Autor Wątek: Neorphia - polski świat D&D  (Przeczytany 3005 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« dnia: Czerwiec 22, 2003, 03:22:41 pm »
Neorphia ma już własny adres internetowy, więc nie ma już potrzeby robienia tutaj listy artykułów, ale informować Was tutaj o czyś nowym nadal będę się starał.
Tymczasem zaprasza: www.neorphia.gildia.pl

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 09, 2003, 08:17:29 pm »
Niedługo zostanie założona lista dyskusyjna poświęcona Neorphii.
W przeciągu tygodnia ząs ukaże się artykuł "Wprowadzenie".
Jako bardzo dobrą wieść na dzisiaj mam dla Was informację, że do grupy pracującej nad Neorphią dołączył sir Artus, znany jako twórca legendarnego już serwisu Biblioteka Forgotten Realms, będący redaktorem Nowej Gildii (przede wszystkim dział D&D).

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2003, 08:53:00 pm »
Uruchomiona została lista dyskusyjna poświęcona Neorphii!
By się zapisać wyślijcie pustego maila na adres neorphia-subscribe@yahoogroups.com

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2003, 05:18:06 pm »
W końcu kazał się artykuł wprowadzający w świat Neorphii, polskiego uniwersum Dungeons&Dragons 3e.

http://www.gildia.com/rpg/systemy/d_and_d/neorphia/wprowadzenie


Zapraszam również do zapisania się na lise dyskusyjną poświęconą Neorphii
neorphia-subscribe@yahoogroups.com

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2003, 07:34:24 pm »
Najnowsze wieści:
Nastąpiła zmiana w nazwie głównej organizacji, z powodu niechcianych skojarzeń z pewną grą komputerową. Nowo przyjęta nazwa to Bractwo Athernum.
Na Zahconie 2003 (http://www.zahcon.fantastyka.net) odbędzie się prelekcja zatytuowana „Neorphia – przedstawienie polskiego świata d20”. Niewykluczone, że zorganizujemy również LARPa osadzonego w Neorphii.

ps. fajnie, że nikt się tu nie odezwie... zero zainteresowanych?

Offline Sulik

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2003, 07:12:49 pm »
Cytat: "Artur 'Arhtu' Mathes"

ps. fajnie, że nikt się tu nie odezwie... zero zainteresowanych?


raczej nie wiele macie do zaoferowania.
propozycja neorphii jest co najmniej szczupła.

1.pomysl na swiat zdaje sie byc wziety zywcem z gry "Arcanum",
wiec to chyba normalne ze sie kojarzy.
2. z doswiadczenia wiem, ze swiaty oparte na konflikcie dwooch frakcji
  nie są udanym settingiem, glownie dlatego ze bardzo zawęzają pole
dzialania graczom i mg.
3. w przedstawionym projekcie nie ma nic ciekawego. Wdzialem juz
   ShadowRun'a, gralem w Arcanum i Gothic. Przystawianie waszego
   pomysłu do d&d to herezja.
4. obszernosc materialow jest porazająco mała jak na 2 miesiące pracy...

mam dzisiaj zly humor, stąd ta szczerość.
ale pozatym zycze powodzenia.
ustka jest formą, forma jest pustką.

Offline Gambit

  • Koortynator Działu
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 498
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Gildia Gier Komputerowych
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2003, 01:14:48 pm »
Usuwam z przykazu Adama Waśkiewicza!

Offline Adam Waśkiewicz

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2003, 01:40:13 pm »
A prawda jak zwykle leży pośrdoku, powiedział stary moderator, gładząc siwą brodę.
 
