trawa

Autor Wątek: Knights of the Force  (Przeczytany 2372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sorius

Knights of the Force
« dnia: Czerwiec 09, 2007, 02:07:52 pm »
Zapewne slyszeliscie o tym modzie do Jedi Academy. Jesli nie to pozwole sobie zacytowac tekst z oficjanlej strony (kotf.com) :

Cytuj
Knights of the Force
 
Knights of the Force 2.0 jest Modem do gry Jedi Academy, nad którym prace trwaly od 2003-2007 roku. Poprzednia wersja 1.0 zostala stworzona i wypuszczona na gre Jedi Outcast w roku 2002. Knights of the Force (KotF) jest rozszerzeniem, które dodaje do Jedi Academy nowe poziomy, postacie, lokacje, bronie oraz pojazdy odwzorowane na podstawie 6 filmów, kreskówek i komiksów. MOD ten pelni równiez funkcje rozbudowanej Encyklopedii Star Wars.
 

 
Wprowadzenie
 
KotF oferuje: 100 nowych bohaterów Star Wars, 150 skinów, 70 mieczy swietlnych, 40 pojazdów, 50 nowych lokacji, 130 NPCów, ok 40 nowych ulepszonych menus'ów, 70 map do trybu MultiPlayer, oraz nowe CD Menu. Wszystkie przedstawione powyzej ulepszenia znajduja sie na 2 plytach CD (1.4 GB), a aplikacja wymaga 3.5 GB wolnego miejsca na dysku.
 
Mapy i modele zostaly poprawione wedlug standartów filmowych, dzieki czemu wygladaja teraz bardziej realistycznie. Wszystkie mapy dostosowane sa do obslugi BOT'ów. Dodatkowo najlepsze 30 lokacji z Jedi Outcast ( w wiekszosci mapy z filmów Star Wars) zostaly przekonwertowane i podniesione do standardu Jedi Academy.
 

 
KotF jest tworzony równolegle w 6 jezykach. Oto one: Turecki, Angielski, Niemiecki, Hiszpanski, Francuski orar Portugalski. KotF oferuje równiez ponad 50 cut-scenek i filmików, oraz okolo 30 nowych utworów muzycznych. Aby dac graczowi pelen dostep do wyzej wymienionych map i poziomów, twórcy KotF skonstruowali nowy interface menu. Niektóre z jego opcji to: KotF Add/Load Menu System , KotF Player Menu System i KotF CD Menu. Dodatkowe funkcje i rozmaite opcje uzupelniaja liste udogonien. Ponadto KotF uruchamia sie niezaleznie od Jedi Academy i jego plików modyfikacji, co znaczy ze ma oddzielna baze danych i pliki modyfikacji. Pozwala to graczowi na bezproblemowa zabawe, bez obawy ingerencji w modyfikacje dotychczasowo zainstalowane. Po instalacji KotF'a, gracz moze kontynuowac prace nad innymi modyfikacjami czy projektami ( Ta opcja dostepna bedzie TYLKO w pelnej wersji, demo jej NIE posiada)
 
Knights of the Force jest zarówno modyfikacja Singleplayer jak i Multiplayer..
 
Tryb Singleplayer :
 
KotF jest wypelniony nowymi funkcjami i opcjami które pozwola Tobie na ukonczenie Jedi Academy w trybie Singleplayer na wiele sposobów. Mimo ze Jedi Academy jset wspaniala gra, jej twórcy nie ukazali jej potencjalu w calosci (prawdopodobnie z powodów marketingowych badz strategii). Gra posiada wiele funkcji i kodów które nie zostaly ukonczone, badz po prostu ich nie wykorzystano w koncowej wersji gry. KotF wykorzystuje wyzej wspomniany potencjal do granic mozliwosci, co czyni gre bardziej realistyczna, i sprawia ze przygoda w swiecie Star Wars staje sie jeszcze przyjemniejsza. Wszystko to okupione ciezka 4 letnia praca, polegajaca na aktywacji i ulepszaniu funkcji pominietych przez autorów. Kody zródlowe do trybu singleplayer nie zostaly opublikowane, mimo to KotF daje kazdemu dostep do opcji które wydawalyby sie niemozliwe do odblokowania, np.: automatyczne ladowanie klasy zalezne od wybranej postaci, usuwanie zapisów gry zarówno spod menu jak i przez konsole, naprawione animacje podczas zmiany miecza z obustronnego, na jednostronny, nowe klasy Droideki i Super Barrledroida, mozliwosc zabicia Class_bobafetta z klas NPC, poprawiony tryb walki, podwójne pistolety Jango Fetta, niespotykana nigdzie indziej mozliwosc konfigurowania NPCów, po'prawki masy bledów, lecz to jeszcze nie wszystko...
 

