Autor Wątek: Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa  (Przeczytany 14576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline khazad

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« dnia: Czerwiec 28, 2007, 02:31:36 pm »
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings

Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: sobota 7.07.07
Zapisy: 9:00 – 9.45
Start pierwszej bitwy: 10:00
Wpisowe: 7,77zł + 2,23zł podatku
Sędziują: Glorfindel i Khazad

Zgłoszenia zawierające imiona, nazwiska i rozpiski graczy należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 6.07 do godziny 16.00. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.

Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.

REGULAMIN



I Kompozycja armii

1. Gracz wystawia armię na maksymalnie 777p
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli;
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater;
c) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką;
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda, Gollum, Sauron i Balrog.
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East”, „Fall of the Necromancer” , "The Two Towers" , „Ruin of Arnor” oraz „Khazad-dum”
6.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR.
http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf


II. Rozgrywka

1. Gramy 3 bitwy po 2h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, która wyrzuci więcej wybiera stronę, na której się wystawia. Drugi gracz decyduje, czy chce mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszyli się jako pierwsi.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Wybicie całej armii jest równoznaczne ze zdobyciem 777p, nawet jeśli rozpiska była złożona na
mniejszą ilość punktów
6. Wybicie całej armii przeciwnika jest równoznaczne z wygraniem scenariusza.



III. Scenariusze


1. Nie brać jeńców!

Celem scenariusza jest wybicie wrogiej armii do 1/7 jej początkowego stanu.

Zasada specjalna
Siedem Plag Warszawskich

Przed rozpoczęciem bitwy każdy z graczy pod kontrolą drugiego rzuca 2k6. Wylosowaną plagę może nasłać na armię przeciwnika.

2-3   Nie było suchego chleba dla konia : wszystkie konie/wargowie przeciwnika umierają. Nie wykonuje się rzutu za test upadku jeźdźców. Użycie plagi deklaruje się na początku bitwy.

4-5 Wojownicy też chcą podwyżek! : przez jedną fazę walki wszystkie jednostki przeciwnika otrzymują modyfikator -1 do rzutu na wygranie Walki. Jest to kumulatywne z użyciem broni dwuręcznej, aurą Shade’a, itd. Użycie plagi deklaruje się na początku fazy Walki.

6-7 Remonty dróg : wszystkie jednostki przeciwnika przez trzy pełne tury mają obniżony ruch o połowę. Użycie plagi deklaruje się przed rzutem na pierwszeństwo.

8-9 Przemienienie alkoholu w wodę : Wartość Odwagi wszystkich jednostek jest obniżona o połowę(zaokrąglane w dół) na dwie pełne tury. Użycie plagi deklaruje się przed rzutem na pierwszeństwo.

10 Chyba założę rodzinę : Wartość Walki wybranej jednostki przeciwnika jest obniżona o połowę(zaokrąglane w dół) na całą bitwę. Użycie plagi deklaruje się na początku bitwy.

11 Nic nie widzę w tym tłumie! : wartość Strzelania wybranej jednostki zostaje podwyższona do 6 na całą bitwę. Użycie plagi deklaruje się na początku bitwy.

12 Róbta co chceta : gracz wybiera jedną z powyższych plag.


strefa rozstawienia: 12 cali




2. Skarby widzę, widzę skarby.

W linii na środku stołu zostają rozstawione 3 skarby(jeden na środku i dwa oddalone od niego o 18”).
Skarb mogą przenosić tylko modele piesze, dwa z normalną prędkością, jeden z połową. Modele z S6 lub więcej niosą skarb z pełną prędkością. Podniesienie skarbu zajmuje całą turę, przekazanie także. Skarbu nie można wynieść za krawędź stołu.
Jeden skarb jest wart 200pkt.

strefa rozstawienia: 6 cali




3. Wędrówka w ciemnościach.

Celem scenariusza jest przeprowadzenie 1/7 modeli przez krawędź w strefie rozstawienia przeciwnika.

Zasada specjalna

Ograniczenie widoczności do 12 cali

Strefa rozstawienia: 10 cali od rogu stołu.




IV. Punktacja:

1.Małe punkty:

-liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy;
- za wykonanie scenariusza do 600p

2.Punkty zwycięstwa (VP):

O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 120 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
121-240 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
241-360 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
361-480 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
481-600 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
601-720 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
721-840 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
841-960 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
961-1080 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
1081-1200 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1200 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0

3. Hobby

a) Klimat armii
-armia klimatyczna +5vp
-armia nieklimatyczna -5 VP

b) Czytelną i bezbłędną rozpiskę przysłaną w terminie do 6 lipca na adres glorfindel@buziaczek.pl w formacie: txt, xls, doc, rtf (należy ją posiadać również na turnieju!!!) +2 VP


c) WYSIWYG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!

d) Konwersje do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)

e) Pomalowanie armii

+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z w/w)

Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!

f) Ogólny wygląd armii:

0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
Jakość wykonania podstawek nie jest punktowana osobno, wlicza się natomiast w ogólny wygląd armii.