 Dwubiegunowa koncepcja świata bynajmniej nie warunkuje czarno-białego rozgrywania scenariuszy, choć przyznać trzeba, że często do takiego podejścia zachęca. Patrząc na oficjalne przygody do starych Gwiezdnych Wojen nietrudno zauważyć, że niewiele z nich wykracza poza schemat dobra Rebelia / złe Imperium (ew. vice versa). W gruncie rzeczy kwestia nie sprowadza się do konstrukcji świata, tylko podejśćia MG i graczy - jeżeli chcą grać w świecie bez odcieni szarości, to jakikolwiek byłby obraz świata przedstawiony w podręcznikach do systemu, nikt im tego nie zabroni; i analogicznie - nawet czarno-biały świat, jak choćby w Śródziemiu nie zmusza bynajmniej do prowadzenia takich właśnie a nie innych scenariuszy. Jedyne, co ogranicza nas w grach RPG to nasza własna wyobraźnia, nie zapominajcie o tym.

 Co do połączenia elementów magii i techniki w przełożeniu na mechanikę d20 fantasy to nie jest to nic, czego nie znaleźlibyśmy już w przynajmniej kilku podręcznikach, między innymi Mecha Compendium i jednym z dodatków z serii Legends & Lairs (nazywał się on bodajże Steam Magic, ale mogłem coś pokręcić), także z tą herezją to bym nie przesadzał.

 Pozdrawiam,
 Adam

Anonymous

  • Gość
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 06, 2003, 10:11:19 pm »
>raczej nie wiele macie do zaoferowania.
>propozycja neorphii jest co najmniej szczupła.

Na razie tak. Ale to się zmieni.

>1.pomysl na swiat zdaje sie byc wziety zywcem z gry "Arcanum",
wiec to chyba normalne ze sie kojarzy.

Taaa? No nie wiem. Jak kiedyś mi się uda w tą grę zagrać, to Ci odpowiem.
BTW: Ostatnio wszystkie światy fantasy są zerżnięte z Tolkiena, chamstwo nie?

>2. z doswiadczenia wiem, ze swiaty oparte na konflikcie dwooch frakcji
 > nie są udanym settingiem, glownie dlatego ze bardzo zawęzają pole
>dzialania graczom i mg.

Biedny Greenwood, biedne forgotteny. Tam wciąż się harpersi z zhentarimami tłuką...

>3ShadowRun'a, gralem w Arcanum i Gothic. Przystawianie waszego
  > pomysłu do d&d to herezja.
No tak, Arcanum i Gothic Ci o Neoprhii WSZYSTKO powiedzą.
A co do herezji w D&D, to polecam DMG, konkretnie rozdział World building

>4. obszernosc materialow jest porazająco mała jak na 2 miesiące pracy...

Dopiero zaczynamy - minął jakiś miesiąć od skoordynowania tworzacej grupy, trochę czasu straciliśmy, gdy musiliśmy się zatrzymać ze wszystki by nazwę Bractwa zmienić...


A za serdeczne życzenia serdecznie dziękuję.

Offline Sulik

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 11, 2003, 01:06:30 pm »
Cytat: "Gambit"
Sulik -->
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że się mylisz...

przekonaj mnie.
Cytat: "Gambit"
Sulik -->
Po pierwsze, ShadowRun to inny świat. Bliższy CP 2020 niż Fantasy.

to zalerzy jak go prowadzi MG, o ile mi wiadomo podrecznik nie zajmuje żadnego stanowiska w tej sprawie, podając dwa aleternatywne sposoby
patrzenia na świat SR.
Cytat: "Gambit"
Sulik -->
Po drugie, dlaczego uważasz takie podejście za herezję?

bo d&d (może przetłumacze tytuł: Lochy i Smoki) to pomnik gier fantasy w czystym wydaniu. Z tego co sie orientuje
WotC nigdy nie wydal zadnego oficjalnego dodatku w konwencji techno.
Nawet spelljamer jest zawoalowany w mistyke.
wszelkie tego rodzaju settingi próbowały rodzić firmy działające na OGL
i z tego co wiem, zadna nie odniosła większego sukcesu. rozdział w Dungeon Masterze dotyczący broni futurystycznych Monte Cook skomentował jako żałosną próbę złapania szerszej publiczności.
krasnolud z miotaczem antymaterii ?? - proszę...
Cytat: "Gambit"
Sulik -->
Po trzecie, jeżeli miałbyś ciekawsze propozycje, to czemu się nimi nie podzielisz?

ciekawsze propozycje mam. nie podziele się, bo mam wobec nich własne
plany i póki co tak zostanie.
ustka jest formą, forma jest pustką.