 
Pasek pozwalajacy graczowi na zmiane szybkosci gry, oraz nowe menu trybu zmiany kata kamery to kolejne nowosci. Kolejna z nich jest opcja pasków stanu zdrowia, poprzez jej wlaczenie nad glowami naszych przeciwników pojawiaja sie paski ich stanu zdrowia. Bardzo realistyczny rozbiór mieczy swietlnych i broni bialej to kolejne juz ulepszenie. Opcja nastepna to "Realistic Lightsaber" która powoduje ze gra staje sie o wiele przyjemniejsza, gdyz po jej wlaczeniu miecz swietlny zachowuje sie tak jak to mielismy okazje ogladac w filmach, widzimy to na przyklad podczas dotykania nim przedmiotów lub przeciwnika (nawet wtedy gdy nie walczymy, czyli prostymi slowy niechcacy przejedziemy nim po scianie czy jakiejs przypadkowo napotkanej postaci). Bronie Gamorrean, Tusken'ów, Weeguay'ów, Gran'ów i innych postaci powoduja ze nasz bohater krwawi (wlócznie, kije tuskenskie, maczugi, topory). Ta opcja moze byc regulowana z menu KotF CD. Dodani zostali nowi przeciwnicy i ich bronie, na przyklad Weeguay'e z tarczami i pochodniami, Destroyer Droideka, Super Battledroid oraz czteroramienny General Grevious. Wszystkie te postacie spotkamy w trybie singleplayer.
 

 
130 nowych NPC'ów w KotF'ie zostalo zedytowanych, teraz ich AI jest wyzsze ;) Skutkiem tych dzialan jest wierne odwzorowanie ich charakterów zgodnie z kanonem Star Wars. Mozliwe to bylo dzieki konfiguracji npc, niespotykanej w zadnym innym modzie dotychczas. Dodatkowe filmiki i cut-scenki zostaly dodane do nowych poziomów, dzieki czemu gracz poczuje klimat Star Wars jak nigdy wczesniej w Jedi Academy. Oryginalne glosy filmowych postaci zostaly wykorzystane do "udzwiecznienia" 100 nowych postaci. Animacje "mission completed" i "mission failed" zostaly dodane do kazdego poziomu. Interfejs i muzyka w KotF'ie zostala zrekonstruowana aby zachwycic fanów Star Wars. Opcje napisów pod filmikami zostaly ulepszone, dodane jezyki Turecki i Portugalski. Ponadto pliki dzwiekowe dla trybu JA: Multiplayer w jezyku Tureckim.
 

 
KotF Player Menu system
 
Dzieki temu systemowi nie bedziesz juz musial zaczynac gry jako padawan. Ten ulepszony system menu ukazuje sie zaraz po wybraniu postaci na poczatku gry. Mozesz w kazdej chwili przejsc do tego menu z KotF Add/Load Menu system, gdzie 100 oryginalnych postaci ze swiata Star Wars zostalo rodzielonych na 6 grup: Lordowie Sith, Mistrzowie Jedi, Lowcy Glów, Sily Rebeliantów, Sily Imperium oraz Kupcy & Obcy. Znajduja sie tam równiez szczególowe informacje na temat kazdej postaci, takie jak: historia postaci, Bron, Ubiór, Wzrost i moce którymi sie posluguje. Informacje te pokazuja sie zaraz po wybraniu postaci. Na przyklad gdy wybierzesz Darta Vadera otrzymasz info na temat jego fizycznych zdolnosci, mocy którymi sie posluguje i miecza swietlnego. W przypadku gdy wybierzesz przedstawiciela rasy Gamorrean zamiast mocy pojawia sie 2 vibrotopory. W skrócie menu to pozwala na stanie sie kims wiecej niz tylko padawanem. Ekran wyboru mocy czy stylu walki mieczem swietlnym przed kazdym nowym poziomem znika. Wszystko po to abys mogl zmienic swoja postac w dowolnym czasie.
 