V. Przepisy porządkowe.

1. Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej. Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.
4. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grali gracze. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu graczy. Czyli każdy pilnuje własnych śmieci.
5. Czas liczymy według zegara znajdującego się na biurku sędziów.
6. Czas przeznaczony na fazę ruchu to trzy minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline Kalins

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2007, 11:51:46 am »
Hey,

postuluję o zmianę pkt 6-7 w scenariuszu "Nie brać jeńców". Toż to ludzie będą się poważnie zastanawiać, czy jest sens zabierać kawalerię / wargów, a tej nadal nie jest (moim zdaniem) zbyt dużo na stołach. Planowałem wystawić pikną watahę na wargach, a tak to nici.

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź".

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 29, 2007, 12:03:30 pm »
na pewno nie zlikwidujemy, ale możliwe sa przesunięcia, bo 7 i 6 wypadają częściej niż 2 -3 ,

scenariusze pisał Khazad i on decyduje
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Kalins

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2007, 01:32:11 pm »
Ok - skoro nie można wyrzucić, to chociaż może przesunąć, choć nadal uważam, że jest to dosyć mocny punkt, który nie premiuje zabranie ze sobą dużej liczby kawalerii.

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź".

Offline Ezekiel-san

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2007, 01:58:43 pm »
To dajmy w drugim scenariuszu przy skarbach jakiś bonus dla kawy np. przenoszenie jednym modelem kawy skarb bez minusów.

Offline Kalins

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2007, 02:05:54 pm »
Ano właśnie - dobry pomysł Ezekiela - skoro mocno krzywdzimy w pierwszym, to dajmy nagrodę w drugim.

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź".

Offline Ezekiel-san

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2007, 02:28:19 pm »
Chociaż teraz tak myślę, że to nie jest dobre wyrównanie. Bo jednak bonus jest pewny, a krzywda możliwa.

Offline khazad

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2007, 06:46:50 pm »
Owszem Kalinsie, ta plaga niezwykle krzywdzi armie oparte na kwalerii, ale w dwóch pozostałych scenariuszach mobilność jest niezwykle przydatna.
Chciałem zrobić scenariusze które nie promują zadnego typu armii. I tak w pierwszym tniemy armie walczące i drogich bohów, w drugim powolne masówki a w trzecim armie strzelające.
Nie dam bonusu dla kawalerii w drugim scenariuszu, ale zamienię plagę "Nie było suchego chleba dla konia" z "Remonty dróg".

pozdrawiam
P.S. Na kolejne pytania/problemy odpowiem dopiero w poniedziałek.
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline Kalins

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2007, 07:38:56 pm »
Khazadzie, dziękuję za wyrozumiałość i zmianę punktów.  ;)

Pozdrawiam,
Kalins
Powiedz Mitril i wejdź".

Offline Great_Evil

Re: Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2007, 10:44:05 am »
Cytat: "khazad"
Przed rozpoczęciem bitwy każdy z graczy pod kontrolą drugiego rzuca 2k6.


czyli ze przeciwnik wie co wylosowales?  :?
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline _LECHU_

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2007, 05:56:41 pm »
Przeciwnik i tak zauważy... chociażby jak zdejmiesz wszystkich konnych albo jak bedziesz sie ruszał z połową ruchu itp... więc chyba lepiej żeby wykonał rzut przy tobie...

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 02, 2007, 09:27:04 am »
lista zgłoszonych:


1. Potworek
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Ezekiel-san

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 02, 2007, 02:00:46 pm »
Mnie nie będzie, śpijcie spokojnie :badgrin:  :lol:  ;)

Offline Theoden91

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 02, 2007, 03:58:59 pm »
Mnie też, więc nudno będzie.
Ponieważ jesteś młody!
Chcesz uciec od obłudy!
Twój ojciec nienawidzi Cię!" T.Love - "Dlatego", "I hate Rock'n'Roll"
Ja być Moryc - padawan i giermek Juliana XIII

Offline Kubbek1

Turniej Ligi Mazowieckiej 7 lipca, Warszawa
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 02, 2007, 05:33:53 pm »
Bez Ciebie żadna lampa się nie stłucze  ;) .
b]Padłeś? Powstań! Mitril[/b]

 

anything