Offline Gambit

  • Koortynator Działu
  • Szafarz bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 498
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Gildia Gier Komputerowych
Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2003, 01:44:19 pm »
Usuwam z przykazu Adama Waśkiewicza!

Offline Adam Waśkiewicz

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 12, 2003, 08:02:39 am »
Cytat: "Sulik"
Z tego co sie orientuje
WotC nigdy nie wydal zadnego oficjalnego dodatku w konwencji techno.
Nawet spelljamer jest zawoalowany w mistyke.
wszelkie tego rodzaju settingi próbowały rodzić firmy działające na OGL
i z tego co wiem, zadna nie odniosła większego sukcesu.


 Do D&D per se - nie, ale na mechanice d20 oparta jest przecież Wizardowa wersja Gwiezdnych Wojen - a o nich trudno powiedzieć, by nie odniosłyt sukcesu (gdyby było inaczej, nie doczekalibyśmy się ich drugiej edycji).

 Co do innych firm wydających oparte na d20 "techniczne" settingi, to sukces odniosło przynajmniej kilka z nich. Spośród tych, do których podręczniki zdarzyło mi się widzieć, wymieniłbym na pewno Sędziego Dredda, Piekło na Ziemi d20 i DragonStar (czy jest jakiś inny setting, do którego podręczniki wydaje więcej niż jedna firma?); S&SS planuje wydanie na d20 nowej edycji Gamma World. Oczywiście wszystko to są rzeczy do d20, a nie D&D, ale tak samo (przynajmniej de iure) należy traktować niewizardowe podręczniki opisujące magiczne miecze, nowe zaklęcia czy potwory.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline sir Artus

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 14, 2003, 08:10:50 pm »
Sulik, co do Neorphii to mozesz mi na zywo bledy powytykac ;)

Natomiast co do konfliktu dwóch frakcji - moje podejscie zarowno do Awangardy jak i do Bractwa jest takie, ze zadne z nich nie jest jednoznacznie dobre czy zle. (cos jak USA i Irak tak offtopic ;)) Swiat technofantasy napewno nie jest zadna nowoscia czy cudem, ale postaramy sie, by byl przynajmniej godny uwagi - lepiej to niz kolejne zwykle fantasy, ew. dark fantasy ktorych jest 10x wiecej niz techno. Adam wyjał mi spod palców argument o SW. Zwroc natomiast uwage ze bedziemy zmuszeni naniesc pewne zmiany w stosunku do core rulebooków - chociazby fakt ze bron renesansowa (palna) nie zadaje obrazen klutych tylko miazdzone, a watpie by bylo to jedyna poprawka.
Ten, który walczy z potworami powinien uważać żeby samemu nie stać się jednym z nich.
Gdy spoglądasz w otchłań ona również patrzy w ciebie"  - F. Nietzsche

sir Artus,
www.ut.loc.prv.pl
www.forgotten.realms.prv.pl
rpg.gildia.com

Offline sir Artus

Neorphia - polski świat D&D
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2003, 06:58:53 pm »
Topuję ten topic, mając nadzieję że może ktoś jeszcze się nim zainteresuje... Co do samej Neorphii - wpływ na jej kreację może mieć każdy, chociażby zgłaszając swoje uwagi co do tekstów - przed publikacją na gildii trafiają one bowiem na listę dysk. której adres przytoczony został kilkukrotnie wyżej w tyum threadzie...
Ten, który walczy z potworami powinien uważać żeby samemu nie stać się jednym z nich.
Gdy spoglądasz w otchłań ona również patrzy w ciebie"  - F. Nietzsche

sir Artus,
www.ut.loc.prv.pl
www.forgotten.realms.prv.pl
rpg.gildia.com

 

anything