Regulamin:
Turniej odbędzie się 10-11 listopada 2007r.
I.Informacje ogólne:
1. Turniej jest turniejem klasy Challenger Ligi Ogólnopolskiej LOTR
2. Pary pierwszej rundy zostaną rozlosowane. W następnych rundach stosujemy system
szwajcarski, tzn. najlepsza i druga osoba po danej turze walczą ze sobą , osoba trzecia
walczy z czwartą itd.
3. Nie ma możliwości rzucenia wyzwania w pierwszej rundzie turnieju.
4. Zgłoszenia na turniej należy przysyłać na adres mariuszfut@wp.pl do dnia 8 listopada 2007r.
5. Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko każdego gracza , jego pseudonim, miejscowość, z której pochodzi oraz rozpiskę.
6. Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
7.Gracze zobowiązani są posiadać : kostki, miarkę calową oraz zasady swojej armii.
8. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach gracze zostaną niezwłocznie powiadomieni.
II.. Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają w pełni pomalowane armie na 600pkt.
2. Dla każdej armii istnieją osobne limity jednostek:
Dla każdej armii dobra 60 modeli
Dla każdej armii zła 70 modeli
Dla Morii i Angmaru 90 modeli
Dla Shire 110 modeli
3. W każdej armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4. Maksymalnie 33% modeli w armii może posiadać broń strzelecką.
5. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Goldberry, Gollum, Sauron, Balrog.
6. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania - można je normalnie wystawiać,
ale zasada "The Ring" nie działa.
7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
8. Obowiązują zasady i statystyki z podręcznika Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków „A Shadow in the East” , „The Fall of the Necromancer”, “The Two Towers”, “Ruin of Arnor”, "Khazad-Dum", “Gondor in Flames”, “Return of the King”.
9. Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR. Nie ma możliwości wystawienia armii innej, niż ta z list ogólnopolskich.
10. Armie muszą być w pełni klimatyczne
III.Rozgrywka
1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy to 120 minut.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi
Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5. Strefa wystawienia wynosi 12 cali, o ile zasady scenariusza nie wprowadzają innej.
IV. Harmonogram turnieju:
Sobota 10 listopada
Zapisy 9:00 – 9:45
I runda 10:00 – 12:00
II runda 12:30 – 14:30
Przerwa obiadowa 14:30 – 15:30
III runda 15:30 -17:30
IV runda 18:00 - 20:00
Niedziela 11 listopada
V runda 10:00 – 12:00
VI runda 12:30 – 14:30
Około godziny 15:00 rozdanie nagród
V. Punktacja:
1. O miejscu w tabeli decydują w pierwszej kolejności Punkty Zwycięstwa, w przypadku takiej samej ilości VP dwóch graczy pod uwagę bierzemy Małe punkty.
2.Małe punkty:
- Liczymy punkty za modele zabite, jak i te, które uciekły z pola bitwy
-W przypadku wybicia całej armii traktujemy to jako zdobycie 600p, niezależnie od tego, ile w rzeczywistości punktów znajduje się w rozpisce.
- za zrealizowanie celów scenariusza do 500 małych punktów.
3. Punkty zwycięstwa (VP):
Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica:
0 - 100 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
101-200 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
201-300 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
301-400 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
401-500 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
501-600 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
601-700 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
701-800 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
801-900 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
901-1000zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 1000 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
VI. Przepisy porządkowe.
W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0:20.
Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.
Scenariusze:
1.Zdobyć i utrzymać!
Zadaniem każdego gracza jest zajęcie trzech strategicznych punktów stołu, rozstawionych na środku i po bokach pola bitwy. Za zajęcie punktu środkowego gracz otrzymuje 200 punktów, za każdego innego 150. Punkt za zajęty uważa się wówczas, gdy dana armia posiada dwukrotną przewagę liczebną w promieniu 3 cali od niego. Wybicie całej armii przeciwnika równoznaczne jest z całkowitym wykonaniem scenariusza.
2.Zabić generała!
Zadaniem każdego gracza jest zabicie wrogiego generała. Za zabicie bohatera przeciwnika gracz otrzymuje 250 punktów, a za zachowanie własnego przy życiu dodatkowe 250.
Generałem jwat najdroższy bohater w armii.
3.Zdobyć flagę!
Zadaniem każdego gracza jest zabranie chorągwi, która jest umieszczona w dowolnym punkcie (poza terenem niemożliwym do osiągnięcia) w strefie rozstawienia przeciwnika i przeniesienie jej do własnej. Za przeniesienie flagi przeciwnika +250 punktów, za uniemożliwienia przeciwnikowi zdobycia własnej dodatkowo 250 punktów.
4.Przebić się!
Zadaniem każdego gracza jest przeprowadzenie 20% swojej armii za krawędź przeciwnika. Za przeprowadzenie swojej armii gracz otrzmuje 250 punktów, za uniemożliwienie tego zadania przeciwnikowi kolejne 250.
5.Utrzymać pozycje!
Zadaniem każdego gracza jest utrzymanie w posiadaniu wybranego przed bitwą wzgórza. Każdy gracz zaznacza na karcie turniejowej o którą górkę chodzi. Za utrzymanie kontroli (dwukrotna przewaga liczebna) na wzgórzu + 250 punktów, za uniemożliwienie zadanie przeciwnikowi dodatkowe 250.
6.Zabić bestię!
Na środku stołu znajduje się potwór. Podczas bitwy nie porusza się. Jego statystyki to F 10, S 7 D 7, A 3, Ż 3, M 6
Zadaniem każdego gracza jest zabicie potwora. Gracz, który zada mu ostatnią ranę otrzymuje 500 punktów. Potrowa można zranić tylko w walce wręcz.
Proszę przynieść podstawkę kawaleryjską żeby oznaczyć potwora.
Osoby zgłoszone:
1. Szymon Barć "Barciu" Świdnica
2. Karol Barć "Lolo" Świdnica
3. Olaf Kolenda "Naseril" Świdnica
4. Michał Moskal "Strup_Parzyłapa" Świdnica
5. Bartek Łysionek "Legolas119" Świdnica
6. Michał Iwanio "Misiex" Świdnica
7. Kuba Borkowski "Boro" Świdnica
8. Grzegorz "Gienio" Kartaszewicz, Olsztynek
9. Sebastian Kasiski "fubu_bufu", Wyręba
10. Przemysław "Hawk" Jastrząb, Wrocław
11. Michał "Tiaw" Dyrkacz, Gliwice
12. Wojciech "Neo" Pisarek, Opole
13. Maciej "Ekthelion" Pisarek, Opole
14. Wojciech "Szklany" Mazur, Wrocław
15. Michał "Ugluk" Ławniczak, Wrocław
16. Wojciech "Krzysztof" Radosz, Wrocław
17. Michał "Misiok" Szczelina, Nysa
18. Konrad "Kanduin" Kaczmarek, Wrocław
19. Wojciech "Pluto" Pluciński, Wrocław
20. Aleksander "Dunadan" Jakubowski, Wrocław
21. Arek Wojniusz, Wrocław
22. Damian Krawczyk, Wrocław
23. Mateusz "Matias" Malik, Katowice
24. Robert Szyma Katowice
25. Mirek "Khazad" Przeklasa, Lublin
26. Mateusz "Merlin" Kaziów, Wrocław