trawa

Autor Wątek: Pytania  (Przeczytany 7236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piekarz

Pytania
« dnia: Wrzesień 15, 2008, 09:52:20 pm »
Zakładam, że na tym forum są osoby, które mogą udzielić jakiś konkretniejszych informacji.

1. Czy obszar gry będzie otwarty z dużą swobodą poruszania (ala mmporpg), czy raczej będzie podzielony na zamknięte lokacje (ala poziomy w fps).
2. Jak duży wpływ będziemy mieli na otoczenie? Widziałem w demie niszczenie ścian, ale chyba tylko tych które były specjalnie oscriptowane.
3. Czy gra będzie głupcoodporna? Czy niewykonanie jakiejś czynności na początku może uniemożliwić jej skończenie?
4. Czy walki będą raczej polegały na pokonywaniu chmar słabszych wrogów, czy też raczej mniejszej ilości bardziej konkretnych?
5. Czy przewiduje się dołączenie soundtracku? Ewentualne możliwe będzie zgranie plików muzycznych z katalogu gry?

Skoro ma to być survival horror to mam pewne pytania porównawcze z Alone in the Dark IV, który do gustu mi nie przypadł:
6. Czy będą obecne jakieś elementy przygodówki? Według mnie w Alone były skopane, bo nie wiadomo było w zasadzie gdzie jaki przedmiot użyć, czasem trzeba było stanąć dokładnie co do milimetra by coś przesunąć. Wolałbym już się nie spotkać z taką hardcorowością.
7. Czy potwory będą się odnawiać? Jak dla mnie nie najlepszy pomysł. Mogą być nieśmiertelne, ale niech się nie odnawiają. :p
8. Jak duże będą problemy z "amunicją"? Czy limfa będzie się samoczynnie regenerować?
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline selene

Odp: Pytania
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2008, 08:57:50 pm »
Odpowiedź na część pytań znajdziesz w wywiadzie
http://www.gry.gildia.pl/gry/tension/wywiad

Offline Maciek_Techland

Odp: Pytania
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 18, 2008, 04:59:23 pm »
Zakładam, że na tym forum są osoby, które mogą udzielić jakiś konkretniejszych informacji.

1. Czy obszar gry będzie otwarty z dużą swobodą poruszania (ala mmporpg), czy raczej będzie podzielony na zamknięte lokacje (ala poziomy w fps).

Świat Niebytu podzielony jest na lokacje, do których przemieszczamy się za pomocą ogólnej "mapy". Czyli niejako sand-box.

Cytuj
2. Jak duży wpływ będziemy mieli na otoczenie? Widziałem w demie niszczenie ścian, ale chyba tylko tych które były specjalnie oscriptowane.

Owszem, w grze można niszczyć ściany za pomocą odpowiednich grafemów - można to robić w "kopalniach", które skrywają pokłady limfy. Zasadniczo środowisko nie jest specjalnie zniszczalne, aczkolwiek możemy wykorzystać je do np. zorganizowania pułapek na Kapłanów.

Cytuj
3. Czy gra będzie głupcoodporna? Czy niewykonanie jakiejś czynności na początku może uniemożliwić jej skończenie?

W grze są aż 24 zakończenia, więc co byś nie zrobił, zawsze do jakiegoś zakończenia dotrzesz. Generalnie rzecz biorąc, Gracz ma bardzo dużą swobodę w podejmowaniu decyzji. Może nawet zabić Siostry, zsyłając je do Koszmaru.

Cytuj
4. Czy walki będą raczej polegały na pokonywaniu chmar słabszych wrogów, czy też raczej mniejszej ilości bardziej konkretnych?

Zasadniczo przeciwników możemy podzielić na trzy, coraz groźniejsze klasy:
- małe, często występujące stwory
- duże monstra (np. "wieloryb")
- Bracia = Kapłani

Cytuj
5. Czy przewiduje się dołączenie soundtracku? Ewentualne możliwe będzie zgranie plików muzycznych z katalogu gry?

Na razie nie było o tym oficjalnie mówione, ale mogę zdradzić, że gra będzie wzbogacona także o soundtrack. Muzyka z Tension jest naprawdę niezwykle klimatyczna.

Cytuj
Skoro ma to być survival horror to mam pewne pytania porównawcze z Alone in the Dark IV, który do gustu mi nie przypadł:
6. Czy będą obecne jakieś elementy przygodówki? Według mnie w Alone były skopane, bo nie wiadomo było w zasadzie gdzie jaki przedmiot użyć, czasem trzeba było stanąć dokładnie co do milimetra by coś przesunąć. Wolałbym już się nie spotkać z taką hardcorowością.

Nie. Tension zamiast z przygodówki, czerpie bardziej z nurtu RPG. Tutaj nie ma ekwipunku. Za to jest zdobywanie nowych grafemów, które umożliwią nam nowe ataki oraz możliwości interakcji ze światem. Tutaj bardziej chodzi o ilość limfy, jaka jest w świecie Niebytu (określa różne właściwości - np. szybszy upływ czasu, czy też mocniejsze ataki przeciwników), a także w samym graczu (np. lepszy metabolizm przyspieszający przetwarzanie limfy, większa szybkość poruszania, czy obrona).