 
KotF Add/Load Menu System
 
To menu jest chyba najbardziej imponujacym udogonieniem KotF'a. Pojawia sie ono po nacisnieciu przycisku "K" podczas gry, lub podczas ekranu umiejetnosci w Jedi Academy. Za jego pomoca mozesz zmienic skin swojej postaci. Masz do wyboru jeden ze 150 innych, dostepnych w KotF'ie. Mozesz zmienic równiez swoje uzbrojenie. Do wyboru masz bron ciezka, badz jeden z 70 oryginalnych mieczy swietlnych z uniwersum Star Wars. Oprócz tego mozesz w dowolnym momencie zmienic (wybierajac mape z listy) lub stworzyc pojedynek Twoich marzen. Wystarczy ze nacisniesz "N" podczas gry, i wybierzesz sobie przeciwnika. Masz z czego wybierac, gdyz KotF zawiera 130 nowych NPC'ów (moga byc Twoimi sprzymierzencami badz przeciwnikami). Zmiana strony Mocy tez nie jest juz problemem. Jednym kliknieciem mozesz z Praworzadnego Jedi, stac sie Krwiozerczym Lordem Sith. Wiecej informacji w KotF CD Menu System
 

 
KotF CD Menu System
 
To rewolucyjne, znów niespotykane wczesniej menu pozwala na wybór nowych funkcji pojawiajacych sie w KotF'ie zanim w ogóle wejdziesz do gry. Nawigacja w tym menu odbywa sie poprzez animowany panel, zawierajacy opcje regulacji efektów tegoz okna. Dzieki temu menu bez problemu rozpoczniesz przygode KotF w trybie single, lub multiplayer. Kiedy wybierzesz opcje Single Player, pojawia sie 3 mozliwosci wyboru. Pierwsza z nich przeniesie Cie bezposrednio do gry. Druga to Select Mission menu, czyli menu wyboru misji które sa odwzorowaniem filmowych scen walki. Lista jest dosc pokazna, gdyz zawiera 50 nowych etapów uszeregowanych zgodnie z chronologia Star Wars. Wybierasz plansze, strone mocy, oraz postac w jaka chcesz sie wcielic i jazda ^^ (dziala to na takiej samej zasadzie jak CD menu w demie KotF). Na przyklad gdy wybierzesz Epizod 1. ujrzysz Obi-Wana i Qui-Gona uciekajacego ze statku Federacji Kupieckiej, gdzie mozesz wybrac 3 rózne postacie. Wybierasz jedna z postaci, a gra automatycznie dostosowuje grywalnosc i scenariusz. W tym przypadku masz do wyboru Obi-Wana, Qui-Gona lub Droideka. Po tym jak wybierzesz kim chcesz grac, przeniesiesz sie niezwlocznie w tryb rozgrywki.
 

 
Trzecia opcja jest menu NPC Add/Remove (dodaj/usun NPC'a). Jest ona skierowana do fanów Star Wars którzy chca stworzyc pojedynek czy epizod swoich marzen. Wszelkie granice dotyczace dodawania NPC'ów tutaj znikaja. Jak juz wielokrotnie bylo wspominane KotF oferuje 130 nowych niezaleznych postaci, ale przez ograniczenia samej gry Jedi Academy, gra nie moze sobie poradzic z tak duza iloscia i "sie wywala". Kazdy z graczy ma inne potrzeby, dlatego aby je zaspokoic powstalo to menu. CD menu zawiera informacje na temat wszystkich 130 postaci wraz ze zdjeciami. Wybierasz kogo chcesz, jednak ich liczba nie moze przekroczyc 30. Po dodaniu NPC'ów do listy mozesz wprowadzic ich do gry jako przeciwników badz sprzymierzenców. Robi sie to poprzez menu KotF Add/Load Menu System > Add NPC. Ustawienia te nie ulegaja samoczynnej zmianie, dopóki Ty ich nie zmodyfikujesz. Funkcja ta nie ma wplywu na dzialanie lokacji Jedi Academy czy map KotF'a.
 

w CD menu widnieja równiez sekcje Help & Options, podzielone sa na 3 podgrupy:1 Help Center(centrum pomocy) 2. New Options oraz 3.KotF-Update. Zawieraja one linki do strony i forum dyskusyjnego projektu KotF, informacje od twórcy, tzw creditsy, oraz lista tips & tricków. W podmenu New Options mozesz zmienic jezyk w grze oraz konfigurowac opcje widocznosci krwi czy efekty mieczy swietlnych. Mozesz zmienic równiez poziom realizmu grafiki i animacji wylaczajac efekty czerwonej Force Grip i zielonej Force Protect. W dziale KotF-Update znajdziesz link do najnowszej wersji KotF'a.
 

