Autor Wątek: +++Początek z WH40K+++  (Przeczytany 6899 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Intel

+++Początek z WH40K+++
« dnia: Październik 18, 2007, 03:53:47 pm »
Witam, od paru lat gram w WFB. Teraz zdecydowałem się zacząć przygodę z 40k.Po pierwsze chciałem się dowiedzieć o zaletach i wadach tego systemu (w porównaniu do WFB). Po drugie chciałem uzyskać podstawowe informacje dotyczące stylu gry poszczególnych armii i ich krótką charakterystykę. Z góry dziękuje za odpowiedzi (sami wiecie jak ważny jest początek ;) )

Offline Hang Man

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2007, 04:01:17 pm »
Ogólnie chyba największą wadą WH40k jest turowość gry, która w praktyce polega na wyrywaniu sobie sekwencyjnie krwawych dziur przy pomocy duzych dział.
Np. AT-43 rozwiązał ten problem w bardzo fajny sposób.

Ale skoro grałeś w battlu, to wiesz jak to wygląda.

Ogólnie w 40k doswiadczysz większej ilości strzelania niż battlu, jednak close comabat znajdzesz również w dużej, zakrwawionej dawce.

System jest też moim zdaniem mniej konfliktogenny i ma bardziej wyluzowanych graczy (moje powody, dla których skończyłem z WFB)

Co do stylu gry: Armii jest masa, tak więc może powiedz jakie ci sie fluffowo i wizualnie podobają, to zaczniemy myślec. :)
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.

Offline Intel

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2007, 04:07:49 pm »
Dzięki za tak szybką odpowiedź :)  
Chodzili mi po głowie SM i CSM, IG może Tau.

Offline mlodyrs

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2007, 07:29:46 pm »
W tym wątku znajdziesz krótką charakterystykę części armii. http://www.forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=24741

Offline Hang Man

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2007, 12:07:31 am »
Tak pokrótcce ode mnie o SM i IG (obiema armiami gram lub tez grałem tak więc czuję się w miarę upoważniony do odpowiedzi)

IG: O ile SM, CSM i cała reszta armii to albo: super-żołnierze/biologiczne maszyny do zabijania/ obcy o nadnaturalnej percepcji, inteligencji sile

To przeciętny gwardzista jest po prostu: człowiekiem.

Zwykły szeregowy przechodzi zazwyczaj 3 miesieczne szkolenie, po którym trafia na front. W ciągu 2 pierwszych dób jest traktowany przez starszych stażem jako chodzący trup, gdyż odestek śmierci "kotów" sięga czasami nawet 90%.

Ogónie IG (Imperial Guard) służy raczej utrzymania władzy na zdobytych planetach, jak i zapewnienie bezpieczeństwa mieszkającym tam obywatelom Imperium. Są tez pierwszą linią obrony w czasie ataku na planetę. Oczywiście, przy większych kampaniach, niezliczone oddziały IG są również wysyłane do wrogich światów, jednak "ostrzem włóczni" zawsze są Adeptus Astrates, czyli Space Marines.

Co do samego stylu gry:

Imerialna Gwardia posiada najepsze czołgi w grze: Stosunek cena/pancerz/uzbrojenie umieszcza pojazdy IG w ścisłej czołówce.

Do tego dochodzi tania jak barszcz piechota, o kiepskim pancerzu, umiejetnościach strzeleckich i moralach, jednak jej ilośc bywa czasami naprawdę przytłaczająca.

Głównymi wadami IG jest niemalże kompletny brak skutecznych jednostek do walki wręcz, jak i ogólna niska mobilnośc armii, a co za tym idzie brak grywalnych chwytaczy objectiwów, tak cennych i wartościowych na turniejach i w większości scenariszy.

Do największych zalet IG nalezy przede wszystkim potezny firepower, dający moim zdaniem zaszczytny, złoty medal jako najbardziej shooty armie w 40k. Grając z IG nie licz na to, że po prostu ją zabijesz, wesoło sobie strzelając z okopów. Tak się nie da. Musisz się do niej wybrać, i upuścic jej krew ręcznie.

