poza plansze, to tak jakby zachował pierścień. Jeżeli zginie od ostrzału, to ustawiamy pierścień w miejscu gdzie zginął i można go wziąć na tej samej zasadzie. Jednak gracz, który pod koniec gry będzie posiadał pierścień, dostaje -100p do punktacji po bitwie. Pierścienia raz wziętego nie można porzucić.

II bitwa: Pieśń o Rolandzie
Gracze ustalają która strona atakuje a która się broni. Jeżeli nie mogą dojść do zgody, rzucają o to kostką. Strona broniąca się, to wojska dowodzone przez Barona Rolanda, tylnia straż. Atakujący zaś, to Arabowie. A teraz zasady:
Jeżeli atakujący wyczyści stół, dostaje +300 punktów. Jeżeli obrońca poniesie straty na ponad 1000p, nie licząc ćwiartek, generała, sztandarów itp. to atakujący dostaje +150p. Za zabicie barona (generała obrońcy) otrzymuje nie 100p, lecz 150p.
Jeżeli obrońca straci mniej niż 500p, nie licząc ćwiartek, generała itp. to obrońca zyskuje dodatkowe 200p.

A żeby było śmieszniej, gracze grają mecz-rewanż:
Pierwszą bitwę na tym scenariuszu gramy armią przeciwnika, następnie kolejną bitwę gramy już swoją armią. I tak z jednym graczem gramy dwie bitwy.

III bitwa: Wiedźmin
Na stole, dokładnie po środku, ustawiamy figurkę wiedźmina (prawdopodobnie przyznam każdemu stołowi jednego Night Goblina który będzie za niego robił). Wiedźmin co turę wykonuje ruch tak jak fanatyk, czyli 2D6 w losowym kierunku. Jeżeli wpadnie w jakiś oddział, liczymy to jak szarżę i przeprowadzamy walkę.  
Wiedźmin:
M: 2D6   WS : 7   BS: 5   S: 4/6   T: 4   W: 3   I: 9  A: 5  LD:10
Nosi Light Armour i Wiedźmiński Miecz (jak Great Weapon z tą różnicą, że uderza bez zasady zawsze ostatni)

Zasady specjalne:
Wiedźmiński los: wiedźmin, płatny zabójca potworów nie boi się niczego i nikogo dlatego też podlega zasadzie Unbreakable.
Mniejsze Zło: wiedźmin, wybierając zawsze mniejsze zło, nigdy nie goni.
Szybszy niż strzała: posiada Ward Save na 3+ przeciwko ostrzałowi.
Talizman wiedźmina: posiada MR równe 3.
Wiedźmiński miecz: ataki wiedźmina są magiczne.
Honor wiedźmina: wiedźmin zawsze przyjmuję challenge, ale nigdy go nie rzuca
Wiedźmińskie mikstury: co turę pije jedną z mikstur. Aby to określić, gracze co turę, przed wykonaniem jego ruchu, rzucają kostką jaką miksturę wypił. Każda działa tylko jedną turę, aż do wypicia następnej.
1-2  Leczy sobie jedną ranę
3-4 Otrzymuje zasadę Always Strike First
5-6 Otrzymuje +1T

Jeżeli gracz zabije wiedźmina, nieważne jak, dostaje +200 punktów.


0-150 - 10:10
151-300 - 11:9
301-450 - 12:8
451-600 - 13:7
601-750 - 14:6
751-900 - 15:5
901-1050 - 16:4
1051-1200 - 17:3
1201-1350 - 18:2
13501-1500 - 19:1
1501+ - 20:0

Przewidujemy ocenę malowania:
Modele pomalowane w:
100% - 3p
75% - 2p
50% - 1p
Oczywiście modele nie mogą być „popaćkane” farbą.

Podstawki na ponad:
75% modeli  2p
50% modeli  1p

Jakoś pomalowanych modeli (od 1-3 punktów)
Konwersje na modelach (0-1 punkt)
Jak prezentuje się armia (0-1punkt)

Razem do zdobycia za malowanie: 10p


Łącznie do zdobycia na turnieju: 92p (80 za bitwy + 10 za malowanie + 2 za wcześniejsze wysłanie rozpiski)

UWAGA: na terenie placówki art.bem obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu oraz palenia. Jeżeli zdarzą się takie przypadki, niestety będziemy zmuszeni do usunięcia delikwenta z turnieju. Można oczywiście wyjść na zewnątrz i wtedy nie mamy nic przeciwko.

Około 100 metrów od placówki jest pizzeria, zapewne podamy adres i numer telefonu. Postaramy się też aby przy każdym stole była kartka ze scenariuszami.

W razie jakiś zmian powiadomię i zmienię odpowiednio regulamin

Lista zgłoszonych:
1. Daniel "Manfred" Gronowski - WE
2. Bartosz ''Paku'' Pakulski - O&G
3. Kielon - WE
4. Halfing - Bretonnia
5. Maciek "Siemek" Siemianowski - Chaos
6. Shino - TK
7. Slanesh - Skaveni
8. Michał Mikulski "Nadill" - DE
9. Darek "Mobi" Olczak - DL
10. Jacek Kaczmarski - HE
11. Czarek "Czreq" Lasocki - HE
12. Paweł Guszkowski - Chaos
13. Maciej "Husiat" Husiatyński - DoW
14. Krzysztof "Fisch" Fischer - Skaveni
15. Marcin "Laska" Mieteń - VC
16. Bartek Szenk _ O&G
17. Rafał "Tigerius" Bieliński - Chaos
18. Michał "MiHaU" Kucharski - WE
19. Michał Dębowski - DE
20. Łukasz Mieteń - WE
21. Piotr "Dębek" Dębkowski - Bretonnia
22. Dastor - HE
23. Duke - Bretonnia
24. Krzysztof "Kysiu" Dąbkowski - Empire

Lista pełna, zostały miejsca rezerwowe :)

MIEJSCA REZERWOWE:
Niedbal - EW





(Może inaczej. Jak ktoś nie ma obok dopisanej armii, jaką gra, to znaczy że jeszcze nie mam jego rozpy :wink: )


 8) ZAPRASZAMY 8)

 

anything