Cytuj
7. Czy potwory będą się odnawiać? Jak dla mnie nie najlepszy pomysł. Mogą być nieśmiertelne, ale niech się nie odnawiają. :p

Te najmniejsze, to i owszem - będą się odnawiały, po każdym zakończonym cyklu.

Cytuj
8. Jak duże będą problemy z "amunicją"? Czy limfa będzie się samoczynnie regenerować?

I tak, i nie. Jeżeli chodzi o gracza, limfa się nie regeneruje. Za to co każdy zakończony cykl, różne lokacje otrzymują dodatkowe porcje limfy w danym kolorze - można ją pozbierać, udając się w dane miejsce. Limfę można zdobywać na różne sposoby. m.in:

- zabierać ją pokonanym wrogom
- zbierać luźno leżące "rośliny" (pojawiają się co każdy cykl) oraz unoszące się "dusze"
- uprawiając ogrody - ożywiając drzewa, a następnie zbierając ich owoce
- wydobywać ją z kopalni

Offline Piekarz

Odp: Pytania
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 18, 2008, 05:57:20 pm »
Dziękuję, za odpowiedzi. Natchnęły mnie optymizmem w stosunku do tytułu. :)
Discord dla uchodźców z Gildii:
https://discord.gg/23j5vhf

Offline fin

Odp: Pytania
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 19, 2008, 06:32:14 pm »
Bedzie jakies demo?

Offline Maciek_Techland

Odp: Pytania
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2008, 03:56:45 pm »
Demo pojawi się dopiero przy okazji premiery światowej - tematem zajmują się developerzy z Ice-Pick Lodge.

Offline Frey Ikari

Odp: Pytania
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2008, 10:24:12 pm »
A czy będą czasowki albo quick time eventy? Bo osobiscie jestem ich wielkim antyfanem i mowcie sobie co chcecie ze niby gra bardziej filmowa i dynamiczna, ala ja mam zwyczajnie refleks szachisty... :neutral:
Najwieksze moje sukcesy (przeszedłem grę przeklinajac pomysłodawcow) to RE IV i Heavenly Sword..., i mam dośc.

Offline Maciek_Techland

Odp: Pytania
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2008, 01:59:42 pm »
Nie, żadnych czasówek, ani tym bardziej QTE nie ma :). Choć walki w Tension odbywają się w czasie rzeczywistym, nie jest wymagany specjalny refleks, a raczej pomysł - w jaki sposób można uporać się z danym przeciwnikiem.

Offline vacter

Odp: Pytania
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2008, 01:30:55 am »
Czy już zabarwione drzewa, które przestały wydawać owoce w ogrodzie, można jakoś doładować? Mimo zmiany cyklów, nie można z niektórych już zbierać. Oczywiście nie było tu działalności braci. Próbowałem doładować grafemem jałmużny ale nie działa (być może z powodu słabego rysowania :)).

Drugie pytanie. Czy jest sens grać dalej, kiedy jestem już na "trzecim poziomie" jednak praktycznie nic nie osiągnąłem? Napełniłem jedną siostrę tylko jeden raz i mam 4 serca. Wynikło to z przypadkowego działania na mapie bez użycia barw (zamazałem drogę do i z, nastąpił dwukrotny ruch i strata czasu).

Offline michal9o90

Odp: Pytania
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2008, 12:12:56 pm »
hmm chyba nie ma sensu grać, bo ja już w drugim rozdziale mam odblokowane dwie siostry, a żeby udało się wzieńść ponad światy, trzeba w ciagu 35dni, wszystko zrobić w grze, odblokować wszystkie serca i napełnić je do granic możliwości.


I znowu chyba kolejna osoba nie czytająca instrukcji i poradnika, ludzie, najpierw czytajcie a potem pytajcie. Jest jasno powiedziane, że drzewa są jednorazowe, tylko raz je możesz napełnić.

Offline Voolf

Odp: Pytania
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 02, 2008, 10:15:32 pm »
Ja mam 2 pytania.
po pierwsze walka z nietoperzami. jest napsiane i powiedziane (przez siostre) ze trzeba zwabiac potworki znakami jalmuzny co zostawi krople na ziemi. Do tego momentu sie wszystko zgadza. jednak owe nietoperze wcale nie podlatuja to tych kropel i nie mam pojecia jak z nich wyssac barwy.

I druga sprawa Bezimmiena jak i Uta mowila mi o mozliwosci zbierania pulsujacych kropel, widze jakies kropelki spadajace z nieba (czy chodzi o te?) czy o calkiem inne bo te co spadaja nic z nimi zrobic nie moge.

Ps. michal9o90
W instrukcji wszystkiego nie znajdziesz, a nie wszyscy jak ty chca sobie zepsuc gre czytajac poradniki. Czyjatac co mam robic, gdzie sie udac i wiedziec co zaraz nastapi - to totalne psucie sobie rozrywki.

Ps2. Ok niewazne juz sam doszedlm do wszystkiego.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2008, 03:18:14 pm wysłana przez Voolf »