I. Informacje ogólne
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek” zaprasza na turniej lokalny Ligi Ogólnopolskiej.
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul Narbutta 65/71
Kiedy: 19 stycznia 2008
Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00
Wpisowe : 10 zł
Sędziuje Theoden
Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko gracza oraz rozpiskę należy wysyłać na adres boromir91@op.pl do 17.01 . Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu dwóch dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
II. Kompozycja armii
1. Gracze wystawiają armie na 400p.
2. Nie ma limitu modeli w armii.
3. W każdej armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4. Maksymalnie 33% modeli w armii może posiadać broń strzelecką.
5. Modele zakazane to: Tom Bombadil i Goldberry, Gollum, Sauron, Balrog
6. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania - można je normalnie wystawiać,
ale zasada "The Ring" nie działa.
7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
8. Obowiązują zasady i statystyki z podręcznika Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz
dodatków „A Shadow in the East” , „The Fall of the Necromancer”, “The Two Towers”, “Ruin of Arnor”, "Khazad-Dum", “Gondor in Flames”, “Return of the King”.
9. Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR. Nie ma możliwości wystawienia armii innej, niż ta z list ogólnopolskich.
III. Rozgrywka
1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 4 bitwy. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy
to 75 minut.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi
Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać
centymetrów.
5. Strefa wystawienia wynosi 12 cali, o ile zasady scenariusza nie wprowadzają innej.
6.Gracze używają tylko jednego zestawu kości!
IV. Punktacja:
1. O miejscu w tabeli decydują w pierwszej kolejności Punkty Zwycięstwa, następnie małe punkty.
2.Małe punkty:
- Liczymy punkty za modele zabite, jak i te, które uciekły z pola bitwy
-W przypadku wybicia całej armii traktujemy to jako zdobycie 400p, niezależnie od tego, ile
w rzeczywistości punktów znajduje się w rozpisce.
- za zrealizowanie celów scenariusza do 400 małych punktów
3. Punkty zwycięstwa (VP):
Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:
Różnica:
0 - 70 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
71-140 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
141-210 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
211-280 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
281-350 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
351-420 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
421-490 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
491-560 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
561-630 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
631-700zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 700 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0
4. dodatkowo przyznajemy punkty za
a) Klimat armii
-armia ,,czysta" +10VP
b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres boromir91@op.pl rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf + (należy ją posiadać również na turnieju!!!) + 2 VP
c) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
d) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
e) pomalowanie armii
+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z ww)
Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!
f) Ogólny wygląd armii:
0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
8 – armia pomalowana że „hej!”, a nawet że „ojej!”
VI. Przepisy porządkowe.
W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0:20.
Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie
VII. Scenariusze
1. Nieoczekiwana potyczka.
Wyruszasz wraz ze swoim oddziałem na odsiecz głównym siłom. Na gościńcu zapadła gęsta mgła, mimo to nie przerwałeś marszu. Nie mogłeś się spodziewać, że z przeciwnej strony nadejdą boczne straże nieprzyjaciela…
Celem każdej ze stron jest ocalenie jak największej liczby żołnierzy. Scenariusz uważa się za zrealizowany jeśli gracz przeprowadzi 30% sił bądź pod koniec bitwy na stole pozostanie minimum 40% jego wojska. Modele przeprowadzone nie wracają na pole bitwy, ale nie traktuje się je jako zabite przy ustalaniu połowy strat.
2. Pojedynek dowódców.
Twój władca uważa że nie jesteś godzien dowodzić jego wojskiem. Musisz udowodnić na polu walki swoje poświęcenie i potęgę.
Każdy gracz przed bitwą wybiera jednego bohatera który musi się zmierzyć z bohaterem przeciwnika. Jeśli Twój bohater zabije dwa razy więcej modeli niż bohater przeciwnika, wygrywasz scenariusz.
3. Zajmowanie terenu.
Twoim celem jest zajęcie pobliskiego terenu.
Celem każdej ze stron jest zajęcie punktów kontrolnych znajdujących się na środkach ćwiartek. Jeśli pod koniec bitwy gracz będzie miał więcej modeli niż jego przeciwnik w promieniu 2”/4cm od punktu, dostaje za niego 100pkt.
4. Ostateczna rozgrywka.
Toczysz decydującą bitwę. Musisz zniszczyć wroga raz na zawsze.
Zadaniem każdej ze stron jest wybicie armii przeciwnika do 25% jej stanu początkowego. Jeśli gracz jeden gracz wybije 75% armii wroga a sam nie straci połowy, dostaje 400pkt. W sytuacji kiedy gracz wybije 75% armii wroga a sam straci połowę armii lecz mniej niż 75%, dostaje 250pkt a jego przeciwnik 150pkt. Kiedy obaj gracze stracili 75% sił lub więcej, dostają po 200pkt.