Zakładam, że na tym forum są osoby, które mogą udzielić jakiś konkretniejszych informacji.
1. Czy obszar gry będzie otwarty z dużą swobodą poruszania (ala mmporpg), czy raczej będzie podzielony na zamknięte lokacje (ala poziomy w fps).
Świat Niebytu podzielony jest na lokacje, do których przemieszczamy się za pomocą ogólnej "mapy". Czyli niejako sand-box.
2. Jak duży wpływ będziemy mieli na otoczenie? Widziałem w demie niszczenie ścian, ale chyba tylko tych które były specjalnie oscriptowane.
Owszem, w grze można niszczyć ściany za pomocą odpowiednich grafemów - można to robić w "kopalniach", które skrywają pokłady limfy. Zasadniczo środowisko nie jest specjalnie zniszczalne, aczkolwiek możemy wykorzystać je do np. zorganizowania pułapek na Kapłanów.
3. Czy gra będzie głupcoodporna? Czy niewykonanie jakiejś czynności na początku może uniemożliwić jej skończenie?
W grze są aż 24 zakończenia, więc co byś nie zrobił, zawsze do jakiegoś zakończenia dotrzesz. Generalnie rzecz biorąc, Gracz ma bardzo dużą swobodę w podejmowaniu decyzji. Może nawet zabić Siostry, zsyłając je do Koszmaru.
4. Czy walki będą raczej polegały na pokonywaniu chmar słabszych wrogów, czy też raczej mniejszej ilości bardziej konkretnych?
Zasadniczo przeciwników możemy podzielić na trzy, coraz groźniejsze klasy:
- małe, często występujące stwory
- duże monstra (np. "wieloryb")
- Bracia = Kapłani
5. Czy przewiduje się dołączenie soundtracku? Ewentualne możliwe będzie zgranie plików muzycznych z katalogu gry?
Na razie nie było o tym oficjalnie mówione, ale mogę zdradzić, że gra będzie wzbogacona także o soundtrack. Muzyka z Tension jest naprawdę niezwykle klimatyczna.
Skoro ma to być survival horror to mam pewne pytania porównawcze z Alone in the Dark IV, który do gustu mi nie przypadł:
6. Czy będą obecne jakieś elementy przygodówki? Według mnie w Alone były skopane, bo nie wiadomo było w zasadzie gdzie jaki przedmiot użyć, czasem trzeba było stanąć dokładnie co do milimetra by coś przesunąć. Wolałbym już się nie spotkać z taką hardcorowością.
Nie. Tension zamiast z przygodówki, czerpie bardziej z nurtu RPG. Tutaj nie ma ekwipunku. Za to jest zdobywanie nowych grafemów, które umożliwią nam nowe ataki oraz możliwości interakcji ze światem. Tutaj bardziej chodzi o ilość limfy, jaka jest w świecie Niebytu (określa różne właściwości - np. szybszy upływ czasu, czy też mocniejsze ataki przeciwników), a także w samym graczu (np. lepszy metabolizm przyspieszający przetwarzanie limfy, większa szybkość poruszania, czy obrona).
7. Czy potwory będą się odnawiać? Jak dla mnie nie najlepszy pomysł. Mogą być nieśmiertelne, ale niech się nie odnawiają.
Te najmniejsze, to i owszem - będą się odnawiały, po każdym zakończonym cyklu.
8. Jak duże będą problemy z "amunicją"? Czy limfa będzie się samoczynnie regenerować?
I tak, i nie. Jeżeli chodzi o gracza, limfa się nie regeneruje. Za to co każdy zakończony cykl, różne lokacje otrzymują dodatkowe porcje limfy w danym kolorze - można ją pozbierać, udając się w dane miejsce. Limfę można zdobywać na różne sposoby. m.in:
- zabierać ją pokonanym wrogom
- zbierać luźno leżące "rośliny" (pojawiają się co każdy cykl) oraz unoszące się "dusze"
- uprawiając ogrody - ożywiając drzewa, a następnie zbierając ich owoce
- wydobywać ją z kopalni