 
KotF Multi Character System
 
Ta funkcja pozwala Ci kontrolowac wiecej niz jedna postac jednoczesnie, Dostepna jest w niektórych specjalnych poziomach gry. Na przyklad w Epizodzie 2. Kamino Jango. W pelnej wersji tego poziomu bedziesz gral zarówno Jango, jak i jednostkami Arc Troopers aby zabic Obi-Wana Kenobi. Domyslnie opcja ta jest ustawiona w scrollu myszki, gdy przesuniesz go do góry wybierzesz nastepna jednostke arc Trooper lub Jango Fetta jesli akurat to bedzie jego kolej. Postac która zostawisz bez kontroli bedzie dalej walczyc (obejrzyj filmiki wersji Beta videos po wiecej informacji). Poziomów z wykorzystaniem tego sytemu jest znacznie wiecej.
 

 
Na temat nowych poziomów
 
W niektórych lokacjach przechodzisz do nastepnego watku przez wygrywanie I podazanie zgodnie ze scenariuszem filmów. Dla niektórych poziomów wybranych z menu KotF CD Menu, wybierajac postac i strone mocy uzyskasz alternatywne zakonczenie. W nieomal wszystkich etapach gry mozesz wybrac czy chcesz grac po Jasnej czy Ciemnej stronie mocy. Kazdy poziom ma swój wlasny filmik wprowadzajacy na poczatku, i w kadym poziomie wybór sciezki mocy ma odzwierciedlenie w toku rozgrywki.
 

 
Rekojesci mieczy swietlnych, Moce, Ubrania, fabula w tym epizodzie a nawet ich ruchy (Imperator nie uzywa miecza i nie skacze w epizodzie 6.). Wszystko to plus muzyka i dbalosc o szczególy wzbogacaja rozgrywke, buduja atmosfere wokól gry i sprawiaja ze jest ona bardziej realistyczna. Uwidacznia sie to w niektórych etapach gry, w których pewne moce sa zablokowane, animacje ulegaja zmianie. Niektóre etapy blokuja równiez mozliwosc Zapisu i Ladowania gry.Ladowanie nowych map czy modyfikacji stalo sie prostrze i przede wszystkim szybsze. Nie wspominajac o poprawionych, licznych bledach Jedi Academy.
 

 
Nowe Poziomy
(Sa ta same tytuly misji, niektóre z nich zawieraja specjalne etapy)
 
SW Episode I Escape from Trade Federation ship
SW Episode I Gungan City (bonus)
SW Episode I Tatooine Darth Maul attacks (Quigon v.s Dart Maul)
SW Episode I Gungan hunt on Naboo hills (bonus)
SW Episode I Duel of the Fates (Obi-wan ,Quigon v.s Dart Maul)
SW Episode I Fear is my ally (Dart Maul v.s Obi-wan)
SW Episode II Coruscant Bar's street (bonus)
SW Episode II Jango's Escape (Obi-wan v.s Jango Fett)
SW Episode II Revenge of the Anakin (Tusken Camp)
SW Episode II Geonosis Arena
SW Episode II Battle of Geonosis
SW Episode II Count Dooku's Escape (Obi-wan, Anakin v.s Dooku)
SW Episode III Invisible hand (Obi-wan, Anakin v.s Count Dooku)
SW Episode III Battle of Utapau
SW Episode III General Grievous's Escape (Obi-wan v.s Grievous)
SW Episode III Battle of Mygeeto
SW Episode III Attack on Jedi Temple
SW Episode III Battle of the Heroes (Anakin v.s Obi-wan Kenobi)
SW Episode III You are under arrest my Lord (Mace v.s Palpatine)
SW Episode III The Emperor (Darth Sidious v.s Master Yoda)
SW Episode IV Tantive IV Assault
SW Episode IV Mos Eisley Spaceport (bonus)
SW Episode IV Escape from Death Star
SW Episode V Battle of hoth
SW Episode V Vader's Chamber (bonus)
SW Episode V Duel at Bespin (Darth Vader v.s Luke)
SW Episode VI Escape from Jabba's Palace
SW Episode VI Jabba's Sail barge
SW Episode VI Endor platform (bonus)
SW Episode VI Ewok Village (bonus)
SW Episode VI Duel in the Throne room (Darth Vader,Luke,Palpatine)
SW Episode x Grievous The Jedi Hunter (bonus)
oraz wiele innych nienazwanych etapów spejalnych...
 

