Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: niedziela 17 czerwca
Zapisy: 9:00 – 9.45
Start pierwszej bitwy: 10:00
Wpisowe: 10 zł
Zgłoszenia zawierające imiona, nazwiska i rozpiski graczy należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 15.06 do godziny 16.00. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
REGULAMIN
I Kompozycja armii
1. Gracz wystawia armię na maksymalnie 500p
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli;
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater;
c) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką;
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda, Gollum, Sauron i Balrog.
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East”, „Fall of the Necromancer” , "The Two Towers" , „Ruin of Arnor” oraz „Khazad-dum”
6.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR.
http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf II. Rozgrywka
1. Gramy 3 bitwy po 1,5 h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, która wyrzuci więcej wybiera stronę, na której się wystawia. Drugi gracz decyduje, czy chce mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszyli się jako pierwsi.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Wybicie całej armii jest równoznaczne ze zdobyciem 500p, nawet jeśli rozpiska była złożona na
mniejszą ilość punktów
III. Scenariusze
1. Starcie czempionów
Po rozstawieniu jednostek każdy z graczy wybiera swojego czempiona (może to być normalna jednostka, niekoniecznie bohater). Gracz, którego Czempion więcej jednostek niż Czempion przeciwnika otrzymuje + 250 punktów. Jeśli Czempion zabije dwa razy więcej jednostek, niż Czempion przeciwnika otrzymuje + 500 punktów.
Zasada specjalna
„Abrakadabra”
Przy każdej próbie rzucenia (po zadeklarowaniu ilości kostek) czaru rzuć K6.
1 – czarodziej otrzymuje trafienie z S5 +1 trafienie za każdą kostkę powyżej 1
2-5 nic dziwnego się nie dzieje
6 – zaklęcie wychodzi automatycznie ze stopniem trudności obrony 6, a gracz nie traci punktów woli
strefa rozstawienia: 12 cali
2. Take and Hold
Dodatkowe punkty otrzymujemy za kontrolowanie pod koniec gry czterech punktów znajdujących się na środkach ćwiartek
Punkt uważany jest za kontrolowany, jeśli w odległości trzech cali od niego posiadamy więcej modeli niż przeciwnik. Każdy punkt jest wart 125 punktów.
zasada specjalna
„Konia, konia, królestwo za konia!”
modele kawaleryjskie otrzymują w turze, w której szarżowały +1 do F i S
strefa rozstawienia: 12 cali
3. Może tak ćwiarteczkę?
Gracz, który rozstawia się jako pierwszy może wystawić modele na terenie całej ćwiartki, ale nie bliżej niż 12" od środka stołu.
Przeciwnik wystawia się w przeciwległej ćwiartce , również zachowując odległość 12 cali od środka stołu.
Celem gry jest kontrolowanie ćwiartek przeciwnika i neutralnych.
Za każdą kontrolowaną ćwiartkę neutralną gracz otrzymuje 125 pkt.
Za kontrolowanie ćwiartki przeciwnika gracz otrzymuje 250pkt.
Za kontrolowanie własnej ćwiartki punktów nie ma.
Aby kontrolować ćwiartkę należy posiadać w niej więcej modeli. Za model w ćwiartce uważa się model którego podstawka w całości znajduje się na terenie danej ćwiartki.
Zasada specjalna:
„A więc będziemy walczyć w cieniu”,
Nad polem bitwy zaległy gęste chmury. Widoczność jest ograniczona do 12 cali.
IV. Punktacja:
1.Małe punkty:
-liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy;
- za wykonanie scenariusza do 500p
2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica do 75 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
75-150 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
151-225 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
226-300 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
301-375 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
376-450 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
451-525 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
526-600 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
601-675 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
676-750 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 751 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
3. Hobby
a) Klimat armii
-armia klimatyczna +5vp
-armia nieklimatyczna -5 VP
b) Czytelną i bezbłędną rozpiskę przysłaną w terminie do 16 czerwca na adres glorfindel@buziaczek.pl w formacie: txt, xls, doc, rtf (należy ją posiadać również na turnieju!!!) +2 VP
c) WYSIWYG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
d) Konwersje do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
e) Pomalowanie armii
+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z w/w)
Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!
f) Ogólny wygląd armii:
0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
Jakość wykonania podstawek nie jest punktowana osobno, wlicza się natomiast w ogólny wygląd armii.
V. Przepisy porządkowe.
1. Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej. Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.
4. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grali gracze. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu graczy. Czyli każdy pilnuje własnych śmieci.
5. Czas liczymy według zegara znajdującego się na biurku sędziów.
6. Czas przeznaczony na fazę ruchu to trzy minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.