 




Space Marines: Jeżeli chcesz sie pobawić w dzielnego obrońcę ludzkości, madafaka rozpierdalacza z bicepsem wielkości arbuza i kaloryferem na brzuchu, zakutego w zbroję która wytrzyma siedniego kalibru pocisk przeciwpancerny, to lepiej trafić nie mogłeś. :)

Space Marines są Elitą Imperium, najlepiej wyposarzonymi i uzbrojonymi kolesiami w Galaktyce. Każdy z nich to autonomiczna maszynka do zabijania, tak wiec zarówno statystykami, jak i uzbrojeniem, linowe oddziały marines są czesto lepsze od elit innych armii.

Jeżeli by uzywac porówniań, to jeżeli IG byłaby bandą knechtów i peasant archerów, to SM są ciężkozbrojnymi rycerzami.

Do największych zalet armii Space Marines należą przede wszystkim sami zwykli żolnerze: posiadający dobry pancerz, wysokie morale, niezłe uzbrojenie i umiejętności strzeleckie.

Wysokie morale w połaczeniu z zasadą And they Shall Know no Fear pozwalaja utworzyć z nich armię właściwie o niezachwianych moralach której żonierze nigdy nie uciekną, oddając pole wrogowi.

Obecnie kodeks SM jest chyba najbardziej rozbudowanym i róznorodnym kodeksem w świecie 40k (wczesniej był nim kodeks Chaosu)

SM można zlożyć zarówno na mocnym strzelaniu, jak i na skutecznym biciu z bańki, jak i na 1001 sposobów pośrednich. W kodeksie nie ma chyba jednostki bezużytecznej.

Najwiekszą wadą Marines jest... ich koszt punktowy. Co doprowadza do tego, że grając z armiami nie-SM wróg niemalże zawsze bedzi miał przewagę liczebną.  

Podstawowy kodeks pozwala ci stworzyć włany zakon SM, i wybrać styl gry, jaki ci najbardziej odpowiada.

Do tego nie mozna nie wspomnieć o tak zwanych Chapters of Legends, czyli zakonach o tak radykalnych zmianach w organizacji i doktrynach bojowych, jak i sławie, że doczekały się własnych, autonomicznych zasad i kodeksów. (Space Wolves, Blood Angels, Dark Angels, Black Templars)

Tyle ode mnie.
Freedom is the freedom to say that two plus two make four. If that is granted, all else follows.

Offline Tomash

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2007, 01:44:59 am »
Też zaczynałem od battla, więc znam Twoje obawy :)

Czterdziestka jest od battla prostsza (o wiele) - jeśli chodzi o zasady, bo wygrywanie jest równie trudne. Przez to jest szybsza i chyba trochę bardziej emocjonująca. Nie ma kompletnie "geometrii klocków" z battla, co niektórzy witają z radością, a innym nie pasuje do wizji gry figurkowej.
Jest o wiele więcej strzelania, a w CC nie rzucasz pięcioma-dziesięcioma kośćmi na stronę (bo walczy tylko pierwszy rząd), tylko z reguły tak od piętnastu w górę. W jednej turze oddział może jednocześnie się ruszyć, strzelić i potem zaszarżować, także cel którego nie widzi. Ogólnie gra pełna rzeczy dość zaskakujących z battlowej perspektywy, ale jakże przyjemnych po pewnym ograniu :)
http://bitspudlo.com/ - pierwszy i jedyny polski sklep z bitsami plastikowymi (i nie tylko)

Offline Iron Jaro

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2007, 02:05:04 pm »
Najwieksza zaleta WH40k sa ludze ktorzy w to graja. Wyluzowani nastawieni na zabawe, i w wiekszosci wypadkow bez stresowi
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Intel

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2007, 04:29:20 pm »
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo mi się przydały ;)

Waham się jednak nad wyborem SM lub CSM. I tu nasuwa się moje pytanie dotyczące zakonu, z tego co widziałem jest ich masa. Liczę więc na pomoc w doborze odpowiedniego z nich :)

Zależy mi głównie na uniwersalności zakonu (może być więcej strzelania od CC, ale nie na odwrót) i  możliwościach taktycznych.