 
Ulepszenia wersji Multiplayer:
 
Wszystkie mapy w trybie multiplayer obsluguja boty, co znaczy ze mozesz grac z przyjaciólmi, jak i z komputerem. Jednostki sprzymierzone nie walcza miedzy soba, lacza sily w walce z wrogiem. Mapy w grze sa uszeregowane wedlug chronologii filmowej, a screeny mapek zostaly poddane odswiezeniu. Nowy system botów zaaplikowany w KotF'ie pozwala na podglad miniaturek botów na liscie, na której sa one uszeregowane od dobrych po te zle. Imiona dobrych postaci sa zielone, a zlych na czerwono. Dzieki temu usprawnieniu latwiej jest znalezc serwery obslugujace KotF'a i inne popularne modyfikacje.
 

 
Tryb Multiplayer w Knights of the Force jest jeszcze bardziej funkcjonalny. Gracze moga wybrac sposród 150 róznych skinów, uszeregowanych w 6 grup: Lordowie Sith, Mistrzowie Jedi, Lowcy Glów, Sily Rebelii, Sily Imperium, Kupcy & Obcy. Te 6 kategorii sa w dwóch druzynach. Ligot Side i Dark Side. Z nowym systemem menu mozliwym stalo sie wybranie specjalnych opcji dla kazdej z postaci. Na przyklad: gdy wybierzesz Darta Vadera uslyszysz: "I'm your father!" podczas ogladania jego modelu 3D. Bedziesz równiez mógl obejrzec jego miecz swietlny, moce którymi sie posluguje, informacje na jego temat. Po nacisnieciu "ok". bedziesz mógl korzystac z przypisanych do danej postaci mocy i przedmiotów. Kazdy skin ma odrebna osobowosc i umiejetnosci. Oznacza to ze nie bedzie sytuacji w której jednostka stormtroopera bedzie biegala z mieczem swietlnym.
 

 
W grupowych Deatmatchach I CaptureTheFlag'ach nie ma juz czerwonychi niebieskich druzyn. W KotF sa tylko druzyny Dark Side i Light Side. Jesli wybierzesz Luke'a Skywalker'a automatycznie bedziesz w druzynie LS.Tak samo w trybie Singleplayer, mozesz teraz grac z róznych perspektyw. W skrócie KotF jest stworzony aby obslugiwac wiele broni z trybu single player, równiez w trybie multi player. Mimo ze zasady trybu single i multi sa odmienne, niektóre menu które na pierwszy rzut oka sa takie same, zostaly przebudowane, ponownie skonfigurowane i starannie przetestowane. Wiecej informacji na temat trybu multiplayer bedzie opublikowanych po premierze KotF. Co wiecej powstaje patch który pozwoli modom takim jak Force Mod III i Jedi plus dzialac poprawnie z KotF'em. Jak juz wspominalem wczesniej KotF ma wlasna baze, i foldery modyfikacji. W ten sposób mody specjalne wspólpracujace z KotF dostosowuja sie do niego.


Mod ma sie pojawic w przeciagu kilku dni poniewaz sa poprawiane bugi wykryte na jakis targach w Turcji.

Offline Col. Frost

Knights of the Force
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 10, 2007, 11:04:26 pm »
Tak słyszałem o nim i czekam z niecierpliwością. Mod ma się ukazać dokładnie w przyszłym tygodniu, no ale data premiery była już przekładana tyle razy, że podchodzę do tego z pewnym dystansem, aczkolwiek pełen nadziei, że jednak to będzie tym razem.
Sam mod można by polecić nawet tym, którzy nie są specjalnie zainteresowani światem SW, jako przykład, że i "amator" potrafi coś zrobić. Właściwie słowo "amator" jest obraźliwe dla autora projektu - Tima, no ale jakoś nie znalazłem lepszego określenia i dlatego wsadziłem je w cudzysłów.

 

anything