Czekam na wasze propozycje :D

Offline Lord616

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2007, 06:56:02 pm »
Co prawda jestem dośc nowym graczem w czterdzieche, ale może uda mi się Ci pomóc choć troszkę ;)

Jeśli chodzi o możliwości taktyczne to raczej żaden zakon na ich brak nie cierpi, więc tutaj nie masz co sie martwić ;) Marynaty są bardzo uniwersalne.

Co prawda nie znam się zbytnio na marinsach, ale sądzę, że zakon Ultramarines jest dosyć uniwersalny. Dark Angelsi też są spoko w sumie.
Natomiast nowy Chaos już nie dzieli się na legiony, więc wystarczy poczytać kodeks i można coś wykombinować, zarówno do strzelania jak i do CC ;)

Offline Golusiek

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2007, 08:36:31 pm »
Chyba najpopularniejsi sa aktualnie marines na Traitach ze standardowego codexu. Dostajesz do byboru wady i zalety, i wybierasz. Mozesz ich wtedy dowolnie zlozyc.

Offline Iron Jaro

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2007, 09:30:18 pm »
Wlasciwie to wybierajac zakon marisow, tylko w niewielkim stopniu wybierasz styl walki. Marinsi sa naprawde uniwersalni i kazdy zakon da sie dopoasowac do tego jak lubisz grac.
Przede wszystkim wybierasz Fluff. To jak widzisz swoich marinsow. Czy to maja byc Anioly Smierci? Krwiorzercze wampiry? A moze szlachetni templariusze, czy furiaccy berserkerzy.
Tutaj masz link do ogolnych artykulow o zakomnach. Poczytaj zobacz czy cos ci sie spodoba :)
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Space_Marine

Jesli jednak bardzej kreci cie granie szwarc-charakterami... nie zeby normalni marinsi jacys szczegulnie swieci byli ;) to tu msz link do czegos podobnego ale do chaosu
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Chaos_Space_Marines
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Intel

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2007, 09:47:03 am »
Wielkie dzięki Iron :D

Obie stronki zawierają tyle informacji, że z przyjemnością się je czyta ;)

Teraz zastanawiam się już tylko nad legionem Iron Warriors (mają w miarę dużo strzelania?), zakonem Black Templars lub zakonem Blood Angels (z tego co jest napisane to oba z nich idą do CC, zgadzacie się z tym?)

Eman

  • Gość
+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2007, 09:50:34 am »
Heyka !!!
Cytat: "Intel"
legionem Iron Warriors (mają w miarę dużo strzelania?)

Obecnie nie ma w zasadach czegos takiego jak Legion Iron Warriors niestety  :(  Sa tylko CSM, ktorych mozesz sobie pomalowac na IW. Strzelania beda mieli dokladnie tyle samo co inni CSM.
Cze !!!

Offline Intel

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2007, 10:30:03 am »
Słyszałem że Iron Warriors mogą wystawić Bazyliszki i większość ilość Obitratorów, to teraz tak już nie ma?

Rozumiem także, że w CSM nie można mieszać w armii marków, podobnie jak w WFB. Ale czy można wystawić np. Plague Marines normalnie :?:

Offline Vladdi

+++Początek z WH40K+++
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2007, 10:36:01 am »
Cytuj
"]Słyszałem że Iron Warriors mogą wystawić Bazyliszki i większość ilość Obitratorów, to teraz tak już nie ma?


Teraz juz nie, nowy kodeks csm zrownal wszystkie legiony. Wciaz mozesz jednak wystawiac armie ukiernukowana tematycznie na Irow warriorow.

Cytuj
Rozumiem także, że w CSM nie można mieszać w armii marków, podobnie jak w WFB. Ale czy można wystawić np. Plague Marines normalnie :


Mozna juz mieszac wszystko jak sie chce, GW zgodnie z doktryna upraszczania systemu do poziomu byle idioty zniosla wszelkie ograniczenia markowe  w nowym dexcie.

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.